Permalänk
Medlem

Tangentbord/mus slutar fungera samtidigt

Hej hej. Jag har windows 7

Ibland helt random från ingenstans så slutar både mitt tangentbord och min mus att sluta samtidigt, och det enda jag kan göra är att starta om datorn genom att trycka in startknappen på burken.
Jag hör heller inte det typiska ljudet som låter när man kopplar in/ut en usb, det låter ingenting när detta händer.

Ingen aning varför detta har börjat hända, MEN det började hända efter att jag installerat nya drivrutiner till grafikkortet, endast för att sedan installera om mina gamla drivrutiner för att dom nya inte var lika bra, det verkar osanolikt enligt mig att grafikkortets drivisar ska skapa problem för musen och tangentbordet men i'm just putting that out there ifall det skulle hjälpa någon att hjälpa mig.

Antar att jag måste tillägga att datorn inte fryser när detta händer, jag kan spela ett spel eller titta på en film och spelet eller filmen fortsätter helt vanligt medans tangentbordet och musen slutar fungera.

När detta händer så ser jag på tangentbordet att det verkar som att den "startar om sig" om och om igen, eftersom att från början har mitt tangentbordet alltid ett blått ljus under sig, detta kan man ändra till rött eller rosa med en knapp, och om jag gör det efter att allt har frysit så ändrar den alltid tillbaka sig till blått igen.

Detta är all info jag kan komma på nu, hoppas att det går att förstå vad mitt problem är, tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Kan det bero på moderkortet? :s

Permalänk
Medlem

jag har exakt samma problem, har du hittat nån lösning?

Permalänk
Medlem

njae...jag vill inte jinxa det nu men ända sedan jag köpte en ny mus så har det slutat att hända(bara för att ja skriver detta kmr det säkert hända snart), min mus hade fel på sladden, vet inte om musens glapp skulle kunna få tangentbordet att sluta men...antar att det är värt ett försök att kanske byta tangentbord eller mus, kanske den ena glappar och förstör för den andra...är ingen datorexpert, låter konstigt men det verkar ha sluta för mig nu.