Uppdatering till Windows 8 kostar 350 kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zellpsynt:

Folk får storhetsvansinne av nyheter och förbättringar?

Förstår inte vad du menar, men vanligt folk som inte jobbar med IT kanske inte bryr sig vad vet jag , jag bryr mig då det finns många förbättringar om man kör windows 8 och server 2012 tex AD Based Activation,Dynamisk Access, Förbättrad Branchcache för att nämna några

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Vad har jag för nytta av hur man gör i DP när den nuvarande är RP?
Sen måste man få en fungerande meny och tyvärr är jag inte nöjd med tredjeparts alternativen.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Rätt kul att M$ envisas med att släppa varannan windowsversion i katastrofläge så de måste dumpa dem prismässigt för att få sälja. Denna måste visa intressesiffror värre än Millennium eftersom de redan börjat dumpa.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-Mortar-Mint22-WD-BlackSN850Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
LianLi"denÄldre"Windows10-vid-behovRyzen7™2700-den-också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony Clifton:

Ok.

Men får man en full version av Win 8 på DVD om man betalar de där ca. 600? Eller är både erbjudandet för 350,- och det för 600,- bara uppgraderingsversioner, så att man i båda fallen måste installera XP på den nya datorn först?

Det kvittar ju eftersom att uppgraderings versionerna är retails, det är dock nyckeln som är spärren för du kan inte aktivera om du bara installerar med den, men det går att lösa genom att man uppgraderar direkt efter installationen och sen kan man aktvera det.

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Skulle inte använda det om jag så fick betalt.

Samma.
Har ingen lust att förvandla min dator till en stor smartphone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Samma.
Har ingen lust att förvandla min dator till en stor smartphone.

Precis samma åsikt här. Varför kan man inte få använda sin dator på det sättet man själv vill?

Jo, Linuxanvändare, jag vet. Men har prövat olika distros, gillar dom tyvär inte, och det går inte att spela på.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Låter intressant att ha på netbooken som används som HTPC. När kan man göra denna uppgradering, Win 8 släpps i höst?

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Skrivet av Åkan:

Det kvittar ju eftersom att uppgraderings versionerna är retails, det är dock nyckeln som är spärren för du kan inte aktivera om du bara installerar med den, men det går att lösa genom att man uppgraderar direkt efter installationen och sen kan man aktvera det.

Kan du bara förklara hur man ska göra för att utnyttja erbjudandet om man har en dator med XP (med produktnyckel/product key) och köper en egen ihopsatt dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony Clifton:

Kan du bara förklara hur man ska göra för att utnyttja erbjudandet om man har en dator med XP (med produktnyckel/product key) och köper en egen ihopsatt dator?

Gå hit http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/upgrade-offer?ocid... så står det hur man gör för att ta del av det och sen om det är en uppgradering så är skit samma bara det att det blir lite mer jobb när du skall installer om från scratch eller på en ny dator.

EDIT:Såg att det gällde Win7, sry.

Permalänk
Medlem

Vi har hur många datorer på jobbet som helst som skall slängas. Dessa är dell och hp med oem licenser. Tror ni man kan ta dessa nycklar för användning på andra datorer med detta win8 erbjudande eller blir det problem då dessa nycklar använts på andra datorer innan?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja. nån gammal XP-licens skulle man nog kunna skramla fram. Frågan är väl bara om man får 64bitars Win8 för denna peng.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Samma.
Har ingen lust att förvandla min dator till en stor smartphone.

Ansluter mig till klubben.

Permalänk
Medlem
Skrivet av karatefylla:

Hur får ni $39 till 350kr? Jag får det till 280.

Nä men! Den här frågan dyker ALDRIG upp. Ska du översätta rakt av kan du räkna med flygbiljetten över till USA och tillbaka också!

Skrivet av Ari_Gold:

Ja. nån gammal XP-licens skulle man nog kunna skramla fram. Frågan är väl bara om man får 64bitars Win8 för denna peng.

Windows 7 32 och 64-bit kostar lika mycket. skulle inte tro dom höjer för att stödet finns för mer ram ^^

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Blir lite förvånad över att så många här är emot Win 8 medans väldigt många på t ex xda-developers tycker det blir bra. Var förresten någon där som sa han pratat med några från Win 8 utvecklingsteam och dom hade sagt att man kommer kunna göra Win 8 mer desktop friendly i skarpa versionen. Om det stämmer lär vi få se. Men MS borde ju vilja ha så många som möjligt nöjda.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fetskaft:

Blir lite förvånad över att så många här är emot Win 8 medans väldigt många på t ex xda-developers tycker det blir bra. Var förresten någon där som sa han pratat med några från Win 8 utvecklingsteam och dom hade sagt att man kommer kunna göra Win 8 mer desktop friendly i skarpa versionen. Om det stämmer lär vi få se. Men MS borde ju vilja ha så många som möjligt nöjda.

hoppas det stämmer att det blir mer desktop vänligt för jag gillar ej metro skulle ju va en sak om man har en sån data med touch så man kan ha den som surfplatta men känner ej att metro hör hemma i min speldator...

hoppas det kommer gå att stänga av metro annars kommer jag stanna på Windows 7 tills w9 släpps....

och så alla vet jag har prövat alla releaserna av w8 och det har väll blivit förbättringar men metro förstör alt måste bli ett mirakel från ms:s sida annars fortsätter trenden med att varannan Windows release blir en flopp

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tkoop1:

hoppas det stämmer att det blir mer desktop vänligt för jag gillar ej metro skulle ju va en sak om man har en sån data med touch så man kan ha den som surfplatta men känner ej att metro hör hemma i min speldator...

hoppas det kommer gå att stänga av metro annars kommer jag stanna på Windows 7 tills w9 släpps....

och så alla vet jag har prövat alla releaserna av w8 och det har väll blivit förbättringar men metro förstör alt måste bli ett mirakel från ms:s sida annars fortsätter trenden med att varannan Windows release blir en flopp

Men för icke avancerade användare så tror jag Win 8 med Metro passar utmärkt på stationära och laptops också. Vad görs på de flesta datorer hemma i stugorna egentligen? Folk Surfar, betalar räkningar, kollar facebook, lite film och musik? Då passar det ju ypperligt med ett gränssnitt som Metro. På arbetsstationer där det enbart körs regelrätta desktopprogram så ligger ju Metro mest i vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Men för icke avancerade användare så tror jag Win 8 med Metro passar utmärkt på stationära och laptops också. Vad görs på de flesta datorer hemma i stugorna egentligen? Folk Surfar, betalar räkningar, kollar facebook, lite film och musik? Då passar det ju ypperligt med ett gränssnitt som Metro. På arbetsstationer där det enbart körs regelrätta desktopprogram så ligger ju Metro mest i vägen.

Grejen är att man är van vid det gamla och det nya är krångligt. Inte bara det, finns massa annan skit med Win8. Jaja, tänker vänta tills Win9

Permalänk
Medlem

Hade varit roligt att veta om Xp x64 räknas in under "Windows Xp". Är bara att hoppas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorteX:

Hade varit roligt att veta om Xp x64 räknas in under "Windows Xp". Är bara att hoppas.

Enligt andra artiklar så gäller "allt annat" som det sweclockers-artikeln anger som "tidigare version av windows". Alltså, det kvittar vad du har, man kan fortfarande köpa en "uppgradering" till w8.

Lite off-topic så både tror och hoppas jag att dagarna då folk betalar 2000kr för en windows-licens är över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Grejen är att man är van vid det gamla och det nya är krångligt. Inte bara det, finns massa annan skit med Win8. Jaja, tänker vänta tills Win9

Ifall Win8 bleve en succé så kommer väl Win9 bara att bli ännu "värre"

Permalänk
Medlem

Kommer inte skaffa W8 så länge man inte kan bli av med metro och använda den vanliga startmenyn istället. Har inte riktigt förstått varför de ska tvinga på tablet gränsnittet på desktops, undrar vem som kom med den snilleblixten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av light44:

Måste jag först installera Windows 7 och sen Windows 8 på detta efter?

Nej.

Updaterings skivorna har under en längre tid varit helt 'vanliga' installationskivor, och kan utan problem användas för helt rena installationer.

Licensen verifieras precis som vanligt med Microsoft - där den kollar ifall datorn har registrerats med någon av följande tidigare:
W8
W7
Vista
XP

Om det inte finns någon registrerad nyckel för något av åvanstående system, endast då kommer datorn att mislyckas med verifikationen. (Du kommer fortfarande igenom installeraren)

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXale:

Nej.

Updaterings skivorna har under en längre tid varit helt 'vanliga' installationskivor, och kan utan problem användas för helt rena installationer.

Licensen verifieras precis som vanligt med Microsoft - där den kollar ifall datorn har registrerats med någon av följande tidigare:
W8
W7
Vista
XP

Om det inte finns någon registrerad nyckel för något av åvanstående system, endast då kommer datorn att mislyckas med verifikationen. (Du kommer fortfarande igenom installeraren)

Detta låter ju verkligen bra i så fall. Har dock inte bestämt mig om Windows 8 är något för mig. Microsoft har ju en historia om att göra bra och dåliga OS varannan gång (åtminstonne senaste åren)

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chenz:

Kommer inte skaffa W8 så länge man inte kan bli av med metro och använda den vanliga startmenyn istället. Har inte riktigt förstått varför de ska tvinga på tablet gränsnittet på desktops, undrar vem som kom med den snilleblixten.

Men, du kan ju lägga till vilken start meny som du vill via Toolbars juh!? Du måste ju liksom inte använda Metro för o starta applikationer. Till exempel:

Du kan skapa så många custom Toolbars som helst o lägga till vilka iconer som helst oxo. Vad för specifik funktion i den gamla startmenyn behöver du?

Permalänk
Skrivet av zzcool:

så först ska dem ta bort det vi alla älskar och sedan sälja det för 300.kr

varför kunde dem inte bara behålla startknappen utan metro och sälja för 300.kr?

varför ska dem ta bort något vi alla älskar och sedan nästan ge bort det

Men nu är ju w8 valfritt och du måste inte köpa det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunis90:

Ifall Win8 bleve en succé så kommer väl Win9 bara att bli ännu "värre"

Succé? 75% av alla jag ser på nätet och personer jag känner HATAR Win8 (ja, jag har testat det, har Release Preview på DVD).
Tror inte det är någon "succé" på laptops och stationära maskiner, kanske tablets och mobiler men annars, knappast.

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt den affektion många ser ut att ha till startmenyn, de flesta jag känner (inkl jag) startar ändå de program man använder direkt från desktopen och där blir skillnaden i Windows 8 obefintlig jämfört med Windows 7.

Metro det märker jag egentligen aldrig av då jag alltid är i desktop läge, den störst skillnaden var egentligen att det inte var helt enkelt att hitta igen var man startade om/ stängde av datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Avstängd

Hej

Om jag installerar Windows 8 release preview när då Windows 8 släpps, kan jag då uppgradera till det från release preview utan krångel. Avskyr att installera om datorn?

Partition Magic har ställt till ett helvete för mig varit och ändrat i boot sektorn så jag har inte kunnat bota nått operativsystem och det ända jag kunnat köra är ubuntu. Kunde inte ens installera Windows 7 och när jag skulle pröva installera XP SP3 bara tillfälligt för att rätta till felet så kunde den inte läsa vissa filer från skivan så det sket sig också.

Det slutade med att jag fick fara till en kompis med hårddiskarna och formatera och rätta till boot sektorn i datorhanteraren.

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk

jag har testat , men håller mig windows 7 , tar inte windows 8 , även jag skulle få betalt 3500 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av sscnz:

Men, du kan ju lägga till vilken start meny som du vill via Toolbars juh!? Du måste ju liksom inte använda Metro för o starta applikationer. Till exempel:
http://img210.imagevenue.com/loc13/th_366992271_startmenu_122...

Du kan skapa så många custom Toolbars som helst o lägga till vilka iconer som helst oxo. Vad för specifik funktion i den gamla startmenyn behöver du?

Sök, automatiskt genererad lista över mest använda applikationer och att program lägger till säg själva i startmenyn är väl de tre viktigaste. Ett mindre plus är att den inte är otroligt ful heller.