Vad heter låten/filmen-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannema:

Bra gissning, men inte den! Kollade igenom den på Youtube, men den hade inte scenen med mannen och pilbågen, tyvärr. Tack i alla fall

Valentine?
http://www.youtube.com/watch?v=8MlqHwEVxlM

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Där är den ju! Räckte med att se de första tio sekunderna. Tack så mycket!
Lite besviken över att den fått så dåligt betyg på IMDB. Några scener från filmen räckte för att hålla mig uppe halva natten när jag var runt 10 år gammal :S Och då var jag ändå van vid skräckfilmer, samma dag hade jag sett Scream 2...

E: Såg hela klippet, det var exakt de scenerna som skrämde mig, förutom sista dödsscenen som jag inte såg. När man kollar på det nu förstår man att den har fått så dåligt betyg Har den typiska gamla skräckfilmskänslan som I know what you did last summer och ISKWYDLS, med pipiga tjejskrik över varje scen xD Aja tack så mycket för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannema:

Där är den ju! Räckte med att se de första tio sekunderna. Tack så mycket!
Lite besviken över att den fått så dåligt betyg på IMDB. Några scener från filmen räckte för att hålla mig uppe halva natten när jag var runt 10 år gammal :S Och då var jag ändå van vid skräckfilmer, samma dag hade jag sett Scream 2...

E: Såg hela klippet, det var exakt de scenerna som skrämde mig, förutom sista dödsscenen som jag inte såg. När man kollar på det nu förstår man att den har fått så dåligt betyg Har den typiska gamla skräckfilmskänslan som I know what you did last summer och ISKWYDLS, med pipiga tjejskrik över varje scen xD Aja tack så mycket för hjälpen!

Blir lätt så när man vuxit upp
Kommer ihåg filmer som jag tyckte var läskiga när jag var mindre och nu känns de mest komiska.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Blir lätt så när man vuxit upp
Kommer ihåg filmer som jag tyckte var läskiga när jag var mindre och nu känns de mest komiska.

Ja, det gäller ju även kvaliten på filmer, vilket jag finner irriterande När man såg en film som barn och tyckte att den var jättebra kan det bli enorma besvikelser när man ser om den när man är äldre

Permalänk

Film

Tja, letar efter en film som jag såg för ett par år sedan men minns inte mer en slutscenerna. Kommer ihåg att mannen blir jagad eller vad han nu blir igenom hela filmen. Sedan i slutet på filmen så hamnar han uppe på ett tak och ramlar eller blir puttat ner och ramlar igenom ett glastak och landar på en luftkudde/madrass. Det visar sig dock att det var ett födelsedagsskämt från hans kompisar.

Mer än det kommer jag inte ihåg, har för mig att filmen är från början av 2000-talet. Typ 2001-2002. Ringer det några klockor?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av safarisoya:

Tja, letar efter en film som jag såg för ett par år sedan men minns inte mer en slutscenerna. Kommer ihåg att mannen blir jagad eller vad han nu blir igenom hela filmen. Sedan i slutet på filmen så hamnar han uppe på ett tak och ramlar eller blir puttat ner och ramlar igenom ett glastak och landar på en luftkudde/madrass. Det visar sig dock att det var ett födelsedagsskämt från hans kompisar.

Mer än det kommer jag inte ihåg, har för mig att filmen är från början av 2000-talet. Typ 2001-2002. Ringer det några klockor?

The Game?
http://www.imdb.com/title/tt0119174/

Permalänk

Jupp, det är den tror jag. Filmen var mycket äldre än vad jag trodde! Tack så mycket

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=X0QOHHZY4hM

Är det någon som vet vad låten heter som är i slutet, när texterna visas?

Vore nice att veta!

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ang3l:

http://www.youtube.com/watch?v=X0QOHHZY4hM

Är det någon som vet vad låten heter som är i slutet, när texterna visas?

Vore nice att veta!

http://www.youtube.com/watch?v=KgtPOswCZL4

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Tjena!
Jag och min flickvän råkade lyssna på den här låten, och vi får för oss att den är väldigt lik en annan åt i en annan genre.
Lyssna t.ex mellan 0:11 och 0:25.
Är det någon som kan komma på vad det är för låt vi menar? Kommer inte kunna somna annars..
Dåligt förklarat kanske men förhoppningsvis är det någon som förstår och kopplar.

http://open.spotify.com/track/0yp6ui2sosUjCUro1rRk2Q

Snabb edit:
Bara för att jag la upp det så kom vi fram till vad det var.

http://youtu.be/bIEOZCcaXzE

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack så mycket!

