Lättklädd kvinna från MSI bygger dator med Intel Haswell

Permalänk
Medlem

Haha! Tycker videon mest kändes löjlig, började bra med en påklädd tjej som lirade dator, kunde väl ha fortsatt så med.

Nästa gång ska jag bygga dator i kalsonger och...BH.

Permalänk

Rolig marknadsföring
Så jäddra löjlig dock.

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Det jag stör mig mest på är att de indirekt anklagar mig för att vara en idiot, givet att jag tillhör målgruppen för reklamen.

på vilket sätt då? att du är för blåst för att kolla vad du köper istället för att kolla på henne? om du gör det...

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Medlem

Så länge hon fixar tänderna så har jag inget emot att få med henne på köpet av moderkortet.
Det finns gott om reklam med halvnakna tjejer och så kommer det fortsätta, så länge dom gör det av egen fri vilja så ser jag ingen anledning att hålla på o klaga över sexism.
Nu får ni helt enkelt ge er...
Det var nog inte bara jag som Inte tittade på komponenterna, dock med undantaget av tänderna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Vit
64 GB Kingston DDR5 6000MHz CL30 | MSI B850 GAMING PLUS WIFI
MSI GeForce RTX 4080 Super 16G VENTUS 3X OC| Kioxia Exceria G4 NVMe SSD 1TB |
HAVN HS 420 Vit | Corsair RM 750
AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MetalWolf:

på vilket sätt då? att du är för blåst för att kolla vad du köper istället för att kolla på henne? om du gör det...

Uppenbarligen verkar det vara så. Förmodligen kränkt.

Permalänk

haha, kul att se en del som klagar på reklamen och så har dom en avatar på forumet som är av liknelse, ingen nämnd ingen utpekad

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Medlem

Hon var ju inte ens snygg...

Sluta va moralkärringar... Varför bryr ni er om att de använder halvnakna flickor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MetalWolf:

moraltanter ge er, ni klagar på att dom kör med halvnaket och i andra vändningen klagar ni på hennes tänder?! good point!

Sen när blev forumets alla åsikter en och samma persons åsikter?

Permalänk
Medlem

Älskar hur folk blir så upphetsade på grund av en reklam

Sug på denna

Permalänk
Medlem

Asiaaan baaabes

Permalänk
Skrivet av Suedede:

Sen när blev forumets alla åsikter en och samma persons åsikter?

sa jag inte, men jag pekar inte ut någon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker det låter som en skvaller tants hörna, en bunt kärringar som gnäller buhuuu hon är halvt naken, vilken töntig reklam bla bla bla.......Herregud det är reklam, gå och snaska på en kotte eller nått, själv ska jag ner och hämta tvätten i tvättstugan hör och häpna.

Visa signatur

For me to Know and for you to Find out.

Permalänk

Skulle vilja se vissa killar i forumet ställa upp på samma reklam

edit: eller era morsor.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MetalWolf:

Jag gillar kvinnor och tuttar, särskilt snygga kvinnor med trevliga tuttar som i filmen. Jag antar att vitsen är att jag ska associera deras produkt med någonting annat som jag gillar, som presenteras samtidigt. Det kanske rent av funkar så, i regel. Jag är ingen psykolog. Men efter att blivit utsatt för reklam i 20+ år är man luttrad, vilket gör att jag tolkar de billigaste tricken man kan använda som en ren förolämpning. "Bra reklam" fångar ditt intresse och gör dig nyfiken utan att samtidigt visa en skylt med texten "VI FÖRSÖKER LURA DIG JUST NU, HAHA!".

Permalänk
Medlem

En eloge till MSI för ett lyckat reklamkoncept!
Visst är det sexistiskt, och inte ens speciellt smakfullt... MEN dom har lyckats skapa en vild diskution med snart 140 inlägg på en timmas tid på sveriges bästa hårdvaruforum!!

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mars SSX:

Och just därför skiter man i MSI's produkter. Skräp. Oseriöst företag så det heter duga och om jag inte minns fel hade dom väldigt många RMA's...

De har ju fått toppkritik utav det mesta med sina produkter.

Men videon var väl sisådär

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Donkey:

Och där kom moralposten....

