Podcast 4: "Professionell nörd"

Permalänk
Hedersmedlem

''den gamla blå tiden''

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Nu får ni bjuda in fler gäster. Gärna ifrån cdon.com, Inet, Asus eller någon intressant medlem på Sweclockers kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Medlem

Kan någon førklara før mig vad ett podcast egentligen ær? så långt hat jag fattat att man snakar som det vore en radio, men varfør gør man detta?

Permalänk

Skitskön musik i början

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Podcast 4 !

Podcast 4: "Professionell nördPorr"

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Avstängd

Men vart är HTML5 <audio> elemented?

Jag vill lyssna på podcasten direkt i webbläsaren!

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Burks:

Kan någon førklara før mig vad ett podcast egentligen ær? så långt hat jag fattat att man snakar som det vore en radio, men varfør gør man detta?

Förinspelat radioprogram för att lyssna på sin iPod. Broadcast+iPod = Podcast. Sedan kan man lyssna på MP3 filer i andra manicker än iPods så klart men det var där det började.
http://en.wikipedia.org/wiki/Podcast

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Jag brukar använda gnome media player, den påstod att ni avsnittet skall vara 2:48:18 långt! Vänta, ska pröva uppdatera... nope samma fel. Hets död och svordommar, jag kräver att detta monumentala fel åtgärdas!

Visa signatur

-----------------------------------------------
if it a'int broke, don't fix it!
-----------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Jag håller med Jonas, det ska vara rökig whisky. Det finns inget bättre än att sitta i vintermörkret framför brasan med ett glas Islay whisky.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av JasPlan:

Jag håller med Jonas, det ska vara rökig whisky. Det finns inget bättre än att sitta i vintermörkret framför brasan med ett glas Islay whisky.

Det är klass på dig! Riktig klass!

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt att lyssna på.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av solid_force:

Jag brukar använda gnome media player, den påstod att ni avsnittet skall vara 2:48:18 långt! Vänta, ska pröva uppdatera... nope samma fel. Hets död och svordommar, jag kräver att detta monumentala fel åtgärdas!

Byt till foobar2000

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem

Då måste man fråga, vilket chassi jonas?

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Då måste man fråga, vilket chassi jonas?

550D enligt uppgift. Det intressanta är väl om det var något som låg skräpandes eller om det var förstahandsvalet.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Det går visst att ta bort undertexterna i Netflix.
http://i.imgur.com/Qtxy2.jpg

Permalänk

på tala om professionell nörd så skriv under här om ni håller med om att "nörd s -en, -ar (ibland nedsättande) enkelspårig och löjeväckande person, tönt." (Från Svenska Akademiens ordlista) är ett felaktigt uttryck som borde ändras
http://xn--nrduppropet-rfb.se/

Visa signatur

CPU:Intel Core I7 2600K (Socket 1155) MOBO:Asus P8P67 Deluxe GPU:Asus gtx 780 ti RAM:Kingston HyperX 2400 MHz 8GB (Dual channel) SSD:Force 3 120GB, OCZ Revodrive x2 HDD:Samsung Spinpoint F3 1TB Chassi:Corsair 750D PSU:Corsair Tx650 v2Ljud:Pro-Ject HeadBox II Hörlurar: Sennheiser hd600+ATH-M50 Högtalare: Dali Ikon 2 Mikrofon: Samson go mic Mus: Logitech G700 Matta: steelseries Qck+ Skärmar: en Asus Ve247h x3| citera mig för svar.

Permalänk
Skrivet av Sacrum:

Tryck på textikonen nere till höger och tryck "av"...(om du använder datorn, vetefan hur det ligger till på smart tv och xbox.)

Dåligt humör, orkar inte med humor, men att stänga av texten går då! finns däremot ingen engelsk text, det enda jag skulle kunna tänkas använda..

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Moderator
Moderator

Ang undertexterna så varierar tillgängliga alternativ både mellan olika enheter och olika filmer/program.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av martin-96:

på tala om professionell nörd så skriv under här om ni håller med om att "nörd s -en, -ar (ibland nedsättande) enkelspårig och löjeväckande person, tönt." (Från Svenska Akademiens ordlista) är ett felaktigt uttryck som borde ändras
http://xn--nrduppropet-rfb.se/

Tackar Absolut som professionell och stolt nörd så signerar jag det

För mig är Nörd spjutspetskompetens och rätt insnöad på området. Men en nörd kan ha både social kompetens och andra intressen.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Permalänk

Min teori är att Netflix supporten var ute och cyklade med tanke på att i skrivande stund har det lagts till en funktion på Netflix för att stänga av undertext.

Visa signatur

Intel® Core™ i7-2600K - ASUS P8Z68-V PRO - Corsair Vengeance 1600MHz 8GB - Asus 7970 DirectCUII - Corsair AX 850W PSU - Fractal Design Arc Midi Tower

Qpad MK 80-Pro - Logitech G400 - Benq XL2420T

Permalänk
Skrivet av Sacrum:

http://i48.tinypic.com/2qmke2o.jpg
Oh Myyy Gaaaaaahd I knooooow!!!

Visa signatur

Intel® Core™ i7-2600K - ASUS P8Z68-V PRO - Corsair Vengeance 1600MHz 8GB - Asus 7970 DirectCUII - Corsair AX 850W PSU - Fractal Design Arc Midi Tower

Qpad MK 80-Pro - Logitech G400 - Benq XL2420T

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Fluf:

Tackar Absolut som professionell och stolt nörd så signerar jag det

För mig är Nörd spjutspetskompetens och rätt insnöad på området. Men en nörd kan ha både social kompetens och andra intressen.

