Permalänk

Webbhotell Samlingstråd

Hej SweClockers!

När man surfar runt på forumet så springer man inte sällan in i trådar där medlemmar frågar efter företag som erbjuder bra webbhotell. Därför tänkte jag att det var dags för en samlingstråd där du kan ge dina varmaste rekommendationer till något/några företag eller fråga efter rekommendationer beroende på dina krav. Jag tänkte mig att man kunde fylla i ett formula vid liknande formalia:

Rekommendationer för ett webbhotel:
Företagsnamn:
Pris/Paketpris:
Pros och Cons: Kan innefatta allt från säkerhetstjänster, hög bandwidth, hög hosting space, 1-click installering för Wordpress, Data backup, Support, you name it!

Efterfrågan av webbhotell:
Krav på plats: Internationell, Nationell?
Omfattning: Privat, Litet företag, Medel företag, Stort företag?
Användningsområde: Wordpress, Forum osv
Krav på erbjudande: Ingen bindningstid/Startavgift, Obegränsad lagringsplats, Daglig backup, 24/7 Support, SSL, FTP med mera...

Permalänk

Kan säga direkt att jag efterfrågar ett webbhotell!

Krav på plats: Ingen, dock så kommer hemsidan rikta sig åt svenskar så behöver snabb ping inom Sverige.
Omfattning: Litet företag
Användningsområde: Wordpress och forum
Krav på erbjudande: Max 12 månader bindningstid, obegränsad trafficnetwork, Data backup, 24/7 Support

Har tittat och behöver rekommendationer på bluehost, inmotionhosting och city network. Problemet med Bluehost och Inmotionhosting verkar som att dom hostar från USA, vilket skrämmer lite eftersom det kan få pingen att bli högre.

Personligen så kan jag bara rekommendera Loopia, dock så har jag bara beställt domän hos dom men har aldrig varit några problem. Men när det gäller Webbhotell så tror jag det finns billigare alternativ!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin_Viktorsson:

Krav på plats: Ingen, dock så kommer hemsidan rikta sig åt svenskar så behöver snabb ping inom Sverige.
Omfattning: Litet företag
Användningsområde: Wordpress och forum
Krav på erbjudande: Max 12 månader bindningstid, obegränsad trafficnetwork, Data backup, 24/7 Support

Har tittat och behöver rekommendationer på bluehost, inmotionhosting och city network. Problemet med Bluehost och Inmotionhosting verkar som att dom hostar från USA, vilket skrämmer lite eftersom det kan få pingen att bli högre.

Personligen så kan jag bara rekommendera Loopia, dock så har jag bara beställt domän hos dom men har aldrig varit några problem. Men när det gäller Webbhotell så tror jag det finns billigare alternativ!

Vi har precis gått över till city network och haft dom i några veckor. Men är riktigt nöjda än så länge.
Gick från Binero och wow vilken skillnad i stabilitet och fart !

Om dom har kvar erbjudandet så får du ett webhotell för 120kr första året
Billigt att testa.

Visa signatur

// Pengar är till för att göras åt.

Permalänk
Skrivet av BellAtoR:

Vi har precis gått över till city network och haft dom i några veckor. Men är riktigt nöjda än så länge.
Gick från Binero och wow vilken skillnad i stabilitet och fart !

Om dom har kvar erbjudandet så får du ett webhotell för 120kr första året
Billigt att testa.

Tack för svar! Det enda som hindrar mig för att köpa Webbhotell hos dom är Trafikgränsen på 5000 GB. Hur längre räcker egentligen den summan?

Permalänk

Tack för svar! Det enda som hindrar mig för att köpa Webbhotell hos dom är Trafikgränsen på 5000 GB. Hur längre räcker egentligen den summan?

Alltså, 5000GB är sinnessjukt mycket. En normal förstasida är 50KB till 1.5MB och då skulle det räcka till att hämta den 3.413.333 till 104.857.600 gånger. Och innan du har lyckats förbruka den bandbredden genom att visa din förstasida 104.857.600 gånger så är din webbplats nerstängd pga överutnyttjande av servern.

Räknefel, min jävla miniräknare i datorn klarar inte av så många nollor
Permalänk

Rekommendationer för ett webbhotel:
Företagsnamn: http://mebo.se
Pris/Paketpris: 120 kr/år för 500MB utrymme och 5GB trafik (ord pris)
Pros och Cons:
- Dyra domäner
- Dom säljer inte .se-domäner
- Ingen telefonsupport
- Inga svenska servrar
+ Mycket billigt, tom billigare än one
+ Möjlighet att testa gratis i 30 dagar
+ Snabba servrar
+ Servrar i europa (uk)
+ Svensk support som har svarat snabbt varje gång (chatt, ticket/mail)
+ One click installer (Softaculous)
+ cPanel
+ Backup där man själv kan återställa/ladda ner filer eller mappar från cPanel
+ Wordpress verkar funka superfint där, snabbt och utan trassel

Permalänk
Skrivet av der_keiser:

Alltså, 5000GB är sinnessjukt mycket. En normal förstasida är 50KB till 1.5MB och då skulle det räcka till att hämta den 3.413.333 till 104.857.600 gånger. Och innan du har lyckats förbruka den bandbredden genom att visa din förstasida 104.857.600 gånger så är din webbplats nerstängd pga överutnyttjande av servern.

Beställde webbhotell på citynetwork. Kommer återkomma senare med erfarenheter men än så länge verkar det riktigt bra! Tackar för lite konkreta siffror. Uppskattas!

Permalänk
Medlem

Vill skaffa en domän samt ett hotell

Min hemsida är ungefär 50mb
Krav
Domän
Databas Mysql
E-postsupport (Pop3?) Har ett formulär som skickar mail med minst 2 Epostkontot exempel info@hemsida.se, support@hemsida.se
Ska enkelt kunna skicka/uppdatera via FTP klient.

Jag har kollat one.com, men gillar inte massa startavgifter och sådant.
Tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Vill skaffa en domän samt ett hotell

Min hemsida är ungefär 50mb
Krav
Domän
Databas Mysql
E-postsupport (Pop3?) Har ett formulär som skickar mail med minst 2 Epostkontot exempel info@hemsida.se, support@hemsida.se
Ska enkelt kunna skicka/uppdatera via FTP klient.

Jag har kollat one.com, men gillar inte massa startavgifter och sådant.
Tips?

Tycker nog att tidigare inlägg om "mebo.se" verkar vara vettigt.
Tycker man - som jag - att cPanel är rörig kan man med fördel använda sig av DirectAdmin kontrollpanel, tex http://www.inleed.se/webbhotell/ använder sig av denna.