Borderlands 2 hamachi????

Permalänk

Borderlands 2 hamachi????

Tja! Jag har tankat ner Borderlands 2 men kan inte köra online, funkar hamachi? how:D

Permalänk
Skrivet av AwesomeChirpy:

Tja! Jag har tankat ner Borderlands 2 men kan inte köra online, funkar hamachi? how:D

Jag hoppas att du har "tankat" det från steam

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Gigabyte Geforce GTX 670 | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 4x4gb | Intel 330 120GB SSD | Western Digital 2TB 5200rpm | Fractal Design Define R4 | Corsair 650W HX

Permalänk

Medlemskapet varade inte länge, "Hamachi" och "tankat ner"..
Nu ser jag inte längre tråden angående hamachi men men.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Inga problem att köra online.. testa köp spelet istället?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Hamachi är lurigt att få till ordentligt, men här är en bra guide som är failsafe med bilder och allt.
http://elektroniikka.org/hamachi/

Permalänk
Inaktiv

Det funkar bättre online.

Om det är du eller dina kompisar som vill (läs borde) köpa så finns det för 269 kronor
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=945164

Permalänk
Moderator
Moderator

TS, du bör betänka våra forumregler.

Citat:

§ 7
Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Om du har problem att spela Borderlands via steam, så fråga om det. Om du har en illegal kopia, se ovan och upphör genast med dina frågor. Jag låter tråden vara öppen eftersom jag hoppas du helt enkelt valt fel frågefornulering.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Sådana där tattar pojkar ska sparkas från forumet, KÖP spelet för i H*****E

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem

Tunngle funkar utmärkt ,tyvärr så kan jag inte joina ett par kontakter jag har på mitt steam köpta spel och måste då ta till tunngle ,det er jäkligt dåligt att man ska behöva använda andra metoder för ett spel man har köpt på steam :/ Köpte spelet för att kunna spela det online , snacka om bortkastade pengar :/

§7
Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Hamachi verkar farligt < Köra det online via Steam fungerar perfekt!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Det funkar bättre online.

Om det är du eller dina kompisar som vill (läs borde) köpa så finns det för 269 kronor
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=945164

OT men tack för tipset! Det var riktigt billigt.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hamachi verkar farligt < Köra det online via Steam fungerar perfekt!

Hamachi är inte alls farligt det emulerar LAN, använde det för länge sen för att hosta en Minecraft server då inte mina kompisar kunde joina online.

Permalänk
Medlem

Fungerar strålande med Hamachi att spela Borderlands 2 i LAN

Permalänk

Jag har tankat ner det till steam, men det funkade inte att köra online för min kompis, så vi skulle testa hamachi?

Permalänk
Skrivet av Lan:

TS, du bör betänka våra forumregler.

Om du har problem att spela Borderlands via steam, så fråga om det. Om du har en illegal kopia, se ovan och upphör genast med dina frågor. Jag låter tråden vara öppen eftersom jag hoppas du helt enkelt valt fel frågefornulering.

Asså jag har det till steam, hade tyvärr inte läst reglerna. men jag kör inte illegalt, ville bara testa hamachi då det inte funkar online för min kompis när vi ska köra, dock så funkar det nu som vanligt men tack för alla svar

Permalänk
Inaktiv

Det man måste tänka på när man kör ett spel över Hamachi är att se till så att de portarna spelet ansluter på hamnar på rätt VLAN. Annars så kommer du koppla dig mot internet när du egentligen vill över hamachi...

Om det nu hade löst sig så är det ju bra, man kan ofta testa att byta host så brukar det vara nån som har rätt portar forwardade