Köpråd - 46"-50" TV runt 10 000

Permalänk
Medlem

Köpråd - 46"-50" TV runt 10 000

Hej!

Jag är på jakt efter en ny TV. Vi har för närvarande i princip inga HD kanaler men det kan komma att beställas i framtiden. Vi spelar inte upp mycket DVD eller Blu-Ray filmer heller för den delen.

Däremot så används TVn dagligen till vår externa 3.5" hårddisk och det är viktigt att den nya TVn klarar av det på ett bra sätt och att den stödjer .mkv .srt och alla andra vanliga format.

I övrigt vet jag inte hur viktigt det är att TVn klarar 3D eller om dubbel kärnig processor är bra att ha? Vet heller inte om jag skall ha en Plasma eller LCD?

Mycket tacksam om ni skulle vilja hjälpa mig lite!

Permalänk

Jag köpte ny tv i somras, googlade, läste på forum, letade information som en TOK.

Svaret var ganska tydligt, bästa TV'n för dom pengarna är panasonics 50tums plasma

http://www.hifiklubben.se/produkter/platt-tv/plasma-tv/panaso...

jag ÄLSKAR den, köp en apple tv, jailbreaka, färdigt!
ca 10 000 kr och du kan spela upp alla filer du någonsin önskat via xbmc.

puss och varsegod

Permalänk

Jag är ingen expert på tv, men hade jag haft råd så hade jag nog köpt denna. En 60 tummare med stöd för full-hd och 3d borde väl vara ett bra pris för 11990? Den Har Usb (som jag antar att ni använder hårddisken genom)? Den borde absolut klara av att spela upp alla vanliga video och ljudformat.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=746308

Någon mer kunnig här på forumet får gärna kommentera denna tv samt hur bra den passar trådskaparen.

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirrabelle:

Jag köpte ny tv i somras, googlade, läste på forum, letade information som en TOK.

Svaret var ganska tydligt, bästa TV'n för dom pengarna är panasonics 50tums plasma

http://www.hifiklubben.se/produkter/platt-tv/plasma-tv/panaso...

jag ÄLSKAR den, köp en apple tv, jailbreaka, färdigt!
ca 10 000 kr och du kan spela upp alla filer du någonsin önskat via xbmc.

puss och varsegod

Också läst mycket bra om den TVn! Funderar bara på hur bra den hanterar externa hårddiskar. Kan man koppla in externa hårddiskar i en Apple TV? För att streama från datorn vet jag inte om jag vill göra då jag antar att det kanske börjar lagga när jag spelar och farsan streamar film. Har bara 10 mbit internet..

Skrivet av radioactiv:

Jag är ingen expert på tv, men hade jag haft råd så hade jag nog köpt denna. En 60 tummare med stöd för full-hd och 3d borde väl vara ett bra pris för 11990? Den Har Usb (som jag antar att ni använder hårddisken genom)? Den borde absolut klara av att spela upp alla vanliga video och ljudformat.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=746308

Någon mer kunnig här på forumet får gärna kommentera denna tv samt hur bra den passar trådskaparen.

Tack för att du länkar. Dock så vet jag att skenet kan bedra när det gäller TV apparater, den LG'n verkar inte alls vara så dum men vill gärna ha lite information från någon som verkligen kan ämnet nu när jag skall lägga ut 10 000 kr. Tack ändå!

Permalänk
Skrivet av MacRyhage:

Också läst mycket bra om den TVn! Funderar bara på hur bra den hanterar externa hårddiskar. Kan man koppla in externa hårddiskar i en Apple TV? För att streama från datorn vet jag inte om jag vill göra då jag antar att det kanske börjar lagga när jag spelar och farsan streamar film. Har bara 10 mbit internet..

Tack för att du länkar. Dock så vet jag att skenet kan bedra när det gäller TV apparater, den LG'n verkar inte alls vara så dum men vill gärna ha lite information från någon som verkligen kan ämnet nu när jag skall lägga ut 10 000 kr. Tack ändå!

Vet inte om min finns kvar PS59D555 tror jag den heter, betalade under 9000kr och den har 3D och USB for stod av uppspelning, kan kopa USB wifi dongle till som jag har gjort via Tradera och streama via DLNA t ex vieroo eller vad programmet heter *précis installerat om datorn( och da far du aven bildern om du har filmerna I mappar précis som popcorn hour och slipper kopa en apple tv for tusenlappar.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av MacRyhage:

Streama från datorn fungerar utmärkt, även från ext HDD. Drar ytterst lite av ditt hemnäts bandbredd så någon lagg kommer du inte att få, det kan jag lova.
Du borde kanske läsa på lite vad en Apple-TV är för något, den streamar film från ditt nätverk till tvn, du kopplar inte fysiskt ihop den med någon HDD.
Sen kan du ju så klart hyra film, kolla på netflix och andra appar i den som vilken apple device som helst.

M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirrabelle:

Streama från datorn fungerar utmärkt, även från ext HDD. Drar ytterst lite av ditt hemnäts bandbredd så någon lagg kommer du inte att få, det kan jag lova.
Du borde kanske läsa på lite vad en Apple-TV är för något, den streamar film från ditt nätverk till tvn, du kopplar inte fysiskt ihop den med någon HDD.
Sen kan du ju så klart hyra film, kolla på netflix och andra appar i den som vilken apple device som helst.

M

Ja okej skall kolla upp det! Men har inte de flesta TV apparater inbyggd funktion för att streama film inom hemnätverket?

Permalänk
Skrivet av MacRyhage:

Ja okej skall kolla upp det! Men har inte de flesta TV apparater inbyggd funktion för att streama film inom hemnätverket?

Gör så här.
Ta hem XBMC till din dator http://xbmc.org/download/

Lek runt lite där så kommer du förstå varför du inte vill använda din tvs mjukvara till att spela upp tankad film från din dator.

Bara ett par exempel är, automatisk undertext-nedladdning, airplay till tvn från alla dina apple devices...
Jag har ju TV'n hemma och det enda jag använder den "smarta" delen till är Viaplay appen när det är champions league, resten gör jag från Apple-tvn.

Detta är atv med jailbreak dvs.

M