Sega, Crytek och Ubisoft köper delar av spelhuset THQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gandir:

Beror på det, om det är THQ som står på rättigheten eller om det är Relic. Om det är Relic som kommer avtalet fortsätta att leva efter som Relic finns kvar men under annan ägo. Var avtalet med THQ som sådant så går nog rättigheterna tillbaka till Games Workshop, om inte någon köper upp hela THQ vilket inte verkar hända.

Tror inte något sånt har inverkan när ett bolag går i konkurs och säljs. Allt Relic ägde var ändå THQs eftersom det var ett helägt bolag. Kan också bero på om skydd för sånt finns inskrivet i kontrakt. Men är ett spel redan under utveckling så har GW inget att vinna på att inte låta Relic få fortsätta. Sen är jag inte någon jurist så det är bara gissningar.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att Ubisoft köpte South Park, vill inte ha deras otrevliga DRM på min dator.

Permalänk
Medlem

Jahapp. Nu slåss man inte med nazis is CoH2 längre. Blir väl Sonic och grabbarna i färgglada tanks.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Jahapp. Nu slåss man inte med nazis is CoH2 längre. Blir väl Sonic och grabbarna i färgglada tanks.

Varför då? Det gör man inte i Total War-spelen.

Permalänk

Det var trevligt för alla som fått en köpare! Volition under Koch Media och Deep Silver ska bli lite intressant att se. Sen att SEGA tar över Relic Entertainment är också bra de har gjort det bra med Total War serien med The Creative Assembly så det kan bara bli bra.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Allt är bättre än EA, så framtid finns det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Vad som helst...Bara inte Metro blir omgjord till ett jävla Saints Row...Ett så bra spel förtjänar inte det..:(

Det stog säljnings rättigheter. Så antagligen så har de bara kontroll över deras budget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Hoppas bara coh2 samt metro last light blir bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Hoppas på bättre optimering i nya Metro än de var i 2033
Detta KAN leda till något gott, för en gång skull

Permalänk
Medlem

Metro ser ut att få bra nya ägare, trevligt!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Jag tycker Sega gör ett utmärkt jobb med Creative Assembly, så har faktiskt lite hopp här..

Detta...

+1

Sega med Creative Assembly är kungar på strategi, ser inget negativt med detta öht.
Hoppas bara att sega kan göra något vettigt med Rättigheterna för Warhammer 40,000 varumärket med.
Ett Dawn of War i klass med DoW 1 kanske?

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

För alla er som spekulerar ang. Warhammer Total War iom Sega + Relic, detta har redan annonserats sedan snart 1-2 månader tillbaka.

Jag återkommer med länk efter frukosten. <3

Visa signatur

Asrock Z77 Pro4-M | Intel core i5 3450 | Gigabyte Radeon HD7970 | Fractal Design R2 550W | NZXT 410 Phantom | SteelSeries 7g

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

Detta...

+1

Sega med Creative Assembly är kungar på strategi, ser inget negativt med detta öht.
Hoppas bara att sega kan göra något vettigt med Rättigheterna för Warhammer 40,000 varumärket med.
Ett Dawn of War i klass med DoW 1 kanske?

Köpte dem rättigheterna till DoW med? Hoppas någon gör det iaf så inte den serien dör! Skulle vara hemskt tråkigt älskar allt som har med warhammer att göra ^^ oavsett om det är medeltid eller 40k.

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Haha, jag skumma bara och kolla bilderna.
*facepalm*

Ubisoft, inget köp alltså.

hahaha så du köper inte ett spel bara för ett annat företag SLÄPPER spelet?

Åh nej jag kanske måste klicka på m1 en extra gång gg

Permalänk

Om Deep Silver nu äger Saint's Row kan vi räkna med att 4:an blir buggig. Speciellt i multiplayer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Jag är glad att Sega köpte Relic. Kunde inte ha blivit bättre!

Så... vad sägs om lite Homeworld, Sega?

Detta! Man kanske drömmer men om Relic och Sega jobbar på att få låss Homeworld IP't från THQ samtidigt så kanske det här kan hända. Hoppas för den delen också att GOG.com i framtiden plockar upp Homeworld och Homeworld 2 och fixar till dem för denna generations OS som med många andra klassiker.

DOW och COH är bara "meh" för mig, funkar om inget annat finns. Homeworld var vad som cementerade Relic som en förstklassig studio.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

hahaha så du köper inte ett spel bara för ett annat företag SLÄPPER spelet?

Åh nej jag kanske måste klicka på m1 en extra gång gg

De kommer till 99% lägga in det så man måste använda Uplay, har redan Origin + Steam vill fan inte ha en klient till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Bunta inte ihop Ubisoft med EA. Ubisoft är en av de bättre spelutgivarna just nu.

Sega verkar ju gett Creative Assembly bra med tid för Total War spelen. Så jag har hopp för att fortsatta Relic spel blir välgjorda och inte rushade.