En fråga om något helt annat: Är du även inblandad i Inwarehouse eller är det något som styrs mer eller mindre separat?

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Personligen så måste jag säga att det är den lite flummiga naturen som gör hela grejen med det här! Älskar det! Personligåsikt: mer rymd!

Visa signatur

Intelligent idé, varje gång de behöver förstöra information som de har använt för ett signalspaningsuppdrag bränner de en raidarray i sitt centrala disksystem.

Effektivt användande av skattepengar? Kom du på idén när du låg i badkaret?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Daemon:

En fråga om något helt annat: Är du även inblandad i Inwarehouse eller är det något som styrs mer eller mindre separat?

Det är andra men också väldig goa killar och tjejer som tar hand om inWarehouse.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MultiMan:

Hur uttalar du Kista eller Kärlek? Mjuk vokal efter K, precis som Kex.

Eller för den delen kemi som till och med har samma kombination med k och e i början.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av cat_fish_1:

Varför så hårt språk?

Podcasten är lite mer frisläppt, vi sitter och tjötar enligt ett ganska löst schema. Bitvis smiter det då igenom fula ord på ett annat sätt än med till exempel en panel, och jag är rädd att det blir svårt att hålla helt borta med nuvarande format. Vi tillhör helt enkelt en språkmässigt förlorad generation.

Skrivet av Kenneth:

Jag tycker det skulle vara väldigt trevlig med en SweC-träff för skojs skull. Inte att det måste vara DH eller en mässa utan bara för ha roligt.
Kanske skjuta lite paintball eftersom att vi är ganska vana att skjuta på varandra?

Om någon är villig att ta ansvar för och drive en träff kan säkert vi från redaktionen ställa upp med reklam. Om inte annat kan jag kika på det själv, men då i mån av tid.

Skrivet av Texaco:

Och där sprängde dom 1 timmars barriären från förra veckan. Mycket bra killar bara flumma på sjukt sköna att lyssna på!

Vi hoppas på att landa runt 60 minuter, annars blir det lite långt.. Hoppas.. hoppas..

Skrivet av winne:

Laddade ner MP3an och kör den i mediaplayern (det som finns på jobb) och nu har den hunnit in 1:04:56 av 1:01:42.... undrans om allt blev rätt med kodningen.

Skrivet av CIA_SWE:

Jag klickade på mp3 filen och den öppnades i windows media player, som sa att podcasten är 2 timmar och 17 minuter lång ^^, så helt rätt till är det väll kanske inte, men huvudsaken är att ljudet fungerar som det ska

Skrivet av solid_force:

Skrivet av 1up:

Byt till foobar2000

Det är inget direkt fel på encodingen, utan är en bieffekt av VBR. Många mediaspelare räknar ut längden på avsnittet med någon lustig metod baserat på bitrate, vilket blir ganska trasigt. Vi vill dock inte köra med fasta värden, då VBR är lite det bästa från två världar (intro, outro etc låter bra, röstdelen tar lite plats).

Skrivet av bazookan:

Nu får ni bjuda in fler gäster. Gärna ifrån cdon.com, Inet, Asus eller någon intressant medlem på Sweclockers kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är fler gäster på gång, förhoppningsvis redan nästa avsnitt!

Skrivet av rektor:

Men vart är HTML5 <audio> elemented?

Jag vill lyssna på podcasten direkt i webbläsaren!

Tyvärr har vi tagit bort den inbyggda HTML5-spelaren/taggen tills vidare, då den inte fungerade som tänkt i alla webbläsare utan drog enorma mängder datatrafik i onödan. Vi kikar på en ersättare, men det ligger lite in i framtiden när vi hinner reda i problemet ordentligt. Tills dess hoppas vi att alla klarar sig med RSS eller genom att ladda ned/strömma mp3-filen manuellt.

Skrivet av Sacrum:

Skrivet av edasvangen:

Tryck på textikonen nere till höger och tryck "av"...(om du använder datorn, vetefan hur det ligger till på smart tv och xbox.)

Dåligt humör, orkar inte med humor, men att stänga av texten går då! finns däremot ingen engelsk text, det enda jag skulle kunna tänkas använda..

Skrivet av Daemon:

Ang undertexterna så varierar tillgängliga alternativ både mellan olika enheter och olika filmer/program.

Skrivet av Space-Penguin:

Min teori är att Netflix supporten var ute och cyklade med tanke på att i skrivande stund har det lagts till en funktion på Netflix för att stänga av undertext.

Som Daemon skriver varierar det tydligen stort. Vissa filmer och serier har möjlighet att slå av, andra saknar det. Exemplet nedan är "Jericho", där texten inte går att slå av varken på webben eller i Android-appen. Stendumt eller bugg?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Emil registrera sig 2003 men notera tiden 2003-01-07 13:37

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av kinkyboo:

Emil registrera sig 2003 men notera tiden 2003-01-07 13:37

Haha, ja, jag sade fel! Tror jag pratade om 2005 i podcasten? Skulle ha rättat det i "eftersnacket", men glömde. Året och dagen stämmer iaf, tiden kan eventuellt vara något modifierad i efterhand..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Haha, ja, jag sade fel! Tror jag pratade om 2005 i podcasten? Skulle ha rättat det i "eftersnacket", men glömde. Året och dagen stämmer iaf, tiden kan eventuellt vara något modifierad i efterhand..

Detta är sådant som bör vara osagt:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Ni borde lägga ut intro/outro som en separat låt

När släpps Sweclockers hits?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.