Ny mobil med 1 "död pixel"

Permalänk
Medlem

Ny mobil med 1 "död pixel"

tjena köpte en samsung galaxy S2 plus i tisdags, vet inte om den är "död" eftersom den byter färg beroende på vilken färg bakgrunden är, kan man lämna in den och få en ny? eller finns det något man kan göra för att få liv i den?

Permalänk
Medlem

Pröva lämna in den annars så tror jag man kan trycka lite på den så kanske den vaknar..

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

tjena köpte en samsung galaxy S2 plus i tisdags, vet inte om den är "död" eftersom den byter färg beroende på vilken färg bakgrunden är, kan man lämna in den och få en ny? eller finns det något man kan göra för att få liv i den?

Du kan ju lusläsa villkoren om det finns några explicita sådana.

Men oavsett detta, testa att se vad butiken säger.

Antar att det är är en subpixel som antingen är fast i i tänt läge eller fast i släckt läge. (Då får du ju fel färg i många lägen.)

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

kan funka att massera lite på den döda pixeln, annars får du lämna in.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skylar7s:

Pröva lämna in den annars så tror jag man kan trycka lite på den så kanske den vaknar..

Det är ju glas i vägen på SII:an så det går inte, att försöka väcka den med att blinka i olika färger kommer heller inte att gå då det är en amoled skärm.

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Seagate FireCuda 520 1TB | Fractal Design Newton R3 600W | Windows 11 |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
Google Pixel 8a

Permalänk
Medlem

Om dom inte har någon 100% pixel garanti är det något du tyvärr får leva med.
Googlade lite snabbt och det verkar vara lite olika bud från Samsung: http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=76594

Visa signatur

WROOOOOOM
Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk

Jobbar själv med mobiler och jag tror nog att du borde kunna gå och få den utbytt direkt som en DOA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddemann:

Jobbar själv med mobiler och jag tror nog att du borde kunna gå och få den utbytt direkt som en DOA.

okej läste lite om DOA, eftersom det inte gått 7 dagar än

den är köpt på mediamarkt för övrigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponanmsi:

Det är ju glas i vägen på SII:an så det går inte, att försöka väcka den med att blinka i olika färger kommer heller inte att gå då det är en amoled skärm.

aa vet att det går på dator skärmar iaf

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Medlem

Har också jobbat över 2 år med försäljning, vi har skickat in en S2 med motsvarande fel för DOA kontroll och fått den utbytt.

Permalänk
Medlem

update: var in på mediamarkt idag och fick en ny utan problem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

update: var in på mediamarkt idag och fick en ny utan problem!

Kul att det gick bra! Fick du en utan döda pixlar också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcuswb:

Kul att det gick bra! Fick du en utan döda pixlar också?

hitils har jag inte hittat nån

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

okej läste lite om DOA, eftersom det inte gått 7 dagar än

den är köpt på mediamarkt för övrigt

Aouch.. Media markt, då vette sjutton
Nej men klart du får lämna tillbaka den som DOA. Annars om du köpt telefonen utan abb. Har Media martk öppet köp?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Nej men klart du får lämna tillbaka den som DOA. Annars om du köpt telefonen utan abb. Har Media martk öppet köp?

Du kanske skulle läst hela tråden.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Skrivet av Subzero299:

Du kanske skulle läst hela tråden.

Nej, det är förbjudet att läsa hela tråden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Köpte min S2 (och S3) där. När jag hade lämnat affären och lekt med mobilen (S2) så skulle jag ringa ett samtal och då var det något fel med högtalaren så att ljudet blev väldigt konstigt. Som att högtalaren var spräckt. Den som ligger mot örat alltså.

Jag åkte tillbaka några timmar senare och fick ett tillgodokvitto av returavdelningen direkt. Det var bara att gå in och hämta en ny lur (eller om jag ville ha något annat). Så, jag har bra erfarenheter av MM's returavdelning, om än bara 1 ärende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N!klas:

Köpte min S2 (och S3) där. När jag hade lämnat affären och lekt med mobilen (S2) så skulle jag ringa ett samtal och då var det något fel med högtalaren så att ljudet blev väldigt konstigt. Som att högtalaren var spräckt. Den som ligger mot örat alltså.

Jag åkte tillbaka några timmar senare och fick ett tillgodokvitto av returavdelningen direkt. Det var bara att gå in och hämta en ny lur (eller om jag ville ha något annat). Så, jag har bra erfarenheter av MM's returavdelning, om än bara 1 ärende.

Skönt att höra att vissa har positiv feedback från kedjan

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"