Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

På vilket sätt är det inte acceptabelt? Du ser inget hackande i 50 fps.

Jag känner det definitivt i alla fall. Det är inte samma flyt vid 45 som vid 60.

Skrivet av BrutalSwede:

Det är väl bara det att det är en konsol portning... Ubisoft är inte mycket för att utveckla riktiga PC-spel...

Så det är samma problem på konsoll?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Spelade en timme igår, grafiken var ju grym med allt maxat, story verkar lovande so far. Farcry1 och farcry2 var jag iofs ett stort fan av, så kanske inte helt opartisk :P. Har för övrigt en i7 2700 i 5ghz, gtx 670, 16 gig ram. Allt vattenkylt så klart.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Jag känner det definitivt i alla fall. Det är inte samma flyt vid 45 som vid 60.

Om jag fattat det rätt så pratar ni om när texturer laddas in som om det vore en bugg? Det är ju bara att de har gjort det på ett extremt fult sätt, så att en pixel verkar komma i taget. Har också tänkt på att det är fult, dock ser jag det inte speciellt ofta, verkar bara hända på vissa objekt när de fadear in, syns dock extremt tydligt när man quick travlat och rummet då laddas.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Någon som kan svara på om jag kommer kunna köra detta i 1080 med medium inställningar och få en någerlunda FPS? (Se sig. för hårdvara) Tack!

Permalänk
Medlem

Hänger sig då man går till menyn, alt-tab:a och man kommer tillbaka och det ser ut som man sjunkit genom jorden, kommer in till crafting-menyn och det står saker som Title, Subtitle, Text goes here,...och det går inte att gå ut igen...

Så jävla trasigt och ospelbart i dagsläget för mig...kör med senaste patchen och senaste nVidia beta-drivisarna. Beta-testar inte företagen sina produkter nuförtiden? Svårt att tro att FC3 skulle ha gått igenom en sådan men alla tummar upp.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Seasonic Prime PX 750W | MSI MEG Z490 UNIFY | Intel Core i7-10700K | Noctua NH-D15 chromax.black | Corsair Vengeance LPX Black 32GB | MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB | ASUS Essence STX II | Triangle AIO Twin | Beyerdynamic DT 1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Om jag fattat det rätt så pratar ni om när texturer laddas in som om det vore en bugg? Det är ju bara att de har gjort det på ett extremt fult sätt, så att en pixel verkar komma i taget. Har också tänkt på att det är fult, dock ser jag det inte speciellt ofta, verkar bara hända på vissa objekt när de fadear in, syns dock extremt tydligt när man quick travlat och rummet då laddas.

Exakt ja Streamingen av världen verkar inte helt korrekt. Hoppas att man vänjer sig vid detta och inte märker det efter ett tag. Kan inte minnas att det var så i FarCry 2. Ja, quicktravel och att rummet laddas märks verkligen

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Får nu plötsligt "far cry 3 service is not available", men kan gå in i spelet ändå, problemet är att om jag försöker crafta något så står det att jag inte har några recept, och kan inte se mina uppgraderade prylar, försöker jag gå in i skillträdet är det bara blankt, med bara tatueringsbakgrunden, och när jag stänger ner det fönstret är jag i en nästan helt blank värld och kan inte röra mig... någon annan som råkat ut för detta?

Bild;

Tog bara en paus på kanske 30 minuter, och då blev det sådär.

Det blev likadant för mig imorse. Det verkar som att spel-menyn är beroende av någon server-anslutning, vilket känns lite larvigt. Jag slog iaf också över uplay till offline-mode och låter det stå sådär. Har funkat perfekt sen dess. Jag kommer nog inte lira online ändå.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Hmmm... Skulle kunna ha nåt med skärmen att göra. Jag har nåt vagt minne av att under vissa omständigheter halverar skärmen framerate om vsync är på och framerate är lägre än vsync.

(Film på biograf ser jag f.ö. hackighet i, det är riktigt irriterande framförallt när kameran panorerar)

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Hmmm... Skulle kunna ha nåt med skärmen att göra. Jag har nåt vagt minne av att under vissa omständigheter halverar skärmen framerate om vsync är på och framerate är lägre än vsync.

