Permalänk
Medlem
Skrivet av narlith:

Jag har BT och BT-tether aktiverat hela tiden på telefonen, använder BT för spotify i bilen med så det får alltid vara i gång. När jag vill surfa på plattan och jag inte har tillgänglighet till WiFi så aktiverar jag bara BT på plattan och ansluter till telefonen. Internetdelningen är redan igång och plattan får tillgång till nätet.
Exempel var hemma hos Farmor, satt med plattan i köket där och telefonen i jackan i hallen. Aktiverade bara BT och anslut, sen var det bara att sura.

Har en HTX One X som jag köpte av 3 under priskriget i våras. Ingen märkbar skillnad i batteritid av att ha BT igång på idle hela tiden.

Ha, jag hade det alternativet i min mobil (Xperia ARC), bara att boka i, tack för tipset!

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Medlem

Kanske man skall vänta på Nexus 10 då istället även om den kommer släppas i 16GB versionen till en början.

Permalänk
Hedersmedlem

Fick min idag, 16GB och Nordisk version. Köpt genom billigteknik.se men som sagt endast 16GB.

Ska bli kul att pilla lite på den ikväll

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Har tidigare alltid varit väldigt skeptisk till allt som har med surfplattor att göra, förstår inte syftet med dom. Men nu när jag såg att nexus 7 var så billig, strax över 2000 för 32 gb, och att emil hör på swec snackar upp den så har även jag fått upp ögonen för den. Men jag funderade lite på hur det är med surfningen på den om man inte är hemma och ansluten till sitt WiFi? Går det överhuvudtaget inte att surfa eftersom den inte har 3g?

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk
Medlem
Skrivet av slimjim10:

Har tidigare alltid varit väldigt skeptisk till allt som har med surfplattor att göra, förstår inte syftet med dom. Men nu när jag såg att nexus 7 var så billig, strax över 2000 för 32 gb, och att emil hör på swec snackar upp den så har även jag fått upp ögonen för den. Men jag funderade lite på hur det är med surfningen på den om man inte är hemma och ansluten till sitt WiFi? Går det överhuvudtaget inte att surfa eftersom den inte har 3g?

Du får använda en telefon som hotspot eller liknande för att kunna surfa om du inte har access till ett nätverk att ansluta mot.

Visa signatur

| I7 2600K @ 3.4Ghz| Noctua DH14| 8GB DDR3 | GTX670 |

Permalänk
Skrivet av sirk:

Du får använda en telefon som hotspot eller liknande för att kunna surfa om du inte har access till ett nätverk att ansluta mot.

Ok. Jag ska nämligen även köpa ny telefon (har aldrig haft en smartphone innan ) och det kommer troligen att bli nexus 4. Så jag kan alltså få internet till surfplattan genom mobilen utan att köpa något extra tillbehör eller andra kostnader?

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk
Skrivet av slimjim10:

Ok. Jag ska nämligen även köpa ny telefon (har aldrig haft en smartphone innan ) och det kommer troligen att bli nexus 4. Så jag kan alltså få internet till surfplattan genom mobilen utan att köpa något extra tillbehör eller andra kostnader?

Stämmer bra det

Visa signatur

Define XL, Gigabyte UD3 X79, Gtx 580 sli (dc2 & referens), Intel i7 3820, Zalman 9900 max, ax1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av slimjim10:

Jag råder dig att köpa din Nexus 4 först... sen testa en Nexus 7 i butik och jämföra rakt av. Det är inte självklart att det är värt 2 000kr för att få en extra enhet med sämre hårdvara och 2,3" större skärm.

Jag har en 10,1" surfplatta och en 4,8" telefon och jag tror inte att det hade varit lönt med en 7".

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Hedersmedlem

Svårt nöjd med min, köpte en till frugan också idag

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av leksandarn:

Stämmer bra det

Ok, tackar:)

Skrivet av Hulle:

Jag råder dig att köpa din Nexus 4 först... sen testa en Nexus 7 i butik och jämföra rakt av. Det är inte självklart att det är värt 2 000kr för att få en extra enhet med sämre hårdvara och 2,3" större skärm.

Jag har en 10,1" surfplatta och en 4,8" telefon och jag tror inte att det hade varit lönt med en 7".

/hulle.

Jo det klart, bara så mycket vill ha faktor just nu dock!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av slimjim10:

Ok, tackar:)

Jo det klart, bara så mycket vill ha faktor just nu dock!

Kommer också en version med 3g, kan dock ta sin tid före den finns i Sverige.

Permalänk
Medlem

Om någon uppfyller kraven så kan man få lite pengar att handla för om man köpte en 7:a innan 29 oktober:)

http://www.androidpolice.com/2012/11/09/asus-and-google-are-o...

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

Har någon provat att skicka musik från Nexus 7 vis Bluetooth till en stereo/HiFi anläggning? Hur blir ljudet? Bluetooth sägs inte hålla riktigt samma klass som ex. Airplay.

Min nästa fråga är går det att bluetootha musik man kör genom Google Play Music?

3.5mm plugg till anläggnig går bort då det ofta blir uselt ljud.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av punkarn89:

Har någon provat att skicka musik från Nexus 7 vis Bluetooth till en stereo/HiFi anläggning? Hur blir ljudet? Bluetooth sägs inte hålla riktigt samma klass som ex. Airplay.

Min nästa fråga är går det att bluetootha musik man kör genom Google Play Music?

Skickar musik via blåtand till en creative d200, jag tycker ljudet är helt ok. Nu är inte jag så petig men de uppfyller mina förväntningar!

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CebitZeros:

när tror ni android 4.2 kommer till nexus 7?

Kom idag till min, mycket trevligt. Men väldigt synd att det fantastiska nya swipetangentbordet inte fungerar på svenska. Helt grymt bra på engelska dock. Nya klockan är en basal sak men väldigt trevlig.

Uppdatering
Wee nu fungerar svepskrivning, jag saknade svensk ordlista. Måste läggas till manuellt i inställningarna. Skriver med den nu, så mycket smidigare. Betyder gissningsvis döden för swype.

Permalänk
Skrivet av punkarn89:

har Nexusen extra dåligt ljudchip i sig? Annars är jag väldigt tveksam till att blåtand skulle låta bättre än 3,5mm

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Fick min nexus 7 i måndags och är hur nöjd som helst med den! Tycker inte der är några problem alls att den inte har 3g. Funkar fint att dela 3g från telefonen!

Mkt mkt nöjd med den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av narlith:

Tänkte mest dela med mig av en "produktbild", var på turné genom hufvudstaden idag och använde min N7 som GPS. Fungerade extremt mysigt, även skrämmande precis när det kommer till att beräkna köer osv.

https://dl.dropbox.com/s/4ibjb565tuhtb2a/skodagps.jpg

Köpte min i England i september och den har ersatt min MacBook som go-to enhet för slösurf. Hade lite problem med screen lift som jag såg att vissa här har haft. Det går att åtgärda själv om man inte orkar reklamera osv. Jag fick mest försöka för det var lite långt till butiken. Använde mig av en tråd från XDA.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1781237 (förlåt om den länkats tidigare)

Sen vill jag även slå ett slag för BT-tether istället för WiFi-hotspot, det är mycket snällare mot batteriet på telefonen och framförallt så kan man ha BT igång passivt på telefonen och aktivera allt från plattan vid behov.

Funderar på att skaffa en just för att ha som GPS i bilen. Vad använde du för app för navigering? Hur fungerar den jämfört med en tex garmin eller andra "riktiga" GPSer? (både med tanke på täckning och hur väl mjukvaran fungerar)
Vad hade du för fäste och vart har du köpt det?

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk

Ni som har plattan, hur tycker ni skärmen är?
Var och kikade på den på MediaMarkt på hemvägen idag, och reagerade direkt på att skärmen kändes rätt grådaskig, och betraktningsvinklarna var inte speciellt roliga.

Verkade inte finnas några skärminställningar heller, bortsätt från ljusstyrkan.

Men men, kanske bara är jag som är bortskämd med mina telefoners OLED-skärmar.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Hedersmedlem

Skärmen är bra enligt bårde mig och frun i huset.

Lite lustigt, köpte en till mig och en till frun ur samma batch. Jag fick en systemuppdatering till 4.2 på min igår, frun har fortfarande inte fått den.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Ni som har plattan, hur tycker ni skärmen är?
Var och kikade på den på MediaMarkt på hemvägen idag, och reagerade direkt på att skärmen kändes rätt grådaskig, och betraktningsvinklarna var inte speciellt roliga.

Verkade inte finnas några skärminställningar heller, bortsätt från ljusstyrkan.

Men men, kanske bara är jag som är bortskämd med mina telefoners OLED-skärmar.

Har haft min Nexus 7 i knappt en vecka och tycker skärmen är både bra och dålig.
Skärpan och ljusstyrka/kontrast är bra vid läsning av websidor. Håller med om att det är klent med skärminställningar. Även ljusstyrkan är svår att spara i egen inställning.
Färgåtergivningen är lite kall på nåt vis tycker jag när jag tittar på egna fotografier och hudtoner i filmer på youtube ser lite blågröna ut. Alltså inte katastofalt men de saknar naturlighet. Här är iPad bättre.
Men för 2300:- så får det duga för tillfället för mig.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 \ Asus Prime X570-Pro \ 2x8GB G.skill Flare X \ Asus Geforce GT 1030 \ Corsair MP600 1TB \ Corsair TX550M \ FD Define C

Permalänk
Skrivet av punkarn89:

Skaffade en QED uPlay bluetoothmottagare igår. Har kört Spotifys högsta kvalitet över wifi och sen bluetooth till QED uPlay som är kopplad till stereon.
Det låter skapligt men det är inte riktigt samma sak som när jag kör Spotify från en Mac via USB-dac till stereon. Känns mindre klart på nåt vis men rätt ok.
Signalnivån ut från QED uPlay är rätt låg jämfört med USB-dacen. Lite märkligt faktist eftersom dacen bara försörjs vis USBströmmen.
Jag behäller nog bluetoothmottagaren ändå. Man får ju ljudet i stereon när man kör spel också
Egentligen skulle jag vilja ha nånting som uForce Air Dac men den finns bara för iPhone/iPad ännu.
Nexus 7 verkar inte ha stöd för APT-X som ska ge högre ljudkvalitet via Bluetooth

Visa signatur

Ryzen 5 3600 \ Asus Prime X570-Pro \ 2x8GB G.skill Flare X \ Asus Geforce GT 1030 \ Corsair MP600 1TB \ Corsair TX550M \ FD Define C

Permalänk
Medlem

Hämtade ut en 32 GB från Inet i fredags. Visade sig vara ett måndagsexemplar. För att få skärmen/digitizern att alls reagera var man tvungen att hålla ner vänstra delen av skärmen med ett finger. Vad jag förstått det som så är det just skärmen som strulat för en del som köpt en Nexus 7. Var och lämnade in den igår och avvaktar nu att Inet ska skicka mig en ny. Hoppas att den ska fungera bättre.

Visa signatur

Fåglarna flyger i gryningen!

Permalänk
Medlem

Min Nexus 7 har en aning backbleeding i nedre vänstra hörn? Är det normalt eller bör man få den bytad?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Min Nexus 7 har en aning backbleeding i nedre vänstra hörn? Är det normalt eller bör man få den bytad?

Samma på min, ingenting jag stör mig på direkt

Visa signatur

PC: i7 3770k, Asus P8Z77-M PRO, 16GB @ 1600Mhz CL9, Gigabyte GTX670 OC, 120GB Intel 330
HTPC: i5 3450, ASRock Z77M mATX, 8GB @1600Mhz CL9, Gigabyte GTX670 OC, 160GB Intel 320
Server (Ubuntu 12.04): Pentium G2030 3Ghz, 4GB @ 1600Mhz, 160GB VelociRaptor, 4*1TB 7200RPM @ RaidZ

Permalänk
Medlem

Såhär ser min ut :

http://i.imgur.com/wagc6.jpg
(Öppna i helskärm för att se, tänk på att det kan ta ett tag innan man ser det(antar att synen måste anpassa sig om man kör ljust tema förövrigt))

Det är mycket möjligt att ni ser mer eller mindre problem, beror ju lite på inställningarna på skärmen.

Jag såg nu även lite backbleeding längs vänster kant.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Har funderingar på att köpa en sådan här till mina föräldrar i julklapp. Främst för att mor min prisat min iPad(3) för hur smidig den är att surfa med i t.ex. bilen eller soffan, istället för att ha en stor, varm klump i knäet. (Laptop) . Är väl mest bankärenden, och, som sagt, surfande som den kommer att användas till.

Är det bra flyt i den? På min Galaxy S+ kan Opera hacka rätt bra på sidor som t.ex. Aftonbladet, SoC:et i den är ju dock rätt rejält mycket sämre än Tegra3, men min fråga kvarstår. Inga sådana problem?

Visa signatur

AMD R7 5800X3D | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Har funderingar på att köpa en sådan här till mina föräldrar i julklapp. Främst för att mor min prisat min iPad för hur smidig den är att surfa med i t.ex. bilen eller soffan, istället för att ha en stor, varm klump i knäet. (Laptop) . Är väl mest bankärenden, och, som sagt, surfande som den kommer att användas till.

Är det bra flyt i den? På min Galaxy S+ kan Opera hacka rätt bra på sidor som t.ex. Aftonbladet, SoC:et i den är ju dock rätt rejält mycket sämre än Tegra3, men min fråga kvarstår. Inga sådana problem?

Jag har jämfört Nexus 7, IPad 4 och IPad mini och jag vill nog påstå att IPad flyter generellt något bättre men när det kommer till tyngre sidor som Aftonbladet så får jag säga att Nexus 7 är helt klart bättre även om den också laggar lite (om man provocerar).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag skall åka iväg till USA den 29e November och funderar på att ta med mig en sån här skönhet hem, där kostar den 199$ för 16GB versionen = 1350kr ca. Är de värt det? kommer jag bli nöjd att ha den som surf framför tvn, strömma musik osv?

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3D | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RX 7900 XT | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M | Noctua NH-U12S PnP

Permalänk
Skrivet av topfuel:

Jag skall åka iväg till USA den 29e November och funderar på att ta med mig en sån här skönhet hem, där kostar den 199$ för 16GB versionen = 1350kr ca. Är de värt det? kommer jag bli nöjd att ha den som surf framför tvn, strömma musik osv?

Japp. För den prislappen borde du göra volter. Uppgradera gärna till 32gb när det är såpass billigt!