Fractal Desgin Define R4 - Fläktkontrollern funkar sådär?

Permalänk
Medlem

Fractal Desgin Define R4 - Fläktkontrollern funkar sådär?

Hej

Köpte mig ett Fractal R4 chassi i fredags tillsammans med några andra uppgraderings komponenter.
Men när jag kopplade in allting så märkte jag att fläktarna i chassit inte snurrade. Kollade då på fläkt kontrollern och såg att den stog på 12V. Drog ner den till 5V och då började fläktarna snurra. Men så fort jag ändrar till 7V eller 12V så slutar dem snurra igen.
Det är alltså dem medföljande fläktarna som jag har inkopplade på den.
Någon som vet vad det kan bero på?

Permalänk
Medlem

Låter mycket märkligt. Jag skulle nog föreslå att du lämnar tillbaka produkten och begär en ny. Min fungerar utmärkt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mina fungerar också kör 12V under spel och 7V när jag ska se på film eller surfa då det blir knäpp tyst.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem

Kan väl återkomma till min gamla tråd och meddela att jag fick igång dem. Var tydligen någon lite glapp kontakt.

Permalänk
Medlem

Hej, jag har också ett R4 och undrar om du kanske kunde ta kort på vart sladdarna till kontrollen skall kopplas in för har verkligen letat som en galning men hittar det inte ?