Headset eller hörlurar med bordsmick?

Permalänk

Headset eller hörlurar med bordsmick?

Tjena! Jag sitter nu på ett på par Siberia v2 som numera glappar och jag behöver ett par nya i prisklassen 500-1000. Så nu när jag ska köpa nya är jag lite kluven och jag skulle behöva lite tips.

Tacksam för hjälp.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem

Creative aurvana live och en separat mic är mitt tips.

Permalänk

Hörlurar + Mikrofon är det jag rekommenderar.

Sedan beror det lite på vad du gillar för musik, etc. Vad letar du efter i ett par hörlurar?

Skrivet av oyegie:

Creative aurvana live och en separat mic är mitt tips.

Kan bara hålla med, CAL! är suveräna som budget hörlurar.

Permalänk

Okej, misstänkte att det skulle vara mer prisvärt med Hörlur + Mikrofon.

Jag ska ju använda dessa till musik och spel(främst bf3). En bra basgång är ju såklart viktig men bara allmänt bra ljudkvalitet är vad jag eftersträvar.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk

http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/143353-m-audio_s...

Är ett alternativ, har lovordats i flera trådar över på Head-fi, dock äger jag inte ett par själv. Nämns då och då i basshead tråden, både för sin bas och sitt sound overall.

Annars tycker jag att du ska köra på CAL!.

Permalänk

Tre rekommendationer för CAL, utmärkt.

Någon som vet hur dom står sig mot Siberia v2?

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonlundin:

Tre rekommendationer för CAL, utmärkt.

Någon som vet hur dom står sig mot Siberia v2?

Siberia är väl knappast några hifilurar så CAL lär vara betydligt bättre,faktiskt är det samma välljudande lurar som Denon ah-d1001 fast med annat märke och utseende,så det är bra grejer.

Permalänk
Medlem

Qpad QH-90! Äger QH-90 och Audio Technica ATH-M50, och visst låter M50 bättre men QH-90 låter inte mycket sämre när man jämför i musik. I spel föredrar jag QH-90 då dess diskant och bas är något boostad vilket låter grymt i ett FPS t.ex. Sjukt snygga i vitt dessutom

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk

Jag har kollat på de faktiskt och dom har fått en hel del bra kritik, speciellt i testet här på SweClockers. Men jag vill helst inte lägga 1000kr på ett headset eftersom att de flesta säger att hörlur + mick är mer prisvärt.

Men tack för tipset.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Skrivet av gujukal:

Qpad QH-90! Äger QH-90 och Audio Technica ATH-M50, och visst låter M50 bättre men QH-90 låter inte mycket sämre när man jämför i musik. I spel föredrar jag QH-90 då dess diskant och bas är något boostad vilket låter grymt i ett FPS t.ex. Sjukt snygga i vitt dessutom

ATH-M50 är ett par bra lurar, utan tvekan. Men de ligger inte i budgeten.

Kör på CAL!, du blir inte besviken.

Permalänk
Skrivet av hardylulz:

ATH-M50 är ett par bra lurar, utan tvekan. Men de ligger inte i budgeten.

Kör på CAL!, du blir inte besviken.

I will, tack för tipset allihopa.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk

Jag har kollat runt lite och jag undrar nu vad som är skillnaden på Creative Aurvana Live och Creative Zen Aurvana Live.

Samt hur bra de är till spel.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonlundin:

Jag har kollat runt lite och jag undrar nu vad som är skillnaden på Creative Aurvana Live och Creative Zen Aurvana Live.

Samt hur bra de är till spel.

Verkar vara samma lurar,tror inte det är nån skillnad ljudmässigt,spel funkar bra men det beror på vad du menar.

Permalänk
Entusiast

och eftersom ingen sagt något om mikrofon än slänger jag in en rekommendation för modmic.

http://www.modmic.com/

Liten, smidig, billig och bra ljud. Har min liggande på skrivbordet när den inte används så är den helt ur vägen. Ska klistra fast en liten magnet på skärmen en dag så får den ett riktigt ställ att sitta på.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av hardylulz:

ATH-M50 är ett par bra lurar, utan tvekan. Men de ligger inte i budgeten.

Kör på CAL!, du blir inte besviken.

Jag såg M50 för 1049 kr på netonnet i fredags, inte långt ifrån budgeten. Brukar hitta dem på begagnatmarknaden ganska ofta för halva nypriset i princip.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

Jag vill bara nämna att mina Siberia V2 också börjat glappa. Man måste sitta och skruva på mick/ljudsladdarna hela tiden för att hitta den rätta positionen så att allt ska funka, otroligt irriterande. Jag har haft headsetet i ca 5 månader.

Visa signatur

Anime is the only valid reason to skip school.

Permalänk
Skrivet av GetZX:

Jag vill bara nämna att mina Siberia V2 också börjat glappa. Man måste sitta och skruva på mick/ljudsladdarna hela tiden för att hitta den rätta positionen så att allt ska funka, otroligt irriterande. Jag har haft headsetet i ca 5 månader.

Exakt samma sak hände mig och jag har levt med det där glappet i drygt ett år nu. Väldigt irriterande när man pratar med någon medan man spelar och sen börjar hörlurarna glappa.

Och några dagar efter att jag köpte CAL så blev det rea på M50 på dustin, lite surt. Dom kostar nu med rea 900kr.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650