har tankafetast/thepiratebay lagt ner ??

Permalänk

Om kopiering inte är stöld; Ta och kopiera upp egna pengar. Så kan ni ju köpa spel och film. Fiffigt va?

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk

Nånting hände ahahahahaha http://myndigheterna.se/

Permalänk
Skrivet av potatis mos:

Nånting hände ahahahahaha http://myndigheterna.se/

Och det är en sida som brukar finnas? Ser inte riktigt så ut.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Finner det lite komiskt med alla som säger att Piratkopiering är fel ,blah,blah,blah och så har ni själva i signaturen skrivit(en del av er) Att ni har 1-7 Tb lagring i datorn det känns ju liiiiite misstänksamt ärligt talat, och då säger ni ahh... men steam tar upp mycket data...
Ja men för i helv*te inte över 1Tb ska ett normalt system använda sig av sitter på 1 Tb nu. inte ens använt 400 gig. Skärp er

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Skrivet av DAoG:

Wow, vad sitter du på för häftig statistik?

Jag sitter på den statistiken som säger att 99% av de som laddar ner inte laddar ner mjukvara från ensamma programmerare. Trodde det uppgick väldigt tydligt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk

Jag var bara tvungen att registrera mig när jag såg den här tråden.

Ni sitter alltså och kommenterar en nyhet (http://www.piratpartiet.se/nyheter/pressmeddelande_polisen_stanger_ner_the_pirate_bay_igen) från 2007, under flera sidor. Barnporrgrejen ni yrar om är alltså något som skrevs 2007. "OBS: Denna artikel skrevs 2007, pga diverse tekniska saker har datumet ramlat bort. Pressmeddelandet ska alltså inte ses som annat än historisk dokumentation av en händelse det året."

Här är anledningen till varför ni inte kan besöka TPB: http://torrentfreak.com/pirate-bay-down-due-to-power-failure-121001/

Om ni dessutom tar er tid att faktiskt kolla upp information istället för att sitta och yra om något som hände 2007 kan ni på The Pirate Bays officiella Facebooksida hitta saker som dessa:

"Dear internet.

We have not been raided.
We are not shutting down.
We like turtles, waffles and you.

Sorry for not fulfilling your pirate needs tonight.
It's ok if you cheat on us with another site, just once.
We know that you still love us, deep down in your cursed pirate heart. ♥"

-------

"PRQ, a hardcore freedom of speech promoting ISP, was once founded by two of the pirate bays founders.

We have a relay there but not that much more. This combined with a power failure at another place is the reason why we're down at the moment. The raid mentioned below is not aimed at us. And even if it were, we don't really care. The cops and the governments power is only as big as we and you allow it to be.

Expect us to be back with full force, hopefully later today.
"

-------

Och för ungefär en timme sedan:
"Sorry for not being online. Looks like we won't be up until tomorrow."

Permalänk
Medlem

http://torrentfreak.com/pirate-bay-will-be-back-soon-121002/

TPB ska komma upp igen under dagen, lugn i stormen alla:D

Visa signatur

Spelburk: Intel i5 750 @ ≈3,8ghz I 12GB Ram Radeon 7970 I SSD 120 gb Corsair Force GT I HX650W Corsair I P7P55 LX I Antec three hundred I Noctua NF-12 3x I Antec KÜLER H2O 620 P&P w/ Scythe Gentle Typhoon I Logitech mx518.

http://e-sim.org/lan.97056/

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Säg mig en matreklam som visar en maträtt äcklig? Säg mig en bilreklam som visar en bil totalt oduglig?
Nöjesindustrin är ingen mänsklig rättighet att ta del utav, snarare som att köpa grisen i säcken.
Läs recensioner av spel, se en "Lets play" eller en videorecension så kan jag garantera dig att du har bildat dig en uppfattning om hur bra ett spel är.

När jag läser din tidigare post så skriver du att spelen är så mycket sämre idag... Du tror bara att det är så. Åk tillbaks till ljuva 80 till 90-tal och prova spelen som kom då. Revolutionerande då, men så mycket bättre och finslipade idag.

