Permalänk
Medlem

7970 eller 670?

Jag behöver lite hjälp, jag hade bestämt mig för att jag skulle köpa ett nytt grafikkort och då bestämde jag mig för ett Evga GTX 670 http://www.inet.se/produkt/5409528/evga-geforce-gtx-670-2048m..., men sen idag såg jag att 7970 serien ligger väldigt lågt i pris och jag undrar om det är bättre att köra på ett 7970 istället för 670 prestanda mässigt. Jag har även planer på att kanske köra 3D i framtiden.
Jag lirar ofta WoW, BF3, League of Legends och Diablo.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Platter:

Jag behöver lite hjälp, jag hade bestämt mig för att jag skulle köpa ett nytt grafikkort och då bestämde jag mig för ett Evga GTX 670 http://www.inet.se/produkt/5409528/evga-geforce-gtx-670-2048m..., men sen idag såg jag att 7970 serien ligger väldigt lågt i pris och jag undrar om det är bättre att köra på ett 7970 istället för 670 prestanda mässigt. Jag har även planer på att kanske köra 3D i framtiden.
Jag lirar ofta WoW, BF3, League of Legends och Diablo.

Ska du köra 3D så är det Nvidia.

Kör isåfall på Gigabyte geforce gtx 670 windforce 3x.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Tro mig, du vill inte ha ett kort med referens kylare, så köp hellre asus/gigabyte/msi med bättre kylare som inte låter som en damsugare 24/7. 7970 är starkare kort med bättre hårdvara, men har amd,s taskiga skit drivrutiner. nvidia har bättre drivrutiner cuda/physx och får bättre prestanda i bf3 jämfört med amd kort.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
99:e percentilen

Köp inte ett referenskort.

Välj ett 670 (t ex detta).

Klart.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Tro mig, du vill inte ha ett kort med referens kylare, så köp hellre asus/gigabyte/msi med bättre kylare som inte låter som en damsugare 24/7. 7970 är starkare kort med bättre hårdvara, men har amd,s taskiga skit drivrutiner. nvidia har bättre drivrutiner cuda/physx och får bättre prestanda i bf3 jämfört med amd kort.

GTX 680's referenskylare är faktiskt bra/helt okej.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

GTX 680's referenskylare är faktiskt bra/helt okej.

Antar att Playboy 1338 pratar generellt om referenskylare eller framför allt 670's referenskylare då det är den som är aktuell i denna tråd och som sagt så är den vädligt undermålig. Tycker vilket kort TS än köper skall vara ett med en vettig eftermarknadskylare, är värt ett par hundra kronor om så är fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Tro mig, du vill inte ha ett kort med referens kylare, så köp hellre asus/gigabyte/msi med bättre kylare som inte låter som en damsugare 24/7. 7970 är starkare kort med bättre hårdvara, men har amd,s taskiga skit drivrutiner. nvidia har bättre drivrutiner cuda/physx och får bättre prestanda i bf3 jämfört med amd kort.

Måste ju bara höra vad du har emot amd's drivrutiner?

Och sen är väl ändå physx ingen vågbrytare? Finns ju knappt några populära titlar med stöd för detta?

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Måste ju bara höra vad du har emot amd's drivrutiner?

Och sen är väl ändå physx ingen vågbrytare? Finns ju knappt några populära titlar med stöd för detta?

Typ random krascher i spel och få upp en liten ruta att enhetens grafikdrivrutin har slutat att fungera.
Nej kanske ingen vågbrytare men inget fel med utökade stöd o fler valmöjligheter?

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Tror jag sett en sån här tråd tidigare? osäker

7970 är bättre än 670 och har även mera minne.
Oavsett kort så tycker jag du INTE ska ta någon med referenskylare.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Tror jag sett en sån här tråd tidigare? osäker

7970 är bättre än 670 och har även mera minne.
Oavsett kort så tycker jag du INTE ska ta någon med referenskylare.

Sen när det gäller drivrutiner så har både AMD och Nvidia lika bra/dåliga drivare. Av egen erfarenhet har dock AMD varit stabilast. Men det är för mig.

