World of Warcraft var bättre förut.

Permalänk
Medlem

World of Warcraft var bättre förut.

Är det bara jag eller var WoW mycket MYCKET bättre förut. Då menar jag Vanilla och BC, det var så sjukt mycket roligare... Eller är det bara jag som tycker det?
Vad tycker ni?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shijy:

Är det bara jag eller var WoW mycket MYCKET bättre förut. Då menar jag Vanilla och BC, det var så sjukt mycket roligare... Eller är det bara jag som tycker det?

3500:e tråden om detta. Har diskuterats ett antal gånger.

Summering:

En del tycker det är mycket bättre idag.
En annan del som lirade Vanilla och TBC bara tyckte det var som bäst då.

Helt personligt och du kommer få samma svar som i alla andra trådar som finns här på forumet.

Imo: Skit i vad andra tycker om spelet och spela vad du själv tycker är kul!

Permalänk
Medlem

Blivit diskuterat i abstrakt många trådar här, men alla tycker olika.

Men personliga åsikt är att WoW var bättre förr, men det beror till största del på att jag har spela så mycket. Men finns många som tycker tvärtom och det accepterar jag.

Permalänk

You Don't say!?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Av vad jag sett hittils så är TBC fortfarande min favorit, men MOP ser ut att vara bäst sen dess.
Scenarios är trevliga.
Mer att göra på lvl 90, dock väl mycket fokus på dailies.
Kanske lite lätta HC's? Har bara kört en och den rusade vi igenom wotlk-stil.
Har inte testat pvp och raid än, men jag hoppas på att pvp ska vara mer balanserat än det har varit.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

NEJ INTE EN TILL TRÅD!!!! hur som helst har jag inte provat MoP än men det verkar bättre än cata (som om det skulle vara svårt att vara det).

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Efter TBC har det bara gått utför...

Är det ens någon som minns att man brukade ha race från IF till SM eller SS till SM. Man fick endast ha vissa grejer som carrot on a stick och boots enchant hehe gamla goda tider. Ohh glömde nästan det underbara world PVP samt PVP mellan Tarren Mill och Southshore

Permalänk
Medlem

Japp, TBC var glanstiden för WoW, efter låt oss säga 3.0 patchen och framöver har spelet gått åt det mer casualorienterade hållet där alla och då menar jag alla på något sätt har tillgång till att göra allt content in-game på någon slags svårighetsgrad och på så sätt förlorar man känslan av att vara en av de få på sin server som klarat av en riktigt cool boss t.ex.

Permalänk
Medlem

I min åsikt var tbc och cata dom bästa expansionerna hittills. Anledningen att jag tyckte att cataclysm var bra är eftersom det liknade tbc lite grann, ungefär samma svårighetsgrader om än kanske lite svårare att gå från heroics till första raiden i cataclysm, snackar alltså tidiga cataclysm här. Det de gjorde fel i wotlk och som de även upprepade i cata var emblem systemet. Det är ett bra system från början men problemet är att när de gör sakerna man köper för emblems bättre och sättet att få tag på dem lättare så blir vissa raids helt onödiga. I slutet av cata så fanns det helt enkelt ingenting annat att göra i PvE på 85 än att farma heroics och sen köra den enda raiden som du inte var totalt övergearad för, dvs. deathwing raiden. I och med LFR-systemet trivialiserades även den raiden helt och hållet, ingenting kändes särskilt episkt och att du flögs från boss till boss kändes väldigt plastigt. Känslan av att uppnå något försvann totalt, spelet blev hur tråkigt som helst och det var då jag la av.

citat
Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Inte bara spelet som utvecklas och ändras. Det gör du också. Skulle du prova på Vanilla idag så skulle du förmodligen märka att det inte var så jävla bra som din uppfattning i nuläget är.

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem

jo som sagt jag tycker okså att det var bättre då men om jag då skulle få köra tbc igen då skulle det nog inte vara lika kul som ens minne säger att det är (men det var goda dagar)

Permalänk
Medlem

Den stora skillnaden var communityn. När jag började spelade vid release var medelåldern på horde 20+ på den servern jag spelade och alla var väldigt hjälpsamma mot varandra. Idag är medelåldern säkert närmre 15, och folk "ignorerar" varandra bäst de kan.
Visst har samhället som stort förändras också på alla dessa åren, vilket speglas i det hela.

Övriga saker:
Spontana raider/campa BRM var så mycket roligare än någon stel BG. Samma med world PVP, även om arena var rätt trevligt när det var dött så har pvp inte direkt gått frammåt sedan release.
Kan fortsätta, men detta är nog det största för min del.

