Kvällsvaka: Lanseringen av nya Xbox

Permalänk
Melding Plague

Kvällsvaka: Lanseringen av nya Xbox

Klockan 19:00 svensk tid inleds kvällens videosändning från Microsofts lansering av nya Xbox. Följ händelserna live i SweClockers forum.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Detta ska följas! , dags attt göra mat, poppa popcorn och slå igång HTPC:n!

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Ska ladda upp med pizza och en öl kanske!

Permalänk

Intressant då det påverkar hela spelmarknaden!

Permalänk
Medlem

Soon.. avslöjas Xbox Now!
Xbox Now! avslöjas Soon..

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

Gött!! Bara fram med biran o pizzan då alltså

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Xbox now ska nya Live tydligen heta enligt andra sidor. Som xbox ägare men en som inte är villig att pröjsa för att spela MP
hoppas jag innerligt att det blir gratis framöver eller likt PSN+, annars blir det endast PS4 för mig.

Visa signatur

CPU: 5800X3D| Mobo: AORUS X570|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus Prime 9070 XT OC |Chassi: FD Define C |SSD: Samsung 970 EVO 4TB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: Corsair 850W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Klockan 19:00 svensk tid inleds kvällens videosändning från Microsofts lansering av nya Xbox. Följ händelserna live i SweClockers forum.

Läs artikeln

Personligen hoppas jag på 60 fps i 2k. Kommer antagligen bli besviken.
Gärna lite valmöjlighet, så man kan välja mellan 720p och 60 fps och 1080p och 30 fps. Eller nåt i den stilen. Inte för att jag tänker köpa den ändå, men jaja.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

samling klockan 19 var det! vad gör ni här redan?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Hoppas bara för allt i världen att de skippar några jävla krav på "Live" konton som kostar pengar för att använda internettjänster på den, tar de betalt för saker som redan finns i spelet så som de gör nu så blir det PS4 till höst/nästa år istället. Tänker aldrig betala för något som ska vara, verkligen SKA vara gratis i detta sammanhang!

mvh

Permalänk
Medlem

"Uppesittarkväll"?

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Rikimaru:

"Uppesittarkväll"?

Jag brukar inte få vara vaken efter tio på kvällen!!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Tror faktiskt Xbox tar hem kampen om Microsoft skippar att man måste betala för att spela online.

Plus att kontrollen är behagligare imo.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Avstängd

Nu med 8 gb flash drive som standard

Permalänk

Min kropp är redo.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hoppas Microsoft satsar mer på själva spelupplevelsen än på sociala medier. Bomben skulle vara om Blizzard gör en remake på The Lost Vikings för Xbox endast. Då hade jag bokat det efter eventet.

Visa signatur

[CORSAIR GS700] [Z68X-UD3H-B3] [i5-3770k] [CORSAIR H60] [Asus 770] [CORSAIR 8GB DDR3 XMS3] [180 GB SSD]

[Logitech G930] [Logitech G710+] [NAOS 5000] [Define R4] [7 Pro x64]

Permalänk
Medlem

Och den kommer vara hopplöst efter då för oss PC spelare ligger 4k skärmar runt hörnet. Ja konsolerna lär kunna spela upp filmer i 4K (Som knappt finns att få tag i) men att spela spel kommer dom ju kunna glömma.

Skrivet av Satv:

Hoppas Microsoft satsar mer på själva spelupplevelsen än på sociala medier. Bomben skulle vara om Blizzard gör en remake på The Lost Vikings för Xbox endast. Då hade jag bokat det efter eventet.

Det hade varit riktigt dåligt för oss konsumenter. När ska folk inse att "Exklusiva" titlar endast är bra för företaget, och hämmar konsumenterna...?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Vi verkar ha flest XBOX anhängare so far enligt omröstningen.
Frågan är hur det hade blivit om man jämfört denna med en ny omröstning som börjar efter presentationen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Men utvecklingen går för snabbt. Vi måste bromsa och ta in allt först. Som kyrkan sa

Visa signatur

Citera för svar ! | AMD FX 8350 4.0GHz | Asus SABERTOOTH AMD990FX | Corsair 8 Gb 1600Mhz VENGEANCE. 9-9-9-24 | Gtx 680 | Corsair HX 650W. Modulär | Fractal Design Define R2 | Corsair SSD Performance Pro 256 Gb | 2 st hårddiskar på 500 Gb |

Permalänk
Medlem

Det vore lite smartare att sända detta en dag då i stort sätt hela världen har helg. Nu vet jag inte hur lång tid detta kommer att ta men jag vill helst inte sitta uppe till 3 inatt då det är skola/jobb imorgon

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk

Hade vi inte en nyhet om detta precis?

