Permalänk
Medlem

Fråga angående Asus MX279H

Hej Sweclockers!
Jag tänkte skaffa Asus 27" MX279H http://www.inet.se/produkt/2204927/asus-27-mx279h-ips för spel och design arbete.
När jag kollade på medföljande tillbehör så står det "HDMI - DVI-kabel Dual-Link". Är det en kabel som har HDMI och DVI utgångar på samma kabel?
Om det är så vore det bra eftersom mitt grafikkort använder bara DVI och VGA.

Tack i förhand!

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk

Hej, jag funderar också på att köpa den. Har du köpt den? Är ny med så stora skärmar, hur fungerar det med den upplösningen? Har hört att man typ "måste" ha högre upplösning på så stora skärmar. Och till slut, hur långt ifrån behöver man sitta från skärmen på ett ungefär?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hugonystrand:

Hej, jag funderar också på att köpa den. Har du köpt den? Är ny med så stora skärmar, hur fungerar det med den upplösningen? Har hört att man typ "måste" ha högre upplösning på så stora skärmar. Och till slut, hur långt ifrån behöver man sitta från skärmen på ett ungefär?

Tack på förhand!

Har inte heller använt stora skärmar förut. Jag beställde den idag pga den var så jäklar snygg och har ips panel. För mig gör det inget om det är 1920x1080 pixlar. Min dator hade ändå inte pallat rendera spel i högre upplösning

Visa signatur

Permalänk

Okej, jag beställer antagligen den efter nyår då. Vad har du för dator? Jag sitter på en Macbook Air 2012, med bästa specs. Vart beställde du den? När du fått den kan du la skriva ett inlägg här och säga vad du tycker!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hugonystrand:

Okej, jag beställer antagligen den efter nyår då. Vad har du för dator? Jag sitter på en Macbook Air 2012, med bästa specs. Vart beställde du den? När du fått den kan du la skriva ett inlägg här och säga vad du tycker!

Du kan se mina specs på signaturen. Jag ska skriva senare vad jag tycker om skärmen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har jag haft skärmen i två dagar och detta är vad jag tycker om skärmen (Asus MX279H).

Positiva saker om skärmen:
- Storleken (27 tum) ger skön upplevelse när man spelar
- AH-IPS ger bra bild!
- Designen är snygg
- Bra ljud (har dock ej använt det så mycket)

Negativa saker om skärmen:
- Upplösningen. Texten kan se lite pixliga ut men ögat vänjer sig efter en stund och man tänker inte på det senare.

Visa signatur

Permalänk

Okej, tack för snabb recension. Hur långt ifrån sitter du skärmen? Och hur långt ifrån tror du blir lagom att sitta om man ska titta på film? Har nämligen en soffa i mitt sovrum och ska då kunna titta på film genom dator - Skärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Nu har jag haft skärmen i två dagar och detta är vad jag tycker om skärmen (Asus MX279H).

Positiva saker om skärmen:
- Storleken (27 tum) ger skön upplevelse när man spelar
- AH-IPS ger bra bild!
- Designen är snygg
- Bra ljud (har dock ej använt det så mycket)

Negativa saker om skärmen:
- Upplösningen. Texten kan se lite pixliga ut men ögat vänjer sig efter en stund och man tänker inte på det senare.

Hur är det med stabiliteten på foten?
Jag köpte LGs motsvarighet LG IPS277L och jag är inte riktigt nöjd med stabiliteten. Skärmen gungar alltid lite när jag knapprar på tangentbordet.

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Vad var det för kablar som hängde med skärmen till sist?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hugonystrand:

Okej, tack för snabb recension. Hur långt ifrån sitter du skärmen? Och hur långt ifrån tror du blir lagom att sitta om man ska titta på film? Har nämligen en soffa i mitt sovrum och ska då kunna titta på film genom dator - Skärm?

Skrivet av Umiss:

Hur är det med stabiliteten på foten?
Jag köpte LGs motsvarighet LG IPS277L och jag är inte riktigt nöjd med stabiliteten. Skärmen gungar alltid lite när jag knapprar på tangentbordet.

Skrivet av Roger W:

Vad var det för kablar som hängde med skärmen till sist?

Jag sitter väldigt nära skärmen som står på en vanlig datorbord. Orkar ej mäta i exakt cm just nu.

Stabiliteten på foten är bra. Gungar noll när jag spelar!

Jag fick med:
HDMI kabel
DVI adapter som gör det möjligt att ansluta HDMI kabel med DVI ifall grafikkortet ej har HDMI portar.
Vanlig ström kabel

Förlåt för att jag svarade sent :/

Visa signatur