Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Tangentbord syns inte i Windows

Hej sweclockers! Mitt Tesoro Durandal G1NL Ultimate registreras bara som en USB hub i windows, först när jag plugga in det funkade det och allt var frid och fröjd men sen när jag skulle prova att installera ny Firmware slutade det med att allt som funkade var USB huben och LED Logon.

Permalänk
Medlem

Följde du instruktionerna korrekt när du uppdaterade din firmware?

Permalänk
Medlem
Skrivet av heeiman:

Följde du instruktionerna korrekt när du uppdaterade din firmware?

Ja

Permalänk
Medlem

Ok, och du tog rätt fil här? Kan verka som dumma frågor, men ibland missar man sådana enkla saker :P. Annars skulle jag testa att uppdatera ditt moderkorts usb drivrutiner och se om det hjälper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heeiman:

Ok, och du tog rätt fil här? Kan verka som dumma frågor, men ibland missar man sådana enkla saker :P. Annars skulle jag testa att uppdatera ditt moderkorts usb drivrutiner och se om det hjälper.

Ok får prova uppdatera usb drivisarna

Permalänk
Medlem

För att slippa såna här problem bör använda tangentbord med PS/2 anslutning

Permalänk
Medlem
Skrivet av heeiman:

Ok, och du tog rätt fil här? Kan verka som dumma frågor, men ibland missar man sådana enkla saker :P. Annars skulle jag testa att uppdatera ditt moderkorts usb drivrutiner och se om det hjälper.

Verkar inte fungera :/

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tangentbordet visas alltså upp som "Generic USB Hub" i Enhetshanteraren.

Permalänk
Medlem

Testat att byta usbuttag? I datorn alltså.

Permalänk
Medlem

Prova den i en annan dator om du kan, så vet du om felet sitter i tangentbordet iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heeiman:

Testat att byta usbuttag? I datorn alltså.

Skrivet av heeiman:

Prova den i en annan dator om du kan, så vet du om felet sitter i tangentbordet iallafall.

Provat båda redan

Permalänk
Medlem

Sry, det var allt jag hade

Permalänk
Permalänk
Medlem

Oh. Returnera det till där du köpte det och säg att det inte funkar bara, förhoppningsvis får du ett nytt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DinMatta:

§ 4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning).

On Topic: Det är alltid en risk att uppdatera firmware på prylar, om det blir något fel är det oftast inget man kan göra åt det ( = enheten blir "brickad") därför ska man bara uppdatera firmware när man måste och inte "bara för att".

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donan Fear:

§ 4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning).

On Topic: Det är alltid en risk att uppdatera firmware på prylar, om det blir något fel är det oftast inget man kan göra åt det ( = enheten blir "brickad") därför ska man bara uppdatera firmware när man måste och inte "bara för att".

OK tack! Och förlåt för bumpen Men tror du NetOnNet tar tillbaka tangentbordet efter att den blivit brickad?