Permalänk
Medlem

har precis lagt wow på hyllan för gott, mop har inte gjort spelet bättre, det blir lättare och lättare för att kidsen ska få gear.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stöldmärkt:

Inte bara spelet som utvecklas och ändras. Det gör du också. Skulle du prova på Vanilla idag så skulle du förmodligen märka att det inte var så jävla bra som din uppfattning i nuläget är.

Ja eller hur. Folk verkar inte inse att spelet var inte bättre förr, utan dem var yngre förr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shijy:

Ingen säger emot att DU hade roligare med WoW förr. Men att själva SPELET var bättre förr håller jag inte alls med om.

Träden var inte bättre förr bara för att det var roligare att klättra i dem när man var yngre.

Permalänk
Avstängd

Klart det är sämre, man bryr sig ju int ett skit om gear mera tex, fyfan vad glad man kunde bli åt ett simpelt lite epic item förut.. ett item per månad och man vart så jävla nöjd när man väl fick det.
Spelade en hel del Feenix-vanilla-wow i somras det var riktigt riktigt roligt att pvp med roguen i AV, då det var rogues glansdagar

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Tycker det var bäst i tbc, detta då jag spelat vanilla, tbc, wotlk, cataclysm sen slutat. Raids och dungeons var roligare i vanilla men då sög pvp hårt(t.ex. det var svårt att spela bg på en medelpop. server annat än kl 18-20 och då blev man farmad av en horde guild) dock när man kollar tillbaka så får man nostalgi och glömmer lätt de jobbiga delarna, kan inte svara på hur spelet är nu men skulle inte tro att jag skulle gilla det längre, som tidigare sagt känns det mesta nerdummat och inte lika premium som förut. Och kan hålla med att sammanhållningen i comunnityn var mycket bättre förr, när jag slutade spelade folk sin egen bana bara, och det är ju inte det ett mmo är till för....

Permalänk

Om det var bättre eller sämre beror helt på vad man föredrar för typ av spel. Själv är det bara nostalgin som gör att mina minnen från vanilla är så skimrande, rent rationellt föredrar jag spelet som det är nu. Jag spelade mycket i vanilla men var ändå casual (var inte med i någon ordentlig guild och gjorde därför inte mycket end game), och ärligt talat, det fanns det inte mycket att göra för casual spelare. Och när man väl lyckades nästla sig in i en grupp för att göra något, var det extremt mycket dötid som gick åt att samla samla/vänta på gruppen och springa mellan ställen. Visst det hade sina fördelar (bygger communityt in game), men det tog väldigt mycket tid.

Nu kan jag planera mitt spelande själv och fylla en begränsad tid med spelande som jag vet kommer ge mig progress. Vad kunde du hoppa in och åstadkomma under 1-2 timmar speltid som casual (eller hardcore spelare för den delen) i vanilla? Knappt något, idag kan man hitta på mycket under den tiden.

Så återigen det beror på vad man föredrar för typ av spel, gillar man extremt hög barriär till end game och att väldigt mycket tid går åt när du ska göra något så var kanske vanilla bättre, gillar man att det är låg barriär till end game och inte extremt tidskrävande att göra saker borde spelet nu vara bättre

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Jag är kluven.
40manna raider hade många nackdelar, och alla buggar som gjorde livet surt.
Underpresterande servrar som krashade i tid och otid.
Det eviga farmandet av Whipperroots,Resistancegear,Herbs..... USCH!

Men jag minns communityn som bättre och mer mogen, i alla fall jämfört med "/b/ skitstormen" som pågick under förra expansionen. Vet inte om det är bättre nu, men då var det riktigt bedrövligt.
Och när man väl efter många timmars slit och blod äntligen fick tag i epicgear var det ju fruktansvärt roligt att hugga sönder blågearade critters.

Men jag hade mer kul med WoW då, men det kan ju även vara för att jag hade tiden som krävdes för att nå till toppen då, vilket jag inte har nu.
Toppen är ju roligare än botten

Permalänk
Medlem

Du kan egentligen fråga vilken åldersgeneration som helst om vilken fråga som helst och en stor del av dem kommer alltid säga "det var bättre förr". Det kallas förändring och utveckling, vissa gillar det medan andra inte gör det.

Darwin sa en gång om djurarters överlevnad att det är inte starkast, snabbast eller smartast som avgör deras fortsatta existens. Utan förmågan att kunna anpassa sig till omgivningen.

Exakt samma sak gäller för företag i en marknadsekonomi. Varje expansion Blizzard gjort har alltid mött klagan från många personer pga förändringar och nymodigheter. Men lägger man sin personliga åsikt åt sidan och försöker se helheten måste man erkänna att de gör något rätt eftersom WoW fortfarande efter 8 år är ohotat som det största MMO.