Varför skulle dom visa "äcklig" mat och dåliga bilar i reklam? Då skulle dom aldrig sälja. Så hur ska jag kunna veta att maten och bilen är dålig? Enligt dig måste jag köpa maten och bilen för att få reda på det.

Jag brukar kolla upp spelen jag tänker köpa innan jag köper dom, dvs recensioner osv. Men jag får kanske inte samma känsla av en recension som jag får av att spela spelet. Och då är det ofta försent, pengarna spenderade och koden o-returnerbar.

Jag skrev inte att spelen var bättre förr, jag skrev att det görs mycket skit idag. Och för att få reda på att det är skit under kattguldhöljet måste jag köpa det.

Permalänk
Skrivet av Typhonos:

Vad jag trodde med så lite förvånad är man allt.

Skrivet av Allexz:

Jag trodde inte TPB låg i Sverige längre, trodde fortfarande att den låg utomlands...

Lite oväntat imo.

ThePirateBay.se Eller vad vet jag, man kanske kan ha .se domän utan att ha servrarna i Sverige xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwerty1337:

Finner det lite komiskt med alla som säger att Piratkopiering är fel ,blah,blah,blah och så har ni själva i signaturen skrivit(en del av er) Att ni har 1-7 Tb lagring i datorn det känns ju liiiiite misstänksamt ärligt talat, och då säger ni ahh... men steam tar upp mycket data...
Ja men för i helv*te inte över 1Tb ska ett normalt system använda sig av sitter på 1 Tb nu. inte ens använt 400 gig. Skärp er

Vad är det för fel med det? Jag har 1TB, tyckte först det var overkill för mig men märker nu senare att det faktiskt behövdes.
Vad vet du vad dom har? Kanske lägger in filmer i datorn dom köpt? Kanske spelar in egna videor, eller använder tunga program, 3D osv.
Det tar mycket plats, många har backupper med osv. Alltid bra att ha mer plats än man tänkt sig använda, ifall, det är inte så dyrt heller.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

ThePirateBay.se Eller vad vet jag, man kanske kan ha .se domän utan att ha servrarna i Sverige xD

Varför inte? Vi kan ju ha .com/.net osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Och det är en sida som brukar finnas? Ser inte riktigt så ut.

det är en äkta sida

Permalänk
Skrivet av -rand-:

det är en äkta sida

Det är klart det är en "äkta sida", men att google inte har en enda referens till den, och att den delar server med blandannat bloggnytt.se, bloggvarde.se, och bilprovningar.se (som inte har något med bilprovningens hemsida att göra) gör att jag bara blir lite smått skeptisk till att det är nån svensk myndighet som ligger bakom den.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Mer OT och §7-relaterat raderat.

Igen;
Piratkopiering i allmänhet: Tillåtet
Piratkopiering i privata sammanghang - INTE tillåtet! (Jag laddade ner.., Ladda ner här.. osv osv)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Ja det kan man utan problem ha.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Skrivet av qwerty1337:

Jag sitter med 20x3TB diskar i RAID6 på min server. Ett par TB går med till systemdiskar för diverse VMs och dylikt men mestadelen går till media, Law & Order:SVU tar upp c:a 300GB, alla säsonger köpta och betalade på iTunes US. Lägger vi till Law & Order:CI är vi uppe i 550GB, lägger vi till Law & Order är vi redan en bit over 1TB. Detta är TRE av ~250 TV serier jag har lagrat, varav en övervägande del är köpta på iTunes, rippade från köpta DVDs eller inspelade mha Windows Media Center. Visst är det lite overkill att lagra allt detta i all framtid, men hårddiskar är billiga så varför inte? I tillägg har jag c:a 600 DVDs egenhändigt rippade till x264 i MKV med subs och alternative audio tracks. För att inte prata om alla fotografierna jag tagit, den 15e September i år tog jag 4.14GB med bilder, då jag köpte min första digitala kamera way back in 1998..... Visst, det finns några nedlastade filmer och TV serier där också, men poängen är - bara för att du har använt 400GB till hela ditt liv betyder inte att det är normalt; inte heller sagt att det är normalt att ha 50TB i källaren, men inse att alla är olika och har olika behov.

