Kan man få tbx ett item jag såld på ah?

Permalänk
Medlem

Kan man få tbx ett item jag såld på ah?

Jag har precis lyckats med det mest omöjliga, har lyckats sälja ett par shoulders värda 50m för 50k.

Känslan är obeskrivlig..

Permalänk
Medlem

Nej, tyvärr.

Permalänk
Moderator
Moderator
Permalänk
Medlem
Skrivet av Falknlol:

Jag har precis lyckats med det mest omöjliga, har lyckats sälja ett par shoulders värda 50m för 50k.

Känslan är obeskrivlig..

Bra jobbat. Frågan är hur man lyckats sälja shoulders som är värda 50m för 50k?
lite fail.

Permalänk
Medlem

Jag skulle sälja ett par andra som såg likadana ut på bilden.. Ni hittar shouldersna under "item värdering" och "Ditt bästa drop idag"

Permalänk
Medlem

Försök kontakta Blizz å säg du var hackad å att hackern sålde din loot. Kan fungera så du får tillbaka det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Försök kontakta Blizz å säg du var hackad å att hackern sålde din loot. Kan fungera så du får tillbaka det!

Eller så tar han det som en man och lär sig av sitt misstag.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Meh...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D @ 5,0ghz | Custom H2O Loop | TUF GAMING X670E-PLUS | 32GB Corsair @ 3000mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Om det var dessa du menade så är de väl knappast värda 50m?

Permalänk
Medlem

Har råkat ut för samma sak Jag var väldigt distraherad och snackade med mycket folk runtomkring mig och glömde lägga till två nollor i auktionen, hehe. Såldes på typ 1 sek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Worse:

http://i.imgur.com/U4oO4.png

Vet inte exakt hur mkt de är värda men det är riktigt mycket iaf.

max dex ökar värdet något enormt och sen max mf och en del vit på det.

Hade det varit 19% mf hade värdet minskat flera miljoner, eller dex ner till 180.

Permalänk

Man skall skatta sig lycklig om man får tillbaka ett item man inte sålt på AH. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Worse:

http://i.imgur.com/U4oO4.png

Dem jag menar de är värda 50m lätt, man måste bara hitta rätt köpare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falknlol:

Dem jag menar de är värda 50m lätt, man måste bara hitta rätt köpare.

Hade ALDRIG lagt såna pengar på ett sånt item! Visst ok shoulders för en mf-gubbe! Ingen all res, lite vit, ingen crit alls ... visst du lyckades klanta till det men 50 mille kunde nog fetglömma!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Hade ALDRIG lagt såna pengar på ett sånt item! Visst ok shoulders för en mf-gubbe! Ingen all res, lite vit, ingen crit alls ... visst du lyckades klanta till det men 50 mille kunde nog fetglömma!

En demon hunter som satsar på damage och letar efter shoulders behöver, om jag kommer ihåg rätt, endast dexterity.
Om det nu är max dex, vet inte om 200 är det men, då är det absolut ultimata shoulders för inferno-farmande.
Plus vitality och armor från att de är ilvl 63

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Bara för att du inte hade lagt så mycket pengar betyder inte att ingen annan skulle göra det heller.

Shoulders kan inte ha crit (kanske legendary), en DH med bra gear (lär bara vara en sådan som skulle lägga 50m) behöver inte någon all res för farmande, vilket är precis vad dessa shoulders skulle användas till.

Permalänk

Dessa shoulders är ju okej på sin höjd visst 200 dex är jäkligt fint men endå utan att ha AllRes skulle ja kanske betala en 5M för dom.

Permalänk
Medlem

För en DH som egentligen inte behöver AR för att överleva så är 200 dex (max) och 20 mf (max) något otroligt bra. (:

EDIT: Skulle dock aldrig betalat 50M för dom om dom inte samtidigt hade haft 20-25% Goldfind.

EDIT2: Även en Munk kan väll ha användning för dom eller är 27 poison på tok för lite för dom?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Skrivet av kr0owe:

För en DH som egentligen inte behöver AR för att överleva så är 200 dex (max) och 20 mf (max) något otroligt bra. (:

EDIT: Skulle dock aldrig betalat 50M för dom om dom inte samtidigt hade haft 20-25% Goldfind.

EDIT2: Även en Munk kan väll ha användning för dom eller är 27 poison på tok för lite för dom?

en munk kan få 60 från individuell resisst sedan 80+ från all res så om du gämnför 140 som då är max mot 27 så är det väldigt lågt.

Permalänk
Medlem

Shoulders med 200 DEX och vit är värda multum för demon hunters... ja...

