Resultat 3DMark 11 (endast GTX 680)

Permalänk
Medlem

http://www.3dmark.com/support/troubleshooting-my-results/luci...

Är garanterat detta som påverkar, även om TS tror att det är avaktiverat för honom.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Jag kör det bara, jag installerade senaste uppdaten (1.0.3) av 3Dmark11 och Futurmark System info-något-något version 4.9.
Den sa det dock inte i tidigare versioner. Så pass på den frågan. Läste mig till att Futuremark implementerade Virtu-checken i senaste versionen.

Vet du var jag skulle kunna hitta detta Virtu MVP HyperFormance att ladda ner? Skulle mer än gärna testa det. Försökt söka men hittar inga nedladdningslänkar..

Jag har nu hittat nedladdningslänkar men undrar om det finns för Z68? Jag tyckte jag läste på instruktionerna att det ska fungera med Z68, men hittar endast för Z77.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Är garanterat detta som påverkar, även om TS tror att det är avaktiverat för honom.

Inte tror, vet att det inte är det. Då det inte ens är installerat. Kan inte ens installera det.

Och även om det skulle vara så att jag hade det aktivt skulle det väl stå det på 3Dmark.com?
http://www.3dmark.com/support/systeminfo-updates/ där finns updateringsloggar på systeminfo som söker igenom datorn efter hw etc.

SystemInfo Version 4.8 Release Notes (Updated April 16th 2012)

Updated CPUID SDK, Windows 8 Consumer Preview compatibility fixes
Added support for Lucidlogix Virtu MVP, detection of HyperFormance and Virtual Vsync settings

vilket inte är aktivt på min dator.

Det måste vara något annat som gör att den får "fel" resultat. Men jag får ju de fps som 3Dmark säger i själva benchmarket så..

Permalänk

Hur som haver så är det en bugg iaf !

Eller så har du kanske ett GTX 690 som registreras som ett GTX 680 i 3DMark

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Det måste vara något annat som gör att den får "fel" resultat. Men jag får ju de fps som 3Dmark säger i själva benchmarket så..

Av någon anledning kan jag inte titta på ditt resultat, när jag trycker på länken så får jag upp det i en millisekund, sen försvinner hemsidan och jag får en vit tom sida. (både firefox och I.E).

Iallafall så får jag ~9400 Graphic's Score med min GPU.
44,3 fps i grafiktest 1, 43,4 fps i grafiktest 2, 57,5 fps i grafiktest 3 och 28,8 fps i grafiktest 4.
( http://3dmark.com/3dm11/3692484 )
Du kan ju jämföra med ditt eget resultat (~16.000 GPUscore) och se om du får ~60% bättre fps i snitt än mig.
Om du får det så kommer jag att vara tyst, och grattis till ett guldexemplar av GTX 680. Annars är det tyvärr bara tomma siffror och du har ett vanligt GTX 680.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Hur som haver så är det en bugg iaf !

Eller så har du kanske ett GTX 690 som registreras som ett GTX 680 i 3DMark

Ja det är ju inte de poäng jag bör få, så mycket kan vi konstatera. Och ett GTX 690 skulle ju inte sitta helt fel..

Permalänk

Du kan ju köra någon annan benchmark för att se att allt är som det ska.
Unigene Heaven, Batman, Dirt 3 eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Du kan ju köra någon annan benchmark för att se att allt är som det ska.
Unigene Heaven, Batman, Dirt 3 eller liknande.

Ska göra det lite senare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Ska göra det lite senare!

L2P

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Medlem

Har du verkligen läst hela tråden?
Gör om gör rätt..

Jag har inte Virtu MVP installerat..
Och det står som icke aktivt i mitt resultat.

Jag gör det lätt för dig och länkar här.
http://3dmark.com/3dm11/4005852

Scrolla längst ned under settings,

"Virtu MVP HyperFormance Active false
Virtu MVP Virtual Vsync Active false"

L2R på dig du..

Och nu var denna tråd inte för att ifrågasätta resultat (håller med om att mitt verkar vara felaktigt) utan att lägga upp sina egna resultat.

Permalänk
Medlem

Vad gjorde du annorlunda när du postade det här resultatet för ett par dagar sedan i tråden GTX 680 överklockningstråden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiffenL:

Vad gjorde du annorlunda när du postade det här resultatet för ett par dagar sedan i tråden GTX 680 överklockningstråden?

http://img208.imageshack.us/img208/6853/captureupm.jpg

För att vara helt ärlig, ingen aning. Det enda jag har gjort är att installera senaste versionen av 3Dmark.
Så pass ännu en gång.

Permalänk
Medlem

Hur gamla är "folket" här på sweclockers? Gnäll om resultat utan att visa egna när han själv säger att hans/hennes poäng verkar felaktiga?
Hade den hetat "Felsökning - får höga poäng i 3dmark grafiktest" så skulle det vara helt annat.. MEN nu heter tråden
"Resultat 3DMark 11 (endast GTX 680)" Blir bara värre och värre för varje dag i det här forumet -.-

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Här får du mitt resultat som håll tillbaka kraftigt av min "långsamma" CPU.

http://3dmark.com/3dm11/4012270

SCORE
P9266 3DMarks
GRAPHICS SCORE
11662
PHYSICS SCORE
5680
COMBINED SCORE
5817

Där med ett standard vattenkylt 680, GPU +165 MEM+ 375.
jag som alla andra tror att det är något fel med ditt resultat ;P

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Hur gamla är "folket" här på sweclockers? Gnäll om resultat utan att visa egna när han själv säger att hans/hennes poäng verkar felaktiga?
Hade den hetat "Felsökning - får höga poäng i 3dmark grafiktest" så skulle det vara helt annat.. MEN nu heter tråden
"Resultat 3DMark 11 (endast GTX 680)" Blir bara värre och värre för varje dag i det här forumet -.-

Folk reagerar på att han skapar en tråd samtidigt som han slår världsrekordet med hästlängder.

Vissa kanske tycker att han skryter, vissa undrar hur han fick så hög poäng och vissa tror att han fuskar.
Själv är jag nyfiken på hur han fick så hög poäng, och jag tycker att det är mycket intressantare att diskutera hans höga poäng, än att se ett antal nissar säga "Mitt GTX 680 ger XXXX poäng" ett antal gånger. Det är vad vi har "Vad är din score i 3Dmark11"-tråden under "Övrigt" till.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skall du kolla "Världsrekord" så är det Hwbot som gäller...!

http://hwbot.org/
http://hwbot.org/submission/2293183_ryba_purepc.pl_3dmark11__...

Visa signatur

Chassi: Antec Twelve Hundred || PSU: Antec CP-1000 || Processor: Core I7-970 hexacore @ 4.6Ghz + Noctua NH-D14 || Mobo: Asus Rampage III Extreme || Ram: 24GB G.Skil Ripjaws @1500 Mhz 20-9-9-9 1T || Grafikkort: 2X HD6970 CF @950/1450 || HDD: Corsair F90 SSD + WD Raptor 150

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Folk reagerar på att han skapar en tråd samtidigt som han slår världsrekordet med hästlängder.

Vissa kanske tycker att han skryter, vissa undrar hur han fick så hög poäng och vissa tror att han fuskar.
Själv är jag nyfiken på hur han fick så hög poäng, och jag tycker att det är mycket intressantare att diskutera hans höga poäng, än att se ett antal nissar säga "Mitt GTX 680 ger XXXX poäng" ett antal gånger. Det är vad vi har "Vad är din score i 3Dmark11"-tråden under "Övrigt" till.

Då får du ta det i en annan tråd, denna tråd är till för att lägga upp resultat. Inte någon diskutionstråd för att ifrågasätta resultat.
Jag tycker som du att det är abnormalt höga poäng, men det hör inte hit. Jag fick de poängen när jag körde 3Dmark11, och har inte gjort något för att manipulera resultatet. Det är ju tom uppladdat och godkänt på 3dmark.com. Så vad krävs mer för att du ska bli nöjd?

Permalänk
Medlem
Citat:

Då får du ta det i en annan tråd, denna tråd är till för att lägga upp resultat..

Nej mycket bryr jag mig faktiskt inte.

Citat:

Inte någon diskutionstråd för att ifrågasätta resultat.

Detta är ett forum vet du, om du skriver något som kan ifrågasättas eller på annat sätt verkar otroligt så förbered dig på att andra användare på ett eller annat sätt kommenterar det du skriver/redovisar, oavsett om det är offtopic eller ontopic. (Personligen så tycker jag det är ganska ontopic att kommentera diverse resultat som folk får i just en tråd om resultat).

