EA bekräftar Battlefield 4 Beta hösten 2013

Permalänk
Medlem

Exklusiv beta access vid köp, precis som de lovade till bf3. Hur exklusivt var det då? Jo, 48 timmar tidigare access, sen släpptes betan publikt. Snart kommer det nog ett erbjudande om att om man köper premium så får man access, och de som redan köpt premium får betala en slant till.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lantz326:

*****Bf4 bör man ta efter vad man gjorde i bf2. *****
*Stora banor
*Alla fordon som finns i bf2
*bomber till flygplanen
*Inte oändligt med ammo i flygplanen....samt de andra fordonen också...
*comander - bara ETT artelleri och inga mortar....
*Fler länder, japan, kina, britterna.....
*Mer riktat till PC och inte till konsol(ang flygplan och helo...)
*UAV och inte "live" karta (som cod som visar vara alla är, så fort man skuter...)
*6 man grupper
*VOIP ingame och inte på battlelog...

Håller tummarana för ett kanon spel Work it DICE

BF3 är väl ändå mest riktat till PC?

Skrivet av Devildoll:

Även om de påbörjade BF4 när BF3 gick guld räcker inte 300 man för att göra ett värdigt spel till 2013.
arbetskraft är inte den enda faktorn

jag ser inte anledningen att skeppa ett nytt kärn-BF 2 år senare.
ett nytt bad company visst, en ww2 expansion sure.

men det är på tok för tidigt att släppa ett helt nytt spel.

istället skall de ägna tid åt att perfektera bf3, de har mycket att åtgärda där.

inte fan släpper man ett nytt cs vartannat år.

Jo, 2 eller t.om 2½ år är mer än tillräckligt för ett såpass stort företag att göra ett nytt spel, på den tiden hinner man göra mycket.
Skulle gissa på att kanske 15-20 personer arbetar på DLC och patcher till BF3, det är därför det tar sådan tid, sedan spelar ju personalens kompetens en mycket stor roll.

Förövrigt så har DICE mer eller mindre haft samma utvecklingstakt hela tiden, eller de har faktiskt sänkt den lite på senaste tiden, och då får man ha i åtanke att de dessutom anställt en hel del ny personal.
http://sv.wikipedia.org/wiki/DICE
Scrolla ner en bit så får du se alla spel de gjort/hjälp till med.
BF2 2005, ett år senare kom BF2142, två spel som de flesta här i kommentarerna höjer till skyarna, även fast de hade lika lång/kortare utvecklingstid än BF3/BF4?

Lägg även märke till att man gjorde 3 stycken DLC paket till BF3 under den tiden.

Verkar som att folk här på Sweclockers inte har så mycket bättre för sig än att sitta och gnälla som små skitungar bara för gnällandets skull.

Skrivet av Kire6:

Jag ser verkligen fram emot detta Battlefield. Om DICE bara får göra sitt jobb utan att EA ska ändra på saker o ting så tror jag verkligen att det kan blir något.

Med tanke på hur mycket pengar som lades ner på bf3 så får man ta och hoppas att budgeten på fyran blir ännu större.
Sen så håller ju Dice håller på att anställa en massa ny personal, 20-50 platser skulle jag gissa, så har antallet anställda kommer att gå från ca 200 till 230-250.
Det tycker jag talar för att DICE kommer ett lägga ner mycket tid på Battlefield 4 samtidigt som dom kommer att fortsätta färdigställa alla buggar och DLCs till Bf3

Tror du syftar på någon artikel i aftonbladet där en DICE anställt berättade att DICE samarbetade med den svenska militären för att få input på hur "ett krig går till". Typ att dom fick modellera av riktiga vapen, soldater fick tala om hur dom tyckte att spelet skulle vara osv osv.

DICE har just nu ungefär 300 anställda, så det kommer betyda ca 320-350 anställda?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

BF3 är väl ändå mest riktat till PC?

Allt förutom Flygplan och helikoptrar är anpassa till PC. Men är min personliga årsikt, eftersom jag är mer van bf2 spelare där man inte kan vända med ett flygplan 90grader.... känns också som att det går långsammare (=mer anpassat till konsol) Men min årsikt, alla tycker olika.

