Permalänk
Medlem

FF XIV

Är folk intresserade av FF XIV? Går att signa upp sig till Betan som börjar med det första testen den 25:e, http://eu.finalfantasyxiv.com/

Eller är det för segt/hardcore för EU-scenen? Tog ju mkt längre tid att levla i FFXI än t.ex. WoW.

Permalänk

Köpte delux versionen av det förra FF XIV... vilket slöseri.
Spelet var kass... och floppade ju.
Spelade du inte det?

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Främling:

Köpte delux versionen av det förra FF XIV... vilket slöseri.
Spelet var kass... och floppade ju.
Spelade du inte det?

Ja fast det här är FFXIV reborn...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuusko:

Är folk intresserade av FF XIV? Går att signa upp sig till Betan som börjar med det första testen den 25:e, http://eu.finalfantasyxiv.com/

Eller är det för segt/hardcore för EU-scenen? Tog ju mkt längre tid att levla i FFXI än t.ex. WoW.

Spelade FFXI i drygt ett år för nästan 10 år sedan. Det var kul men man var för gruppberoende tyckte jag så man kunde inte göra nånting ensam.
Vet inte om de ändrade på det senare.
Det nya ser helt ok ut tycker jag.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Spelade FFXI i drygt ett år för nästan 10 år sedan. Det var kul men man var för gruppberoende tyckte jag så man kunde inte göra nånting ensam.

köpte ff 14 och lirade alla fall ett karaktär till lev 50 ensam, blev less sen när man var tvungen att göra uppdrag när man var behov att vara grupp ,då fick man ingen hjälp , ,fick vänta och böna , och det är inte bara ff 14 , nästan alla spel samma gren är så, skulle behövas ändra ,så att man får bottar till hjälp
eller som diablo 3 ,att man automatiks kommer in någon grupp,

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozo64:

Jo det blev bättre på slutet men det tog många år. FFXI är online fortfarande men jag vet inte hur många som spelar det.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jo det blev bättre på slutet men det tog många år. FFXI är online fortfarande men jag vet inte hur många som spelar det.

Har en polare som spelar det fortfarande. Han har nog lirat det i 10 år snart.

Permalänk
Medlem

Testade alfan i ungefär 10 min (allt jag hade tid med pga jobb). Redan Alfa versionen var 100ggr bättre gjord än "orginal FFXIV" så jag ser framemot betan faktiskt.

Däremot så verkar det ju nog som att dom gör om det till en wow-klon nog.

Permalänk

Betanyckel damp just ner i min inbox. Återkommer med rapport....

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

finns la redan en stor tråd om detta...?

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Avstängd

Nummer 14 i serien, herregud. En del utvecklare vet inte när det är dags att gå vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Nummer 14 i serien, herregud. En del utvecklare vet inte när det är dags att gå vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Tja jo, bara sisådär spel 20 totalt, itne som T.ex. Mega man som är uppe i snart 70 spel o.s.v.

FF huvud spel serien generellt sett förutom att vara ett JRPG har bara små saker gemensamt med varandra. De kunde lika väl ha gett dem riktiga namn för så lite har det generellt sett med varandra att göra.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.