EA publicerar 19 minuter video från Crysis 3

Permalänk

Snyggt men seriöst?

ZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

skitsamma spel som spel. pumpas ju ut spel på löpande band, finns idag egentligen inget som sticker ut som far cry oc crysis gjorde.
så väntar man på sådana spel så kommer det nog inte många på närmsta tiden
sen är det alpha också så vänta bortåt januari så kanske de får till det som det ska vara

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Känns likt Crysis 2 att döma av videon.

Riktigt beige att lägga upp ett demo från konsol dessutom. Animationerna och de förrenderande ljussättningarna är dock snygga men kolla noga på ingame objekt så ser ni att ljus och skuggor inte stämmer.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Gör om, gör rätt. Mer Crysis the original till folket!

Permalänk

Nu blir jag väl bränd på bål för att jag yttrar mig så som jag gör, men jag tyckte då det såg både snyggt och underhållande ut.

Permalänk
Medlem

OK, efter att ha kollat igenom SP demot så kan jag säga att konceptet finns där, dock ser det lite linjärt ut, grafiken är inte så topnotch ut hittills. Vi får hoppas på en stort förbättring till release.

Måste tillägga att även om denna uppvisning inte är en uppvisning av skill, utan mer miljö mm så är det ändå både lite nervbrytande och jobbigt att kolla på.

Jag menar, om man ändå skall släppa ett gameplay på hela 19min som skall vara en "teaser" så kan de till en start hitta en person som har erfarenhet av FPS i detta format. Även den delen att de spelar med Xbox kontroll gör ju inte saken bättre, ser så vidrigt ut, ingen känsla eller kontroll alls i mitt tycke.

Fick ingen "wow-känsla" men mitt intresse finns kvar och endast därför att det då är ca 5månader kvar till release och därmed plats för eventuella förbättringar. Måste säga att jag gillar konceptet med bågen stort.

Om jag skall kommentera lite på hans "spelstil";

- Dåligt aim
- Ingen spelkänsla
- Långsam reaktionstid

Ett plus var att han kunde kartan, det borde ha gett honom ett övertag när det kommer till "stealth" delen, dock var det inte ett så tappert försök då han endast använde bågen lite mer och satte på en supressor, han blev fortfarande upptäckt av för många vilket bryter konceptet med "stealth".

Så betygsätter;
Demot 7/10
Hans spelande 3/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe3:

Till er som kommenterar grafiken, det vi ser i videon är pre-alpha material så ni kan inte riktigt tänka sådär. I alla fall inte ännu.

vet du ens vad pre-alpha är? det är ju kanske spelbart men knappast texturer och röster!

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

Not impressed.

Permalänk
Medlem

Då får vi hoppas att detta kostar som ett expansion pack då för det är vad detta är, exakt samma grafik och allt. Annars köper jag inte förens spelet prisdumpats.

Så, blir det överdriven tesslereringspatch 3 månader efter release?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Animationerna och ljudet var faktiskt undermåligt och sänker inlevelsen. Vapen som varken låter eller har rekyl, meh.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tyckte det såg riktigt kul och underhållande ut. Inte finns det något spel som är snyggare än idag och det här var konsol. Bara vänta o se hur det ser ut på PC då :).
Givet köp vad som, hoppas även på en trevlig collectors ediiton.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Då får vi hoppas att detta kostar som ett expansion pack då för det är vad detta är, exakt samma grafik och allt. Annars köper jag inte förens spelet prisdumpats.

Så, blir det överdriven tesslereringspatch 3 månader efter release?

Vem vet. Håller med dig, tessileringen var antingen överdriven eller icke existerande. Jag klandrar dem inte. Att börja peta i något långt efter att det varit klart är nog inte speciellt motiverande.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Som ett Crysis-fan får jag erkänna att det ser riktigt tråkigt ut faktiskt. Typ som Crysis 2

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Jävligt låg render distance på växtligheten, man såg gräs bara ploppa upp 5 meter framför han... Tycker det är riktigt jobbigt när det är så.

Permalänk
Medlem

"Rambo på target practice" tröttnade jag på för ca 20 år sedan. EA försöker bara få ut uppföljare på uppföljare.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Entusiast

Såg väldigt roligt ut, blir nog ett köp från mig men tyvärr så verkar ju konsollerna ha hindrat bättre grafik men det vet vi ju inte riktigt än
Dock så ska det INTE kosta över 299kr, då blir jag en sad panda och väntar...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Uj jag är väldigt taggad för Crysis, gillar dock inte att man måste köpa special utgåva för att få med alla grejer i spelet...

Permalänk
Medlem

Till flera härinne som klagar på att det ser konstigt ut, är ni helt säkra på att ni kollade på rätt trailer? Att det verkligen var Crysis 3 och inte my little pony? Det står klart och tydligt att det är från Pre-alpha versionen, självklart att grafiken och allt annat kommer snyggas till eftersom det inte släpps förrens nästa år.

Haters gonna hate

Permalänk
Medlem

crysis 1 var bra men så fort dom började satsa på konsoler istället så blev 2an sämst och det här ser typ likadant ut

Permalänk
Skrivet av igge23:

Haters gonna hate

Detta är inte personligt mot dig, utan detta är riktat mot folk som kläcker ur sid sådanhär:
Blir så sur när folk bara skriver sådant där ignorerande skit!
Vi som inte gillar Crysis 3 är inte bara för grafikens skull, även om det ser i mitt tycke ut som ett Crysis 2 mod med flashigare vapen och mer pang pang i skogen!
Kom med nytt! Skjuta på människor fortfarande t.ex? Vafan, bara mjölkande rakt upp och ner!

Sist men inte minst, detta är ett forum där folk ventlilerar sina tankar! Tycker men att det ser ut som 2:an så tycker man!
Tycker man att det ser ut som Doom 2,så tycker man!

Permalänk
Medlem

Är väl ingen mening att skriva att detta såg bedrövligt ut då det har skrivits tidigare. Inte heller är det någon mening att skriva att det ser ungefär precis ut som crysis 2 för det har också nämnts.

På konsol ser nog detta liksom crysis 2 rätt ok ut. På en dator, nja.

Tyckte personligen att crysis 2 var ett helt ok singleplayerspel, dock är det tråkigt att de gör så skiten ska flyta på fint på konsoler i första hand och portar sedan till pc.
En sak som man ser i många spel är att texturerna ser ut som skit. Dessa är väl 256x256 eller liknande så skiten ska fungerar på konsol. Men man tycker ju att då de gör en textur så gör de väl denna rätt stor/detaljrik för att sedan slakta denna? Vet några som gjorde en quakemod där de fixade till så texturerna skalades ner till korrekt mönster oavsett storlek. Detta tycker man ju stora spelföretag borde kommit på, tydligen var det inte många rader kod som fixade till denna funktion heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraxMate:

Jävligt låg render distance på växtligheten, man såg gräs bara ploppa upp 5 meter framför han... Tycker det är riktigt jobbigt när det är så.

Men detta körs väll på konsol ? och vi alla vet ju vad det är för skit komponenter i dom..

Blir nog betydligt snyggare till pc.. Hoppas jag iallafall.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem

konsollspel, nuff said

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

orkade mig igenom 5min sen klarade jag inte mer! hur kan man skjuta för att väcka allas uppmärksamhet och sen ställa sig i mitten av kartan för att fånga alla kulor? verkar bara visa att det inte går att dö i spelet.. skit svårt isf.. såg ut som crysis 2

Visa signatur

Desktop: R9 5900X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Medlem

Vad man kan klaga då. Han spelar på PC med 360kontroll, vilket är svårt att göra särskilt bra, och spelar för att visa vad man kan göra med spelet, inte för att visa hur duktig han är. Det ser väldigt bra ut och blir säkert ännu bättre innan det släpps. Det är inte helt öppet men man kan välja lite olika lösningar ändå. Hur många spel ser bättre ut?

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem

Fyfaaaan va sur jag blir när man märker att han lirar på konsol.

Dra åt h*lvete konsoller, ge mig ett Crysis 1 igen

Jag vill bara uppriktigt säga att sättet personen spelar på är INTE ACCEPTABELT -.-

Sikta snabbt, skott, träffade jag? Nä, sikta någonstans runt huvudet och låt auto-aim göre resten. Nä, fyfan. Sur blev jag nu med. Jag som längtat till ett riktigt Crysis. Kommer självklart testa det, men inte betala en krona för det. Usch

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Demo 6/10
Player 2/10

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Crysis 3 måste bli världens bästa spel med tanke på texten som stod i trailern!

Tydligen så är denna PRE-alphaversion fullt texturerad, animerad, modellerad och ja, färdigt menysystem röster inlagda osv.

Inte illa, betan måste ju innehålla funktioner som aldrig setts förr i hela världen och jag antar att release versionen är så enormt polerad att världen helt enkelt exploderar så fort skitet trycks på en dvdskiva.

Eller så lyckades Crytek ljuga för sina kunder 20 sekunder in i trailern... lyckat.

Eller så vet du inte vad Cryteks alfa och beta steg innebär. Pre alfa kan lika gärna betyda att ingenting är satt i sten än och att allt kan tänkas ändras. Dom har ju gjort flera spel redan så dom har redan massor av art assets dom kan trycka in. Sen kan denna delen av spelet vara mest färdig med tanke på dom visat den flera gånger och resten av spelet saknar mycket mer saker än vad denna delen gör.
Jag säger inte jag vet hur det ligger till, men det gör inte du heller och man behöver inte säga Crytek ljuger för dom visar något som ser väldigt färdigt ut redan nu.

Permalänk
Medlem

Ser precis like livlöst och tråkigt ut som tidigare spel.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.