Men jag gillar inte bf3 luftstrider, var den anledningen till att jag köpte bf3 eftersom jag trodde spelet kunde nå samma "kvalité" som jag upplevt i bf2 under alla dessa år i "dogfightsen" i bf2.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P400A RGB | Moderkort: MSI Z270 GAMING PRO CARBON | CPU: Intel i7 7700K 4.4Ghz | CPU-kylare: Corsair H80I V2 | RAM: Corsair 16GB | SSD: 500GB | Grafikkort: GTX 1080 | PSU: Corsair 750W | Skärm: ACER XB273U 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Jo, 2 eller t.om 2½ år är mer än tillräckligt för ett såpass stort företag att göra ett nytt spel, på den tiden hinner man göra mycket.
Skulle gissa på att kanske 15-20 personer arbetar på DLC och patcher till BF3, det är därför det tar sådan tid, sedan spelar ju personalens kompetens en mycket stor roll.

Förövrigt så har DICE mer eller mindre haft samma utvecklingstakt hela tiden, eller de har faktiskt sänkt den lite på senaste tiden, och då får man ha i åtanke att de dessutom anställt en hel del ny personal.
http://sv.wikipedia.org/wiki/DICE
Scrolla ner en bit så får du se alla spel de gjort/hjälp till med.
BF2 2005, ett år senare kom BF2142, två spel som de flesta här i kommentarerna höjer till skyarna, även fast de hade lika lång/kortare utvecklingstid än BF3/BF4?

Lägg även märke till att man gjorde 3 stycken DLC paket till BF3 under den tiden.

Verkar som att folk här på Sweclockers inte har så mycket bättre för sig än att sitta och gnälla som små skitungar bara för gnällandets skull.

Ja jo, och hur stor skillnad var det på 2142 och BF2?
2142 skulle ett modteam i princip kunna knåpat ihop.

Om du menar att de inte kommer ändra och innovera mer än så, mellan 2 st huvud-titlar så kan jag hålla med om att de hinner det fram tills 2013.
Det jag stör mig på är att det hoppar direkt på 4an.

Inget 2143 , inget bc 3 eller 4, utan direkt på BF4.
Hur tror du BF3 hade sett ut och skiljt sig ifrån 2an om de hade släppt det 2007 eller 2008?
För att repetera, studio-storlek är inte det enda som spelar in.

Som sagt, hur ofta gör man ett nytt cs?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Devildoll:

Ja jo, och hur stor skillnad var det på 2142 och BF2?
2142 skulle ett modteam i princip kunna knåpat ihop.

Om du menar att de inte kommer ändra och innovera mer än så, mellan 2 st huvud-titlar så kan jag hålla med om att de hinner det fram tills 2013.
Det jag stör mig på är att det hoppar direkt på 4an.

Inget 2143 , inget bc 3 och 4, utan direkt på BF4.
Hur tror du BF3 hade sett ut och skiljt sig ifrån 2an om de hade släppt det 2007 eller 2008?
För att repetera, studio-storlek är inte det enda som spelar in.

Som sagt, hur ofta gör man ett nytt cs?

Fysik och grafik såg ju lika "gammalt" ut, allt annat var ju nytt?
Ge upp med skitsnacket nu, DICE hinner göra jävligt mycket på 2 - 2½ år, ungefär lika lång tid Creative Assembly har på sig att göra Rome II, och CA har inte ens hälften så många anställda?
Vilka spel brukar ta så mycket längre tid än det? Nämn inte ens TES och Fallout, de har inte ens i närheten lika stora utvecklingsteam som DICE har.

Och om ditt största bekymmer är att de gör ett BF4 direkt efter BF3 och inte något BC3 eller 2143 tycker jag faktiskt synd om dig.

Och angående CS så bryr jag mig inte, spelade det förr, sedan när BF kom spelade man det i stället, sedan Cod2 och Cod4 sedan BF igen. (Ja, tro det eller ej men Call of Duty var jävligt bra spel förut.)

