Apple Store öppnar i Täby Centrum

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag det är fantastiskt trevligt att de öppnar en butik men hade hellre sett den i centrala Stockholm. Kanske inväntar de en något mer pampig lokal innan de smäller upp där.

Tog bort potentiellt inflammatorisk del
Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Avstängd

Tror att det kommer bli Sveriges största köpcentrum när de har byggt klart, kanske passande med en apple store, även om jag aldrig kommer närma mig den affären.

Permalänk
Medlem

Inte alls imponerad, såg skittråkig ut tycker jag. Funderar dock på en ip5 som nästa telefon, kul att prova nått nytt efter alla androider.

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syph1x:

Kul att se några som man har träffat IRL på bilderna, då man närvarade vid Apples Retail-rekryteringsevent i slutet av mars i år. Tyvärr gick man inte vidare från den uttagningen pga hård konkurrens, men men.

Jag var där också, fick först inget svar på 2 veckor, mailade och dom sa att jag gått vidare, mailade igen nån vecka senare och fick inget svar..

Men jag är inte bitter

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Skäggig legend

Jag bor bara 5 minuter ifrån täby centrum med en promenad Kommer absolut vara där under öppningen!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Medlem

Den där betalningsappen verkar cool. Är det bara att scanna sin vara och traska ut eller?

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem

Min blivande konversation med en av deras geniuses:

"Hej! Jag kollade på min kompis mobil och imponerades av hur enkelt det var att föra över filer till mobilen genom en enkel drag-and-drop och att den dessutom tog så gott som alla filformat man matade den med...

Han hade även fixat en riktigt schysst launcher där alla hans vanliga funktioner var snyggt presenterade tillsammans med massa behändiga widgets som gav en lättöverskådlig blick över bland annat väder, banksaldo, dagens tv-program på hans kanalpaket samt RSS-feeds med de senaste torrentsen på hans favvotracker som scrollade fram snyggt över skärmen.

Jag har dock genom alla reklamer förstått att ni är banbrytande och absolut best in business så vilken iPhone rekommenderar ni för att bräcka min kompis?"

I övrigt så gillar jag inredningen och presentationen... Hoppas dom kommer med nån bra produkt snart också så man kan testa iPhone igen.

Permalänk
Inaktiv

http://youtu.be/EaHUpWuqNHY Related

Men det finns ju redan små Applebutiker, fast dom räknas inte som "store"?

Permalänk
Medlem

Eftersom någon tog bort min andra kommentar så frågar jag igen. Vad är en genius bar?
Detta är väl inte en fråga som är allt för anti apple?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Skrivet av Scepticer:

Tycker personalen ser ut som androider!

Dagens kommentar - alla kategorier.

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på den där butiken och den Apple-butik som fanns där innan? Höll för mig att det fanns en butik med just Apple-produkter men det kanske bara var en "authorized reseller"? Om butiken ser ut som den gör på bilden faller den inte riktigt mig i smaken. Eller får jag vara ärlig? Den är ju rent utav ful.

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem

Haha undrar om de anställda har samma strikta direktiv som i t.ex USA?
Skulle också vara kul om nån klädde sig likadant som de anställda och kollade ifall man blev utkastad ;):

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dnne:

Trevligt, men varför just i Täby?

För att Täby Centrum är det största köpcentrum vi har i Sverige? Inte nog med det så är det cirkus 15min med Roslagsbanan dit, med andra ord ganska nära Stockholm innerstad.

Skrivet av krilleoh:

Trevligt, ska besökas nästa gång man åker mot Stockholm.
Dock lär den inte klå den i New York .. det var en upplevelse för sig.

För övrigt, roligt med alla fåntrattar som enbart kommenterar att dom ska hålla sig undan från butiken,
varför klickade ni in på nyheten från första början om ni ändå inte gillar Apple?

Kan inte annat än hålla med på alla punkter. Den i NY var definitivt i en klass för sig!

Skrivet av johanca:

Inte alls imponerad, såg skittråkig ut tycker jag. Funderar dock på en ip5 som nästa telefon, kul att prova nått nytt efter alla androider.