Visa signatur

on the internet since 1993
[ Geek - Dad - Programmer - RC enthusiast - Technology evangelist ]

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Varför skulle dom visa "äcklig" mat och dåliga bilar i reklam? Då skulle dom aldrig sälja. Så hur ska jag kunna veta att maten och bilen är dålig? Enligt dig måste jag köpa maten och bilen för att få reda på det.

Jag brukar kolla upp spelen jag tänker köpa innan jag köper dom, dvs recensioner osv. Men jag får kanske inte samma känsla av en recension som jag får av att spela spelet. Och då är det ofta försent, pengarna spenderade och koden o-returnerbar.

Jag skrev inte att spelen var bättre förr, jag skrev att det görs mycket skit idag. Och för att få reda på att det är skit under kattguldhöljet måste jag köpa det.

Ja du snackade förut om trailers, så du menar att det inte är reklam? Har inte sagt att du måste köpa maten eller bilen. Bara det att reklam gör saker bättre än vad det egentligen är.

Vänta ett tag då. Du behöver inte köpa spelet för fullpris eller vid release.

Ja och skit har funnits så länge livet har existerat. Kan du inte bara säga att du är snål eller vill lägga pengar på annat istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Det är klart det är en "äkta sida", men att google inte har en enda referens till den, och att den delar server med blandannat bloggnytt.se, bloggvarde.se, och bilprovningar.se (som inte har något med bilprovningens hemsida att göra) gör att jag bara blir lite smått skeptisk till att det är nån svensk myndighet som ligger bakom den.

myndigheterna.se låter som något barn skulle hitta på eller spam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Håller med, varför ska vi ha reklam på något vi betalar för? Det borde förbjudas! Då tjänar dom ju inte bara på att vi betalar utan eventuellt extra pga reklamen.

Har alltid tyckt det var konstigt att man betalar för något och ändå får man reklam..

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

ALLTSÅ: Såhär Ligger det till och många här kommer hålla med mig. Ska försöka spalta upp det jag kommer att säga nu så att så många orkar läsa.

1. Jag betalar för saker och folk jag känner runtom i världen vill göra rätt för sig, men när tekniken inte finns blir det svårt för många...

2. 90% av de jag stött på och pratat med genom olika resor runtom i landet tycker likadant - Ingen vill äga en fysisk kopia längre. för tillfället sitter jag och scannar in diabilder - vem fan vill ha lådor med kort och dyl. undanstoppat i en garderob? En NAS med raid 5 är allt jag behöver för att samla all information jag någonsin behöver och säkert!

3. Det många inte vet är att HDD, band, cd- och dvd-skivor är skattebelagt och det går till skiv och filmindustrin. Jag har inga problem att betala mer för en Hdd eller en cd-skiva exempelvis...

4.Det fungerade utmärkt med de gamla bandspelarna där det också togs en avgift som gick till skiv- och filmindustrin...

5. Allt handlar om pengar - klart det finns påtryckningar om att stoppa olovlig kopiering. Finns inga pengar i att stoppa barnponrografi och liknande och det känns inte som att det läggs resurser på detta. Men när de stora filmbolagen från USA etc. trycker på, då händer det grejer.

6. Skiv- och filmindustrin vill bara stoppa all denna fildelning, de vill inte utveckla den... Skulle utan tvekan betala 200-300 kr i månaden för att få tillgång till lite film i månaden. Förutsatt att man får sin digitala-kopia. Och nej streaming håller inte i längden då det är beroende av internet vilket man inte alltid har eller har täckning på. Som det är nu så går man på bio och ser en film med kass kvalité...

7.Någon som tycker likadant?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är mer fel att gå mot röd gubbe än att piratkopiera (i synnerhet om det kommer en bil såklart), därmed inte sagt att det alltid är bra att piratkopiera. Och att sälja piratkopior är väl överlag jättefel. Och därmed kan man diskutera torrentsidors reklam. Men, i en tid av kommersialism kan man diskutera om de människor som inte har råd att ta del av den rådande kulturen (biofilmer, musik, etc) ska degraderas till andra klassens medborgare. För oss vuxna kanske det är lättare, men för den fattige tonåringen på högstadiet eller gymnasiet som varken kan gå på bio eller köpa musik vettetusan om det inte är moraliskt försvarbart att tillåta kopiering. Nej, jag menar inte tonåringar som lägger pengarna på öl, moppebensin och kläder, jag menar tonåringar som faktiskt kanske inte ens får studiebidraget eftersom deras föräldrar behöver det. Spotify? Tja, det kommer man ju en bit med iaf.

Jag tycker nog överlag att mediebranschen får skärpa sig, de borde lära av mobilbranschen, sänk priserna så köper mångfaldt fler. Skulle aldrig falla mig in att kopiera program till min telefon iaf, de jag vill ha köper jag, för någon tia.

Angående hårddiskar, med tanke på lagringsvolymerna många har så kan man ju tro att de rippar egeninköpta blurays dagarna i ända för att sedan lägga på NASen, menmen, orkar folk rippa numera? Jag vet att en del här gör det, fast, tja. Jag gör det för att jag tycker det är kul (rippar originalskivor för backup/uppspelning alltså, inte piratar), men så är man som man är också. Märker att det som tar upp mest på mina hårddiskar är foto och filmer. Sedan man fick familj blir det ju en del filmning, och 1920x1080-film drar snabbt iväg gigabyten, en normal kamera har väl typ 32GB idag och den får man ju tömma då och då. Backuper hamnar på skivor eller USB-diskar, men man låter dem ju ligga kvar i datorn också.

Tillägg: Jag skulle nog snarare säga att jag allt mer får dåligt samvete av att INTE fildela, med tanke på hur mediabranschen beter sig. Jag minns Napster, där kunde man hitta saker som inte dyker upp på Spotify.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

ALLTSÅ: Såhär Ligger det till och många här kommer hålla med mig. Ska försöka spalta upp det jag kommer att säga nu så att så många orkar läsa.

1. Jag betalar för saker och folk jag känner runtom i världen vill göra rätt för sig, men när tekniken inte finns blir det svårt.

2. 90% av de jag stött på och pratat med genom olika resor tycker likadant - Ingen vill äga en fysisk kopia längre.

Vad är det för fysiska kopior som du påtvingas idag då..?

Om du vill att folk ska gilla ditt inlägg så måste du visa en ståndpunkt med ditt inlägg.. du säger egentligen ingenting med ditt inlägg.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schrimp:

Vad är det för fysiska kopior som du påtvingas idag då..?

Om du vill att folk ska gilla ditt inlägg så måste du visa en ståndpunkt med ditt inlägg.. du säger egentligen ingenting med ditt inlägg.

Ge mig en Vettig sida där du kan köpa blu-ray-film i digital media!?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Ja du snackade förut om trailers, så du menar att det inte är reklam? Har inte sagt att du måste köpa maten eller bilen. Bara det att reklam gör saker bättre än vad det egentligen är.

Vänta ett tag då. Du behöver inte köpa spelet för fullpris eller vid release.

Ja och skit har funnits så länge livet har existerat. Kan du inte bara säga att du är snål eller vill lägga pengar på annat istället?

Har aldrig sagt att trailers inte är reklam. Men om det nu är så att trailers och reklam glorifierar saker, så köper man ju det för att det verkar super. Sen så var det inte super, vad gör man då?

Jag köper inte spel till fullpris, utan väntar tills det gått ner, eftersom jag inte har någon gigantisk inkomst.

Jag lägger inte pengar på så mycket alls. Men spel jag tycker är bra köper jag!

Dagens upplägg är såhär: Köp spelet, gillar du det inte; synd för dig.
Köper du en bil kan du lämna tillbaka den. Köper du en TV kan du lämna tillbaka den. Mat är väl lite självklart att man inte kan lämna tillbaka..

Nu slutar jag diskutera. God natt.

Permalänk
Medlem

För mig är det tillgänglighet som är en stor roll, jag bor i en stad som är lite mellan stor och inte exakt har stort utbud av filmer. Jag gillar mer okända filmer, och inte storsäljarna som man hittar på affären. Men allvarligt talat så är valet att behöva leta, beställa och vänta ett par dagar för att äntligen få se filmen ELLER att bara ladda ner och kolla den efter 30 minuter ?

Om dom gör en tjänst med riktigt stort sortiment av filmer och självklart inget super högt pris så kommer jag använda den tjänsten direkt. Men tror jag får vänta något år innan filmbranschen fattar det.

Köper dock alla min spel, eftersom de mesta är nerladdningsbara.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Skrivet av griid_83:

6. Skiv- och filmindustrin vill bara stoppa all denna fildelning, de vill inte utveckla den... Skulle utan tvekan betala 200-300 kr i månaden för att få tillgång till lite film i månaden. Förutsatt att man får sin digitala-kopia. Och nej streaming håller inte i längden då det är beroende av internet vilket man inte alltid har eller har täckning på. Som det är nu så går man på bio och ser en film med kass kvalité...

Ge några exempel på tillfällen där du inte har internet men behöver streama en film. Hell, ge ETT exempel. Jag tycker det verkar som om du letar "loopholes" för att de tjänsterna som redan finns (Netflix, Voddler etc) inte ska fungera för ditt behov medan de i själva verket ville fungerat hur bra som helst.

Netflix kunde du, efter lite sökande, abonnerat på i flera år redan för en kostnad på ~70,-/mnd. Visst, det är streaming only och utbudet är sådär när det gäller nya blockbusters, men det är upptill 1080p med 5.1 ljud med tusentals filmer och tv serier som du kan se 24/7. Fan, de har klienter för iPhone, Windows Phone, Android, iPad, Windows, Xbox, Playstation 3, Wii, Samsung och LG's "smart" TV etc etc.

Visa signatur

on the internet since 1993
[ Geek - Dad - Programmer - RC enthusiast - Technology evangelist ]

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating:

Ge några exempel på tillfällen där du inte har internet men behöver streama en film. Hell, ge ETT exempel. Jag tycker det verkar som om du letar "loopholes" för att de tjänsterna som redan finns (Netflix, Voddler etc) inte ska fungera för ditt behov medan de i själva verket ville fungerat hur bra som helst.

Netflix kunde du, efter lite sökande, abonnerat på i flera år redan för en kostnad på ~70,-/mnd. Visst, det är streaming only och utbudet är sådär när det gäller nya blockbusters, men det är upptill 1080p med 5.1 ljud med tusentals filmer och tv serier som du kan se 24/7. Fan, de har klienter för iPhone, Windows Phone, Android, iPad, Windows, Xbox, Playstation 3, Wii, Samsung och LG's "smart" TV etc etc.

Vill inte ha streaming.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating:

Ge några exempel på tillfällen där du inte har internet men behöver streama en film. Hell, ge ETT exempel.

Kan ge ett par exempel...
När man är på resande fot. Sitter på ett tåg, eller i baksätet på en bil under en långresa, då 3G-nätet inte klarar att leverera så mycket på vissa håll. Har en sommarstuga med tveksam 3G-uppkoppling.. Ibland går det att streama, ibland inte. Tycker det är rätt soft att sitta med iPaden i stugan om kvällarna med en brasa tänd och kolla på någon rulle, med en wiskey i handen.. men oftast blir det någon rippad film.
Orkar inte räkna alla filmer som ligger i lådorna här, men de flesta är rippade och klara att lägga över. För jag räknar inte med att jag kan streama vart jag än är.. och vill ha möjlighet att se en rulle.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating:

Ge några exempel på tillfällen där du inte har internet men behöver streama en film. Hell, ge ETT exempel. wall of text

Ptja, både uppe i stugan i fjällen så är mobiltäckningen så kass att jag inte ens kan ringa 112 från mobilen och en även när man är nere på landet i småland så har jag rätt kass täckning (typ en pinne, 2g - räcker för att eventuellt skicka iväg ett sms, om du håller mobilen på rätt ställe..), resor till och från sagda ställen har rätt massiva hål i täckningen. SJ åker igenom rätt mycket skog.. Det är tillfällen rippade serier/filmer lagrade på mobilen/netbooken kommer rätt bra till hands. Annars tycker jag streaming är galet najs. BBC iPlay app till iPhonen var guld värd när jag hade den.
Vi lever i ett land med rätt bra "radioskugga", speciellt om man som mig inte har Telia, fast även dem har sina ställen där dem inte har täckning. Typ stugan i fjällen..

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP