Age of Conan Unchained

Permalänk

Tippar på att 90% lirar på Crom.

Permalänk
Medlem

håller på att tanka aoc nu tack vare denna tråden kan kanske vara kul att spela mina gamla chars tills swtor släppts.

men, måste man använda xfire med eller äre bara att ta bort/neka? installern tyckte jag skulle ha xfire.. ><

Permalänk
Medlem

Var längesedan jag spelade age of conan, har kommit tillbaks och spelat sen slutat väldigt många gånger på det här spelet, grafiken och själv gubbarna, rustningarna är jag så förälskad i. Dock så har jag aldrig fastnat för combat systemet dvs pilarna man måste trycka i.
Blir så jädrans långtråkigt när man är trött & så trycker man fel, men nu ska jag ge det ett nytt försök!

Edit: Presis installerat det, det är en sån underbar känsla när man kommer in, saken med age of conan så för en gångs skull så känns det verkligen som ett medeltiden spel. Vet inte vad det är som gör det men måste helt klart bli premium och ge detta en ny chans!
Ingen som har ett gille att rekomendera ?

Permalänk
Medlem

Har hört att inte alla klasser är tillgängliga i F2P versionen. Jag har en Demonancer eller vad de hette (eldmagi) från när jag spelade i slutet av 2008. Kan jag fortsätta med den karaktären eller är den klassen låst?

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

En fråga, går det fortfarande inte att springa igenom andra spelare?

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk

Har kört Unchained ett tag nu som FreeToPlay... och ja det är rätt kul.. tar ett jäkla tag att bli 80 dock...

kan svara på lite frågor...

*Man krockar fortfarande med andra spelare ja... men det går att ta "crouch" för att gå igenom dem. SÅ normalt är det inget problem.

* F2P versionen har, om jag kommer ihåg rätt... 4 klasser upplåsta som man kan spela... en tank (Guardian), en healer (Priest of Mitra), en melee dps (barbarian) och en caster dps (demon). Om man någon gång tidigare har varit subscriber eller tar en subscriber nu och sen går tillbaka till F2P så får man behålla och kan spela med de karaktärer man har... oavsett klass... men man kan bara ha 2 samtidigt i F2P.

Angående prestanda så funkar DX10 versionen bra på ett 4870 så det är inte så krävande... men när man närmar sig någon större stad (som old tarantia) så käkar spelet upp min core2duo 3.4GHz totalt och det hackar väldigt mycket (5-6fps)... inget större bekymmer ute i "världen" dock. Har laddat hem hela spelet komplett förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

En fråga, går det fortfarande inte att springa igenom andra spelare?

nej

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robkiller:

Har kört Unchained ett tag nu som FreeToPlay... och ja det är rätt kul.. tar ett jäkla tag att bli 80 dock...

kan svara på lite frågor...

*Man krockar fortfarande med andra spelare ja... men det går att ta "crouch" för att gå igenom dem. SÅ normalt är det inget problem.

* F2P versionen har, om jag kommer ihåg rätt... 4 klasser upplåsta som man kan spela... en tank (Guardian), en healer (Priest of Mitra), en melee dps (barbarian) och en caster dps (demon). Om man någon gång tidigare har varit subscriber eller tar en subscriber nu och sen går tillbaka till F2P så får man behålla och kan spela med de karaktärer man har... oavsett klass... men man kan bara ha 2 samtidigt i F2P.

Angående prestanda så funkar DX10 versionen bra på ett 4870 så det är inte så krävande... men när man närmar sig någon större stad (som old tarantia) så käkar spelet upp min core2duo 3.4GHz totalt och det hackar väldigt mycket (5-6fps)... inget större bekymmer ute i "världen" dock. Har laddat hem hela spelet komplett förstås.

Prestandan kommer öka avsevärt när patch 3.01.00 kommer till live servern.. Kanske inte i OT eller någon annan huvudstad.. Men sieges / mass pvp bör se en enorm skillnad när det kommer till latencey och även i viss mån FPS.. Kör allt på högsta med min dator och har inga problem någonstans med FPSen.. Dock så är skillnaden mellan duo och quad enorm i AoC..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Blev nyss premium och hade tänkt skapa en ny gubbe. Ska bli sjukt roligt detta!

Permalänk
Medlem

Började lira för några veckor sedan och jag är helt fast! Att jag missat detta spelet innan!
Är med i ett halvsvenskt guild på Fury servern så om ni söker ett trevligt guild hör av er till mig ingame (zarar).

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om 3.1 och serverflytten?