Skrivet av bud_bundy:

Inte konstigt att en sådan butik öppnas i sthlm, dock var butiken ur bilderna inte vad jag hade förväntat mig.
Nu är väl apple stora målgrupp ungdomar och inte kontorsnissar, varvid klädvalet kanske var rätt, men jag vet inte riktigt.
Lite mer hippie skulle nog passa bättre. Och så varför inte en Apple and Coffee store?

Bilderna var, tyvärr, otroligt dåliga. Var av en slump förbi där idag och dom har fyllt ut med mycket mera. Ser definitivt ut att hålla samma klass som alla andra Apple-stores. Sen är det mycket "där bak" som man inte ser än p.g.a. en stor vägg som skymmer. Tror inte man kommer bli besviken om man gillar Apple. Sen går det självklart inte att jämföra med "dom stora" Apple-stores som t.ex. NY.

Intressant idé dock med Coffee store. Kanske lite riskabelt med en massa kunder som dricker kaffe i närheten av dator-prylar. Skulle inte som återförsäljare vilja ha det så. Nerverna skulle ju vara på spänn hela tiden XD

Skrivet av EpicBoobs:

Man kanske skall glida in med en "I <3 Android" eller "I <3 Windows" tröja där sen då

Haha, det vore iofs jäkligt kul. Filma och lägg upp på YouTube om du någonsin genomför det!

Skrivet av Ninjaflipp:

Tror det är för att Täby Centrum är nordens största köpcentrum. Eller, det var det i alla fall, vet inte om det fortfarande är det.

Dom håller dessutom på att bygga ut en jäkla massa så det kommer bli ännu större!

Skrivet av keyser:

Det sägs att det kommer finnas en Apple Store ute i Emporia.

Apple store kommer öppna i det nya köpcentret i Malmö, kommer inte ihåg namnet.. men ja.
Har ingen källa på det förutom en släkting som jobbar inom den branschen, men det är det jag har hört i alla fall.

Skrivet av XHI:

Jag bor bara 5 minuter ifrån täby centrum med en promenad Kommer absolut vara där under öppningen!

Det vore kul att vara där under öppningen, tror det är ett häftigt event. Men kl 10?! Då sover man ju

Ta bort potentiell inflammatorisk del
Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Eftersom någon tog bort min andra kommentar så frågar jag igen. Vad är en genius bar?
Detta är väl inte en fråga som är allt för anti apple?

Det är Apples namn för kundtjänstdisken.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Undrar hur många SweCare som jobbar där

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tanax:

Sen när är det SKABBIGT att ha tatueringar? Fördomsfullt i min mening!
Det är väl ingen skillnad på en person som har tatueringar mot en som har tatueringar. Eller menar du att personen i fråga förändrade sin personlighet när den tatuerade sig? Larvigaste jag hört, skabbigt folk.. Såna som du har skabbiga åsikter och är jäkligt vidriga personer, IMO.

Nej men det ser ju kanske inte så bra ut om dom i genius bar har en stor drake över halva halsen och sen kommer tant agda där och vill ha hjälp med sin mac?

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Permalänk
Permalänk
Medlem

Man kan inte säga annat än att Apple kan konsten att marknadsföra sig och sina produkter på ett bra sätt.
Är själv ingen apple-anhängare, men butiken ser riktigt fräsch ut i vilket fall som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Tack, då vet jag precis vad jag ska undvika.

Skrivet av Rizzt:

Då vet jag vart jag inte ska gå..

Skrivet av Tomas_88:

Har precis markerat Täby som en förbjuden zon på min karta.

Skrivet av lakej:

Vad fan har det med något att gora? Dessutom säljer de bara overprisat skit som går att hitta två affärer bort flera hundringar billigare.

Haters ska alltid hata!!

Ärligt talat! Varför skriver ni i denna nyheten? Tycker ni att ni tillför intressanta inlägg?

Ni hatar!! Och, vi skiter i vilket! men ni tar plats, och den platsen ni tar är bara så b här i forumet! Lite som "du tog min spade"

Ska ni trolla lite, så kan ni väl göra det med lite stil iallafall! Då kan det ju bli lite "ge o ta" prat.

Men dom där "du tog min spade" inläggen *ryser**

Ontopic/ Riktigt kul att dom öppnat i Täby, men jag skulle nog hellre se den i Stockholms City! Barcelona som man såg på Keynoten var riktigt fet!
Kul att Malmöööö är nästa

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Tanax:

Det vore kul att vara där under öppningen, tror det är ett häftigt event. Men kl 10?! Då sover man ju

Haha! går man upp varje vardag kl 06 så har i alla fall jag svårt att sova längre än till kl 8:30

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

För att Täby Centrum är det största köpcentrum vi har i Sverige? Inte nog med det så är det cirkus 15min med Roslagsbanan dit, med andra ord ganska nära Stockholm innerstad.

Täby Centrum är inte den störst galleria vi har och knappast det sexigaste heller för den delen. Butiken behöver inte heller byggas i en galleria så det argumentet håller ju inte heller. Jag förstår inte, med andra, varför man placerar butiken i Täby och inte i Stockholm. Fanbois kanske vallfärdar men vi som inte identifierar oss själva med våra produkter väntar nog hellre tills Apple byter ut svampen på Stureplan till en galskub än tar oss ut till Täby.

Edit: Glömde en smiely så ingen tror att man är sur.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av Tanax:

"Ganska nära Stockholms innerstad" är väl en överdrift, om man ser till vilka konkurrenter och övriga återförsäljare som finns i city.
Man kommer till Webhallen/Mediamarkt/Elgiganten/Sony Center, långt mycket lättare än vad det ens är att ta sig till själva roslagsbanans början. Och att det sedan är ett trafikslag som ses som ett rent skämt i dom flesta stockholmares ögon gör inte den detaljen bättre. Men men, praktiskt att kunna åka museitåg och handla ny telefon samma dag

Det man lockar genom att placera sig i Täby är, förutom Täbybor då, barnfamiljer som är ute och helgshoppar med bilen.
Men Apple vet väl att dom är Apple, och inte behöver fundera det minsta på att ha bra läge för att locka folk.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd

Får dåliga vibbar av bilderna, liknar ett futuristiskt fängelse/anstallt.. sekt?

Permalänk
Medlem

Behövs det verkligen en hel butik för att sälja 3 högaktuella varor? Iphone 4s, 5 och ipad 3. Och behövs det verkligen en hel butik för det i lilla sthlm med så få invånare?

Permalänk
Medlem

Hur mycket Apple nyheter ska vi behöva ha här? Det nämndes inte ens något om Nokia 920 som för oss teknikintresserade är bra mycket intressantare, är det bara för att få fler läsare?

Permalänk
Avstängd

Trodde dock detta var Sweclockers inte Swemobiler.
Vi har MASSOR med nyheter rörande mobiler hela tiden, men väldigt få gällande chassi, fläktar, grafikkort, processorer och kringutrustning.

Borde byta namn på Sweclockers till Swemobiler.

Permalänk
Medlem

Jag hade personligen förväntat mig en mer exklusiv design på indredningen som visar deras designideér. Nu är det tråkaiga ek?möbler och saknar "apple" känsla i butiken av korten att döma.

Permalänk
Inaktiv

Givet, om jag sätter min fot någonsin i Stockholm igen. Men Malmö lät bättre dit åker jag gärna

Permalänk
Skrivet av EpicBoobs:

Man kanske skall glida in med en "I <3 Android" eller "I <3 Windows" tröja där sen då

Det är ju ingenting. Varför inte go all in:

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stårk:

Trodde dock detta var Sweclockers inte Swemobiler.
Vi har MASSOR med nyheter rörande mobiler hela tiden, men väldigt få gällande chassi, fläktar, grafikkort, processorer och kringutrustning.

Borde byta namn på Sweclockers till Swemobiler.

Om du inte visste det så har Apple Store datorer också. Finns modeller så som Macbook pro, air, iMac, mac mini osv..;D