Men tydligen så är ditt tålamod slut nu, så jag ska låta dig vara ifred.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Då får du ta det i en annan tråd, denna tråd är till för att lägga upp resultat. Inte någon diskutionstråd för att ifrågasätta resultat.
Jag tycker som du att det är abnormalt höga poäng, men det hör inte hit. Jag fick de poängen när jag körde 3Dmark11, och har inte gjort något för att manipulera resultatet. Det är ju tom uppladdat och godkänt på 3dmark.com. Så vad krävs mer för att du ska bli nöjd?

Du kan inte skapa en tråd där man ska posta 3DMark11-resultat och inleda med att posta ett felaktigt resultat själv utan att folk undrar vad du gjort. Är inte ute efter att sätta dit dig utan mer nyfien på vad orsaken till scoren är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiffenL:

Du kan inte skapa en tråd där man ska posta 3DMark11-resultat och inleda med att posta ett felaktigt resultat själv utan att folk undrar vad du gjort. Är inte ute efter att sätta dit dig utan mer nyfien på vad orsaken till scoren är.

Och jag vet inte vad som orsakar resultaten, och jag visste inte att det var felaktiga resultat innan det blev påpekat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Hejsan tänkte starta en liten skryttråd där man kan lägga upp sitt "P"-resultat från 3DMark11 i denna tråd!
Enda reglerna är att det ska vara ett (1) GTX 680 (SLI diskvalificeras direkt) och screenshot på resultatet så att vi slipper trycka på en massa länkar.
Skriv tillverkare och om det är referens eller aftermarket-kylning på kortet.
Lägg gärna till klockfrekvenser i din post.
Får ej vara benchat med "Virtu MVP" resultatet blir diskvalificerat av Futuremark.
Jag tar och börjar med mitt:
Gigabyte GV-N680OC-2GD (Windforce)
GPU: 1265 MHz (+130) (med boost: INAKTIVERAD)
MEM: 6868 MHz (+430)
TDP: 111%

http://img215.imageshack.us/img215/9060/3dmark11p13397.jpg

Grattis till resultatet! HÖGT poäng det där!

Har följt tråden litegrann, och när nyfiken, hur avaktiverar du GPU boosten? Skicka gärna ett PM till mig!

Visa signatur

ASUS Rog Strix X-570 E-Gaming | AMD R9 3900X 12 Cores @ 4.3GHz @ 1.28Vcore, 24/7 Stable | 16GB DDR4 Corsair Vengance @ 3600MHz CL16, 21, 21, 38 | Asus RX 6800 TUF Gaming @ 2450/2130 Mhz | Corsair AX 1200W | Custom vattenkylning av EKWEB och Phobya (CPU) | ASUS Essence STX II Ljudkort | Sennheiser HD598 | Corsair Force GT 120GB SSD (OS Drive) | Samsung 850 Pro 256GB SSD (Some Games) | WD Black SN750 NVMe 1TB SSD @ game mode | 4x WDC diskar 3.8TB |

Permalänk
Medlem

Tänkte bara stiga fram och berätta att mina resultat är manipulerade, har korrenspondans med Futuremark för tillfället och har skickat tillvägagångssättet till dem. Förhoppningsvis fixar Futuremark kryphålet jag har funnit.

Kan dock säga att det leder till högre poäng att låsa klockfrekvenserna på grafikkortet.

Ps.
Dra inte igång något flamewar nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Tänkte bara stiga fram och berätta att mina resultat är manipulerade, har korrenspondans med Futuremark för tillfället och har skickat tillvägagångssättet till dem. Förhoppningsvis fixar Futuremark kryphålet jag har funnit.

Kan dock säga att det leder till högre poäng att låsa klockfrekvenserna på grafikkortet.

Ps.

Haha. Vadan den seriositet då? Vill du trolla lite med oss?

Får man fråga vad du gjorde? räckte det att låsa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av epizk:

Haha. Vadan den seriositet då? Vill du trolla lite med oss?

Får man fråga vad du gjorde? räckte det att låsa?

Jag har inte varit ute för att trolla, snarare undersöka hur folk uppfattade resultaten.

Vad jag gjorde kommer jag inte att gå in på, då det garanterat kommer ploppa upp en massa falska "godkända" resultat här och där.
Låsa klockorna gör att kortet går stabilare och så att klockorna inte flukuerar hit och dit.