*Inte meningen att citera mig själv :>

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Konsten att välja

Skrivet av Playboy_1338:

Typ random krascher i spel och få upp en liten ruta att enhetens grafikdrivrutin har slutat att fungera.
Nej kanske ingen vågbrytare men inget fel med utökade stöd o fler valmöjligheter?

De flesta är trots allt väldigt nöjda med 7970 så att drivrutinerna skulle vara skit är att ta i. Hårdvarumässigt är 7970 ett snabbare kort men i vissa spel kan ett 670 ge bättre prestanda. Oavsett om du väljer 670 eller 7970 kommer du troligen bli mycket nöjd. Välj dock som tidigare skrevs inte ett kort med referenskylare. Saphire har ett billigt bra alternativ om du väljer 7970.

http://www.quizcore.se/sapphire-vapor-x-hd-7970-ghz-editions-...

Visa signatur

Corsair 600T white - Gigabyte GA-Z68-XP-UD4 - 16 GB corsair vengeance - Intel core i5 2500K @4,5GHz (65°C @ 1,32V) - Corsair H100 - SSD Intel 320 series - EVGA GTX 780 ACX - Cooler master silent pro 850W - Asus Xonar DX - Cougar vortex fans - 27" Crossover S-IPS 2560x1440 display - Qpad MK50 keyboard - Corsair M90 mouse - Synology 210j NAS

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Grumie:

Måste ju bara höra vad du har emot amd's drivrutiner?

Och sen är väl ändå physx ingen vågbrytare? Finns ju knappt några populära titlar med stöd för detta?

Min drivrutin kraschar 2–3 gånger om dagen med följden att skärmen blir svart i någon sekund. Detta sker ofta i samband med start av BF3, och jag måste då starta om spelet.

Jag anser att Catalyst Control Center är skitdåligt jämfört med Nvidia Control Panel. CCC känns som ett hemmagjort program à la något noname-märke.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Tro mig, du vill inte ha ett kort med referens kylare, så köp hellre asus/gigabyte/msi med bättre kylare som inte låter som en damsugare 24/7. 7970 är starkare kort med bättre hårdvara, men har amd,s taskiga skit drivrutiner. nvidia har bättre drivrutiner cuda/physx och får bättre prestanda i bf3 jämfört med amd kort.

7970 presterar bättre än 680 i BF3 med nya drivrutiner speciellt Ghz edition.
Sen att AMD har kassa drivrutiner är inte alls samma som förut. Visst om man har otur, men du kan likaväl få problem med Nvidias drivrutiner.
Tackåhej.

Om 3D inte är jätteviktigt skulle jag satsa på ett 7970 idag då du får mer prestanda för pengarna.

Var inte otrevlig!
Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av HurMycket:

Min drivrutin kraschar 2–3 gånger om dagen med följden att skärmen blir svart i någon sekund. Detta sker ofta i samband med start av BF3, och jag måste då starta om spelet.

Jag anser att Catalyst Control Center är skitdåligt jämfört med Nvidia Control Panel. CCC känns som ett hemmagjort program à la något noname-märke.

Får exakt samma när jag kopplar in 3x 7970 eller singel eller 2 kort.

Dock kan jag dra på lite mer inställningar pga av högre buss och 3GB vram men då får jag så låg FPS att det inte är värt då använder jag bara mina 680s

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Tro mig, du vill inte ha ett kort med referens kylare, så köp hellre asus/gigabyte/msi med bättre kylare som inte låter som en damsugare 24/7. 7970 är starkare kort med bättre hårdvara, men har amd,s taskiga skit drivrutiner. nvidia har bättre drivrutiner cuda/physx och får bättre prestanda i bf3 jämfört med amd kort.

7970 ska jämföras med gtx680 men har ofta legat i gtx670s prisklass, vilket borde göra det till ett väldigt prisvärt kort.
Att amd har mer problem med sina drivrutiner är rent skitsnack.. Kolla på dom 4-5 senaste drivrutinerna nvidia släppte, i nästan alla dom kommentarstrådarna och folk jag känner som sitter med nvidiakort har inte kunnat uppgradera. När dom gör det så får dom random krascher, bluescreen o annat skumt.

