Xbox One mot Playstation 4 i hårdvara

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGangBanger:

Ja, jag såg att den hade både HDMI in och en HDMI ut så jag antar att man skall koppla in boxern till Xbox och sedan till TV:n. Riktigt coolt och en funktion som jag nog kommer använda mycket om det fungerar.

Läs Anands analys. Enligt dem verkar dem som om man kan lägga en extern källa bredvid innehåll producerat av Xboxen.. Så du kan lugnt spela vidare ACIV medan du tittar på röstningen i melodifestivalen =D
Sen att även min förra TV stödde detsamma genom PiP, och att jag aldrig använt det, är en annan historia.....

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Jag sa gammalt och sketet, alltså i att det inte är bra. Det är begränsat och ej stabilt.
Det var inte jag som sa något om Xbox, jag sa bara att det faktiskt är väldigt dåligt i USA med internet uppkoppling.

Jo men diskussionen gällde om det var så dåligt att det skulle begränsa vilka som skulle kunna äga Xbox med tanke på kravet att den ska kopplas upp då och då. ADSL är fullt dugligt för detta, därav mitt resonemang som du motsade. Även om det inte är på långa vägar lika bra som Sverige överlag, så är det inte dåligt.

När jag säger att det inte är så dåligt, och du säger "Så dåligt är det faktiskt" så säger du ju rakt emot att ADSL räcker förutsatt att vi är överens om att de flesta har tillgång till åtminstone ADSL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nME:

Läs Anands analys. Enligt dem verkar dem som om man kan lägga en extern källa bredvid innehåll producerat av Xboxen.. Så du kan lugnt spela vidare ACIV medan du tittar på röstningen i melodifestivalen =D
Sen att även min förra TV stödde detsamma genom PiP, och att jag aldrig använt det, är en annan historia.....

Kanske smidigt om man vill spela split-screen med var sin konsol för full prestanda för båda spelare?
Tror inte på det själv, men...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamingShyGuy:

Sega sa att Dreamcast skulle köra sina spel i 60 fps. Fast de var ungefär 2-3 spel som körde 60 fps stabilt.

De flesta 3d-spelen kommer fortfarande vara 20-35 fps, eftersom utvecklare offrar gärna fps för mer 'ögongodis'. De enda spelen som kommer vara 60 fps är 2d-spel, flashspel och spel med simpel grafik.

det återstår nog att se , med tanke på att de uppnår 30 fps med dagens consoler blir nog inte 60 någor problem. De säger ju att Call of Duty blir 60 fps vi får väll vänta och se.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?&v=Hi5kMNfgDS4 Kinect verkar också ha förbättrats mycket.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nME:

Jag tyckte väl att hela eventet luktade äpple... Det är alltså genom en Bild-i-Bild-funktion som Microsoft ska "revolutionera underhållningsindustrin"! så iNNOVATIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heat and Serve:

Inte för att vara den som är sådan men i princip ingenting är känt om Steam Box ännu. Faktum är ju att Xi3 hade vad som utgavs vara en Steam Box prisad mellan 499 till 999 dollar och grafikkretsen är visst AMD A10 med integrerad grafik. Kodnamnet är Piston.

Nu blev ju Piston inte den officiella Steam Boxen. Men Valve verkade ju göra gällande att det skulle finnas utrymme för tredjeparts Steam Boxar. Alienwares X51 var ju faktiskt också ryktad om att kunna vara Valves Steam Box vid ett tillfälle. Där rör det ju sig o men i3 processor och ett GTX 645 i instegsmodellen. Den dyraste varianten bjuder på en Intel Core i7 och ett GTX 660. Men då kostar den runt 12 000:- också.

Det faktum att i stort sett vilken PC som helst i teorin skall kunna tjänstgöra som en Steam Box spelar ju inte lite grann också.

Så får vi ju inte glömma att både Xbox One och Playstation 4 är utvecklat av stora företag med som arbetar i en miljardindustri och förmodligen har en rätt hyfsad överblick av marknaden. Visst kan produkter floppa men att de inte har the best of the best of the best i CPU och GPU väg kan ju faktiskt ha sina skäl. De kanske vet att om fem år så är det värt att uppgradera igen och att det finns en kundbas för det?

Jag vet att vi inte vet någonting om Steambox och den lär bli dyrare än PS4 och XO men jag skrev steambox mest för att visa hur lite intresserad jag är av konsollerna för tillfället, och vart jag vänder mina blickar mot istället.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Tangent och mus support till nya gen så skippar jag nytt GPU och köper konsol iställe.

Visa signatur

3570K | CM Seidon 240M | 16GB | 7950| 240GB SSD 2TB HDD |FD R5 | XL2411T | Zowie ZA-13 | Ducky G2PRO_Black | Ducky Shine 3TKL_RED | Corsair K90_RED | OnePlus X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Jo men diskussionen gällde om det var så dåligt att det skulle begränsa vilka som skulle kunna äga Xbox med tanke på kravet att den ska kopplas upp då och då. ADSL är fullt dugligt för detta, därav mitt resonemang som du motsade. Även om det inte är på långa vägar lika bra som Sverige överlag, så är det inte dåligt.

När jag säger att det inte är så dåligt, och du säger "Så dåligt är det faktiskt" så säger du ju rakt emot att ADSL räcker förutsatt att vi är överens om att de flesta har tillgång till åtminstone ADSL.

Nej, gå tillbaka och läs vad han som du svarade skrev en gång till.
Han sa inte att det skulle begränsa vilka som kan äga ett Xbox One, läs själv:

Citat:

Man måste nog tänka på att vi i norden har väldigt väl utbyggd infrastruktur för bredband. Ser liksom inte ut så i resten av världen. Vissa delar av USA är ju i stort sett ett u-land när det gäller detta. I och med att USA är Microsofts kärnmarknad så kan det vara ett ganska riskabelt beslut med en påtvingad uppkoppling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Nej, gå tillbaka och läs vad han som du svarade skrev en gång till.
Han sa inte att det skulle begränsa vilka som kan äga ett Xbox One, läs själv:

Han ser det som riskabelt med påtvingad uppkoppling med hänvisning till att alla kanske inte har en uppkoppling i USA. Eller? Kan du utläsa något annat menar du? Jag hävdar iaf att det inte är så riskabelt då de flesta har tillgång till duglig uppkoppling.

Citat:

Man måste nog tänka på att vi i norden har väldigt väl utbyggd infrastruktur för bredband. Ser liksom inte ut så i resten av världen. Vissa delar av USA är ju i stort sett ett u-land när det gäller detta. I och med att USA är Microsofts kärnmarknad så kan det vara ett ganska riskabelt beslut med en påtvingad uppkoppling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTobbe:

Tangent och mus support till nya gen så skippar jag nytt GPU och köper konsol iställe.

PUT YO HANDS UP!

Visa signatur

Theres no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av h0psi:

Ok, men jag förstår inte varför detta är ett så stort problem? Jag bor mitt ute i landet och här har väl varit ett par timmars internetavbrott de senaste 3 åren. Strömavbrott har vi haft mer av men då hjälper det ju inte ett skit att internet fungerar...

Har säkert nämnts förut i nån av dessa Xbox-ps4 trådar... Problemet är inte när man är hemma, alla är väl stort sett uppkopplade hemma. Problemet dyker upp när jag vill ta med konsolen till landstället eller till en fjällstuga t.ex.

Inte lätt att roa ungar när det är lite taskigt väder ute, vet väl du "gubben" (tänkte på ett tidigare inlägg av dig där du nämnde Senior, vilket jag tyckte var en bra idè)

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Han ser det som riskabelt med påtvingad uppkoppling med hänvisning till att alla kanske inte har en uppkoppling i USA. Eller? Kan du utläsa något annat menar du? Jag hävdar iaf att det inte är så riskabelt då de flesta har tillgång till duglig uppkoppling.

Han sa inte att alla kanske inte har en uppkoppling. Men den kan ju vara för dålig, vilket det ofta är för många.
Vet inte vart man kan kolla upp det men jag är säker på att majoriteten inte har så snabbt internet hemma,
inte ens i Sverige (bättre kanske men förhållande med vad vi kan ha då).
I många hem har man kanske flera datorer, eller flera enheter som använder internet och då kanske det kan vara bra att slippa
det för en enhet som kan klara sig utan det, om man nu inte spelar online dvs.

Permalänk
Skrivet av Snigeln Bert:

Förstår inte vad problemet är...dom annonser något dom kommer satsa mycket på "tv,sport och exkusiva serier" och vill ha fokus på det under första eventet för den breda massan. Det är ingen nyhet att Xbox360 som haft speltorka sedan 2009 nästan enbart sålt konsoler "fler än Sony" tack vare dom sociala funktionerna osv. Så att visa något annat först skulle vara helt fel.

Sedan på E3 så kommer det förhoppningsvis vara mer spel. Säger det för att INGEN vet ännu. Men eftersom dom har 15 exklusiva titlar så finns det gott om material för ett gamer event till E3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EssesD:

Om du för en sekund tror att det faktiskt var Xboxen som skapade bilderna, och att det inte var förinspelat, så är du långt ute och cyklar.

Varför?
Jag har inte läste så mycket, slökollade mest lite bara.
Men som jag fattat det så var det xboxen som gjorde allt och det var inte förinspelat.

Har du annan information tar jag mer än gärna del av den.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Aleshi:

Skrivet av Friterad:

Han sa inte att alla kanske inte har en uppkoppling. Men den kan ju vara för dålig, vilket det ofta är för många.
Vet inte vart man kan kolla upp det men jag är säker på att majoriteten inte har så snabbt internet hemma,
inte ens i Sverige (bättre kanske men förhållande med vad vi kan ha då).
I många hem har man kanske flera datorer, eller flera enheter som använder internet och då kanske det kan vara bra att slippa
det för en enhet som kan klara sig utan det, om man nu inte spelar online dvs.