Det räcker inte med att låsa, det handlar om reverse-engenering på vissa filer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har inte varit ute för att trolla, snarare undersöka hur folk uppfattade resultaten.

Allt är ju relativt.
Att starta en tråd där man postar manipulerade resultat, låtsas att det stämmer och sen blåljuger folk i ansiktet genom att säga (ett antal gånger) att du inte vet vad som orsakar ditt felaktiga resultat trots att du egentligen vet orsaken skulle nog rätt många kalla för trolling.

Citat:

Vilken respons förväntade du dig egentligen? Du kunde nog förvänta dig att du skulle bemötas med misstänksamhet.
Dessutom tror jag inte alls att ditt riktiga mål var att undersöka folks reaktion, då du försökte mota bort mig ifrån tråden när jag blev för frågvis:

Skrivet av Azured:

Nä, jag tror att du fick kalla fötter och bestämde dig för att erkänna innan det spårade ur.
I normala fall hade jag anmält dig för trolling, men jag låter bli då det faktiskt har kommit något vettigt ur denna tråden - något som det inte brukar med normala trollthreads.
Du har lyckats hitta en bugg i 3Dmark och det ska du ha cred för.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Allt är ju relativt.
Att starta en tråd där man postar manipulerade resultat, låtsas att det stämmer och sen blåljuger folk i ansiktet genom att säga (ett antal gånger) att du inte vet vad som orsakar ditt felaktiga resultat trots att du egentligen vet orsaken skulle nog rätt många kalla för trolling.

Vilken respons förväntade du dig egentligen? Du kunde nog förvänta dig att du skulle bemötas med misstänksamhet.
Dessutom tror jag inte alls att ditt riktiga mål var att undersöka folks reaktion, då du försökte mota bort mig ifrån tråden när jag blev för frågvis:

Nä, jag tror att du fick kalla fötter och bestämde dig för att erkänna innan det spårade ur.
I normala fall hade jag anmält dig för trolling, men jag låter bli då det faktiskt har kommit något vettigt ur denna tråden - något som det inte brukar med normala trollthreads.
Du har lyckats hitta en bugg i 3Dmark och det ska du ha cred för.

Visst jag kan förstå att du tycker trolligt, det har dock inte varit menat att trolla utan se hur folk uppfattar resultaten (eller snarare hur osanolikt folk tycker att det är). Jag ser nu i efterhand när jag läser igenom att det verkligen kan uppfattas som trolling, och om någon har tagit illa upp så ber jag om ursäkt för det. Anledningen till att jag går ut med detta nu är att jag har genomfört alla tester som behövdes (inte på forumet utan i mjukvaruväg) för att fastställa att allt verkligen fungerade och inte var en tillfällighet och gav infon till Futuremark. Kalla fötter fick jag inte men ansåg snarare att ni behövde veta att det var felaktiga resultat (som om ni inte redan misstänkte det ) och lätta lite på mitt samvete i samma veva. Jag är inte annat än människa jag också.

En bugg är det iofs inte, utan snarare tagit deras programmering till min fördel i vissa aspekter. Förhoppningsvis hittar ingen annan detta innan Futuremark har uppdaterat koden. Så slipper vi idioter som mig på internet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Ps.

Äh vad fan, det är lungt!

Men när du hade låsta klockfrekvenser, fick du bättre resultat i riktiga spel?

Visa signatur

ASUS Rog Strix X-570 E-Gaming | AMD R9 3900X 12 Cores @ 4.3GHz @ 1.28Vcore, 24/7 Stable | 16GB DDR4 Corsair Vengance @ 3600MHz CL16, 21, 21, 38 | Asus RX 6800 TUF Gaming @ 2450/2130 Mhz | Corsair AX 1200W | Custom vattenkylning av EKWEB och Phobya (CPU) | ASUS Essence STX II Ljudkort | Sennheiser HD598 | Corsair Force GT 120GB SSD (OS Drive) | Samsung 850 Pro 256GB SSD (Some Games) | WD Black SN750 NVMe 1TB SSD @ game mode | 4x WDC diskar 3.8TB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Azured:

Ps.

Om detta inte var en trolltråd så vet jag inte vad trollning är...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av scimanyD:

Äh vad fan, det är lungt!

Men när du hade låsta klockfrekvenser, fick du bättre resultat i riktiga spel?

Ja jag fick bättre fps genom att låsa frekvenserna. Pendlar inte lika mycket nu i fps.