Permalänk

iPhone 5 Lansering

Tjena Alla Sweclockare, Ringa in den 7 augusti i eran kalender, Enligt sajten Knowyourmobile.com är det nämligen då Apple kommer lansera sin nya Iphone 5. De nya uppgifterna kommer från en ”tillförlitlig källa inom branschen” och säger inget nytt om form och funktion, utan bara att det handlar om den 7 augusti.

Permalänk

jaha så den 7 augusti kommer en mobil som andra tillverkare släppte för 2år sedan? *care face*

låt mig gissa:

- lite större skärm
- lite högre upplösning
- lite starka cpu
- mycket mer ömtålig
- mycket sämre batteritid
- fler tagna funktioner från android med nya IOS

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrian_cool69:

jaha så den 7 augusti kommer en mobil som andra tillverkare släppte för 2år sedan? *care face*

Suck..

---

Jag sitter och väntar på den! Min 4a håller på att bli tröttare och tröttare (köpte den på lanseringsdagen) och det vore skönt att inte behöva gå till en 4s för att sedan köpa en 5a också. Jag har alltid trott att lanseringen ska vara i oktober, hoppas jag har fel!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

låt mig gissa:

- lite större skärm
- lite högre upplösning
- lite starka cpu
- mycket mer ömtålig

Android fanboy....

Så Iphone 5 kommer prestera och ha samma funktioner som den första galaxy? Lets see...

--

Tycker det ska bli intressant hur den presterar mot Samsungs s3!

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem

Appstore öppnar väl i september i Stockholm?

I så fall vore ett inköp alldeles perfekt timat

Permalänk

icke android fanboy, jag har haft iphone 3gs och 4. Båda lika stora besvikelser.

men.. ja när du väl går över till android så finns det inget mer att hämta hos iphone (iaf för min del)

peace

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Låt mig gissa. iPhone 5 kommer heta "The New iPhone"?

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 11 || Ryzen 5 7600X || 32 GB RAM || 2 TB SSD
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Äntligen ^_^

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Perfekt! jag behöver en ny.

Permalänk
Medlem

icke android fanboy, jag har haft iphone 3gs och 4. Båda lika stora besvikelser.

men.. ja när du väl går över till android så finns det inget mer att hämta hos iphone (iaf för min del)

peace

Aokej! Men hur förklarar du dig när du sa att tillverkare redan för 2 år sedan hade släppt en telefon som är i likhet med den nya iphonen? Det skulle jag gärna höra!

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av NiCkArN:

Aokej! Men hur förklarar du dig när du sa att tillverkare redan för 2 år sedan hade släppt en telefon som är i likhet med den nya iphonen? Det skulle jag gärna höra!

Förvräng inte vad han skrev nu:)..

Han skrev att iPhone (Nåt revolutionerande denna gång måntro?) har nåt nytt som andriodlurar redan haft i två år. INTE att tillverkare två år tidigare släppte telefoner som liknar iPhone.

Permalänk
Skrivet av NiCkArN:

visst, 2 år kanske var lite att ta i men det finns gott om mobiler som ligger före iphone i specs och har gjort det en längre period.

För att iphone 5 ens ska bli interssant måste de göra den minst 4tum med en retina display med en retarded hög upplösning utan att batteritiden lider.

men det jag HATAR mest med iphone är hur känsliga de är... kanske gorillaglas 3 skulle vara något för apple att investera i

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

@tcntad

Permalänk

Blir ju hur som helst intressant att se vad apple har i rockärmen som kommer få denna "next iphone" att sälja lika bra som tidigare. För hittills har de inte gjort någonting revolutionerande på mobil marknaden sedan den första luren kom för flera år sedan.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant vad Apple lanserar för något denna gången Inte köpt en Appleprodukt sen min iPod touch men följer för det mesta presentationerna ändå

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

visst, 2 år kanske var lite att ta i men det finns gott om mobiler som ligger före iphone i specs och har gjort det en längre period.

En sak jag i alla fall har lärt mig är att inte stirra mig blind på specar(oavsett Iphone el. android) för i slutämndan så spelar det ingen roll om en tillverkare påstår att de har snabbaste processorn på marknaden om ändå telefonen laggar som ett as. Jag är nöjd idag med min Iphone4s men kommer absolut titta på Iphone5!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Blir ju hur som helst intressant att se vad apple har i rockärmen som kommer få denna "next iphone" att sälja lika bra som tidigare. För hittills har de inte gjort någonting revolutionerande på mobil marknaden sedan den första luren kom för flera år sedan.

