Fractal Design Define R4 + be quiet! SilentWings USC 140mm

Permalänk

Fractal Design Define R4 + be quiet! SilentWings USC 140mm

Tjeeenare!

Någon som vet om det kommer bli möjligt att montera 2x be quiet! SilentWings USC fläktarna på fronten i denna chassin?

Permalänk
Medlem

Varför skulle det inte vara möjligt för?
R4 har plats för 2x 140mm/120mm i fronten

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk

Okej, jag vill att du kollar först hur fästen för be quiet! fläktarna ser ut.

Permalänk

Ingen som verkligen vet?

Permalänk
Medlem

Är det 140mm så bör det funka.

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk

Det är pushpins istället för skruvar, men det torde la fungera i chassit som vanligt skulle jag tro.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 CPU: Intel Core i5-3470 GPU:Gigabyte Radeon R9 270X 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport 8GB 1600MHz MB: Gigabyte GA-B75M-D3H Lagring: Kingston SSDNow V300 120GB, WDl Caviar Green 2TB PSU: Fractal Design Integra R2 500 W OS Windows 7 64 bit

Permalänk

Det är det jag pratar om men vissa här har ingen aning om företaget och deras fästeanordning i alla fläktar.
Skulle vilja ha ett svar nu från någon som haft de i handen och försökt eller fick på något sett in de där.

Permalänk
Skrivet av don_dolarson:

Det är det jag pratar om men vissa här har ingen aning om företaget och deras fästeanordning i alla fläktar.
Skulle vilja ha ett svar nu från någon som haft de i handen och försökt eller fick på något sett in de där.

Jag har satt en be Quiet shadow wings i fronten på mitt R4. Verkar ha likadana fästen. Jag kunde inte använda push pins. De sticker ut så att fläktfiltret inte går på plats igen. Fästet i R4 består ju av två piggar och 2 skruvål samt som en ram som ska klicka fast runt ramen på fläkten. Med en smula våld tryckte jag fast piggarna i hålen för push pins och då hålls den hyggligt på plats av ramen. Har inte hört något missljud.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Sådan här svar förväntade jag mig från början. Tack så mycket!