Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

Jag skall åka iväg till USA den 29e November och funderar på att ta med mig en sån här skönhet hem, där kostar den 199$ för 16GB versionen = 1350kr ca. Är de värt det? kommer jag bli nöjd att ha den som surf framför tvn, strömma musik osv?

Du får lägga på momsen om du inte ska beställa på nätet, alla amerikanska priser är utan skatt.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Du får lägga på momsen om du inte ska beställa på nätet, alla amerikanska priser är utan skatt.

Mjo, 7.7% tror jag det var i den delstaten alltså 1450kr. fortfarande billigt.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3D | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RX 7900 XT | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M | Noctua NH-U12S PnP

Permalänk
Medlem

Har nu fått min Nexus 7 utbytad men denna har nästan mer backbleeding än den förra. Efter att ha gått igenom 3 st så börjar jag misstänka att det är standard på dessa enheter.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

Har nu fått min Nexus 7 utbytad men denna har nästan mer backbleeding än den förra. Efter att ha gått igenom 3 st så börjar jag misstänka att det är standard på dessa enheter.

Standard vetefan. Min är rätt kass också, men inte sämre än vad LCD/IPS i övrigt är. Så tja, backbleed är standard på allt som inte är OLED, enligt mig.

Har du fått hem nån iPad mini att jämföra med än?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Fick min 32 gigare i fredags, måste säga att den är fantastisk. Underbar skärm, snabb och 4.2 borde väl komma närsomhelst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Standard vetefan. Min är rätt kass också, men inte sämre än vad LCD/IPS i övrigt är. Så tja, backbleed är standard på allt som inte är OLED, enligt mig.

Har du fått hem nån iPad mini att jämföra med än?

Jag kommer göra ett försöka till att byta så får jag hoppas att den är till det bättre iallafall.

Jag provade IPad mini en hel del i butiken istället och kom fram till att Nexus 7 var trotts allt ett bättre val för mig. Storleken gör Nexusen lättare att hålla i och upplösningen gör mindre text(vilket det är en hel del på en liten platta som denna) lättare att läsa.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

Jag kommer göra ett försöka till att byta så får jag hoppas att den är till det bättre iallafall.

Jag provade IPad mini en hel del i butiken istället och kom fram till att Nexus 7 var trotts allt ett bättre val för mig. Storleken gör Nexusen lättare att hålla i och upplösningen gör mindre text(vilket det är en hel del på en liten platta som denna) lättare att läsa.

Jag är tveksam, tror nog snarare du har för höga krav. Fast det är skitsvårt att säga med hjälp av en bild, samma skärm kan ju bli allt mellan kolsvart och bländande, beroende på hur kameran tycker att bilden ska exponeras.
har dock aldrig haft en apple-platta själv, så vet inte hur mycket dom läcker i mörkret. Undrar om Mediamarkt låter mig släcka ner och prova

Jag köpte min N7 helt spontant och oplanerat, och tja, formatet i kombination med upplösningen är jag glatt överraskad av efter en helgs användande. Den känns inte alls så liten som den är, och 10"-plattor blir plötsligt stora och klumpiga.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem

Någon som har nåt bra tips på fodral eller dylikt? Ska beställa idag så alla tips på tillbehör uppskattas!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define Mini | Maximus V Gene | i5 3570k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 770 SC ACX

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Jag är tveksam, tror nog snarare du har för höga krav. Fast det är skitsvårt att säga med hjälp av en bild, samma skärm kan ju bli allt mellan kolsvart och bländande, beroende på hur kameran tycker att bilden ska exponeras.
har dock aldrig haft en apple-platta själv, så vet inte hur mycket dom läcker i mörkret. Undrar om Mediamarkt låter mig släcka ner och prova

Jag köpte min N7 helt spontant och oplanerat, och tja, formatet i kombination med upplösningen är jag glatt överraskad av efter en helgs användande. Den känns inte alls så liten som den är, och 10"-plattor blir plötsligt stora och klumpiga.

Jo visst, det kan vara så att jag är lite väl petig men det är väldigt många som säger att de inte har någon backbleeding vilket tyder på att det finns enheter som inte lider av problemet. Hade det varit samma deffekt rakt igenom så hade jag köpt det och helt enkelt fått leva med det.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av olger:

Någon som har nåt bra tips på fodral eller dylikt? Ska beställa idag så alla tips på tillbehör uppskattas!

Undrar detsamma

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Media Markt Gallerian har ett ställ med Nexus 7 och fodral direkt innanför entrén.
349 kr för fodralet är lite i överkant, men det är det värt.

Se mina bilder
https://plus.google.com/u/0/photos/111264757595376031707/albu...

Permalänk
Skrivet av hagdahl:

Media Markt Gallerian har ett ställ med Nexus 7 och fodral direkt innanför entrén.
349 kr för fodralet är lite i överkant, men det är det värt.

Se mina bilder
https://plus.google.com/u/0/photos/111264757595376031707/albu...

Ser ut att vara samma som övriga har för 250 http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/162365-asus_nexus7_tr...

Såg ett klipp på Youtube om att locket skulle röra sig vid stängt läge orsaka små repor på skärmen. Något du märkt av?

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem

Vad är tanken med fördralet egentligen? Blir inte enheten som redan är ganska tjock jämfört med IPad mini ännu tjockare? Fördralet ser ju ganska tjockt ut på bilden?

Sen när man har den öppnad, viker man då över framsidan till baksidan? Hur blir det greppet? Jag vill ju inte att framsidan bara ska hänga och slänga till vänster.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det någoting man förlorar när man importerar en Nexus 7 från Amazon.com? Eftersom frakt ingår så kan man få hem den för cirka 1840kr från USA. http://www.amazon.com/Asus-Google-Nexus-ASUS-1B32-Tablet/dp/B...

I Sverige kan man köpa den för 2290 vilket innebär att man kan spara in 450kr (2290-1840 = 450).
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1469131

Permalänk
Skrivet av jimpa95:

Är det någoting man förlorar när man importerar en Nexus 7 från Amazon.com? Eftersom frakt ingår så kan man få hem den för cirka 1840kr från USA. http://www.amazon.com/Asus-Google-Nexus-ASUS-1B32-Tablet/dp/B...

I Sverige kan man köpa den för 2290 vilket innebär att man kan spara in 450kr (2290-1840 = 450).
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1469131

Amazon lägger automatiskt på moms om du beställer från USA sidan. Går inte att undgå. Tror det funkar så att du betalar amazon momsen i förskott och sedan betalar de tullen. Så funkade det iaf när jag beställde min Kindle.

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av olger:

What he said!
Jag vill gärna ha ett fodral som sitter bättre än ASUS egna. Helst lite tunnare med smidigare känsla också.
Dessutom undrar jag om SweCs sammanlagda medvetande tycker att man borde ha ett skärmskydd. Som på telefonen. Jag ska använda penna för att markera i dokument och dylikt. Finns det någon risk att den repar skärmen om man har ett litet vasst dammkorn på eller något de hållet?
När jag ändå har nämnt det, finns det några åsikter om vilka penna man ska köpa?

Permalänk
Medlem

Du har jag varit en runda i butiken igen. Efter att ha testat 4 st så har jag nu hittat en som är okay, d.v.s den jag postade bild på tidigare. Den är inte perfekt men defenetivt bäst av de jag provat.

De fel jag stött på är :

• Bild med gul ton vilket slår in överrallt i systemet(såklart). Har man en normal(vit) tonad platta bredvid så ser man klar skillnad i ex youtube o liknande

• Backbleeding främst längs vänster kant och toppen

• Skorrande högtalare

Samtliga av dessa fel är vanliga fel på denna enhet.

Visst känns produkten gedigen men jag är rädd för hur väl den verkligen håller men det återstår att se.

Annledningen till att jag lägger ner att leta den perfekta plattan nu är för att jag sökt lite mer på nätet och backbleeding är standard.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Nybyggare:

Skaffade en QED uPlay bluetoothmottagare igår. Har kört Spotifys högsta kvalitet över wifi och sen bluetooth till QED uPlay som är kopplad till stereon.
Det låter skapligt men det är inte riktigt samma sak som när jag kör Spotify från en Mac via USB-dac till stereon. Känns mindre klart på nåt vis men rätt ok.
Signalnivån ut från QED uPlay är rätt låg jämfört med USB-dacen. Lite märkligt faktist eftersom dacen bara försörjs vis USBströmmen.
Jag behäller nog bluetoothmottagaren ändå. Man får ju ljudet i stereon när man kör spel också
Egentligen skulle jag vilja ha nånting som uForce Air Dac men den finns bara för iPhone/iPad ännu.
Nexus 7 verkar inte ha stöd för APT-X som ska ge högre ljudkvalitet via Bluetooth

Nej Nexus har inte stöd för APT-X, har undersökt saken. Verkar inte finnas några smidiga/bra sätt att köra musik digitalt till sin anlägning från Nexusen.

Permalänk

Hej! Jag ska till Paris om 1,5 vecka, och tänkte passa på att köpa en Nexus 7 3G.

Men jag kan inte hitta den någonstans. Har bland annat letat på http://www.fnac.com/, där de bara verkar ha 32GB utan 3G. Varianten med 3G ska väl ha släppts för 2 veckor sen, i Frankrike m.fl. länder? Eller har jag missat något?

Alla tips mottages tacksamt.

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur man vågar köpa denna produkt i annat land, den är ju redan billig som den är och det verkar vara fasligt ojämn kvalité vilket kan leda till att man måste skicka tillbaka o trixa.

Jag har helt klart övervägt att gå o köpa i en närbelägen fysisk butik även om det blir några 100 lappar mer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Förstår inte hur man vågar köpa denna produkt i annat land, den är ju redan billig som den är och det verkar vara fasligt ojämn kvalité vilket kan leda till att man måste skicka tillbaka o trixa.

Jag har helt klart övervägt att gå o köpa i en närbelägen fysisk butik även om det blir några 100 lappar mer.

Är det screenlift du tänker på nu eller finns det annat som krånglar?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

Om det var ett svar på mitt inlägg, så finns tyvärr inte 3G-versionen i Sverige :\ hade gärna köpt den här annars.

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Är det screenlift du tänker på nu eller finns det annat som krånglar?

Jag fick själv gå igenom 4 enheter för att hitta en som var okay men även den är inte prefekt. Defekter som är vanliga och som jag stötte på är : Gul ton i bilden, Skorrande högtalare, Backbleeding (så gott som alla har detta mer eller mindre). Sen finns det en rad andra defekter också som jag inte själv stött på (googla om du är intresserad).

Visa signatur

Permalänk

Vet inte om det kommit på fråga tidigare, men vilken SIM-korts storlek passar i 3G versionen av Nexus 7? Är det mini-sim eller micro-sim? Eller någon helt annan storlek?

Visa signatur

MAIN OS: W10PRO 64-bit, CPU: Intel 4790k @4,0GHz, CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2, GPU: ASUS DCII OC GTX 670, RAM: 32GB Kingston 1866MhZ, BRÄDA: ASUS Z97-A, SKÄRM: Benq BL2400PT + Samsung Syncmaster 940BW, LÅDA: Corsair 550D
LAPTOP ASUS 1215N | TV LG 55UF850V | NAS WD EX2 8TB | MOBIL YotaPhone 2 & Samsung Galaxy A3 | PLATTA Lenovo Yoga Tab 3 Pro & Linx7 32GB
KAMERA Canon 760D

Permalänk
Skrivet av Typen_200:

Vet inte om det kommit på fråga tidigare, men vilken SIM-korts storlek passar i 3G versionen av Nexus 7? Är det mini-sim eller micro-sim? Eller någon helt annan storlek?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/45/GSM_...

Micro SIM: http://support.google.com/googleplay/bin/answer.py?hl=en&answ...

Visa signatur

markushedlund.com

Permalänk

Jag är nu med Nexus 7 och den är verkligen fantastisk!

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SnowJim:

Jag fick själv gå igenom 4 enheter för att hitta en som var okay men även den är inte prefekt. Defekter som är vanliga och som jag stötte på är : Gul ton i bilden, Skorrande högtalare, Backbleeding (så gott som alla har detta mer eller mindre). Sen finns det en rad andra defekter också som jag inte själv stött på (googla om du är intresserad).

Det är en surfplatta för två loppor, kan ju vara så enkelt att vi fått vad vi betalat för...

Hur som, jag är nöjd med min men skulle säkert kunna hitta fel på den om jag letade efter dem istället för att använda plattan.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av vidarvega:

Jag är nu med Nexus 7 och den är verkligen fantastisk!

Nån som har erfarenhet av typ Office-arbete? Jag är ordentligt sugen på en Nexus, men hur är den med dokument? Ingår det något program för att läsa/skriva typ .doc eller måste man köra Documents To Go eller liknande?

Permalänk

Är det någon som fått Android 4.2 än? Min har sökt och funnit samt uppdaterat 2 gånger nu, men det är fortfarande 4.1 på plattan?

Permalänk
Skrivet av anon204729:

Nån som har erfarenhet av typ Office-arbete? Jag är ordentligt sugen på en Nexus, men hur är den med dokument? Ingår det något program för att läsa/skriva typ .doc eller måste man köra Documents To Go eller liknande?

Jag kör documents to go, och det funkar bra, ,em ska du ha en för just office och dylit borde Surface vara ett bättre alternativ (om än dyrare)