D-link 655 tappar kontakten över wifi
Har haft en 655 i snart två år tror jag och den har funkat utan problem.
Har en stationär dator, en PS3, en NAS och två mediaspelare med trådad anslutning samt 2 iPhones, en iPad och tre laptops med trådlös anslutning.
Allt har funkat tiptop sen jag fick den tills för någon vecka sedan.
Av någon anledning så försvinner den trådlösa anslutningen lite då och då.
Först var det en gång om dagen vilket löstes med omstart av routern. Nu de senaste dagarna händer det dock hela tiden och jag får inte rätt på det.
Tex på iPaden så hittar den mitt nätverk men kan inte ansluta till det.
Går jag in och kollar på inställningarna så får den varken IP-adress, nätmask eller något annat, allt är blankt.
Sen rätt vad det är så kan den ansluta och allt är frid och fröjd mellan 5 minuter och några timmar, innan det går ner igen.
Har nollställt routern och installerat om den igen samt lagt in senaste firmwaren, men till ingen nytta.
Är inte så jäkla grym på nätverk och vet inte liksom inte riktigt vad jag ska kunna felsöka.
Loggar jag in på routern och kollar där så ser jag att den tycker det trådlösa nätverket är aktivt (och tex via iPaden kan man hitta det, men inte ansluta till det).
Kan det vara så att routern helt enkelt börjar gå sönder och att det är dags att leta efter en ny eller finns det några tips på vad man kan försöka med?
Kan tillägga att det trådbundna anslutningarna fungerar felfritt hela tiden, så det borde ju vara något just med det trådlösa som strular.
Tack på förhand!
Danne