Selling point: Ny siffra efter "iPhone".

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Ärsh Nokia 3310 håller än

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se hur de bygger den så att den går sönder efter ett fall och är omöjlig att reparera/byta ut delar (som nya MBP).

Ska också bli roligt att se hur Apple får fler NFC-patent så att de kan börja leka sandlåda och stämma andra tillverkare.

Permalänk
Medlem

Hoppas den filmar i 4k@60fps och har en standard för att hänga på en meter långa teleobjektiv ^^
Lite som den här fast utan ett "externt" hus.
http://www.youtube.com/watch?v=oQZSC-d0oSc&feature=results_ma...

Vill gärna ha en medföljande räls för ytterligare stabilitet vid panorering

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Den kommer inte släppas fören september i USA och oktober i Europa

The same source tells us that the iPhone 5 will be launched in September 7th, only to be launched in all states only in October 2012. The manager says 100% sure of the above, because Apple would have already contacted the main mobile operators to agree on how to distribute the iPhone 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Alltså inte konstigt att en nokia 3310 håller bättre än iphon 4. jag menar dom har ju gjort 3309 modeller att öva på innan 3310. Vänta bara tills iphone 1337 kommer då jädrans ska du få se på en telefon som är nästan lika bra som nokia 3310 eller typ 1/3 så bra iaf.

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem

Kommer vara förvånad om den släpps så tidigt som den 7 aug, tror lite mer på sept-okt. Kan ju bara hoppas! Apple skapade i stor sett marknaden för smartphones och har än så länge haft bäst försäljning av de olika tillverkarna. Problemet hos många av de andra är främst operativsystemet, att det inte har lika bra flyt. Men som jag har förstått det börjar de ta igen det gappet mer o mer (kanske till om med gått om nu med jelly bean!? Vi får väl vänta o se med ios 6). Det är ju inte bara hårdvaran som har betydelse utan mjukvaran är en extremt viktig del i det hela. Av de "läckta" bilder och info som kommit om iphone 5 hittills, tycker jag personligen inte det är en så mycket roligare design. Jag hoppas dock att mjukvaran kommer väga upp det hela med nya spännande funktioner. (Min åsikt, om det inte framgick)

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700K @ 4.0 GHz | Gainward 2080 8GB | Fractal Design Celsius S24 | Corsair LPX Black 16GB @ 3000MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair SF600 V2 600W | Louqe Ghost S1

Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i7 2600 @ 4,6 GHz | XFX HD6950 2GB | Corsair H50 | G.Skill Ripjaws X 8GB @ 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | WD RE4-GP 1.5TB | Corsair AX750 | Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

TYvärr så har har mitt batteri bestämt sig för att inte ta emot nå mer ström!

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NiCkArN:

lägg av...

Permalänk
Musikälskare

Blir säkert bra som vanligt

Har dock inte ekonomi till en ^^ 4S får räcka ett tag till

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att kolla på, 4'an börjar bli lite långsam när m,an ska göra saker, har nu haft min sen jag köpte den på realse och måste säga att jag har aldrig vart så nöjd med en telefon. Får se om 5'an ger tillräckligt för att jag tycker att det ska vara värt att köpa!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av YGLeXz:

Suck..

---

Jag sitter och väntar på den! Min 4a håller på att bli tröttare och tröttare (köpte den på lanseringsdagen) och det vore skönt att inte behöva gå till en 4s för att sedan köpa en 5a också. Jag har alltid trott att lanseringen ska vara i oktober, hoppas jag har fel!

Inte för att Trolla på något sätt, men hur kan du uthärda en iPhone 4 en längre tid? Smatalskvaliteten i den mobilen är ju den sämsta i dagens moderna samhälle och täckningen bryts stundtals. Jag vet, för min farsa har en och trivs inte alls med den för jag hör väldigt ofta inte vad han säger i telefon. Hur kan man ens få sälja en produkt som är dålig på en denna punkt som är så centralt i en telefon. Det är ord från hjärtat och ingen pajkastning på Apple.

Permalänk

Min 4a börjar bli gammal nu blir kanske en 5a då

Video på vad folk vill se i nästa iPhone!

Permalänk
Medlem

låt mig gissa:

- lite större skärm
- lite högre upplösning
- lite starka cpu
- mycket mer ömtålig

Jepp tro det eller ej, jävligt många bryr sig om det, bara för du ska göra en pucko post betyder inte det att du vet vad resten av världen tycker.

Blir en iphone 5 för mig, trött på android pisset, aldrig mer. Och att SGS3 blev totalt fail i mitt tycke tog bort det ännu mer.