Display spräckt Samsung galaxy S2 - bästa lösningen?

Permalänk
Medlem

Sitter i samma sits nu

Finns det någon här ute som har provat att byta själv?
Kan man byta BARA glasskärmen?

Ni som har köpt nya glas.
Vad kostade dem? Såg några länkar till E-bay, men bilderna på glasen visade ju att det skulle se helt sjukt ut att klistra fast dem. Någon som har fått tag på ett glas som är så likt originalet som möjligt? Var det riktigt glas? Gorilla glas?

Tack på förhand

MVH Rafael

Visa signatur

Intel Celeron 1,7 GHz | Kingston 667 MHz | Intel X3100 | suck,snyft och gäsp :(

Permalänk
Medlem

Phonehouse tar väl fortfarande 1299 för att byta skärm? Gjorde detta för en månad sen och det blev hur bra som helst.

Permalänk
Medlem

Har du en SGS2??

Visa signatur

Intel Celeron 1,7 GHz | Kingston 667 MHz | Intel X3100 | suck,snyft och gäsp :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pump It:

Har du en SGS2??

Om det är mig du syftar på så ja.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av drik:

Ja det hade vart kanon om du ville berätta hur det gick. Beroende på hur mycket tid och ork du pallar lägga ner får du gärna dokumentera också...

Lägg ingen tid på o försöka. Glasen från ebay är inget annat än ett displayskydd av glas som man sätter på mobilen. Iaf försökte få bort gammla glaset som var sprucket och var svårt och tror inte man kan få bort det utan o skada display. Blev repigt och sprack sedan så glaset jag hade beställt satte jag på min nya s2 vilket det även verkar vara gjort till då det är tunnare en glaset som sitter på displayen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nizze_Trial:

Phonehouse tar väl fortfarande 1299 för att byta skärm? Gjorde detta för en månad sen och det blev hur bra som helst.

Om telefonen är köpt där ja. 800 tar dem då. (frågat i butik)

Permalänk
Medlem
Skrivet av og900turbo:

Om telefonen är köpt där ja. 800 tar dem då. (frågat i butik)

Eller inte, min är köpt av tele2 och det var inga problem att skicka in den. Alltså inte via en butik och då landade det på 1299.

Permalänk

Det är superenkelt att byta, har själv bytt bara glaset på tre olika samsung galaxy s2 or.

Det du behöver är :

Fronten/glaset och lite verktyg: Ca 60 kr
http://www.ebay.com/itm/Replacement-Front-Cover-Glass-Lens-To...

Dubbelhäftande tejpen som håller fast glaset på skärmen: ca 30 kr
http://www.ebay.com/itm/2x-Touch-Screen-Glass-Adhesive-Repair...

Finns lite guider på hur man ska göra, men för att få loss glaset från skärmen använde jag en varmluftpistol och värmde kanterna sedan får man jobba med det gröna verktyget och separera glaset. Tar ca 5 min om man är försiktig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OnlyCasanova:

Det är superenkelt att byta, har själv bytt bara glaset på tre olika samsung galaxy s2 or.

Det du behöver är :

Finns lite guider på hur man ska göra, men för att få loss glaset från skärmen använde jag en varmluftpistol och värmde kanterna sedan får man jobba med det gröna verktyget och separera glaset. Tar ca 5 min om man är försiktig.

Hela glaset är limmat inte bara i kanterna. Värmde med med luftpistol och tog bort men fungerar som sagt bara i kanterna. Och efyer som glaset är sprucket så är det många bitar som inte lossnar. Den gröna saken man får med går inte in mellan glaset o ramen så har svårt o tro att du har bytt glas flera gånger.

Permalänk
Avstängd

Till TS:
hur lyckades du spräcka glaset på en S2a?
jag har tappat min i backen minst 10 gånger varav några gånger med facedown och vart säker på att skärmen skulle spräckas.
men int fn.
inte en repa

hur gör man ;)?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

Det du behöver är :

Det finns som sagt inga youtubefilmer som visar hela processen från början till slut. Förloppet är mer som ett matprogram där allt redan är förberett. Jag misstänker starkt att dom har flera telefoner, både trasiga och fungerande. I några av filmerna fick man inte ens se han starta telefonen efter operationen.....

Du skarvar väl inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

Till TS:
jag har tappat min i backen minst 10 gånger varav några gånger med facedown och vart säker på att skärmen skulle spräckas.
men int fn.
inte en repa

hur gör man ;)?

Ekvationen är enligt följande;

Cykel i hög hastighet + skicka sms + cykelväg som en alkad komunalare har lagt + pricka den stösta jävla bulan i världshistorien som den alkade komunalaren inte fixat till + tappa telefonen som flyger och landar mjukt "FACEDOWN" (viktigt med engelska uttryck) på grusiga cykelvägen (återigen den alkade komunalarens fel, vi har inte haft snö på månader) + 20m kana = En glasruta som ser ut som ett spindelnät.

Tvivlar du är det bara att testa, jag lovar att det finns en cykelväg med samma status nära dig

Permalänk

Vi har också en sådan rolig kommunalare här

dom har lagt asfalt på halva vägen(den som ser bra ut) och sket i andra halvan...(den ser förjävlig ut)

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Sälj den på Ebay som "Slightly used"

Nja, blocket med bild på någon annans mobil och texten "som ny, mottagaren ansvarar för transportskador"

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Nja, blocket med bild på någon annans mobil och texten "som ny, mottagaren ansvarar för transportskador"

Nja, inge bra om fel person köper den.

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats med att bara byta glaset och inte amoled eller digitizer? Jag lyckades tyvärr få sprickor i bara glaset igår. Beställde grejerna från Ebay för detta men får se hur svårt det är att byta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

Det du behöver är :

Har köpt en S2:a men sprucket glas så jag tänkte att jag kan göra som du men hittade denna video på youtube :/

http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_347989&...

Visa signatur

|Intel i7-7700K |Asus Strix Gaming Z270H|EVGA GeForce GTX 1070|Corsair DDR4 3000Mhz LP |SAMSUNG 830 128GB| EVGA Supernova 750|Fractal Design R2 XL With Custom Waterloop|

Permalänk

Tappade precis min i marken från sängbordet och skärmen sprack, inte glaset! Därav funkar inte bilden överhuvudtaget.... Vad var det med tele2 (köpte luren där), kunde de fixa den ?

Visa signatur

Define XL, Gigabyte UD3 X79, Gtx 580 sli (dc2 & referens), Intel i7 3820, Zalman 9900 max, ax1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av leksandarn:

Tappade precis min i marken från sängbordet och skärmen sprack, inte glaset! Därav funkar inte bilden överhuvudtaget.... Vad var det med tele2 (köpte luren där), kunde de fixa den ?

Vore nog billigare att beställa LCD direkt ifrån Ebay...

Visa signatur

|Intel i7-7700K |Asus Strix Gaming Z270H|EVGA GeForce GTX 1070|Corsair DDR4 3000Mhz LP |SAMSUNG 830 128GB| EVGA Supernova 750|Fractal Design R2 XL With Custom Waterloop|

Permalänk
Skrivet av virre94:

Vore nog billigare att beställa LCD direkt ifrån Ebay...

Vill dock ha en originalskärm

Visa signatur

Define XL, Gigabyte UD3 X79, Gtx 580 sli (dc2 & referens), Intel i7 3820, Zalman 9900 max, ax1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av leksandarn:

Vill dock ha en originalskärm

Dom allra flesta är faktiskt original bara att dom inte skriver det.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av virre94:

Dom allra flesta är faktiskt original bara att dom inte skriver det.

Får bli att lämna in den och ta det på försäkringen, får vara värt självrisken.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

Till TS:
men int fn.
inte en repa

hur gör man ;)?

Glaset på min Galaxy s2 gick sönder för andra gången igår.
Och nej, jag kastade inte telefonen ner för ett stup!