Amd o nvidia har lika mycket problem, med tanke på de senaste drivrutinerna så skulle jag säga att amd har mindre problem för tillfället.
Nvidia presterar inte alls bättre i BF3, va har du fått det ifrån ? Amd utpresterar nvidias motsvarande kort i bf3 tack vare grymma optimeringar.
Du kan ju åtminstone hålla dig uppdaterade..
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1109395 kostar som ett gtx670 presterar lika bra/bättre än gtx680

Kan ju även nämna att 7970 är ett mer framtidssäkert kort tack vare större minnesbuss och 3gb minne jämfört med 2gb som gtx670/680 har.
Det presterar mycket bättre i högre upplösningar också tack vare dom 2 grejerna i tex 2560x1600 eller vid eyefinity. Med tanke på att det kmr skärmar med högre upplösning snart så..

Skrivet av HurMycket:

Min drivrutin kraschar 2–3 gånger om dagen med följden att skärmen blir svart i någon sekund. Detta sker ofta i samband med start av BF3, och jag måste då starta om spelet.

Jag anser att Catalyst Control Center är skitdåligt jämfört med Nvidia Control Panel. CCC känns som ett hemmagjort program à la något noname-märke.

Vilken drivrutin kör du med ? Det kan vara så enkelt att det kan beror på kompatibilitetsproblem med ditt morderkort, vilket kan lösas enkelt med en bios update. Finns en del som löst det med en update av biosen.
CCC var dåligt förr, nu är det i princip samma som nvidias.

Permalänk
Medlem

7970 är kraftfullare, dock så har 670 en stark fanbase. I början när BF3 kom så var nvidia korten mycket bättre optimerade, vilket lett till att folk ännu snackar om att nvidia piskar amd i bf3. Dock har mycket förändrats sedan dess. Vilket du än väljer lär du blir mycket nöjd, dock för allt i världen välj ett kort med en bra kylare.

Skulle jag personligen köpt något idag så skulle det nog varit erhmm... jag skulle väntat 4 dagar och kollat på vad som CDON hade på sin stora sweclockers rea. Brukar kunna hitta något fint high-end grafikkort till en rimlig peng varje gång.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Min drivrutin kraschar 2–3 gånger om dagen med följden att skärmen blir svart i någon sekund. Detta sker ofta i samband med start av BF3, och jag måste då starta om spelet.

Jag anser att Catalyst Control Center är skitdåligt jämfört med Nvidia Control Panel. CCC känns som ett hemmagjort program à la något noname-märke.

Jag har aldrig sånt problem (eller någon annan instabilitet) med mitt 7970, och mitt kort är överklockat lite ändå. Används på AMD 970-baserat moderkort

Så trött på generaliseringar, om du har ett problem betyder det inte att alla har det också

Visa signatur

No battle plan survives contact with the enemy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Tro mig, du vill inte ha ett kort med referens kylare, så köp hellre asus/gigabyte/msi med bättre kylare som inte låter som en damsugare 24/7. 7970 är starkare kort med bättre hårdvara, men har amd,s taskiga skit drivrutiner. nvidia har bättre drivrutiner cuda/physx och får bättre prestanda i bf3 jämfört med amd kort.

Nvidias drivrutiner är sämst de med så det är inget argument för att välja AMD.
Dock så fungerar Nvidia bättre för 3D.

TS köp Windforce (som de iofs tidigare nämnts i tråden)
riktigt bra kylare och billigt!

Permalänk
Medlem

Instämmer med Orion, jag har inga problem med mitt 7970 ref. som är överklockat till 1200Mhz och kör allt möjligt, CCC och NCP är båda lika budget.

Har du strul med BF3 att de slocknar, testa att öka din spänning på kortet lite eller dra ner clock och se om det blir någon skillnad 9/10 ggr drivers krashar är det för bristande spänning, kortet försöker dra mer än det finns och slocknar för ett ögonblick.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Om du planar 3D med 120Hz skärm så är 670 det självklara valet.