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av LocSin:

Ahh tack alla ni negativa människor, alltid skönt att få skratta före man lägger sig!
Denna tråd påminner mig om den tiden då CS var det mesta hatade och spelade spelet på planeten. Tror inte ens CoD brukar ha så här mycket hat i en och samma tråd.

Själv håller jag BF3 som bästa FPS:et just nu, bra känsla i bössorna, bra möjligheter till olika spellägen och ljuvlig presentation. Hade de bara mage att balansera framförallt helikoptrarna så hade det nästan varit perfekt. Commander funktionen var synd att den försvann, men ska vi vara ärliga så var det ganska sällan den användes på ett korrekt sätt i BF2, ofta var det bara en källa till frustration.

Tror att när väl BF4 står runt knuten, dvs ca 2år, så är de flesta less på BF3 och då kommer fyran som ett brev på posten. Ahhh säger några av er nu, men jag spelar BF2 fortfarande så hade de bara gjort trean som tvåan så hade det inte varit ett problem! Jo du och de två dussin till spelar fortfarande BF2 (ja jag vet att det är fler än så)är inget ett företag kan leva eller tjäna pengar på. I spelbranschen så är spel färskvara oavsätt vi vill det eller inte. Dock har åsikten att spelutvecklare ska jobba gratis och inte tjäna pengar vuxit fram. Att folk dessutom sitter och beklagar sig över att de har möjligheten att köpa mer innehåll till ett redan fullspäckat spel i form av DLC för några ynka hundringar är bara löjligt. De allra flesta av er lägger ut mångdubbelt den summan på pizza, burgare, snus, cigg, alkohol, godis och läsk under en månad. Men ni gråter blod och klagar som småbarn när ni för 150:- (vilket jag har för mig att deras DLCn kostar om man inte köper Premium) får otaliga timmar av underhållning.. Och tycker man inte det är kul, spela inte, är BF2 så mycket roligare så gör det enkelt för dig, spela det istället. Billigt bra och precis som du vill ha det.

Både DICE och BF2 tycks ha överlevt den långa perioden mellan bara BF2 och BF3. Därav ser jag ingen anledning till att börja utveckla ett nytt game, skulle dom istället fokusera på att fixa till buggar m.m. i bf3 så skulle folk bli mycket nöjdare. Hursomhelst så lär det ju vara EA games som ligger bakom det här beslutet... Gällande kostnaden för arbetskraften på DICE osv. så jobbar oftast spelutvecklare som konsulter på sina egna företag, eftersom det är jävligt svårt att få jobb i den branschen.

Jag finner inte kostnaden något relevant heller, vem har anmärkt på det? BF3 kan ju ändå bli ett väldigt hållbart spel om bara DICE och EA games sköter sina kort rätt. Det är ju onödigt att publicera en nytt innan man fixar i ordning det man redan har publicerat. Tyvärr tjänar ju spelföretag dock mer på publiceringen än finslipningen.

Nåja, världen styrs efter pengar och ur ett ekonomiskt perspektiv så är inte alla/allting lika mycket värda och den nya vitsen med företag är att tjäna pengar, inte tillhandahålla en bra tjänst/produkt som skulle göra folk nöjda på både lång och kort sikt. Idag tillhandahåller företag något som alla måste köpa.

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

BF1942 nuff said

Hahaha varför citerar du mitt inlägg för ? lol

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Varför är alla så negativa? 2-3 mellan två spel är väl inte så kort tid? Och förmodligen har DICE redan börjat jobba på BF4 redan innan BF3 släpptes. Ljudet i BF3 är redan så bra det kan bli så i BF4 har dom bara förbättringar av grafiken och kartdesignen att jobba på förutom en ny SP campaign. För att göra en jämförelse så var det 2-3 år mellan Max Payne 1 och 2 och man kunde verkligen se hur mycket 2:an hade utvecklats sedan 1:an med t.ex. mycket bättre grafik och fysik.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av LocSin:

Ahh tack alla ni negativa människor, alltid skönt att få skratta före man lägger sig!
Denna tråd påminner mig om den tiden då CS var det mesta hatade och spelade spelet på planeten. Tror inte ens CoD brukar ha så här mycket hat i en och samma tråd.

Själv håller jag BF3 som bästa FPS:et just nu, bra känsla i bössorna, bra möjligheter till olika spellägen och ljuvlig presentation. Hade de bara mage att balansera framförallt helikoptrarna så hade det nästan varit perfekt. Commander funktionen var synd att den försvann, men ska vi vara ärliga så var det ganska sällan den användes på ett korrekt sätt i BF2, ofta var det bara en källa till frustration.

Tror att när väl BF4 står runt knuten, dvs ca 2år, så är de flesta less på BF3 och då kommer fyran som ett brev på posten. Ahhh säger några av er nu, men jag spelar BF2 fortfarande så hade de bara gjort trean som tvåan så hade det inte varit ett problem! Jo du och de två dussin till spelar fortfarande BF2 (ja jag vet att det är fler än så)är inget ett företag kan leva eller tjäna pengar på. I spelbranschen så är spel färskvara oavsätt vi vill det eller inte. Dock har åsikten att spelutvecklare ska jobba gratis och inte tjäna pengar vuxit fram. Att folk dessutom sitter och beklagar sig över att de har möjligheten att köpa mer innehåll till ett redan fullspäckat spel i form av DLC för några ynka hundringar är bara löjligt. De allra flesta av er lägger ut mångdubbelt den summan på pizza, burgare, snus, cigg, alkohol, godis och läsk under en månad. Men ni gråter blod och klagar som småbarn när ni för 150:- (vilket jag har för mig att deras DLCn kostar om man inte köper Premium) får otaliga timmar av underhållning.. Och tycker man inte det är kul, spela inte, är BF2 så mycket roligare så gör det enkelt för dig, spela det istället. Billigt bra och precis som du vill ha det.

Fast problemet med färskvaror är att det inte riktigt fungerar att ta samma vara och sätta ny etikett på... Fråga bara ICA om hur negativa folk är gällande deta

Själv tröttnade jag för längesedan på att spela samma spel igen och igen fast med nya siffror på kartongerna. Det gäller alla de störra FPS och sport-serierna (många andra med men främst dessa). Det sorgliga kommer från att när nästa omgång av spelet kommer så är det lite som OS i media. Allting annat får stå tillbaka för att ge plats åt detta monster som skall ges allt rampljus, men i verkligheten så är det i stort sett samma artiklar, samma recentioner och samma slutsatser som de föregående i serien. de har bara dragit en ctrl-c och ctrl-v och ändrat siffra X till siffra Y. Som du säger, "Själv håller jag BF3 som bästa FPS:et just nu, bra känsla i bössorna, bra möjligheter till olika spellägen och ljuvlig presentation.". Jag kan nästan satsa pengar på att det kommer låta exakt likadant om drygt ett år när BF4 är ute, fast det kommer vara 4 istället för 3 som siffra. Och därefter kommer det kopieras in en gång till fast med 5 istället för 4. Och så håller det på... Rätt stagnant, lite unket och mer än lovligt tröttsamt. Ungefär som att käka samma lunch-rester i två veckor. De vart egentligen dåliga för 1 vecka sedan, men man kör ändå för det är ju ändå så gott med falukorv och mos varje dag i en vecka till

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Känns betryggande att man aldrig köpte Battlefield 3 då

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Battlefield 4: Modern Ops. Pre-order now and gain exclusive access to the "Battlefield 5: Modern Ops 2" beta later this year!

Nej tack. Tror jag skippar hela serien om den fortsätter på samma bana som BF3; konsoliserad skräp för Call of Duty ungar.
På tal om banor så kommer BF4 säkert släppas med skolådor med en flagga i mitten och AC130's på räls som cirklar runt. Allt för att tillfredställa deras nya målgrupp...

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Fysik och grafik såg ju lika "gammalt" ut, allt annat var ju nytt?

En total conversion mod är vad det är, nya vapen nya maps, och titan modet.
och det är inget fel med det, eftersom det kom ut så pass kort därefter, och inte kallades för BF3.

något som däremot är possitivt är att den senaste patchen landade förra året.
om de stödjer BF3 på samma vis så kan det vara plåster på såren.

Skrivet av MrAdde:

Ge upp med skitsnacket nu, DICE hinner göra jävligt mycket på 2 - 2½ år, ungefär lika lång tid Creative Assembly har på sig att göra Rome II, och CA har inte ens hälften så många anställda?
Vilka spel brukar ta så mycket längre tid än det? Nämn inte ens TES och Fallout, de har inte ens i närheten lika stora utvecklingsteam som DICE har.

Finns ju olika aproach, ubisoft låter i princip alla händer tillgängliga peta på alla pågående projekt.
t.ex var det 450 man på asscreed 2.

men jag hoppas du har rätt

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Bra att spelet kommer vid omkring 2014, istället för att ett "nytt" kommer varje år, (dvs Call of duty-spelen).

Permalänk
Medlem

Man kan ju hoppas på att 720/PS4 hinner släppas innan BF4, så att inte PCn får dras med skräpiga nergraderade portade spel, bara för att den måste "klara av" 7 år gammal hårdvara i 360/PS3.

Visa signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Permalänk

Alla som vill ha nytt bf2 borde testa arma2 cti multiplayer. Får ni allt ni vill ha, commander fast med mycket större ansvar, jätte karta, massa fordon 15+ helis/flyg och extremt mycket vapen. Arma3 kommer i höst också.

Permalänk
Skrivet av f0kke:

Nej självklart inte, men vill man ha en simulator så ska det väl vara mer som en simulator? BF3 är ju nästan som COD fast större maps och vehicles.
Att militär använder BF3 som simulator måste ju vara ett skämt.

Sant. Fast jag vill ha ett spel och kriterierna för detta tycker jag att BF3 uppfyller mycket väl. CoD också för den delen.

Rätta mig gärna om jag har fel, men sedan när utvecklades BF3 med militärsimulering som primärt syfte?

Verklighetstroget och simulation är två helt olika företeelser som många verkar blanda ihop.

Förstår ju absolut hur du menar och du har en poäng. Men jag tycker det känns märkligt att kräva någonting
sådant av en produkt när den inte ens är utvecklad för det ändamålet.

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk
Medlem

Jag orkar inte med er folk.

Det är så jävla häftigt och mainstream att hata på DICE/Battlefield spelen nu för tiden.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

En sak som är värt att tillägga med är att de borde satsa på en mer realistisk färgsättning.
BF2 hade generellt sett rätt mörka färger. BF3 har löjligt ljusa färger och det får det att se väldigt tecknat ut istället för realistiskt.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem

Ni som pratar så högt om BF2, kommer ni inte ihåg alla backflippande helis som undviker alla AA missiler på så sätt och sedan dödar er stenhårt? BF2 hade väldigt många dåliga aspekter, BF1942's enda dåliga aspekt var fog of war, och artilleri/battleship artilleri view där man inte riktigt visste var man siktade. Men att snipers etc var ögon åt ens artilleri/battleship etc. En bredare variation av tanks, fordon, ubåtar, hangarfartyg, flygplan som är extremt mycket roligare att flyga, B17 bombern etc.

Inget spel DICE har gjort har passerat deras original produkt i spelupplevelse och spelglädje.

Permalänk

Är inte syftet med en beta att ha betatestare som testspelar och rapporterar buggar etc.?
Det känns inte riktigt som om det är det utfallet man får när man annonserar som de gör.

Visa signatur

Asus ROG Strix X470-F Gaming | AMD Ryzen 7 5700X | 32GB G.Skill TridentZ F4-320016D-16GTZR @ 3200Mhz 16-18-18-38 | RX 6900XT | Fractal Design R4 | AOC Q3279VWF 32" 1440p | Qpad MK-50 | Logitech G500 | Cooler master MasterLiquid Lite 240 | Cooler Master Silent Pro 1kW | Samsung 830 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | WD Black SN770 2TB Gen 4 NVME |
Kingston KC3000 M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Ni som pratar så högt om BF2, kommer ni inte ihåg alla backflippande helis som undviker alla AA missiler på så sätt och sedan dödar er stenhårt? BF2 hade väldigt många dåliga aspekter, BF1942's enda dåliga aspekt var fog of war, och artilleri/battleship artilleri view där man inte riktigt visste var man siktade. Men att snipers etc var ögon åt ens artilleri/battleship etc. En bredare variation av tanks, fordon, ubåtar, hangarfartyg, flygplan som är extremt mycket roligare att flyga, B17 bombern etc.

Inget spel DICE har gjort har passerat deras original produkt i spelupplevelse och spelglädje.

De gammla goa tiderna var de i 1942

Ja spelar fortfarande bf2 och det där med att undvik AA är ju bara skicklighet/tur och ingen bugg...Jag lirar sjukt mycket hellis/jet i bf2 så vet ;P

Men det är bara att hålla tummarna på att det kommer ett kanon spel nu till bf4

Håller med dig skulle vara kul att ha lite WW2 tema.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P400A RGB | Moderkort: MSI Z270 GAMING PRO CARBON | CPU: Intel i7 7700K 4.4Ghz | CPU-kylare: Corsair H80I V2 | RAM: Corsair 16GB | SSD: 500GB | Grafikkort: GTX 1080 | PSU: Corsair 750W | Skärm: ACER XB273U 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlzooon:

FEL! Ryssen hinner alltid först till B. Jag har provat detta själv många gånger, så väl som med rysk eller amerikansk soldat, och det är samma visa varje gång. Det spelar ingen roll vilken utav trapporna du tar, alla är lika svåra att ta sig igenom om motståndarna är professionella. I min mening håller det inte med 3 trappor, de som står överst har alltid fördel. Det går att åtgärda på en del sätt, det bästa sättet hade varit att placera flagga B en våning ner. Då hade man krigat massor i tunnelbanan istället och fortfarande (men taktiskt) använt alla sig utav alla trappor. Då hade båda lagen exempelvis kunnat flanka och backstabba varandra i ryggen hela tiden, hade blivit så mycket mera action alltså! Det håller absolut inte att ryska laget bara ockuperar flaggan, ligger ovanför trapporna och campar, det är riktigt barnsligt.

Hursomhelst använder jag mig alltid av m320 med smoke, smokar, springer upp för trapporna med auto-shotgun eller liknande och tar med mig så många fiender som möjligt. Detta kan skapa luckor men det är jävligt svårt och ojämnt ändå.

Nej jag har inte fel, jag har själv hunnit till B samtidigt som ryssarna så det går, vet ej vilken väg du tar men byt väg. Jag har till och med hunnit springa in på högern och lagt mig i gången med MG innan ens eget lag kommit till rulltrapporna och en del gånger tagit mig runt för att ta A eller sjutit ryssarna i ryggen.

Sen spelar det igen roll vilken motståndare det är, har kommit förbi så många gånger på den banan, men dött för igen annan vågar rusha fram. Det enda man behöver göra är att rusha tillsammans, kraftsamla och skita i k/d för en stund och försöka göra något för att få stopp på slakten och ta igen statsen senare om det är så viktigt. För det är så varje gång att rysska laget är alltid är utspritt, några står på högern, några vaktar främre rulltarpporna och en enstaka de bakre rulltrapporna och sen står det en enstaka utspritt lite varstans. Sen skulle dett funka mer klockrent om folk kör som du använder smoke oftare och att folk vågar springa in i röken, som typ hälften inte gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

^^, shit skulle inte skada med en . här och där xd

Jo såklart men det gäller att kraftsamla på den banan annars så kommer matchen fortsätta i total kaos.:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av dreams_in_digita:

Sant. Fast jag vill ha ett spel och kriterierna för detta tycker jag att BF3 uppfyller mycket väl. CoD också för den delen.

Rätta mig gärna om jag har fel, men sedan när utvecklades BF3 med militärsimulering som primärt syfte?