(Film på biograf ser jag f.ö. hackighet i, det är riktigt irriterande framförallt när kameran panorerar)

Förstår hur du tänker men om jag inte minns helt fel så gäller detta endast vid Double Buffering (med Vsync) men jag kör D3DOverrider som ger Triple Buffering i D3D som skall förhindra halvering av fpsen från 60 till 30 när grafikkortet inte orkar visa upp till 60 (mao t ex 55).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Furze:

Hänger sig då man går till menyn, alt-tab:a och man kommer tillbaka och det ser ut som man sjunkit genom jorden, kommer in till crafting-menyn och det står saker som Title, Subtitle, Text goes here,...och det går inte att gå ut igen...

Så jävla trasigt och ospelbart i dagsläget för mig...kör med senaste patchen och senaste nVidia beta-drivisarna. Beta-testar inte företagen sina produkter nuförtiden? Svårt att tro att FC3 skulle ha gått igenom en sådan men alla tummar upp.

Har exakt samma problem. Sjukt dåligt.

Edit: Hade. Funkar nu. Bara märkligt.
I övrigt känns spelet riktigt dåligt optimerat. Pendlar mellan >120fps och ~40 "beroende på var jag kollar".

Kan dock bli riktigt roligt med tiden...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Problem och problem... det är ju bara det att hårdvaran/prestandan på dagens konsoller är värdelös... alltså måste de sänka en massa saker.

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Skumt att dx11 inte funkar, har du fixat med Nvidiainspector?

Japp. Har lagt in profilen och kan se att båda GPU är på 98 % , men det hjälper inte när FPS:n sjunker ner helt plötsligt.

Kan också nämn att jag kör ganska hög upplösning 2560x1600.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Sedan när är en buffel en boss?
Jag skjöt den i huvudet, 3st magasin med min 1911, efter jag kört PÅ DEN MED MIN BIL I FULL FART TVÅ GÅNGER!

Haha, nu vet jag precis vad du menar. Har du försökt döda en tiger någon gång? Jag kastade 2 handgranater och tömde flera magasin med AK47 i nyllet på den... jag blev 'uppäten' men tigern var bara jävligt förbannad och visade inga som helst tecken på att vara skadad. Realism på en helt ny nivå.

Det är också intressant att man kan springa fram till en fiende och hugga ihjäl med kniven utan att de ens hinner reagera, från sidan!

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat ett tag nu och för mig funkar spelet jättebra, riktigt kul och snyggt spel. Spelar i upplösningen 1680-1050 med 60+ fps konstant på ultra med ett 660.
Jag har bara spelat single player inget multiplayer ännu..

Visa signatur

Asus P8P67 B3, Asus GTX 660, A-data 8GB minne 1600mhz, Intel 2600K, Samsung ssd 830 256gb
sidewinder 4, Corsair ax 850, Samsung galaxy s4 snart, Windows 8.

Permalänk

Måste först säga att spelet är ganska krävande, möjligtvis dåligt optimerat, till och från. Speciellt krävande mellan "scener" eller "filmsekvenser" och otroligt segt när man skådar ut över havet på vissa ställen. Kan ju beror på skit i något kugghjul någonstans vad vet jag?

Något som jag gillar skarpt är speldynamiken, speciellt i början. Jag körde förbi några röda med bil, vänder och sladdar runt ett halvt varv. Röda stannar rakt framför och kliver ut, jag ser vapen och röda börjar skjuta. Jag drar iväg förbi röda och fortsätter en bit för att sedan lägga mig i bakhåll efter en dunge. Röda kör förbi och letar efter mig och jag genskjuter, bokstavligt talat, extrem glädje för hur häftigt och egenpåhittat det var.

Låter kanske inte så mycket för världen men det kändes så levande. Trevligt spel än så länge men det krävs några patchar och drivrutiner för att det ska bli helt godkänt.

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Testade rätt nyss, och man kan inte komma åt servrarna nu heller. Någon som vet något om detta?

Edit: Funkar nu

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Hur låser man upp pilbågen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Har upptäckt följande grafikbuggar:
2. Vissa objekt fadear in och ut när man går nära dem i vanlig takt. En sorts gryning in/ut fadening som är jävligt störande. Märks väl vid första utposten man tar över när man tittar på säckarna som ligger mitt i outposten. Gäller inte byggnader m.m, NPCer, gräs osv utan t ex kylskåp, säckar.
...
1,2,4 kan jag leva med men hur fan löser man problem nr.2?

Förmodligen alpha to coverage som är en slags screen door effekt, det är nämligen ingen crossfade som blendar med alphakanalen. Det är en snabbare metod som använder mindre minne men ser också betydligt sämre ut.