Vad AMD:s drivrutiner bekommer så är jag uppenbarligen en av de få här som haft minimalt med problem, inte en krasch i spel och den enda gången jag haft problem är när jag använde min 2600K:s integrerade grafikkrets till en extra skärm, då slutade drivrutinerna att svara ibland men enbart i desktop läge och inte under spel alls så detvar iinget större problem, körde 2x 7970 i crossfire en period och även då fungerade allt som det skulle dock var jag inte i behov av crossfire så jag tog bort bryggan och körde extra kortet som dedikerat kort för folding@home så höll inte på med crossfire så länge så referenser av det är inte så spikat för min del.

Vad det gäller referens kort som ingen nämt är att det låter ja men har du ett chassi som har dålig ventilation så kan det vara att föredra då ett ref kort spottar ut den varma luften ur chassit, så i det fallet kan det löna sig med ref kort och så kan man byta till en tredjeparts kylare i framtiden dock blir det dyrare i det stora hela och du bryter din garanti vid kylar byte.

Jag körde ref kort då jag köpte mitt första vid release och då jag har mitt chassi stående i ett skåp utan bakstycke så hör jag inte det mer än processorns radiator fläktar. Men från början när jag använde ett Cosmos II chassi som inte var i ett skåp så visst hördes det men under spelsessioner faktiskt inte mer än chassi fläktarna då ventilationen var så pass god och ref kylaren gick på låga varv.

Sen till PhysX, ja processorn kan sköta det men det är tungt för processorn, min 2600K går 24/7 i 5GHz och jag körde Borderlands 2 med PhysX på högsta och vissa områden som caustic caverns var jag tvungen att sänka PhysX på för min fps droppade långt ner ofta där, men i större delen av spelet så fungerade det fint men då är det rätt hård överklockning mot vad många har/kan så det är.

Så nu har du mina preferenser över det hela och som jag började med så är Nvidia att föredra om du planerar 3D i framtiden, PhysX kan vara läsbart beroende på processor och hur höga inställningar du vill ha.
Drivrutinerna har gått bra för mig med integrerad grafik på processorn avaktiverad dock har jag inte haft problem i spel oavsett.
Ljudet är från person till person beroende på faktorer som chassi men med vvettig ventilation så är icke referens design att föredra.

Observera jag började skriva för ett par timmar sedan men jobbar så har skrivit till och från på inlägget och massor av inlägg lär dykt upp medans jag skriver detta.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Tycker AMDs 3D är helt okej, med 2d>3D konverter på skärmen eller bara med tex bf3s 3D inställningar

Permalänk
Skrivet av som99:

Vad AMD:s drivrutiner bekommer så är jag uppenbarligen en av de få här som haft minimalt med problem

Nej. Garanterat har inte 95% av AMD-användare problem med sina grafikkort, som det kan framstå som här på forumet.
Har själv AMD, byggt 6 datorer år kompisar och släktingar med AMD, har flera klasskompisar med AMD, och inte en gång har någon klagat på drivrutinerna när jag frågat dem.

De som har problem är de som skriker högst istället för att göra något åt saken.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Avstängd

7970 är mycket bättre kort hårdvarumässigt, mjukvarumässigt så har båda korten sina för och nackdelar, amd hade innan problem med microstuttering i vissa titlar men det har förbättrats med 13.2 drivrutinerna, nvidia behöver verkligen sänka sina priser för att bli ett bra val för hemmabyggare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Nej. Garanterat har inte 95% av AMD-användare problem med sina grafikkort, som det kan framstå som här på forumet.
Har själv AMD, byggt 6 datorer år kompisar och släktingar med AMD, har flera klasskompisar med AMD, och inte en gång har någon klagat på drivrutinerna när jag frågat dem.

De som har problem är de som skriker högst istället för att göra något åt saken.

Håller med

Visa signatur

No battle plan survives contact with the enemy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

De som har problem är de som skriker högst istället för att göra något åt saken.

"Jag har inga problem, så om någon annan säger att dom har problem så ljuger dom"?

Jag hade faktiskt lite problem med drivrutiner till mina HD 6870, dock inte tillräckligt för att jag avrådde folk att skaffa AMD.

Kan mycket väl tänka mig att det finns dom som har riktiga problem trots att dom är kunniga inom området.
Dom är säkerligen en minoritet, men egentligen borde den gruppen inte finnas alls, men tyvärr så gör dom det.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Tro mig, du vill inte ha ett kort med referens kylare, så köp hellre asus/gigabyte/msi med bättre kylare som inte låter som en damsugare 24/7. 7970 är starkare kort med bättre hårdvara, men har amd,s taskiga skit drivrutiner. nvidia har bättre drivrutiner cuda/physx och får bättre prestanda i bf3 jämfört med amd kort.

AMDs drivrutiner funkar bra, lika många som har strul med nvidia och 7970 ger bättre prestanda i BF3.

http://www.anandtech.com/show/6393/amds-holiday-plans-cat1211...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

"Jag har inga problem, så om någon annan säger att dom har problem så ljuger dom"?

Jag hade faktiskt lite problem med drivrutiner till mina HD 6870, dock inte tillräckligt för att jag avrådde folk att skaffa AMD.

Kan mycket väl tänka mig att det finns dom som har riktiga problem trots att dom är kunniga inom området.
Dom är säkerligen en minoritet, men egentligen borde den gruppen inte finnas alls, men tyvärr så gör dom det.

Visst, det finns problem ibland med vilka komponenter (och märke) som helst, men det är ju datorer, de är väldigt komplexa maskiner faktist (och komplex programvara). OM man googlar lite eller tar hjälp på något forum kan man lösa själv det flesta som förekommer, utom om det är tilverkningsfel eller fysisk skada.

citat
Visa signatur

No battle plan survives contact with the enemy

Permalänk
Medlem

Jag som GTX 670 ägare tycker du tar ett 7970 då det kostar ungefär lika mycket men är snäppet bättre

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

"Jag har inga problem, så om någon annan säger att dom har problem så ljuger dom"?

Jag hade faktiskt lite problem med drivrutiner till mina HD 6870, dock inte tillräckligt för att jag avrådde folk att skaffa AMD.

Kan mycket väl tänka mig att det finns dom som har riktiga problem trots att dom är kunniga inom området.
Dom är säkerligen en minoritet, men egentligen borde den gruppen inte finnas alls, men tyvärr så gör dom det.

Har aldrig sagt att man ljuger om man säger att man har problem.

Däremot får många det att låta som om 95% av de som använder AMD har problem med sina drivrutiner, och de som får det att låta så är alltid de som har problem och vissa som har Nvidia.

Varför klaga när man inte har något att klaga på?
Det är varför man ofta hör om folk som har problem.

Har man ett problem så klagar man, så är det.
Har man inte ett problem, varför bry sig?

Tror inte att det är så att AMD har särskilt mycket mer problem än Nvidia med sina drivrutiner i dagsläget, men många påstår det eftersom 7000-serien var väldigt "Buggig" i början, och det har därför hängt med och spridits likt en lavin att "AMD har problem med sina grafikkort, avstå från dem".

Det är även detta tänk som gjort att det inte går så bra för AMD på grafikfronten just nu med 7000-serien. Den var dåligt optimerad i början och hade problem med drivrutiner eftersom att den var en helt ny sorts arkitektur, och därmed helt nytt område för AMD.

Om folk hade slutat gå på rykten och börjat forska lite mer ingående så hade världen sett mycket bättre ut idag.
Även utanför datorns värld.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Jag kör med ett 7970, och är grymt nöjd.
Problem med drivarna? Nej, hur stabila som helst. Ska jag vara helt ärlig så har mina drivar ALDRIG kraschat.

Och att AMD´s drivar är skit, är rent bullshit.. dom funkar bra..

TS
I mitt fall skulle jag välja 7970 före både 670 och 680. 7970 är i dagsläget ett snabbare kort.

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]