Datorn krånglar som aldrig förr
Tjena! Har varit mycket med min dator på sistonde, har lagt upp trådar förut om att datorn inte funkar som det ska men aldrig riktigt fått bra svar.
Så nu försöker jag ännu en gång:)
Problemet med min dator är att den inte alltid startar när jag vill att den ska starta( då den startar funkar den utmärkt). När jag trycker på powerknappen går den inte igång alls, ingen reaktion någonstans och så förblir det. Efter några knep utan svar ställer jag undan datorn i ren ilska.
Sen om jag får hopp om datorn igen efter ca 1-2 dagar så brukar den starta direkt när jag trycker på power knappen (då har den inte suttit med elsladd i, kopplar ut allt som mus, skärm, elsladd m.m när jag låter den stå)
Det problemet kunde jag lösa förr med att ta ut och in ram minnen ett par gånger, sen startade den direkt men det knepet funkar inte längre.
Så igår när jag fick igång den och spelade på den hela kvällen lycklig som jag var, när jag skulle dra mig ville jag inte stänga av den för då kunde jag riskera att inte få igång den idag så jag satte den i sleep.
Datorn gick i sleepmode som datorer brukar göra, med blinkande powerlampa. Idag när jag skulle starta den hände inget med datorn , den fortsatte bara att blinka. Och på något konstigt vis började musen och tangentbordet lysa som att datorn var på, inte ens restart knappen fungerade så fick bryta strömmen. ( SE VIDEO ) http://www.youtube.com/watch?v=KohvUz6oTBU
Finns det någon som har någon aning om vad som kan vara problemet?
För ett litet tag sedan trodde jag det var moderkortet så jag skickade in den till inet för att få den kollad. Det fanns inget problem med moderkortet alls.
Så har en fundering om att det kan vara nätagget, vad sägs? Har tyvärr inga delar att felsöka med....
Mvh Oscar
Intel i5 2300
GTX 550 TI SLI
1 TB HDD samsung
MSI Z77A-S01
Silver power 620 W