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

Jag letar efter en svensk film som jag såg runt 2007 eller tidigare så den är iallfall inte nyare än så. Det handlar om en svensk kille som blir mobbad i skolan och tillslut får nog, hans mamma råkar vara polis och han snor hennes pistol och konfronterar mobbarna.
Mycket mer minns jag inte, har för mig han tar ut mobbarna i skogen men vad som sker där vet jag ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adam2k:

Jag letar efter en svensk film som jag såg runt 2007 eller tidigare så den är iallfall inte nyare än så. Det handlar om en svensk kille som blir mobbad i skolan och tillslut får nog, hans mamma råkar vara polis och han snor hennes pistol och konfronterar mobbarna.
Mycket mer minns jag inte, har för mig han tar ut mobbarna i skogen men vad som sker där vet jag ej.

Hmm, den är nog för ny, men "7x - Lika barn leka bäst" kanske delvis passar beskrivningen?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, den är nog för ny, men "7x - Lika barn leka bäst" kanske delvis passar beskrivningen?

Var tyvärr inte den jag letade efter men kollade trailern och den såg också intressant ut så tack för tipset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adam2k:

Var tyvärr inte den jag letade efter men kollade trailern och den såg också intressant ut så tack för tipset.

Alltid något
... och nu har jag nog hittat rätt rulle också:
Före Stormen
http://www.imdb.com/title/tt0251091/

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Vad heter filmen (Skräckfilm)

Jag försöker komma på vad en film jag såg för många år sedan heter.

Det jag kommer ihåg från filmen var att det var en tjej/kvinna som ja tror var gravid och det kom en spindel rakt ur magen på henne.

Tipsa gärna om ni kanske vet vilken film detta kan vara

Visa signatur

Gaming Rigg: Intel i9 12900k, Mobo: ASUS TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 GPU:Gigabyte Geforce RTX 3080 Ti 12GB AORUS MASTER, RAM: Kingston Fury 32GB (2x16GB) 3200 Mhz CL16, SSD: Samsung 980 PRO 1TB, Kingston NV1 2tb, PSU: Corsair AX860i 80+ Platinum, Case Coolermaster CM700P
Skärmar: Samsung Odyssey C49G95, Mission SG MF34144UWQHD

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Mobo: ASUS Z97-Pro Gamer CPU: Intel Core i7 4790K RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x2GB GPU: ASUS STRIX GTX 970 DirectCU II PSU: Corsair CX 750W 80+ Bronze Chassi: Fractal Design Define R5 SSD: Corsair Force 3 Series F120 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Alltid något
... och nu har jag nog hittat rätt rulle också:
Före Stormen
http://www.imdb.com/title/tt0251091/

Tack som fan det är helt rätt
Grymt jobbat som hittade den, var som sagt inte igår jag såg den så vi får se om den är lika bra andra gången.
Återigen tack så hemskt mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adam2k:

Tack som fan det är helt rätt
Grymt jobbat som hittade den, var som sagt inte igår jag såg den så vi får se om den är lika bra andra gången.
Återigen tack så hemskt mycket!

Ingen raketvetenskap - Googlade på typ film mobbad pistol mamma polis och skummade lite träffar

...

Skrivet av GameTeQ:

Jag försöker komma på vad en film jag såg för många år sedan heter.

Det jag kommer ihåg från filmen var att det var en tjej/kvinna som ja tror var gravid och det kom en spindel rakt ur magen på henne.

Spindel känner jag inte igen, men i Flugan 2 och Species 2 finns det exempel på abnorma födelser åtminstone.. Du kanske minns nån av de två?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag söker låten som denna låt (http://open.spotify.com/track/31sXelWrh2yObkGFc6T15c) har tagit sitt beat ifrån minns inget av låt texten, men jag skulle kunna nynna den för er.. nanananana lalalala

Lycka till och tack på förhand

Permalänk
Medlem

Har en låt som fastnat i huvudet just nu, jag går runt och nynnar på den Jag vet att de nämner "King Kong" i sången, det är nog rap/r&b låt kanske 1-2 år gammal, gått på radio frekvent.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RoleX:

Har en låt som fastnat i huvudet just nu, jag går runt och nynnar på den Jag vet att de nämner "King Kong" i sången, det är nog rap/r&b låt kanske 1-2 år gammal, gått på radio frekvent.

http://www.youtube.com/watch?v=5lpcWqecyak#t=25s kanske?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Visst är det den, Tack :D. Fan va skönt att bli kvitt med "oron".