Noterar lägre MS och lite färre lagspikes, dock alldeles för många fortfarande.
DX10-versionen tycker jag blivit riktigt spelbar iom 3.1 dock!

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikerrer:

Vad tycker ni om 3.1 och serverflytten?

Noterar lägre MS och lite färre lagspikes, dock alldeles för många fortfarande.
DX10-versionen tycker jag blivit riktigt spelbar iom 3.1 dock!

Jasså är DX10 spelbart nu? Sist jag testade med dubbla 5850s så hade jag 30fps i Tortage.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jasså är DX10 spelbart nu? Sist jag testade med dubbla 5850s så hade jag 30fps i Tortage.

Crossfire funkar inte i DX10 och kommer ge dig sämre fps än med ett enda kort. Skuggor kommer blinka och jävla sig värre än djävulen själv.

EDIT: Oj jag kan ha fel. Ni snackar om en patch som kommit nyligen. Då kanske dom fixat skiten.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Crossfire funkar inte i DX10 och kommer ge dig sämre fps än med ett enda kort. Skuggor kommer blinka och jävla sig värre än djävulen själv.

EDIT: Oj jag kan ha fel. Ni snackar om en patch som kommit nyligen. Då kanske dom fixat skiten.

Jaha, det förklarar saken. Skall dock testa detta när jag kommer hem, annars fungerade DX9 rätt bra sist jag testade det (för ett gäng månader sedan).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

bump! Någon som spelar? Jag skulle tipsa alla här att börja spela på servern Crom då den är mest befolkad, där finns även flest svenskar

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnum92:

bump! Någon som spelar? Jag skulle tipsa alla här att börja spela på servern Crom då den är mest befolkad, där finns även flest svenskar

Jag och brorsan spelar ibland. Har en Necro på Crom som varit med i Svenska Krigare. :=)

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnum92:

Meh, AoC var ett så kort nöje. Tappa helt lusten på PvE efter första tutorial området och de få PvP rundorna jag körde var det värsta skit jag sett (både för grafik och gameplay).

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Meh, AoC var ett så kort nöje. Tappa helt lusten på PvE efter första tutorial området och de få PvP rundorna jag körde var det värsta skit jag sett (både för grafik och gameplay).

Då kan du inte ha kört på några vidare högra inställningar.. Kör allt på högsta på DX10 med 1920x1080 och har hitills inte hittat något som ser bättre ut.. Klart att man kan tycka gameplayet är kasst om man är van vid t.ex. WoW.. Wow handlar allt bara om att spamma 1-2 knappar.. AoC om du spelar melee så behöver du göra bra mycket mer, t.ex. sikta på din motståndare..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

Då kan du inte ha kört på några vidare högra inställningar.. Kör allt på högsta på DX10 med 1920x1080 och har hitills inte hittat något som ser bättre ut.. Klart att man kan tycka gameplayet är kasst om man är van vid t.ex. WoW.. Wow handlar allt bara om att spamma 1-2 knappar.. AoC om du spelar melee så behöver du göra bra mycket mer, t.ex. sikta på din motståndare..

Fast ändå inte, jag har testat både DX9 och DX10 versionen (som förövrigt fortfarande är dåligt optimerad och ger kass fps även om man har en riktigt bra dator). Visst, det är inte fult men det känns ändå lite konstigt och platt på något sätt. Tycker inte det kan jämföras med TERA som känns bra mycket mer detaljerat än om mycket färggladare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Fast ändå inte, jag har testat både DX9 och DX10 versionen (som förövrigt fortfarande är dåligt optimerad och ger kass fps även om man har en riktigt bra dator). Visst, det är inte fult men det känns ändå lite konstigt och platt på något sätt. Tycker inte det kan jämföras med TERA som känns bra mycket mer detaljerat än om mycket färggladare.

Testade TERA beta, kan inte riktigt förstå hur du kan tycka det ser bättre ut på något sätt än vad AoC gör... Kör som sagt allt på högsta och flyter på kannon.. om du har FPS problem bör du kolla om du har "buffrat" alla zoner i patchern, det underlättar.. sen behövs lite tid att läsa in varje zone i vilket falll som helst men blir bättre i alla fall..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

Testade TERA beta, kan inte riktigt förstå hur du kan tycka det ser bättre ut på något sätt än vad AoC gör... Kör som sagt allt på högsta och flyter på kannon.. om du har FPS problem bör du kolla om du har "buffrat" alla zoner i patchern, det underlättar.. sen behövs lite tid att läsa in varje zone i vilket falll som helst men blir bättre i alla fall..

TERA kan visserligen förbättras på några punkter (skuggor & vatten bland annat) men t ex rustingsdelarna är otroligt detaljerade. Menar inte att AoC är fult men det känns inte lika snyggt som TERA bara. Dock har det ju sina höjdpunkter som vissa städer och dungeons. World designen i AoC känns väldigt passande för spelet.

Jag står i piratstaden precis efter porten och har ca 34fps i 1920x1200 High (DX9) med datorn i sign. Såvida AoC inte stödjer CFX så är det inte speciellt bra. Vet dock inte om jag buffrat eller ej och kan ta en titt på det ikväll när jag kommit hem. Blir laddningstiderna bättre när man buffrat för nu tar det ju ett tag innan man kan starta spelet efter att ha dratt igång Launchern.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

TERA kan visserligen förbättras på några punkter (skuggor & vatten bland annat) men t ex rustingsdelarna är otroligt detaljerade. Menar inte att AoC är fult men det känns inte lika snyggt som TERA bara. Dock har det ju sina höjdpunkter som vissa städer och dungeons. World designen i AoC känns väldigt passande för spelet.

Jag står i piratstaden precis efter porten och har ca 34fps i 1920x1200 High (DX9) med datorn i sign. Såvida AoC inte stödjer CFX så är det inte speciellt bra. Vet dock inte om jag buffrat eller ej och kan ta en titt på det ikväll när jag kommit hem. Blir laddningstiderna bättre när man buffrat för nu tar det ju ett tag innan man kan starta spelet efter att ha dratt igång Launchern.

Yes, laddningstiderna blir bättre när man buffrat... Spelade med ATI 4870 X2 innan jag bytte till Nvidia och tyvärr så får man väll säga att AoC är bättre optimerat för Nvidias kort än för ATIs.. Fråga mig inte varför men så har det varit hitills i alla fall.. Kan köpa ett nvidia för 1500kr och fortfarande ha bättre flyt i AoC än du har med ett ATI kort för över 3000kr

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det fortfarande en fördröjning på hur snabbt man kan utföra en combo? När jag spelade så efter man tryckt på den combo man ville ha och sedan första slaget så fick man vänta en stund innan man kunde göra nästa och sedan vänta igen. Blev inget flyt och man fick sitta och vänta på att nästa "pil" skulle lysa upp istället för att snabbt utföra den. Var väl tänkt som en global cooldown gissar jag, men det förstörde hela nöjet för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Värsta skit du sett? du kan väl erkänna att du överdriver en aning där? Jag som är en väldigt erfaren spelare kan ju säga att tortage är väldigt väldigt tråkigt om man jämför med hur det blir på level 80, där finns det massor av roligt att göra, både för en ny level 80 samt för den inbitne.

Permalänk

Spelar aoc och im loving it ja o en polare håller på att bygga upp en guild stad C L O W N heter vi iaf och vi är full tier 1 så länge den som vill kan ansöka till guilden, vi hjälps åt som fasiken och kör tjötet genom skype, ger extremt bättre kvalite än vent. våra mains är Ondbald och Grimmdeath/grimmdemon

Permalänk

Någon här som spelar detta fortfarande?

Har precis börjat, kör ranger och är lvl 21 i skrivande stund.

Någon som vill lira ihop?

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme3
Athlon II X4 640@3.6Ghz med Hyper TX3
8GB DDR3@1600MHz
Powercolor 280x TurboDuo OC
Corsair CX 400w

Permalänk

Jag måste fråga en sak också!

På gameplay trailers så ser jag att mångas "actionbar" är tre kolumner hög, men min är bara en enda rad. Hur fixar jag detta? Jag får sätta mina combos på dom flyttbara baren, för att alla inte får plats på min actionbar.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme3
Athlon II X4 640@3.6Ghz med Hyper TX3
8GB DDR3@1600MHz
Powercolor 280x TurboDuo OC
Corsair CX 400w

Permalänk
Medlem
Skrivet av diamanten:

På gameplay trailers så ser jag att mångas "actionbar" är tre kolumner hög, men min är bara en enda rad. Hur fixar jag detta? Jag får sätta mina combos på dom flyttbara baren, för att alla inte får plats på min actionbar.

Kan vara att folk använder costom UI tror jag

//Krook

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av diamanten:

Någon här som spelar detta fortfarande?

Har precis börjat, kör ranger och är lvl 21 i skrivande stund.

Någon som vill lira ihop?

Kör du fortfarande? Och isåfall vilken server?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av diamanten:

Du får installera en custom UI, finns i forumet http://forums.ageofconan.com/forumdisplay.php?f=206
Ska finnas en installer som installerar det åt dig sen så måste du updatera den vid varje patch. Men finns program som gör det automatiskt.