Jag hatar Ubisoft. Jag hatar deras värdelösa DRM och jag hatar deras arrogans.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Suger ju med Darksiders... Tvåan var ingen höjdare jämfört med ettan, men en ny studio på det hade kanske kunnat göra en bra trea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Det stog säljnings rättigheter. Så antagligen så har de bara kontroll över deras budget.

Skickades från m.sweclockers.com

Aa, men sånt har jag svårt o tro på..

Permalänk
Visa signatur

Asrock Z77 Pro4-M | Intel core i5 3450 | Gigabyte Radeon HD7970 | Fractal Design R2 550W | NZXT 410 Phantom | SteelSeries 7g

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

De kommer till 99% lägga in det så man måste använda Uplay, har redan Origin + Steam vill fan inte ha en klient till.

varför inte? du behöver göra mer precis.

Permalänk
Skrivet av Waowt:

Hoppas på bättre optimering i nya Metro än de var i 2033
Detta KAN leda till något gott, för en gång skull

Sant sant, men tycker att metro 2033 är ett av dom bästa campaign spelet!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Jag hatar Ubisoft. Jag hatar deras värdelösa DRM och jag hatar deras arrogans.

De har förbättrats mycket. De har tagit bort det drakoniska DRM:et. De gör även väldigt bra spel.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Läste du artikeln innan du kommenterade?

Skickades från m.sweclockers.com

Menade så klart 'blev' inte 'blir'.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misantropen:

För alla er som spekulerar ang. Warhammer Total War iom Sega + Relic, detta har redan annonserats sedan snart 1-2 månader tillbaka.

Jag återkommer med länk efter frukosten. <3

warhammer 40K och warhammer är inte samma sak http://www.pcgamer.com/2012/12/06/total-warhammer-creative-as...

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Bunta inte ihop Ubisoft med EA. Ubisoft är en av de bättre spelutgivarna just nu.

Sega verkar ju gett Creative Assembly bra med tid för Total War spelen. Så jag har hopp för att fortsatta Relic spel blir välgjorda och inte rushade.

En av de bättre? Jag ser på Ubisoft, Activision Blizzard och EA som att välja mellan pest eller kolera. Tror mer på Sega även om jag inte gillar deras senaste agerande med att censurera spel på Youtube.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Skrivet av Buio:

Nej, de rättigheterna är nu Games Workshop att sälja igen om de vill när THQ gick under. Givetvis talar mycket för att de vill komma överens med Sega, då Relic varit mycket bra för GW:s varumärke.

Tror de redan har kommit överens om detta innan Sega köpte Relic, licensen lär vara en av de saker Sega var ute efter och jag har svårt att tro att de inte skulle ha försäkrat sig om att de får behålla den innan de genomförde sitt köp av Relic.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorranHorn:

En av de bättre? Jag ser på Ubisoft, Activision Blizzard och EA som att välja mellan pest eller kolera. Tror mer på Sega även om jag inte gillar deras senaste agerande med att censurera spel på Youtube.

De gör spel som inte är exakt som alla andra, de ger pc lite extra inställningar. De gör även högkvalitativa spel. De har tagit bort det drakoniska drm:et. Förut var jag lite tveksamma mot dem när de bitchade om att allt var piraters fel, men nu har de bättrats.

Edit: Flera av de bättre spelen jag kört 2012 kommer från Ubisoft: Far Cry 3, Rayman origins och Rocksmith

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av KTL:

Detta! Man kanske drömmer men om Relic och Sega jobbar på att få låss Homeworld IP't från THQ samtidigt så kanske det här kan hända. Hoppas för den delen också att GOG.com i framtiden plockar upp Homeworld och Homeworld 2 och fixar till dem för denna generations OS som med många andra klassiker.

DOW och COH är bara "meh" för mig, funkar om inget annat finns. Homeworld var vad som cementerade Relic som en förstklassig studio.

Håller med Homeworld var det spel som gjorde att jag fick upp ögonen för Relic och utan det hade jag kanske inte ens fattat intresse för CoH. Hade varit grymt om Relic gjorde en värdig uppföljare på Homeworld och jag håller helt och hållet med om att samtliga Homeworld spel borde finnas att köpa på GoG och även Steam (prio för mig är dock GoG)

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

De gör spel som inte är exakt som alla andra, de ger pc lite extra inställningar. De gör även högkvalitativa spel. De har tagit bort det drakoniska drm:et. Förut var jag lite tveksamma mot dem när de bitchade om att allt var piraters fel, men nu har de bättrats.

Edit: Flera av de bättre spelen jag kört 2012 kommer från Ubisoft: Far Cry 3, Rayman origins och Rocksmith

Jag köper inte detta, Ubisoft har gjort så här för många gånger för att jag ska tro på att de menar allvar. De har en hel del att bevisa för mig innan jag någonsin kommer se annorlunda på detta företag. Ganska nyligen införde de DRM i From Dust fastän de lovat att så inte skulle ske, så mycket är deras "löften" värda.

Visa signatur

Jack of all trades