Permalänk
Medlem

Tycker spelet flyter på ganska bra på maxinställningar@1920x1080, det jag stör mig på är motion blur, antar det går att tvinga av i nån settingsfil?

Edit: Stör mig också på blending och ssao, utöver det så fungerar inte AMD's egna ssao och i vissa utedass eller vad det kallas så flashar det (förmodligen crossfirebugg)

Permalänk
Medlem

Finns Far Cry 3 i multi eller singel bara ???

Visa signatur

Asus Rog Crosshair VIII DARK HERO| AMD Ryzen 9 5950X| G.Skill Tridentz RGB 16GB 3200 Mhz | Asus Rog Strix 3090 OC 24GB | EVGA G2 850W Gold| Samsung EVO 970 M.2 1TB | CPU kylare- NZXT Kraken X73 | Chassi: Fractal Design R6 | Skärm: Asus Rog Swift PG278Q | Windows 11 Pro

Permalänk
Musikälskare

Vågar inte köpa spelet då min dator i sign är extremt dålig och spelupplevelsen kommer suga

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zan76:

Finns Far Cry 3 i multi eller singel bara ???

Finns både som singleplayer och multiplayer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samistar:

Finns både som singleplayer och multiplayer

Tack för snabbsvar...

Visa signatur

Asus Rog Crosshair VIII DARK HERO| AMD Ryzen 9 5950X| G.Skill Tridentz RGB 16GB 3200 Mhz | Asus Rog Strix 3090 OC 24GB | EVGA G2 850W Gold| Samsung EVO 970 M.2 1TB | CPU kylare- NZXT Kraken X73 | Chassi: Fractal Design R6 | Skärm: Asus Rog Swift PG278Q | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Vågar inte köpa spelet då min dator i sign är extremt dålig och spelupplevelsen kommer suga

Min Q66 samt 8GB RAM klarar sig, möjligen är det ditt grafikkort som tar emot lite men det bör funka på låga inställningar... Test hos Guru3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Förmodligen alpha to coverage som är en slags screen door effekt, det är nämligen ingen crossfade som blendar med alphakanalen. Det är en snabbare metod som använder mindre minne men ser också betydligt sämre ut.

Ska testa att stänga av Alpha to Coverage. Smålekte lite med den inställningen när jag tittade på en gräsplätt men såg ingen skillnad.

Skrivet av Dalton Sleeper:

Edit: Stör mig också på blending och ssao, utöver det så fungerar inte AMD's egna ssao och i vissa utedass eller vad det kallas så flashar det (förmodligen crossfirebugg)

SSAO är verkligen inte vackert för oss nVidia användare heller. NPCer får en svart gloria runt sig. HBAO kostar någon FPS mer men ser bättre ut. HDAO är tydligen broken i spelet sägs det.

Visa signatur

Permalänk

Är Farcry 3 egentligen Farcry 2 uppföljaren till Farcry?
Eller är Farcry 3 egentligen Farcry 2 uppföljaren till Farcry 2 som egentligen inte var Farcry alls utan ett helt annat spel som bara råkade få sitt namn för att skiten skulle sälja överhuvudtaget?
Såg Robbaz video om Farcry 3 o det verkar vara en uppföljare på Farcry 2 vilket gör att jag direkt utgår från att detta spelet SUGER! Rätta mig om jag har fel är ni snälla

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Ditt grafikkort är bara snäppet långsammare än mitt och jag kan köra på High @1920x1080. Det ska nog inte vara några problem att spela det.

Vad jag har förstått är det bara riktigt krävande på de allra högsta inställningarna. På High ser det väldigt bra ut för övrigt.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Vilken MSAA kör ni på?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan stänga av help/tips funktionen. Vet inte hur många gånger jag har blivit tipsad om hur man zoomar in m.m. Riktigt irriterande. De måste ju tro att dagens spelare är totalt hjärndöda. Sen att objective rutan tar upp halva skärmen med förstör ganska mycket utav känslan.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av €lysian:

Ditt grafikkort är bara snäppet långsammare än mitt och jag kan köra på High @1920x1080. Det ska nog inte vara några problem att spela det.

Vad jag har förstått är det bara riktigt krävande på de allra högsta inställningarna. På High ser det väldigt bra ut för övrigt.

Hmpf där ser man, får ta en funderare... Kanske nästa lön isf om de blir nått över budgeten dvs

Tack för svaret!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?