youtube kanal som behöver lite hjälp!

Permalänk
Medlem

youtube kanal som behöver lite hjälp!

Hallå gott folk!

Har ungefär under ett år försökt bygga upp en bra bas på mitt youtube konto och söker gärna tips och trix, och gärna kritik på vad som kan förbättras!

Har nu 4 klipp på kanalen men har nu köpt en ny kamera, så kommer satsa lite mer på att få fler klipp.
Min youtube kanal

Några idér?

Visa signatur

Intel i5 2500K, 290x Lightning, Corsair Dominator 16GB 2133MHz, Samsung EVO 840 250GB, San Disk Ultra plus 256GB, Corsair Obsidian 350D, Custom Water Cooling, Corsair CX 600M, Windows 10, ASUS VG248QE 3st BenQ GW2450, Corsair K70, Func MS-3

Permalänk
Medlem

du har lagt upp 4 video under 1 år. Du har inte försökt alls.
börja med att ge video bättre namn. "Adam 2012" funkar inte. Vem fan är Adam?
Undervik "ÅÄÖ"
Och glöm inte att folk inte uppskattar när dom ser orelaterade reklam. Teknik forum är inte där du ska göra reklam

Permalänk
Medlem

Kanske ska göra sevärda videos också. Jag har kört mycket dirt men filmerna intresserade mig inte alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

du har lagt upp 4 video under 1 år. Du har inte försökt alls.
börja med att ge video bättre namn. "Adam 2012" funkar inte. Vem fan är Adam?
Undervik "ÅÄÖ"
Och glöm inte att folk inte uppskattar när dom ser orelaterade reklam. Teknik forum är inte där du ska göra reklam

Är student som har väldigt mycket plugg, och har filmat, men inget som blev riktigt bra...

Reklam... nae, anser som att jag sökte hjälp snarare än views...

Visa signatur

Intel i5 2500K, 290x Lightning, Corsair Dominator 16GB 2133MHz, Samsung EVO 840 250GB, San Disk Ultra plus 256GB, Corsair Obsidian 350D, Custom Water Cooling, Corsair CX 600M, Windows 10, ASUS VG248QE 3st BenQ GW2450, Corsair K70, Func MS-3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gronken3:

Kanske ska göra sevärda videos också. Jag har kört mycket dirt men filmerna intresserade mig inte alls.

Vad anser du se värt? mer trix? mer redigerade? eller mer "cleant"?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är du enbart ute efter antal visningar och reklamintäkter: 1-3 filmer om dagen, ljug i rubriken, använd lättklädda damer som preview-bilder, tagga dina filmer fult och mycket och sprid dina dem på delningstjänster och forum.

Om du däremot vill skapa något bra, som folk tycker om och som de vill se mer av så börja med att inse att om du vill ha en framgångsrik youtubekanal så krävs det att du lägger ner väldigt mycket tid. Inte 4 videos om året. Det finns massvis med bra guider som behandlar ämnet "bli en bättre youtubare" Google is yuor friend.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Jag är isåfall ute efter en mer framgångsrik kanal, men har aldrig tänkt på att det finns sånna länkar/klipp
Tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loxip:

Hallå gott folk!

Har ungefär under ett år försökt bygga upp en bra bas på mitt youtube konto och söker gärna tips och trix, och gärna kritik på vad som kan förbättras!

Har nu 4 klipp på kanalen men har nu köpt en ny kamera, så kommer satsa lite mer på att få fler klipp.
Min youtube kanal

Några idér?

Fyra klipp på ett år? Borde vara 4 klipp på en vecka iallafall om du vill uppnå det jag tror du vill.

Hitta ett tema och håll dig till det, vad det än är!! Folk som är intresserade hittar det, döp dina klipp smart, om du vill vara riktigt seriös och inte bara "leka" så skit i " Loxip " var inte rädd för att namnge dig för den du är, eller skapa ett seriöst "företagsnamn" där du kör din pryl!

Och framförallt! Skit i alla "du suger" kommentarer! Kör din grej, men se till att ha bra kvalitet och lägg upp klipp regelbundet.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loxip:

Vad anser du se värt? mer trix? mer redigerade? eller mer "cleant"?

Snarare att istället för att visa samma trix 5 gånger så kan du ha en rad av olika trix. Kanske flera olika åkare? Kanske en film snutt hur det går till när ni ska göra allt; t.ex. packar ihop sakerna i bilen, åker till dirten, sätter upp kamerorna och kör.

För mer inspiration kan du kolla hur de profesionella gör det hela, t.ex. Jon Olsson.

Permalänk

Ska du som svensk bli en youtubare på heltid ska du söka kontrakt hos företag som Machinima, TheGameStation och andra liknande som har egna YT kontrakt. För Creative Commons SE får du bara pengar för nordiska tittare, dvs regioner nordisk reklam kan visas på. Men CC.SE har inga löjliga krav som storkanalerna har(en video varannan dag, automatisk like/fav på andra videoklipp etc.)

Sen som många redan sagt, du måste bli en irreterande parasit som länkar dina videos konstant på alla möjliga sociala sidor och tjänster för att ens få ett rimligt tittarantal som kan börja sprida sig själv.

Permalänk
Medlem

Följande länk beskriver ganska bra vad som krävs:

http://www.rocketjump.com/blog/the-secrets-of-youtube-success...

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Inte så mkt se värt - lägg upp dina mtb filmer på pinkbike och vänta tills du får ihop en ordentlig edit med bra klipp. Att filma en dag och sen klippa ihop blir sällan bra.

Men som sagt, Pinkbike.com är där du ska vara. Inte Sweclockers om du ska diskutera cykel

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Tackar för alla tips!
Det hjälpte mig mycket!
Sant, dock tyckte jag sweclockers tillhör redigeringssidan

Visa signatur