Verklighetstroget och simulation är två helt olika företeelser som många verkar blanda ihop.

Förstår ju absolut hur du menar och du har en poäng. Men jag tycker det känns märkligt att kräva någonting
sådant av en produkt när den inte ens är utvecklad för det ändamålet.

Nej det var ju så jag menade BF3 är inget simulator och hoppas inte att inte blir så!
Jag kräver absolut inte att det ska vara vara utvecklat för det ändamålet det är därför jag blev så
förvånad att det användes.

Permalänk
Medlem

Det kanske endast blir så att dom fixar alla grejer som allt folk tjatat på, såsom commander osv, nya mappar och komplett spel till 2014 baserat på samma motor?

Visa signatur

CPU: Intel Core 2500k @ 4.2ghz - Mobo: MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 - GPU: Sparkle Nvidia GTX 460 OC 1GB - Minne: Corsair XMS3 8GB 1600Mhz - HDD: Spinpoint F3 1TB - PSU: 650W - Chassi: Antec Nine Hundred

Permalänk
Medlem

Jaha, tydligen så behöver man inte MoH för att få betan om man ska tro Ian Tornay, community manager för Battlefield 3. http://www.reddit.com/r/battlefield3/comments/wpzyo/battlefie...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Ber dig DICE? Är det inte "Ber er DICE" ? Ja för att märka ord enbart..

Du har ingen källa på det?

Nej BF3 är inte ett så jävla bra spel imo, bra ja men inte så bra som vissa får det att låta.

Detta är sweclockers inte skolan.

Visa signatur

CPU: i7 2600k RAM: Corsair Vengeance 16GB CL9 1600MHz Grafik: GTX 570 CPU Kylare: CM Hyper 212 Plus Moderkort: ASUS P8P67 Pro B3.1 Chassi: CM HAF 912 Plus

Permalänk
Skrivet av f0kke:

Nej det var ju så jag menade BF3 är inget simulator och hoppas inte att inte blir så!
Jag kräver absolut inte att det ska vara vara utvecklat för det ändamålet det är därför jag blev så
förvånad att det användes.

haha ja men då så

Då är vi helt inne på samma spår.

Det har faktiskt förvånat mig också. Men en fråga som poppade upp var då: "Till vilket syfte?"

Vad jag menar är helt enkelt varför militären använder just BF3 till detta ändamål. Inte som en kritiserande fundering utan en enkel fråga. Kanske
finns det trots allt någon finurlig förklaring bortom det uppenbara.

Jag tror de flesta genast drar paralleller till pricksäkerhet, snabbhet och liknande ytliga färdigheter. dvs att det är liknande egenskaper som
tränas BF3. Med andra ord kanske BF3 fungerar utmärkt som simulator för det tilltänkta ändamålet.

men jag tror knappast att syftet är att skapa fullfjädrade soldater. Så innan vi ifrågasätter att spelet används som "simulator", kanske vi borde kika på varför det används.

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Om du inte tycker om BF-spelen så är det väl klart som fan att du inte kommer tycka om BF4.

COD spelare är en COD spelare.

Vart vill du komma? Försöka uppfinna hjulet på nytt eller?

Sa bara att BF4 blir så mycket BÄTTRE ÄN BF3 om dom slutar hyra ut servrar. Tycker dom istället ska låta användarna själva hosta servers.

Fast vet inte vilken bokstav/vilket ord/vilken mening du missförstod. Svenska är inte alltid så lätt =/

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Moriquende:

En sak som är värt att tillägga med är att de borde satsa på en mer realistisk färgsättning.
BF2 hade generellt sett rätt mörka färger. BF3 har löjligt ljusa färger och det får det att se väldigt tecknat ut istället för realistiskt.

Du menar den färgsättning som folk gnäller ihjäl sig på med alla andra spel, 100 nyanser av brunt och grått?

Färgsättningen får ändå anses vara korrekt, många av miljöerna spelet visar upp är ju platser där konflikter precis inträffat. Livet har fungerat som på vilken annan fredlig plats som helst. Tänker speciellt på Paris här.