Har själv bott i USA fram tills för ett halv år sedan och jag kan då intyga att så inte är fallet. Jag bodde i en medelstor stad (med amerikanska mått) med ca 100,000 invånare, ca 3 miles från centrum.. det bästa jag kunde få var ett "upptill 8bmit/s" DSL abonemang... sen fick jag som best ut ca 6mbit/s iaf. Såg på ABC när de hade ett raportage om det här i början av 2012, då uppgav de att 35% (ungefär, är osäker på siffran) av USA's befolkning inte hade tillgång till något form av fast "High speed internet" och då räknade de även in DSL där. Dvs över 1/3 av befolkningen sitter fortfarande på 3G eller dial-up fortfarande för så sent som ett år sedan...

edit: ursäkta stavning etc, svenskan sitter inte riktigt 100%

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5700X3D RAM Corsair Vengance 32GB @ 36000 MHZ
GPU Gigabyte 4070 Super Gaming OC Skärm Acer X34A

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Tycker på pappret ser ps4 starkare och blir en sån jag köper, gillar inte direkt microsoft, hade en 360 som gick sönder efter några månader vid launch sen tröttnade jag på dom.

Åh f-n, så du hade något som gick sönder ...det måste vara rena skiten...aldrig varit med in innan

Permalänk
Skrivet av sleepzou:

Xbox One FTW. Kolla på hårdvaruskillnaderna mellan 360 och ps3 ändå så såg spelet istortsett identiska ut.

Men det var ju för att ps3 arkitekturen var svår att utveckla för, vilken inte alls gäller ps4.

Permalänk
Skrivet av Snigeln Bert:

Den har postats i tråden innan, men, men

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | Steam Deck | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av WDac:

för mig är det inte PC vs Consol, utan snarare olika sätt att spela olika spel på, och denna hysteri om att att PC fortfarande är bättre NO SHIT SHERLOCK till er alla, klart PC är bättre helt andra förutsättningar.

PC spelar man vissa spel på Consol spelar man andra typer av spel, gärna med polare och familj i soffan, jag ser consollen som en mer socialt spel alternativ i hemmet, å kom inte med att det är lika socialt med att spela online å använda sig av Ventrilo, TeamSpeak, Skype osv, det är också socialt på sitt sätt men man träffar inte människor IRL online

så jag ser PC och Consol som två helt olika sätt att spela på. båda har sina fördelar och nackdelar, har man en av varje så är det "komplett"

jag tror XBOX One kommer generellt bli större, då dem högst troligen kommer ha ett lägre pris och där med sälja fler enheter, PS4 blir en GeekMaskin som vanligt

jag antar att jag är ensam om att ha datorn kopplad till tv'n med handkontroll och vänta här nu man kan spela flera stycken samtidigt då med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Har säkert nämnts förut i nån av dessa Xbox-ps4 trådar... Problemet är inte när man är hemma, alla är väl stort sett uppkopplade hemma. Problemet dyker upp när jag vill ta med konsolen till landstället eller till en fjällstuga t.ex.

Inte lätt att roa ungar när det är lite taskigt väder ute, vet väl du "gubben" (tänkte på ett tidigare inlägg av dig där du nämnde Senior, vilket jag tyckte var en bra idè)

Jo det är ju sant, inget problem jag kommer ha så det var inget jag tänkte på. Kanske man kan lösa med mobilt bredband eller använda mobilen (wifi) ja, något

Hehe ja det var lite skämt lite allvar men visst fan var det på sitt sätt en bra idé

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Jahaaa!!! Det är en spelkonsol? Trodde det var en htpc enligt deras vaka. Fan så dum jag är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cAWPer:

Jahaaa!!! Det är en spelkonsol? Trodde det var en htpc enligt deras vaka. Fan så dum jag är...

Det är väl en spelinriktad multimedia konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Det är väl en spelinriktad multimedia konsol.

Åfan de kanske var så det var! Haha!

Permalänk
Medlem

Ps4 lätt

Xbox one var ju en riktig besvikelse

http://www.youtube.com/watch?v=9ekOtn7L1N0 check it out

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kriss92:

Xbox one var ju en riktig besvikelse

http://www.youtube.com/watch?v=9ekOtn7L1N0 check it out

Att man bara orkar lägga 20+ minuter på att såga en första reveal...alltså innan man ens vet mer om produkten, provat den eller hört vad andra säger om den. Jag vet fan inte men killen är ju bra på att sälja sina tankar om inte annat

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Varför ha en reveal om dem bara visar upp skit då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kriss92:

Varför ha en reveal om dem bara visar upp skit då?

Det är ganska relativt vad som är skit eller inte. Jag tar det hela med ro, har lite annat i livet så pissar inte direkt ner mig om det inte blir det jag förväntade mig. Jag tror dock jag kommer köpa det ändå, livet går helt enkelt vidare. En reveal säger ju heller inget om hur produkten faktiskt presterar så jag är försiktig med åsikter i det här väldigt nyfödda läget.

Visa signatur