AMD lanserar Appzone med över 500 000 virtualiserade Android-appar

Permalänk

Vad är det här nu då... Nu menar jag inte möjligheten att kunna köra Androidprogram på Windows utan jag menar...

Nu måste man ha den här processorn eller grafikkortet för att göra det ena och den här webbläsaren för det andra, det är en trend som jag inte tycker om. Låt macägaran hålla på med allt sån skit och låt oss andra som vill kunna använda datorn till det vi vill göra så som att använda den med en sådan enkel sak som att använda ett program.

Eller nu vill jag betala mina räkningar, fan måste kolla i tabellen nu. Hm byt till det där grafikkortet och dra igång den där webbläsaren, ja just det du måste ha det där ljudkortet också. Vist, jag är ironisk nu men i alla fall.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Meddelandeprogram som kik och whatsapp, eller spel som wordfeud eller songpop till exempel. Alltid gött att slippa vrida på sig och ta upp telefonen ur fickan när man sitter vid datorn

Frågan är om whatsapp kommer funka, den går väl efter telefonnumret som id?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Appar = aåplications = program Det är bara ett ord som mobilmarknaden (apple?) har kommit på för att det låter roligare än att ladda ner program till telefonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Application är helt enkelt det bästa ordvalet för just vad det är. Sen om det är ett spel, ordbehandlare eller fotovisare spelar ingen roll, det ÄR en app.

Riktigt jobbigt att förklara.

EDIT: http://en.wikipedia.org/wiki/Application_software

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk

100 fps!

Många goda nyheter från AMD på senaste. Man märker att dom verkligen har skärpt till sig under sommaren. Inte för att jag är någon fan av "apps" för något annat än mobilen då, men det är ändå kul att dom satsar på lite sånt här. Kan vara kul på laptopen på jobbet

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Konstigt det inte kommit tidigare.

Det kanske redan finns, men jag saknar iaf program som t.ex. Weave, pulse ETC till PC.

Använder telefonen till 85% för att "hitta nyheter". (och läsa). Har tyvärr inte hittat något lämpligt sätt att synka med PC, men förväntar mig att den biten blir löst med w8.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Någon mer här som ryser vid ordet "app"? Usch...

Men, jaha. Har svårt att se vad det där ska vara bra för igentligen men... på jobbet kanske?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Appar har jag till min telefon och surfplatta. Till min dator använder jag riktiga program och riktiga spel.

Kul idé men ser inte riktigt något behov av det precis.

precis vad jag tänkte, dessutom känns det som det finns bättre alternativ på pc till alla grejer som appar kan göra.

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av kira9204:

Så sant, är så sjukt trött på att PCn skall transformeras till att sitta i dessa "apps"! Apps är vettigt på små handhållna enheter som mobiltelefoner men håll dem borta ifrån persondatorerna! Jag vill ha RIKTIGA applikationer på en riktig dator.

Är väl trevligt att kunna spela angry birds i soffan.

Permalänk
Medlem

Fungerar det bara till amd? trisst.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Skrivet av tednasadator:

Hm, detta kommer göra ens dator ännu ostabilare om det nu är samma appar som till mobiler. Många appar är ju gjorda av helt random personer och vem vet vad dem trycker i sina appar.

Nja, apparna körs ju i en emulator, så de påverkar ju inte din PC's stabilitet alls.

Skrivet av zillio:

Application är helt enkelt det bästa ordvalet för just vad det är. Sen om det är ett spel, ordbehandlare eller fotovisare spelar ingen roll, det ÄR en app.

Riktigt jobbigt att förklara.

EDIT: http://en.wikipedia.org/wiki/Application_software

På vilket sätt skulle inte program fungera lika bra....då det fungerat bra i alla år? Program är ju just vad det är (särskilt då på svenska, där applikation faktiskt inte passar lika bra). Mjukvara har ju också funkat rätt bra, mjukvaruapplikation har inte använts särdeles frekvent. App var helt enkelt ett påhitt för att få program att låta mindre nördigt och lite mer anpassat till en icke teknikintresserad (inte primärt i alla fall) målgrupp.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Avstängd

Puckat att Intel ska ha en app som bara funkar på om man Intelprocessor och AMD ska ha en app som bara funkar om man har AMD processor.

Det är ju samma sak bara en IF sats.

if (vendor != "AMD") { System.Windows.Forms.Alert("This software requires AMD hardware"); System.Exit(); }

Fuck vendor lock-in.

Permalänk
Medlem

En del verkar förstå, och andra inte, att appar eller apps alltså är en förkortning av applikationer/applications. Det är exakt samma vad man kallar program på din dator, t.ex. så är webbläsaren ni använder en applikation. Förvirra inte appar som något exklusivt till mobiler eller andra mobila enheter. För att lättare förstå kan vi instället kalla det för tillämpningsprogram, det kanske kan hjälpa er att vidga sinnet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Meddelandeprogram som kik och whatsapp, eller spel som wordfeud eller songpop till exempel. Alltid gött att slippa vrida på sig och ta upp telefonen ur fickan när man sitter vid datorn

Varför har du mobilen i fickan när du sitter vid datorn?

Permalänk
Skrivet av DAoG:

Varför har du mobilen i fickan när du sitter vid datorn?

Jag har den alltid i fickan om jag inte hålle rpå att göra något med den? Inte så att jag tar upp den ur fickan och lägger den på bordet varje gång jag sätter mig någonstans. Om jag nu skulle vilja göra det, och komma ihåg att göra det, så skulle jag glömma den överallt också

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Puckat att Intel ska ha en app som bara funkar på om man Intelprocessor och AMD ska ha en app som bara funkar om man har AMD processor.

Det är ju samma sak bara en IF sats.

if (vendor != "AMD") { System.Windows.Forms.Alert("This software requires AMD hardware"); System.Exit(); }

Fuck vendor lock-in.

AMD Appzone funkar hur bra som helst på min dator med Intel och Nvidia hårdvara.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flostyle:

AMD Appzone funkar hur bra som helst på min dator med Intel och Nvidia hårdvara.

Aha, jag skrev inlägget efter informationen i artikeln på SweClockers.

Skrivet av SweClockers.com:

Denna utgåva av virtualiseringsprogrammet kräver en AMD-baserad APU eller GPU för att fungera.

Permalänk
Medlem

Kan någon vänligen förklara: Varför? och till vilken nytta?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DAoG:

Varför har du mobilen i fickan när du sitter vid datorn?

Han vill ha cancer i sina nedre regioner

Permalänk

Kan tänka mig att det skulle kunna vara trevligt för föräldrar med små barn, barnen kan nog roa sig rätt bra med detta i bilar/tåg eller liknande där de brukar gnälla. Själv är det dock inget jag skulle använda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Yes, nu kan jag äntligen spela angry birds på min PC!

BF3, släng dig i väggen.

det finns redan en version av angry birds till pc. kallas angry birds HD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

Yes, nu kan jag äntligen spela angry birds på min PC!

Hmmm, det är ju inte direkt en nyhet, även om det är ironi så är du lite efter
www.eurogamer.se/articles/2011-05-25-gratis-angry-birds-till-...

www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1031831

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Yes, nu kan jag äntligen spela angry birds på min PC!

BF3, släng dig i väggen.

Du kan spela Angry Birds i Windows 8 också.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk

Det flöt på extremt mkt bättre än vanliga bluestacks. Höll på endel med det förr, det gick att roota och lägga in precis vad man ville mer eller mindre.

Bra sätt att prova på och exprimentera lite mer än man kanske gör på telefonen som man ändå kanske behöver ringa på ibland.

Lär inte ta länge för än det finns en version som går oavsett vad du har för gpu, om det inte redan finns ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Meddelandeprogram som kik och whatsapp, eller spel som wordfeud eller songpop till exempel. Alltid gött att slippa vrida på sig och ta upp telefonen ur fickan när man sitter vid datorn

Songpop har funnits på Facebook hur länge som helst dock x)

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Börjar visst bli gammal på riktigt, hittar alla appar men ingenstans att ladda ner AppZone. Meh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Von_OttO:

Songpop har funnits på Facebook hur länge som helst dock x)

Don't feed the Zuckerbeast!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av tramsgar:

Börjar visst bli gammal på riktigt, hittar alla appar men ingenstans att ladda ner AppZone. Meh.

Tror inte det är åldern. Jag är 20 år och jag hittar heller ingenstans att ladda ner själva Appzone, någon som kan hinta om vart den finns?

Permalänk
Medlem

ladda ner valfritt spel så får du appzone med på köpet så att säga...

Visa signatur

2x E5-2690 | Supermicro x9dri-ln4f+ | 128GB 10600R Samsung ddr3 | 500GB 850 Evo | Asus R9-290x Matrix | Corsair RM1000i | Corsair Carbide AIR 540 | Intel X5650 | ASUS PT6-Delux OC-Palm | 12GB | 500GB Samsung 850 EVO + 400 GB Intel 910| Asus 7850 | Corsair Carbide 400Q |Supermicro X8DTI-f | 2x Intel Xeon X5650 | 96GB ECC RAM | 2x 250 GB Samsung 850 EVO | UNRAID 6.2.2 | Corsair Graphite 600t

Permalänk
Medlem

Kan ni spela Ruzzle Free?

Min kraschar på Intel-Nvidia maskinen men jag kunde spela Bad Piggies HD på den så bör inte vara grafikkortet?
Men om Ruzzle Free funkar för er med ett AMD grafikkort av senare snitt så blir det ett sådant kort till HTPC:n!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Jag är nog dum i huvudet, vart hittar man Appzone Player? Och alla 500000 applikationer?

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts