Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Ser inte ut som att det kan komma en till WP7...

Vad jag minns just gällande SVTPlay för WP7 var att det slutade fungera när de implementerade den nya mobila sajten som hade ett nytt system.

Tidigare fungerande videoströmmen utan problem. Det enda var väl att man behövde använda sig utav den inbyggda mediaspelaren för att strömma videon från nätet.

Här finns en intressant tråd på deras egna forum.

Permalänk
Medlem

Finns det något tp test någonstans?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Finns det något tp test någonstans?

Hittade dessa två gratis:

http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/speed-test/e78847...

http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/free-speed-test/2...

och denna betal:

http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/bandwidth-test/b4...

Finns fler, sök på tex Speed test i din telefon.

Permalänk

Kan man se lösenordet till trådlösa nätverk man är ansluten till?

Visa signatur

- Man kan ju citera, eller skriva till tomma intet. -

Permalänk
Medlem
Skrivet av frestation:

Kan man se lösenordet till trådlösa nätverk man är ansluten till?

Man kan välja att se det när det skrivs in, men inte sen efteråt.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en Lumia 920 fast med 4 tums skärm, undrar om det är något som kommer att släppas

Permalänk
Skrivet av stelex:

Jag vill ha en Lumia 920 fast med 4 tums skärm, undrar om det är något som kommer att släppas

Väldigt tveksamt high end mobiler med liten skräm är det bara Apple som håller på med.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

Jag har en Lumia 620 som jag nu har uppdaterat till 1030.6407.1308.0005, vilket jag hade tolkat det som att man ska kunna rensa bort innehållet i mappen annat samt kunna göra egna färger till temat. Men jag hittar inget av dessa alternativ.
Har jag missförstått något?

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Väldigt tveksamt high end mobiler med liten skräm är det bara Apple som håller på med.

Fast väntar han nått år så har även 920 teknik hittat ner till billigare nokiamobiler som just brukar ha mindre skärm. Men som sagt, väntan kan säkert bli ett par år.

Nu går t.ex. ett rykte om att nyare Asha ska ärva ännu mer från Nokia N9. Swipe mellan skärmarna t.ex. och att designen på användargränssnittet ska inspireras av N9.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Avstängd

920 är ju snarare en mid end mobil med high end etikett.

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Varför det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Skulle du kunna utveckla resonemanget, så är du hygglig?

Apple hade inte, och har ännu inte släppt någon som rent mobiltekniskt är på samma nivå. LTE, NFC, trådlös laddning, osv osv.

Att det idag finns några som kan mäta sig beror främst på att de lanserats efter, ordningen blir återställd så fort nästa modell i det övre segmentet släpps.

Men jag vet att du skämtade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Trololvarning...

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Processorkraft och RAM minne är ju inte allt vet du...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Risvall:

Jag har en Lumia 620 som jag nu har uppdaterat till 1030.6407.1308.0005, vilket jag hade tolkat det som att man ska kunna rensa bort innehållet i mappen annat samt kunna göra egna färger till temat. Men jag hittar inget av dessa alternativ.
Har jag missförstått något?

Möjligheteten att rensa annat mappen, finns under inställningar --> utrymmeskontroll.
Hur nyligen har du uppdaterat till 1030.6407.1308.****?
Utrymmeskontroll "appen" kommer som uppdatering på store

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Skrivet av mrvision:

Det som skiljer är att HTC har Beats Audio och gorilla glas samt att slöare CPU (1 Ghz Dual core) MEN

Huawei har en IPS skärm och snabbare CPU, inget gorilla glas men utbytbart batteri. Båda har 4 GB plus plats för microSD upp till 32 GB.

HTC 8S verkar vara snabbare HSUPA, upp till 42 Mbits...

Svårt det här. Är det ingen som äger någon av dessa telefoner?

Jag äger en HTC 8S och är nöjd fast jag kan inte jämföra med den andra då jag inte ens har hört talas om den. En sak att tänka på är att man måste ha ett SD-kort annars blir minnet fullt på en vecka. Jag tycker personligen inte att beats audio är någon speciellt, visst man märker om man stänger av eller har på det men jämfört med andra telefoner hör jag ingen stor skillnad.

Jag tycker att det är bra fart på internet, inget problem att se på youtube utan lagg via mobilt internet.

Fråga gärna om du undrar något.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av frestation:

Jag äger en HTC 8S och är nöjd fast jag kan inte jämföra med den andra då jag inte ens har hört talas om den. En sak att tänka på är att man måste ha ett SD-kort annars blir minnet fullt på en vecka. Jag tycker personligen inte att beats audio är någon speciellt, visst man märker om man stänger av eller har på det men jämfört med andra telefoner hör jag ingen stor skillnad.

Jag tycker att det är bra fart på internet, inget problem att se på youtube utan lagg via mobilt internet.

Fråga gärna om du undrar något.

Var glad för möjligheten till SD-kort, själv har jag 8X och begränsning till 16 GB räcker inte heller långt... Beats audio är enbart equalizers som höjer basen något, rekommenderas att undvika det.

Permalänk

Spelar inte nästa låt

När jag lyssnar på musik från Grooveshark på mobilen spelas inte nästa låt i spellistan automatiskt som det gör på datorn, är det något fel på deras mobilsida eller telefonen? Jag använder deras HTML5 sida med telefonens Internet Explorer.

Någon med liknande problem?

Någon som inte har det här problemet?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrvision:

Behöver lite tips här. Funderar på att uppgradera dotterns mobil till någon av ovanstående modeller. Båda kostar lika mycket på prisjakt (1890:-1895:-) och båda verkar ha liknande konfig.

Är det någon som har erfaranhet av dessa telefoner och kan komma med lite råd?

Huawei testades i senaste mobil och fick bra kritik:

http://www.mobil.se/tester/mobiltelefoner-surfplattor/tester-...

Annars kanske Lumia 620 är ett alternativ också:
http://www.nokia.com/se-sv/produkter/telefon/lumia620/?cid=nc...

Permalänk
Medlem

Nån med L820 och som kan rensa "other storage"?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Även i USA där kanske Windows Phone har haft det som svårast verkar det ha vänt:
http://www.engadget.com/2013/04/01/windows-phone-sees-big-gai...

4.1 % är inte dåligt.

Permalänk
Skrivet av johnh3:

Även i USA där kanske Windows Phone har haft det som svårast verkar det ha vänt:
http://www.engadget.com/2013/04/01/windows-phone-sees-big-gai...

4.1 % är inte dåligt.

Ser ut som att WP kan nå 10 % innan året är slut och bli det där tredje operativsystemet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Stör mig något enormt på att ljudet är mycket lägre i WP7,8 i min Lumia 800.
Nokia har alltså bekräftat att dem INTE tänker fixa problemet, och skyller det på certifiering eller vad det var?

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Skrivet av razeer:

Stör mig något enormt på att ljudet är mycket lägre i WP7,8 i min Lumia 800.
Nokia har alltså bekräftat att dem INTE tänker fixa problemet, och skyller det på certifiering eller vad det var?

Är inte detta p.g.a. något nytt EU direktiv?

Visa signatur

on the internet since 1993
[ Geek - Dad - Programmer - RC enthusiast - Technology evangelist ]

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk
Medlem

jag orkar inte läsa igenom alla sidor (A)
Men undar om det är någon som tycker att HTC 8x är någon att ha , den säljer inte så bra tydligen ''enligt hon på telenor'' .

Visa signatur

CPU- AMD Phenom II X4 965@3,8GHz Black EditionRAM- Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1333Mhz VALUEPSU- XFX P1 550wMK- Asrock 960GM-GS3 AM3CHASSI - Antec ONE GK- EVGA GeForce GTX 550Ti SC

Permalänk
Skrivet av simre:

jag orkar inte läsa igenom alla sidor (A)
Men undar om det är någon som tycker att HTC 8x är någon att ha , den säljer inte så bra tydligen ''enligt hon på telenor'' .

På gott och ont har det väl blivit så att Nokia == Windows Phone == Nokia. Resterande OEMer har ingenting att erbjuda över Nokia och prisskillnaden mellan en 8X och motsvarande Nokia (Lumia 920 - c:a 500 kronor) gör att en HTC blir ett mindre bra val. Att bortse från Nokias tjänster är nästan omöjligt med tanke på att de har så enormt många, inte bara i form at tidsbestämda exklusiva app-titlar men även Here Maps, Here Drive+, Here Transit, Nokia Music osv. Vissa av dessa finns redan eller kommer till resterande WP telefoner eftersom men då ofta med mindre funktionalitet eller ett högre pris.

Visa signatur

on the internet since 1993
[ Geek - Dad - Programmer - RC enthusiast - Technology evangelist ]

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating:

Är inte detta p.g.a. något nytt EU direktiv?

Kan så vara. Men bör inte andra uppleva precis samma sak då?

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating:

På gott och ont har det väl blivit så att Nokia == Windows Phone == Nokia. Resterande OEMer har ingenting att erbjuda över Nokia och prisskillnaden mellan en 8X och motsvarande Nokia (Lumia 920 - c:a 500 kronor) gör att en HTC blir ett mindre bra val. Att bortse från Nokias tjänster är nästan omöjligt med tanke på att de har så enormt många, inte bara i form at tidsbestämda exklusiva app-titlar men även Here Maps, Here Drive+, Here Transit, Nokia Music osv. Vissa av dessa finns redan eller kommer till resterande WP telefoner eftersom men då ofta med mindre funktionalitet eller ett högre pris.

Vänta nu, det skiljer 1500kr mellan HTC 8X och Lumia 920 på de billigaste (pålitliga) återförsäljarna enligt prisjakt, om man bortser från Miscos pris på 920 så skiljer det till och med mer. Skulle Nokias tjänster vara värt det? Tvivlar på det. Vill personligen påstå att Android är ett bättre val än telefoner med WP8, saknar vissa saker i "high end" telefonerna för WP8, kanske löser sig till framtida generationer. Nokia är på konstgjord andning och de måste sälja fler telefoner för att de ska överleva.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1418731
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1398672

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Vänta nu, det skiljer 1500kr mellan HTC 8X och Lumia 920 på de billigaste (pålitliga) återförsäljarna enligt prisjakt, om man bortser från Miscos pris på 920 så skiljer det till och med mer. Skulle Nokias tjänster vara värt det? Tvivlar på det. Vill personligen påstå att Android är ett bättre val än telefoner med WP8, saknar vissa saker i "high end" telefonerna för WP8, kanske löser sig till framtida generationer. Nokia är på konstgjord andning och de måste sälja fler telefoner för att de ska överleva.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1418731
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1398672

beror på vad man vill att ens mobil ska göra. (lumia 920 vs 8x) Nokia erbjuder bättre skärm, mycket bättre kamera, uppdateringar kommer snabbare, offline kartor och 20-30 andra appar som bara finns till nokia telefoner.
Vilka saker saknar du? Om du ska jämföra med Xperia Z eller One så tänk att nokia visade 920 i oktober 2012 (har jag för mig) och dessa 2 några månader efter