Deras primära mål är att ha många spelare, inte alls nödvändigtvis genom att behålla samma spelare.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Tyckte jag läste någonstans att det går rykten om att Blizzard funderar på att ha speciella servers med t ex patch 1.14 osv för att få bukt med private servers, dock har jag inte hittat något officiellt utlåtande (dessutom verkar det inte troligt att det händer).

Angående ämnet så har spelvärlden förändrats en del sedan 2004 och det är inte så konstigt att WoW tvingats följa med utvecklingen så gott det går. Tyvärr handlar det även om att tjäna kosing och småspel som sticker ut (t ex TSW) har inte alltid chans att tilltala den stora massan vilket i sin tur betyder låga intäkter.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Håller med om att WoW var bättre i Vanilla och BC tiden, fast det kanske var för att jag började spela WoW 3 månader innan BC kom ut.

Jag tycker dock att WoW fortfarande är bra och spelar det fortfarande, men det är ju klart att man känner en fin nostalgi ibland.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K @ 3400MHZ (STOCK) | Moderkort: MSI Z77A-S01 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 670 2GB | RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHZ | Chassi: CM HAF 912 | SSD & HDD: Corsair SSD Force 3 Series 1x120GB / Seagate Barracuda 2TB @ 5400RPM | PSU: Antec TruePower 550W 80+ | DVD-brännare: DVD±RW Samsung 22X DL Svart OEM | OS: Windows 7 Home Premium x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shijy:

Du var bättre förr

Permalänk

Ja vanilla var bättre, allt var obalanserat så klockorna stannar, det uppstod klassmobbning då raids och guilder inte ville ha dig om du spelade Shaman eller paladin, där hårdvaran påverkade spelet vid late-PvE istället för spelaren själv.

Ironin vid sidan om så var Vanilla bra på det sättet att man kunde starta och spela spelet med en singlecore Celeron 2600MHz vilket inte alls går idag.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 6700 | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Dungeon/raid finder förstörde rätt mycket

Permalänk
Medlem

Jag gillade WOTLK vid ICC tiden. gillade att lira disc priest. spamma shields utan att behöva bry sig om manan kommer inte ihåg hur tbc var. spelade inte seriöst då. Slutade i cata när firelands kom ut

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Det är ju nu man börjar hålla med alla gamla gubbar och tanter, det va' bättre förr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Ja vanilla var bättre, allt var obalanserat så klockorna stannar, det uppstod klassmobbning då raids och guilder inte ville ha dig om du spelade Shaman eller paladin, där hårdvaran påverkade spelet vid late-PvE istället för spelaren själv.

Ironin vid sidan om så var Vanilla bra på det sättet att man kunde starta och spela spelet med en singlecore Celeron 2600MHz vilket inte alls går idag.

Lycka till att hitta en singlecore celeron idag..
Tjejen sitter och spelar på en sunking laptop med i5 dualcore och Radeon HD6330m (http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-6330M.43845.0.html) som knappt ens klarar att lira Sims Social på Facebook.
Visst har grafiken blivit mer avancerad idag, men du kan fortfarande spela det på en slö dator.

OnT: Min åsikt i det hela är att jag har njutit av WoW i snart sju år till och från. Jag gillade inte Cata särsklit mycket, men jag gillar MoP som fasen. Jag har visserligen aldrig HC raidat i Vanilla, AQ, MC osv... Har nog alltid varit en mer casual spelare. Dock nu med familj och jobb så hinner jag inte ens göra hälften av allt som finns att tillgå vid lvl 90. Själva levlandet var även det en fröjd, jag gillar det nya innehållet och de nya områdena.
Jag jobbade med en kille som lirade hardcore i Vanilla. Han var med och styrde en stor guild, skrev mycket på forum och raidade end-game, AQ40 osv. Han jobbade heltid och ägnade 16 timmar om dagen till att spela elelr skriva om spelet. Inte särskilt nyttingt imho.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

själv la jag ner strax efter tbc.. spelat cata men bara för att testa, gilllade det inte så jag har hoppat wow totalt.. i mitt tycke så va WoW classic det bästa spelet jag spelat, tBC va me sjukt bra men sen gick det utförs.
Tyckte det fans viss charm med att spendera en timma att dra ihop ett party till Ubrs för att sedan whipa 5 ggr på sista bossen innan man lyckades döda han! Det var rejält svårt där i början

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Snack om privatservrar som fenomen är okej, men att be om tips / ge tips på sådana servrar mer specifikt är inte tillåtet.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.