Battlefield 3 får färgjustering via konsolkommando

Permalänk
Inaktiv

Skoj för de som vill ha det.

Jag tycker att det ser bra ut redan

Permalänk
Medlem

Bara jag som gillar deras overlay? :0

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Blir att installera det igen till höstlovet, då kanske man kan spela utan att få ont i ögonen efter en kvart

Visa signatur

**Inget värt att skryta om**

Permalänk
Medlem

Skönt att se att vissa företag ibland kan svälja stoltheten och påminna sig själva om vilka som betalar deras löner.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Eloge till Dice som än en gång lyssnar på vad deras Community tycker!

Är du blåst eller deras största fanboy? detta skulle väl vara första gången de lyssnar på communityn. Vad jag vet har Dice bara svikit förut.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
PC - Potatis

Permalänk
Medlem

Punkbuster har ingenting med saken att göra.Dom har sagt att dom struntar fullständigt i Color tweaker. Det är EA/Dice själva som varnar för banns, ja dom kan också banna.

Permalänk

Nästa update, men när ?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Awesoome!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Bara jag som gillar deras overlay? :0

Har ingenting emot den... kommer dock testa att köra utan och se om det är så bra som alla säger.

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Medlem

Äntligen, men ändock, bara halvvägs känns det som. Varför inte göra det 100% fungerande istället för 50%?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara för en Icke BF3'are... Vad är det för rabalder?! Vilken del av bilderna är "originalet"(färgfilter på?)? Jag kan inte se att det ena skulle vara bättre än det andra, den vänstra ser coolare ut och den högra delen ser mer.. Barnslig ut

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Sötast

Haha seriöst vad pinamt.

ETT år efter release så bestämmer de sig för att införa ett kommando som har tagit 15 minuter att programmera för att låtsas visa att "vi bryr oss", på samma gång så menar de dock att deras community är inte värt tillräckligt mycket för att lägga 8 timmars jobb på att fixa NV siktet också...

Rent av äckligt detta, "Games by Gamers" är en term som är mer död än våra fossil av dinosaurier, det är fanemig bara pengar som räknas idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joshiegy:

Kan någon förklara för en Icke BF3'are... Vad är det för rabalder?! Vilken del av bilderna är "originalet"(färgfilter på?)? Jag kan inte se att det ena skulle vara bättre än det andra, den vänstra ser coolare ut och den högra delen ser mer.. Barnslig ut

Alfan blir då som utan filtret.
Testa att sticka ut huvudet genom dörren en solig dag och säg om det är ens i närheten så grått/blått då som i 'release'

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joshiegy:

Det vänstra är originalet så som det ser ut nu. Imo är det för mycket blå och grå ton på allt.

Permalänk
Medlem

Lät ju inte som ett snorkigt uttalande kändes riktigt påtvingat men kul för er som sett fram emot detta.

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Är du blåst eller deras största fanboy? detta skulle väl vara första gången de lyssnar på communityn. Vad jag vet har Dice bara svikit förut.

Det är inte sant att dom inte lyssnar på communityn; (ett exempel) dom tweakade ju gunship för inte så länge sen efter coumunityn klagat.

Permalänk
Medlem

Visste att detta bara var en tidsfråga, jättebra gjort. Nu kan de fokusera på att få bort alla idioter som missbrukar spelfilerna för att få bort rekyl mm. Saken är ju att i samma filer ändrar du färgen lika så, utan denna nyhet skulle de inte lika lätt skilja på fuskare och de som endast vill ha bättre färggivning. Hoppas de bannar varje as som använder fusk-modden fortfarande. Död åt fuskare, seriöst!

Permalänk
Medlem

Wow! Första gången på 3-4 år att dem lyssnar på folket!

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av Lundiin:

JARÅ!

När kommer nästa patch?

Med tanke på DICEs senaste klient-patch tempo (som faktiskt av något är katastrof) så kommer vi gissningsvis få se den när nästa expansionspaket släpps, dvs i december.

Vi får hoppas att det liknar Alphan efter detta plockats bort, det var vad jag kan minnas betydligt trevligare

Permalänk
Medlem

Länge leve MordorHQ!

Visa signatur

W10 Pro N | i7-6700K @ 4.8 GHz | NH-D15 | RTX 3060 Ti | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000MHz CL15 | M.2 2TB | EVGA 750W G2 | Fractal Design Define S | Logitech G502 X | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz »

Permalänk
Avstängd

Då kan man installera spelet igen då!

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk

När släpps nästa uppdatering, någon som har koll?

Permalänk
Medlem

Då är det bara till att vänta på uppdateringen, då.

Visa signatur

AMD R7 5800X3D | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Allexz:

Haha seriöst vad pinamt.

ETT år efter release så bestämmer de sig för att införa ett kommando som har tagit 15 minuter att programmera för att visa att de faktiskt bryr sig om sitt community, på samma gång så menar de dock att deras community är inte värt tillräckligt mycket för att lägga 8 timmars jobb på att fixa NV siktet också...

Rent av äckligt detta, "Games by Gamers" är en term som är mer död än våra fossil av dinosaurier, det är fanemig bara pengar som räknas idag.

Fan vad gött att dom lyssnar till slut ändå. Helvete att det ska va så svårt. Men bättre sent än aldrig I'm happy now
Hoppas det blir stor skillnad ska testas!

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Skrivet av zin:

Visste att detta bara var en tidsfråga, jättebra gjort. Nu kan de fokusera på att få bort alla idioter som missbrukar spelfilerna för att få bort rekyl mm. Saken är ju att i samma filer ändrar du färgen lika så, utan denna nyhet skulle de inte lika lätt skilja på fuskare och de som endast vill ha bättre färggivning. Hoppas de bannar varje as som använder fusk-modden fortfarande. Död åt fuskare, seriöst!

Haha, varför skulle dom? Dom har ju valt att inte göra dom variablerna authoritive, vilket är BS. Håll sånt skit på konsollerna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Tack <3
Bra Jobbat DICE!

Dock tycker jag dom gör det lite väl svårt och löjligt.
Varför ska man bara kunna göra det via konsolen?
Visst att det kan ta en dag för 2pers att fixa in det i en meny.. kom igen.

Hoppas bara att det är bra, detta med IRNV siktet skulle sluta fungera förstår jag inte.
FXAA editor eller med andra program så har jag sett att IRNV siktet fungerat på dom.
(Varför inte bara ge oss ett val på 1-10 på color grading?)

En dag? En ensam kodare kan göra ett helt spel på en dag. Så att göra en liten knapp eller kryss-ruta kan inte ta lång tid.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

En dag? En ensam kodare kan göra ett helt spel på en dag. Så att göra en liten knapp eller kryss-ruta kan inte ta lång tid.

Att skapa funktionen kanske inte tar särskilt lång tid, men det tar tid att testa så att det inte medför buggar, nackdelar eller fördelar.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

När man läser många av dessa kommentarer så kan man nästan tro att man hamnat på Swegnällers, nu när Dice ordnat det här till er som fick era ögon sönder smälta pga den blå nyansen, ja då är man inte nöjd ens där.

Antar att det är många här som har curling föräldrar som fått allt de villat ha bara man gnällt tillräckligt länge.

Skäms på er!

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk

Har inte hängt med tillräckligt och är för lat för att läsa Vill folk ha ljusare eller mörkare färger?