Första gången så trillade telefonen ner från skrivbordet ner på ett plastgolv, cirka 70 centimeter ner och då sprack skärmen fullständigt.

Igår när jag var ute och gick i skogen så var det en mygga som bet mig, när jag viftade bort myggjäveln så slank telefonen ut ur mitt grepp och föll cirka 130 centimeter ned på skogsstigen. Skärmen sprack i övre vänstra hörnet, inte lika stor skada som första gången men jag ska ändå lämna in telefonen på reparation för andra gången nu.

Jag har tappat min telefon totalt två gånger, båda gångerna gick telefonen sönder. Gorilla glas? In my as!

Permalänk
Medlem

Shit va värdelösa dagens telefoner verkar vara, ska man behöva ha dem inlindade i bubbelplast?:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Glaset på min Galaxy s2 gick sönder för andra gången igår.
Och nej, jag kastade inte telefonen ner för ett stup!

Första gången så trillade telefonen ner från skrivbordet ner på ett plastgolv, cirka 70 centimeter ner och då sprack skärmen fullständigt.

Igår när jag var ute och gick i skogen så var det en mygga som bet mig, när jag viftade bort myggjäveln så slank telefonen ut ur mitt grepp och föll cirka 130 centimeter ned på skogsstigen. Skärmen sprack i övre högra hörnet, inte lika stor skada som första gången men jag ska ändå lämna in telefonen på reparation för andra gången nu.

Jag har tappat min telefon totalt två gånger, båda gångerna gick telefonen sönder. Gorilla glas? In my as!

http://img829.imageshack.us/img829/3707/img2649if.jpg

Du måste ha riktig otur!

Har tappat min hur många gånger som helst. Ink sten o asfalt. Inte ett märke..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Du måste ha riktig otur!

Du är en riktig turgubbe skulle man kunna säga.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Du är en riktig turgubbe skulle man kunna säga.

Tror antalet fall min lur gjort har överskridit gränsen för att kallas tur

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Du måste ha riktig otur!

Nja, jag tror inte på otur. Jag tror snarare på att telefonen har fått ett överdrivet rykte om att vara osårbar. För den tål ju inte att tappas 70 cm ner på ett plastgolv. Min bror tappade för sjutton sin Iphone 4 i ett stengolv, 120 cm ner, utan att det blev ett märke. Bokstavligen, INGET MÄRKE ALLS. Så det är ju mycket märkligt att den "osårbara" Galaxy S2 går sönder för mindre saker än det. (Två gånger dessutom)

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Nja, jag tror inte på otur. Jag tror snarare på att telefonen har fått ett överdrivet rykte om att vara osårbar. För den tål ju inte att tappas 70 cm ner på ett plastgolv. Min bror tappade för sjutton sin Iphone 4 i ett stengolv, 120 cm ner, utan att det blev ett märke. Bokstavligen, INGET MÄRKE ALLS. Så det är ju mycket märkligt att den "osårbara" Galaxy S2 går sönder för mindre saker än det. (Två gånger dessutom)

Naturligtvis är det tur/otur som avgör hur den landar, om den går sönder eller inte.
Finns också extrem exempel. En kille råkade knuffa ned sin iphone från sängkanten, ned på sina jeans som låg på golvet o glaset gick åt skogen.

Jag tycker du har haft otur om den gått sönder för så lite. O jag har säkert haft tur som slarvat så förskräckligt med min s2 utan att den fått en skråma.

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Naturligtvis är det tur/otur som avgör hur den landar, om den går sönder eller inte.
Finns också extrem exempel. En kille råkade knuffa ned sin iphone från sängkanten, ned på sina jeans som låg på golvet o glaset gick åt skogen.

Jag tycker du har haft otur om den gått sönder för så lite. O jag har säkert haft tur som slarvat så förskräckligt med min s2 utan att den fått en skråma.

Det var varken tur eller ödet som bestämde hur min telefon föll, det var slumpen.