200 är en perfekt roll och som tidigare nämnt så struntar demon hunters ofta i all res.

Sålder själv ett par shoulders med 165 dex, 100 vit och 15 MF för 7 miljoner - inga andra stats.

Permalänk

Han som köpte dem vet iaf vad de är värda, de ligger ute på AH för 90M lider med dig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenonargon:

Han som köpte dem vet iaf vad de är värda, de ligger ute på AH för 90M lider med dig...

Haha. Garanterat en jävla AH botter som snipade hans item. Men som sagt, dem kommer nog bli sålda för ett sånt pris. En aktiv botter kommer köpa dem och lägga ut på RMAH för maxpris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

en munk kan få 60 från individuell resisst sedan 80+ från all res så om du gämnför 140 som då är max mot 27 så är det väldigt lågt.

Ok som jag trodde, nåja hade själv aldrig betalat 50m, då får dom allt ha 25% GF också.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Det är så det är på wow att det fungerar som på Tradera. Man lägger antingen 0 i budpris eller 100 och värdet på saken kan vara värt typ 3000 kr. Har man tur så kan buden ha blivit 2800 kr eller 3500, men har de otur så kan saken bli såld för 300 kr. Det är samma med wow.

That's life

Permalänk
Medlem

det jag inte kan förstå är hu kan ni VETA att nånting är värt 100milj eller 10k? menar det är ju bara nån dum fan som satt ett skyhögt pris på en sak sen har nån annan bara följt efter för att dom är penga kåta.. menar hadde ingen börjat ta miljoner för en lvl63 yber sak utan istället tagit 150k för den så hadde ju aldrig priserna gått upp så som dom är nu.. dvs totalt overkliga..

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rojpen:

det jag inte kan förstå är hu kan ni VETA att nånting är värt 100milj eller 10k? menar det är ju bara nån dum fan som satt ett skyhögt pris på en sak sen har nån annan bara följt efter för att dom är penga kåta.. menar hadde ingen börjat ta miljoner för en lvl63 yber sak utan istället tagit 150k för den så hadde ju aldrig priserna gått upp så som dom är nu.. dvs totalt overkliga..

Supply & demand.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rojpen:

Du kanske tycker dom är overkliga, men priserna du ser på AH't är typ vad folk betalar.
Man kan enkelt ta reda på priset genom att filtrera på liknande items.

Priserna skulle inte vara så höga om dom aldrig sålde.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rojpen:

De blir värda så mycket för det är såpass mycket guld i cirkulation och det är vad folk betalar för grejjerna.
Om man la ut allt som idag säljs för mångmiljonbelopp så skulle alla sitta på hur många miljoner som helst eftersom guldet skulle tappa sitt värde.
Jag passerade personligen 10 miljoner i lootat guld, dvs det räknar inte med items som sålts till vendor eller via AH för ett par veckor sedan, räkna då även in allt som gått till vendor och det som sålts till AH så är man uppe i ganska stora summor, och om det då skulle räcka med 150k för riktigt bra items ja då skulle alla sitta med det bästa redan.

Även om vissa inte vet hur man fixar guld så finns det andra som sitter med miljarder guld utan att nyttja exploits eller bottar.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Du kanske tycker dom är overkliga, men priserna du ser på AH't är typ vad folk betalar.
Man kan enkelt ta reda på priset genom att filtrera på liknande items.

Priserna skulle inte vara så höga om dom aldrig sålde.

nä klart inte, men om folk börjar ta mycket mindre betalt kommer ju ingen som säljer för flera miljoner få sina sålda dvs priser kommer att sjunka... för iaf finns ju ingen vitts att ha massa miljoner/miljader iaf för det är ju bara till AH i stort sett utöver repair man använder det till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rojpen:

nä klart inte, men om folk börjar ta mycket mindre betalt kommer ju ingen som säljer för flera miljoner få sina sålda dvs priser kommer att sjunka... för iaf finns ju ingen vitts att ha massa miljoner/miljader iaf för det är ju bara till AH i stort sett utöver repair man använder det till.

Fast till repairs ska man inte behöva massa guld heller om man inte spelar i områden där man inte har något att göra, för min del skulle repairs kunna va mycket högre än de är i dagsläget då guld är såpass lätt att få och repairs är en minimal kostnad.
Har man gigantiska repaircosts så bör man gå tillbaka en akt och farma där tills man har bättre gear så man slutar dö hela tiden.

Även om du spelar softcore så kan du ju försöka tänka som om du spelade hardcore och försöka att faktiskt undvika att dö istället för att hoppas in i packs du egentligen inte har en chans emot utan att tänka efter.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.