Det ska bli kul med nästa Xbox och se vad Microsoft visar upp men för min del är det Playstation 4 som gäller. Däremot ska det bli kul att se hur handkontrollen till nästa Xbox kommer att se ut för den till X360 är den bästa handkontrollen någonsin.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll vad de annonserar idag!

Jag blir allvarligt ledsen att folk fortfarande sympatiserar med Microsoft efter deras läskiga DRM-krav på utvecklare och kostnader associerade med deras online-funktioner (för både spelare och utvecklare). Att Kinnect-patent har cirkulerat med ansikt- och rumavkänningsteknik i DRM syfte är bra jävla läskigt. Det är bara Apple som har en mer stängd och pengadriven marknad än Microsoft.

Jag tror Playstation (och Sony) är på rätt väg. De skapar en plattform mer lik PC, utan något extra eller onödig bling-bling med spelaren och utvecklaren i fokus. De ser ut att ha lärt sig av sina misstag med PS3. Det blir dock inget som kommer få mig att lämna PC-sfären - vi har allt.

Visa signatur

Asus G74JW - Intel Core i7 2920XM - 8GB DDR3 - Geforce 580m - 120hz monitor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Frågan är hur det hade blivit om man jämfört denna med en ny omröstning som börjar efter presentationen.

Men med väldigt liten marginal

• Nintendo Wii U - 9 - 1.9%

• Sony Playstation 4 - 210 - 44.4%

• Microsoft Xbox - 221 - 46.7%

• Annan/osäker - 33 - 7.0%

473 100%

Dold text
Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk

Man ska inte luras av att det är 8 kärnor. Man vet ju att Intels 4 kärniga är betydligt snabbare än AMD:s 8 kärniga.

Permalänk
Medlem

Tror att både xbox och ps4:an kommer att prestera lika, vad man då än väljer kommer ha med vad man haft tidigare och föredrar.

För mig blir det PS4.

Visa signatur

Windows 8: |CPU: Intel 3770k @ 4,2 Ghz | GPU: Gigabyte GTX 770 OC | Mod: MSI Z77A-GD65 | Minne: Corsair 8GB 1600Mhz | PSU: OCZ 600W | Chassi: Nanoxia Deep Silence 1 | SSD: Samsung 830 128gb | HDD: 2 TB Seagate |
Apple: |Iphone 4 32gb|Mac mini (mid 2011)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ewers:

Tror att både xbox och ps4:an kommer att prestera lika, vad man då än väljer kommer ha med vad man haft tidigare och föredrar.

För mig blir det PS4.

För mig har det alltid varit Xbox eftersom jag tycker mer om handkontrollen. Men tur att alla gillar olika.

Visa signatur

[CORSAIR GS700] [Z68X-UD3H-B3] [i5-3770k] [CORSAIR H60] [Asus 770] [CORSAIR 8GB DDR3 XMS3] [180 GB SSD]

[Logitech G930] [Logitech G710+] [NAOS 5000] [Define R4] [7 Pro x64]

Permalänk
Avstängd

Förväntar mig att det blir gratis att spela multiplayer samt utnyttja appar som Netflix, annars har de garanterat mist mig som kund.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ägt båda Xbox enbart för kontrollen om jag ska vara ärlig.

Fast nu är jag en "PC-anhängare", saknar dock Forza lite.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Kommer bli samma prestanda som PS4:a. Varför skulle de vilja göra en kraftfullare konsol? Utvecklarna anpassar bara spelet efter lägsta prestandan. Om jag kommer köpa en konsol så blir det PS då jag älskar deras exklusiva titlar. MS har för mycket makt, de gör som de själva vill och får folk titt att använda det. Stödjer inte MS mer än nödvändigt dessutom är PS+ så mycket bättre än Live.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av SebboD:

Förväntar mig att det blir gratis att spela multiplayer samt utnyttja appar som Netflix, annars har de garanterat mist mig som kund.

2-0 Till Sony

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits