Varför gör nya drivrutiner såhär?

Permalänk
Medlem

Varför gör nya drivrutiner såhär?

När jag tankar nya drivrutiner till mitt grafikkort (Nvidia Geforce GTX 560 ti) så kan jag inte få högre updateringsfrekvens än 85 hz, jag kör med tjockskärm och med äldre drivrutiner kan jag få över 100hz, bara jag kan klicka in knappen "Dölj lägen som den här skärmen inte kan visa" men den knappen är grå och kan inte användas, någon som vet hur man fixar detta?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

bilden är för liten för att kunna se något...

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Entusiast
Skrivet av wsander:

jag kör med tjockskärm

Med så modern hårdvara som GTX 560 Ti år 2013, varför?! Vad sägs om att köpa en ny istället?
Jag tror du har problemet där..:P

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

I och med att du installerade ny drivers till graffet kanske den inte har upptäck vilken skärm det är ännu?
Då ställs det in som "standardskärm", med 60hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Serzarian:

Med så modern hårdvara som GTX 560 Ti år 2013, varför?! Vad sägs om att köpa en ny istället?

jag kör tjockskärm för att jag vill lira med 120+ hz, plattskärmar med sådan hög hz är så dyra, denna köpte jag för en femma

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

I och med att du installerade ny drivers till graffet kanske den inte har upptäck vilken skärm det är ännu?
Då ställs det in som "standardskärm", med 60hz.

antar det :/ vet du om det finns något sätt att "berätta" för grafikkortet vilken skärm jag har? det går nämligen inte när jag trycker på "Hitta" som det brukar göra annars

Permalänk
Skrivet av wsander:

antar det :/ vet du om det finns något sätt att "berätta" för grafikkortet vilken skärm jag har? det går nämligen inte när jag trycker på "Hitta" som det brukar göra annars

Har du provat att starta om datorn?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Serzarian:

Du menar alltså att GTX 560 Ti är gammalt idag när den lanserades 2011?

Visa signatur

Processor: Ultra 7 265K · Moderkort: MSI MAG Z890 Tomahawk Wi-Fi
Grafikkort: GB RTX 5070 Ti GOC @ +300/+2000 · Ram: 96GB @ 5600MHz

Misc-PC: i5-6500 · - · 16GB 2133MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av prixt:

Du menar alltså att GTX 560 Ti är gammalt idag när den lanserades 2011?

Han syftade på att #0 kör med tjockskärm.

Ont: Du kommer inte märka någon skillnad från 85 till 100 Hz.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av stylarn:

Du kommer inte märka någon skillnad från 85 till 100 Hz.

det jobbiga är att jag gör det, skärmen flimrar och jag får ont i ögonen under 100hz, och när man spelar spel som counter strike så är hz ganska viktigt för att spelet ska kännas mjukt och lätt att skjuta

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Serzarian:

Inga fel på tjockskärm, kör en själv med grymt bra bild och den får gå tills den rasar, byter inget sådant i onödan och den är i alla fall på 75Hz standard

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wsander:

det jobbiga är att jag gör det, skärmen flimrar och jag får ont i ögonen under 100hz, och när man spelar spel som counter strike så är hz ganska viktigt för att spelet ska kännas mjukt och lätt att skjuta

Köp dig en plattskärm dom flimrar inte trots frekvenser på 60Hz och flytet får du ändå i och med högre FPS som bara bättre hårdvara kan ge dig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av wsander:

Det finns drivrutiner även för skärmen. Det kan dock vara svårt att hitta drivare till en tjock-skärm kan jag tänka mig. Du får helt enkelt googla...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Justbecause:

Inga fel på tjockskärm, kör en själv med grymt bra bild och den får gå tills den rasar, byter inget sådant i onödan och den är i alla fall på 75Hz standard

Jag har i och försej bara använt halvdana Svensson-CRT skärmar och aldrig en dyr gaming-CRT skärm. Vilken modell har du och om du fick frågan, skulle du vilja byta den gratis mot slumpmässig 1000-kronors LCD-skärm?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Serzarian:

Jag har i och försej bara använt halvdana Svensson-CRT skärmar och aldrig en dyr gaming-CRT skärm. Vilken modell har du och om du fick frågan, skulle du vilja byta den gratis mot slumpmässig 1000-kronors LCD-skärm?

Denna är det jag har IBM ThinkVision C190 Black 19" CRT Monitor och byter inte bort den för något, bästa skärm jag haft

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Denna är det jag har IBM ThinkVision C190 Black 19" CRT Monitor och byter inte bort den för något, bästa skärm jag haft

Kanske är den enda skärmen du haft?
Den är väl i runda slängar åtta år gammal eller så

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kristerj:

Kanske är den enda skärmen du haft?
Den är väl i runda slängar åtta år gammal eller så

Jag har haft många skärmar innan, men du har rätt på åldern, den är från 2004

Visa signatur

Permalänk
Medlem

I nvidias kontrollpanelkan man skapa egna upplösningar och även välja uppdateringsfrekens, testa det.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Avstängd

Hade en sån...exakt likadan fast vit

Kan säga att min billiga LCD 24" Benq skärm slår den IBM skärmen alla dagar i veckan

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Justbecause:

Det sa jag också innan jag blev med plattskärm.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jalle64:

Det sa jag också innan jag blev med plattskärm.

Att jag har en sådan betyder inte samma sak som att jag är främmande för plattskärmar, jag sitter vid otroligt många plattskärmar om dagarna, men ingen går fortfarande upp emot denna och jag byter inte ut något bara för att så länge det fungerar, det ger plattskärmar tid att komma igen och bli lika prisvärda (vilket de inte är då livstiden på dem är avsevärt mycket kortare), det samma gäller på TV sidan, har fortfarande kvar Tjock-TV av fler anledningar:
1. Den är redan så bra som krävs
2. Platt-TV är inte prisvärda och har inte riktigt så bra bild
3. Jag har en son med autism & aspergers och han gillar att kasta saker eller slå på dem, då håller tjock-TV'n mycket bättre

Visa signatur