Grow up vi lever i en värld där kvinnor får göra vad fan de vill med sina kroppar. sen att det finns moralkärringar och feminister som vill får det till att bolagen och männen objektifierar kvinnans kropp för deras sexuella egenskaper och det är klart att bolagen exploaterar denna makalösa skapelse.

konstigt nog så bölar inte folk när Scandal beuties åker runt och visar upp sig eller andra bilder som underåriga tjejer lägger ut på bilddagboken,Instagram och Facebook......

Kvinnor får göra vad de vill med sina kroppar och ingen skall behöva tvinga de till det heller....

Vill de klä av sig för att få lite cash eller andra förmåner så fine låt de göra det!

...och det bästa är; kvinnor gnäller för att dom objektifieras - man kan ju undra varför.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fyfan vad löjligt!

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Avstängd

hmm börjar msi bli desperat? hehe

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem

Sämsta men samtidigt de bästa jag har sett

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Snygg kropp men har Asiaten tuggat tuggtobak halva livet? Grågula tänder!

Visa signatur

CPU: 5800X3D| Mobo: AORUS X570|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus Prime 9070 XT OC |Chassi: FD Define C |SSD: Samsung 970 EVO 4TB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: Corsair 850W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Så jävla dåligt av MSI... Borde bojkotta skiten helt! Tur att jag inte har något i min burkar från MSI iaf!!

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk
Entusiast

Visst, på sommaren är många gamers lättklädda, det går hand i hand med de 31ºC man har på rummet efter en stunds eldande av grafikkort.

Men en video när en lättklädd tjej ganska våldsamt sätter ihop en dator, och som exkluderar de viktiga smådetaljerna är ju ganska cheesy.

Sen kan man ju undra varför dom tog tjejen som dubbar videon direkt från nikelodeon

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns oerhört intelligenta kvinnor som håller på med datorer och borde lyftas fram, som Grace Hopper.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

ALDRIG mer MSI!

Visa signatur

Lancool K-62 | ASUS P7P55D-E PRO | Intel i5 @3,2 | Corsair XMS3 8GB 1600 Mhz | Sapphire Radeon HD 5970 | Corsair 750W
Samsung Galaxy S3, Cyanogenmod

Permalänk

Alltid trevligt. Finns även massor med bilreklamer eller på bil/båt mässor mm så kör samma sak, sex sells , så är det.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Jösses vad en icke-nyhet kan engagera. Visst är den rätt så fånig och smaklös men i övrigt tycker jag inte att det är mycket att hänga upp sig på.
Reklam ser olika ut runt om i världen och MSI tänkte jag inte köpa i vilket fall.

Frågan är hur många som blivit kränkta av att se mig bygga dator med ölmage och skäggstubb iförd endast underkläderna?
Mina odubbade hummanden och muttranden kunde dessutom lämna alla tolkningar fria.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 XL | Gigabyte X870E Aorus Elite WIFI7 | Ryzen 9950X3D | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 Vengeance | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Red Devil | Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 | Seasonic Focus GX 1000W ATX 3.1

Permalänk
Medlem

Något av det absolut löjligaste jag sett på länge. Finns det verkligen någon som ser den där reklamen och därefter tänker att nu blir det MSI för hela slanten, de har ju en tjej i bikini i sin reklam. Reklam som anspelar på sex funkar nog bara om målgruppen är personer som köper produkter mer på känsla. Jag misstänker att alla, oavsett vilket land man råkar komma ifrån, som bygger sin egna dator köper delar utifrån pris, prestanda och behov.

Permalänk
Medlem

Naket eller ej... Sex i media har jag inga problem med. Moralpaniken är bara nåt fula kärringar med håriga ben har dragit igång. Hur som helst så var det här inte speciellt sexigt. Riktig B-marknadsföring. Har aldrig gillat MSI. De har alltid legat steget efter gällande kvalitet och överklockningsbarhet. Mixtrande med interna klockor osv. Och musikvalet?
Det märks att de vänder sig till p-12or, vilket inte är förvånande. De som köper "yo-yo"-moderkort mm för att "maxxxxaa bf3" är ju den målgruppen. Sett till det så gör de ju helt rätt med tanke på vilka produkter de lanserar.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av ericsundell2:

Alltid trevligt. Finns även massor med bilreklamer eller på bil/båt mässor mm så kör samma sak, sex sells , så är det.

Ja, fortplantning säljer som bara fan av någon anledning. Ändå vill inte många bli farsor i ung ålder

Visa signatur

Live now! Die later!