Pip vid inkoppling av andra grafikkort (Crossfire)

Permalänk
Medlem

Pip vid inkoppling av andra grafikkort (Crossfire)

Hej!

Jag sitter här och experimenterar med min dator, det är som så att jag har fått tag i ett andra HD5870 som jag skulle vilja testa att köra i crossfire tillsammans med det jag har själv. Båda är av samma märke (Sapphire) och båda fungerar utan bekymmer när dom körs "själva".

Problemet jag har är att när jag trycker i det andra grafikkortet i PCI-e-porten så börjar moderkortet(tror jag) pipa. Strömmen är urkopplad och jag är säker på att grafikkortet sitter i rätt port, då jag har kollat upp det i manualen.

Pipet är konstant ända tills det att jag tar loss kort #2 från PCI-e-porten.

Vad kan det vara för fel?
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Om det piper när nätagget är avstängt låter det riktigt skumt!

Har du någon strömkabel till grafikkortet? Brukar tjuta om man glömmer den

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk

Jag kan inte hjälpa dig annat än att säga att du har nog helt rätt i att det är moderkortet som tjuter, antagligen inte med någon grym högtalare på 300w utan det pipet "drivs" genom batteriet på moderkortet som håller bios inställningar kvar osv. Sedan varför det tjuter vet jag inte men kanske kan du google lite enklare med min enastående hjälp!
God kväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVVa:

Om det piper när nätagget är avstängt låter det riktigt skumt!

Har du någon strömkabel till grafikkortet? Brukar tjuta om man glömmer den

Har inte kopplat i strömkabeln i grafikkortet innan jag satt dit det. Kanske skulle prova, men det känns ändå rätt konstigt i och med att det ändå inte skulle få någon ström då nätagget inte sitter i väggen...

Skrivet av eddmaan:

Jag kan inte hjälpa dig annat än att säga att du har nog helt rätt i att det är moderkortet som tjuter, antagligen inte med någon grym högtalare på 300w utan det pipet "drivs" genom batteriet på moderkortet som håller bios inställningar kvar osv. Sedan varför det tjuter vet jag inte men kanske kan du google lite enklare med min enastående hjälp!
God kväll

Nej precis, lär väl vara moderkortet. Tjutet påminner lite om dom pipen man kan höra när man bootar datorn...
Har googlat lite allt möjligt men det enda jag hittar är om pip vid bootning och så.

Permalänk
Inaktiv

Koppla in strömkablarna i grafikkorten.

Permalänk
Medlem

Provade med att sätta i strömkablarna innan jag satte i kortet, då funkade det!
Trodde det var något fel på moderkortet eller nåt när det tjöt så, men skönt att det löste sig

Tack för hjälpen!