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Söker en gammal film. Jag minns endast en scen ur den.
Två män möts i vad jag tror är en källare. Det är något speciellt med den ena av dem och jag tror att han är jagad av någon anledning. Den andra mannen tar upp en kopp med socker/sand. Något som han häller ut på golvet och säger till den andra. Tänk om det fanns ett sätt att förutse hur varje sandkorn/sockerkorn skulle falla innan du hällde ut det. Och så har de en diskussion kring det.
Något i den stilen. Jag vet, det är inte mycket att gå på men den här scenen har satt ett spår i mig och jag kan inte glömma det av någon anledning. Hoppas någon vet vad jag pratar om

Tackar.

Permalänk
Medlem

FILM titel sökes

Som titlen lyder

Det är det enda jag vet är att någon säger så här: "Ordinary hackers can do this on 50 minutes, i need someone that can do it on 50 seconds

Tack på förhand!

/n0ize

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Swordfish?

Visa signatur

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't"

Permalänk
Medlem
Skrivet av shox:

Swordfish?

TACK! det var den jag letade efter

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Låt sökes

Kommer ihåg att i musik videon så är det en kille som sjunger, ser ut lite som James Blunt. Han ligger på en järnväg om jag minns rätt och sjunger om någonting sorgligt, att han blivit dumpad, klarar inte leva utan en person eller någonting tror jag. Det låter som en pop låt, alltså inga grova toner. Han drar själv väldigt ljusa toner i refrängen med rösten. I musikvideon så kryper det runt insekter i hans ansikte också, bland annat en långbent spindel. Det är också kväll och han är ensam i videon. Har för mig att det är en akustisk gitarr som spelar i bakgrunden. Han har även svart/mörkbrunt hår.

Är inte säker på när den kom ut, men jag kommer ihåg att jag och en kompis satt och lyssnade på den för våran första gång runt 04-05, och kan knappast vara äldre än efter 90-talet.

Ungefär sånt här hår vill jag minnas att han i musikvideon hade.

Permalänk

Vad heter låten??

Hej!
Hörde en låt häromdagen och hann inte slänga upp mobilen innan låten var slut.. Tänkte testa lyckan här om det är någon som kanske vet vad den heter.

Det jag vet är att melodin i bakgrunden är denna: http://www.youtube.com/watch?v=yhYS4toZVls
Sedan är det några som sjunger, skulle kunna vara typ Lil wayne eller far east movement men hittar ingen låt av dem som är rätt.. Sjunger typ Pump it up eller något liknande.

Är det någon som har en ide på vilken låt det kan vara?
Det är alltså en remix av Living in the video.

Tack på förhand

/Jemtegrannen

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Skrivet av Zlagge:

Kommer ihåg att i musik videon så är det en kille som sjunger, ser ut lite som James Blunt. Han ligger på en järnväg om jag minns rätt och sjunger om någonting sorgligt, att han blivit dumpad, klarar inte leva utan en person eller någonting tror jag. Det låter som en pop låt, alltså inga grova toner. Han drar själv väldigt ljusa toner i refrängen med rösten. I musikvideon så kryper det runt insekter i hans ansikte också, bland annat en långbent spindel. Det är också kväll och han är ensam i videon. Har för mig att det är en akustisk gitarr som spelar i bakgrunden. Han har även svart/mörkbrunt hår.

Är inte säker på när den kom ut, men jag kommer ihåg att jag och en kompis satt och lyssnade på den för våran första gång runt 04-05, och kan knappast vara äldre än efter 90-talet.

http://www.8notes.com/images/artists/james_blunt.jpg

Ungefär sånt här hår vill jag minnas att han i musikvideon hade.

Kan det vara Christian Walz?
hittar dock ingen låt med insekter i ansiktet..
Men det var denhär låten jag tänkte på
http://www.youtube.com/watch?v=O1FkFhyH5yQ

Han har gjort några bra låtar, och frillan passar ju in på beskrivningen med

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro