Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Här är något för hörlursnördarna:

Jag söker inte bäst bas, bäst "ljudbild" eller bäst volym här inte, jag vill ha bäst "surround" typ.
Jag vill höra om fienden i Counterstrike går 143 grader bakom mig, inte "snett vänster/bakåt". Det gick i 1.6. Det är svårare i CS:GO, det är ännu svårare med ett par jävla Sennheiser PC-151. Helst ska det vara stora lurar med kåpa. Behöver inte ha mikrofon.

AKG K701 kanske är något som lockar? Thomann har de för 1699kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

För tillfället blir det val mellan 2 olika rör. Electro Harmonix Gold plated och ett par Sovtek rör.

Men ska köpa Amperex Orange Globe snart samt Bifrost Uber. (Schiit Bifrost Uber DAC)

Återkom gärna med vilka rör du föredrar till LCDorna, funderar också på att testa på Lyr förr eller senare om jag skulle testa på hybrid innan jag övergår tillbaka till OTL/OCL.

Visa signatur

Ljud                        Till salu
Sound Blaster ZxR → Philips Fidelio X1 / Sennheiser IE 80

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Jag söker inte bäst bas, bäst "ljudbild" eller bäst volym här inte, jag vill ha bäst "surround" typ.
Jag vill höra om fienden i Counterstrike går 143 grader bakom mig, inte "snett vänster/bakåt". Det gick i 1.6. Det är svårare i CS:GO, det är ännu svårare med ett par jävla Sennheiser PC-151. Helst ska det vara stora lurar med kåpa. Behöver inte ha mikrofon.

Skrivet av IntelAti:

AKG K701 kanske är något som lockar? Thomann har de för 1699kr.

Håller med att K701 är nog bästa stället att börja på för ljudbild. Kungarna är dock T1 och HD800, men dom är mycket dyrare

Sen tror jag nog det hjälper också om man kör med Dolby Headphone eller CMSS3D via ljudkortet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estatus:

Återkom gärna med vilka rör du föredrar till LCDorna, funderar också på att testa på Lyr förr eller senare om jag skulle testa på hybrid innan jag övergår tillbaka till OTL/OCL.

Provade min kompis LCD-2 med lyr förra veckan och den kortare stunden vi provade mellan Electro Harmonix rören och Sovtek så har Electro harmonix lite mer fokus på bas och midrange än diskant medans Sovtek rören hade mer fokus på midrange och diskant.

Kör för tillfället på Electro Harmonix för att kunna vara nöjd med mina HD700 som har en tyvärr småjävlig diskant främst till kvinnliga röster.

Men får återkomma med hur jag tycker det låter med LCD-2 efter att ha lyssnat I fler timmar med de och Lyr.

Lyr I sig låter inte särskilt rör enligt min polare. Mer att den tar det bästa av två världar ljudmässigt.

Permalänk

Någon som har en Odac till salu?

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Jag använder då och då ett par Sennheiser HD 414 SL lurar när jag lyssnar på musik, mestadels olika former av elektronisk musik, men även en hel del annat också. Jag är inte ljudmässigt direkt missnöjd med dessa lurar, men kan få lite ont i öronen om jag har dem på mig längre stunder, så jag funderar på att köpa ett par nya lurar och skulle tacksamt ta emot förslag.

Mina kriterier är förstås då att de skall vara sköna att ha på sig, ljudmässigt vill jag ha öppet och luftigt ljud med stor rymd och detaljrikedom, djup och len bas men ej överbetonad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nifrit:

Jag använder då och då ett par Sennheiser HD 414 SL lurar när jag lyssnar på musik, mestadels olika former av elektronisk musik, men även en hel del annat också. Jag är inte ljudmässigt direkt missnöjd med dessa lurar, men kan få lite ont i öronen om jag har dem på mig längre stunder, så jag funderar på att köpa ett par nya lurar och skulle tacksamt ta emot förslag.

Mina kriterier är förstås då att de skall vara sköna att ha på sig, ljudmässigt vill jag ha öppet och luftigt ljud med stor rymd och detaljrikedom, djup och len bas men ej överbetonad.

"öppet och luftigt ljud" kan jag tänka mig kanske K701, dock har dom, enligt mig, ganska anemisk bass. Alternativt finns HE-400 och DT990 som också har vad jag skulle kalla för "öppet och luftigt" ljud fast med lite mer/bättre bass. Det man oftast utgår efter är öppen design för att få det 'luftiga' ljudet. Den enda slutna hörluren jag kan tänka mig som fortfarande har bra ljudbild är D5000, kanske också DT770.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nifrit:

Det som passar ganska bra in på din beskrivning är Audio Technica ATH-AD700. Luftigt och klart ljud, men känns för vissa låtar lite för lätta i basen. Men hörlurar är så personliga, rekommenderar att lyssna på några par före ett köp.

Visa signatur

DR.DAC 2 DX | AKG K7XX / Ultrasone HFI-2400 / Alessandro MS1i

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

När du säger "med kåpa" menar du då att du vill att de ska vara slutna? Dvs är det viktigt att de isolerar ljudet? Slutna lurar har ju rätt ofta lite sämre ljudbild kan vara värt att tänka på.

Om du vill ha bra gaminglurar så är det väl som vanligt dags att hänvisa till den här massiva tråden på head-fi:
http://www.head-fi.org/t/534479/mad-lust-envys-headphone-gami...

Står mycket om hur lurar funkar med surroundgaming där!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

När du säger "med kåpa" menar du då att du vill att de ska vara slutna? Dvs är det viktigt att de isolerar ljudet? Slutna lurar har ju rätt ofta lite sämre ljudbild kan vara värt att tänka på.

Om du vill ha bra gaminglurar så är det väl som vanligt dags att hänvisa till den här massiva tråden på head-fi:
http://www.head-fi.org/t/534479/mad-lust-envys-headphone-gami...

Står mycket om hur lurar funkar med surroundgaming där!

Nej asså det är irrelevant. Jag vill bara att formen är "gaming-standarden", att de läcker ljud ska inte vara något problem. Är förhoppningsvis singel något år till. Trött på att ha någon i rummet.

Jag tror inte mitt pissiga ljudkort kommer göra dom rättvisa, kör mITX-låda och har inte ens plats att stoppa in ett (blir alltså ett integrerat med 7.1 eller 5.1 eller vad det nu är). Bör jag köpa USB-lurar istället då? För de får väl som "eget" ljudkort?

Edit: Läste tråden på head-fi. Blir en av dessa:

AKG-Q701 - egentligen för dyra för min "budget"
Sennheiser PC360/HD598 - klämmer in skallbenet i hjärnan bara...
Skullcandy Slyr - ser plastigt ut, kommer paja?

Funderar på att chansa på Audio-Technica AD700, och bara hoppas att de sitter bra. Det verkar så efterblivet hur de designat delen ovanpå huvudet bara, se bild... Någon som har dom som tycker dom sitter bra?

Kommer säkert sluta med att jag köper AKG-Q701 och får ångest för att jag köper lurar för 2000 när jag har en dator för 5,5k.
OK, verkar bara vara Slyr som går att få tag på till rätt pris, billigaste Q701 går på 1700 medan Slyr går på 560. Snål-idioten i mig lutar ditåt.

Edit igen, för 50:nde gången. Magkänslan säger att jag verkligen inte vill ha Skullcandy. Är Qpad QH-85 skräp i jämförelse med de andra grejerna jag tittat på? Känns som ett "lyx-Siberia" ungefär, vore ju tråkigt. Men de kostar ändå hälften (800 kr) av vad alla andra grejerna gör.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Nej asså det är irrelevant. Jag vill bara att formen är "gaming-standarden", att de läcker ljud ska inte vara något problem. Är förhoppningsvis singel något år till. Trött på att ha någon i rummet.

http://www.respawn.in/uploaded/product_images/795622f47b91a56...

Jag tror inte mitt pissiga ljudkort kommer göra dom rättvisa, kör mITX-låda och har inte ens plats att stoppa in ett (blir alltså ett integrerat med 7.1 eller 5.1 eller vad det nu är). Bör jag köpa USB-lurar istället då? För de får väl som "eget" ljudkort?

Funderar på att chansa på Audio-Technica AD700, och bara hoppas att de sitter bra. Det verkar så efterblivet hur de designat delen ovanpå huvudet bara, se bild... Någon som har dom som tycker dom sitter bra?

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51Y1iKZQs3L._SX385_.jpg

Kommer säkert sluta med att jag köper AKG-Q701 och får ångest för att jag köper lurar för 2000 när jag har en dator för 5,5k.
OK, verkar bara vara Slyr som går att få tag på till rätt pris, billigaste Q701 går på 1700 medan Slyr går på 560. Snål-idioten i mig lutar ditåt.

Edit igen, för 50:nde gången. Magkänslan säger att jag verkligen inte vill ha Skullcandy. Är Qpad QH-85 skräp i jämförelse med de andra grejerna jag tittat på? Känns som ett "lyx-Siberia" ungefär, vore ju tråkigt. Men de kostar ändå hälften (800 kr) av vad alla andra grejerna gör.

Tvivlar på att HD598 skulle klämma in skallbenet, går alltid att böja ut och töja ut bandet så att den inte spänner så fruktansvärt. Ifall du funderar på Q701, så ska det nämnas att K701 och K702 är i stort sett samma hörlur, och jag skulle rekommendera dig att köpa den som du kan hitta billigast. Fast var hittar du Q701 för ~2000kr :)?

Ang. AD700 så gäller det nog att provlyssna först, hörlurarna ska vara utmärkta att spela med, men de kan vara något... tråkigare att använda till annat. På vissa sitter vingsystemet väldigt bra, däremot är det vissa som kan ha problem där. Men ska jag vara helt ärlig tvivlar jag på att du kommer få problem med HD598 eller AD700 (förutsatt att du inte har ett onormalt huvud ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Tvivlar på att HD598 skulle klämma in skallbenet, går alltid att böja ut och töja ut bandet så att den inte spänner så fruktansvärt. Ifall du funderar på Q701, så ska det nämnas att K701 och K702 är i stort sett samma hörlur, och jag skulle rekommendera dig att köpa den som du kan hitta billigast. Fast var hittar du Q701 för ~2000kr :)?

Ang. AD700 så gäller det nog att provlyssna först, hörlurarna ska vara utmärkta att spela med, men de kan vara något... tråkigare att använda till annat. På vissa sitter vingsystemet väldigt bra, däremot är det vissa som kan ha problem där. Men ska jag vara helt ärlig tvivlar jag på att du kommer få problem med HD598 eller AD700 (förutsatt att du inte har ett onormalt huvud ).

Tyvärr blir det nog ingen av AKG-grejerna, det blir för dyrt. Eller jag har råd såklart, men jag ska plugga i höst och då kan den där tusenlappen bli 4 flaskor sprit istället. Förövrigt hittade jag det på ebay Typ 5 återförsäljare till det priset. Men det är ju förstås utan moms (betalar man tull är man feg )

Jag är faktiskt väldigt sugen på AD700, men de är ändå ganska dyra. HD598 är också för dyra jämfört med PC360 också, typ samma lur enligt head-fi recensionerna. Tänkte på att man får med en mic till PC360 ^^.

Ska försöka dra till nåt ställe som har AD700 och prova. Skullcandy är säkert mediokra va?

Edit: AD700 kostar 1900 i Sverige. Dom går bort. Lämnar oss med Sennheiser om jag söker kvalité och inte vill betala 2000+? Så får det bli. Kör på PC360. Tack för råd och tack för länken till head-fi sidan, han verkade ha koll

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Funderar på att chansa på Audio-Technica AD700, och bara hoppas att de sitter bra.
Är Qpad QH-85 skräp i jämförelse med de andra grejerna jag tittat på? Känns som ett "lyx-Siberia" ungefär, vore ju tråkigt. Men de kostar ändå hälften (800 kr) av vad alla andra grejerna gör.

AKG är lite tungdrivna om du inte har ett höjdarljudkort. (borde funka "OK" men kanske inte till sin fulla potential)
HD598 var riktigt bekväma såvitt jag minns dem. Har du stort huvud?
AD700 sitter bättre om man har större huvud har jag för mig. Det sitter riktigt löst, så ifall du rör dig mycket och fort så kan det kanske faktiskt hamna snett. Men det är rätt luftigt och skönt för dem det passar bra för. De är bra gaminglurar med bra positionering, men osäker på om de är värda de pengar de verkar kosta i sverige.
Skullcandy skulle jag också skippa - känns ju "mja".
Jag har hört att Qpad QH-85 är samma lurar i grunden som några Takstar lurar, som tydligen är rätt ok.
Stor tråd här: http://www.head-fi.org/t/585356/the-takstar-technical-pro-gem...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

AKG är lite tungdrivna om du inte har ett höjdarljudkort. (borde funka "OK" men kanske inte till sin fulla potential)
HD598 var riktigt bekväma såvitt jag minns dem. Har du stort huvud?
AD700 sitter bättre om man har större huvud har jag för mig. Det sitter riktigt löst, så ifall du rör dig mycket och fort så kan det kanske faktiskt hamna snett. Men det är rätt luftigt och skönt för dem det passar bra för. De är bra gaminglurar med bra positionering, men osäker på om de är värda de pengar de verkar kosta i sverige.
Skullcandy skulle jag också skippa - känns ju "mja".
Jag har hört att Qpad QH-85 är samma lurar i grunden som några Takstar lurar, som tydligen är rätt ok.
Stor tråd här: http://www.head-fi.org/t/585356/the-takstar-technical-pro-gem...

Nja medel xD? Jag kommer ju inte ha ett kanonljudkort så känner att det är pengar i sjön för AKG då

HD598 är ju också tokdyra. Det pratas om att HD595 ska vara enb billigare version än PC360 också men de kostar ju ännu mer?
Spelar ju mycket Counter-Strike, blir även milt frustrerad ibland. Skulle headsetet hamna snett eller ramla av dödar jag det :D. AD700 verkar ju helt fel prissatt i Sverige iallafall.

Efter att ha läst 5 sekunder på Prisjakt verkar QH-90 (slutna) vara grymt mycket bättre än QH-85? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1374123

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av CoZalon:

Tyvärr blir det nog ingen av AKG-grejerna, det blir för dyrt. Eller jag har råd såklart, men jag ska plugga i höst och då kan den där tusenlappen bli 4 flaskor sprit istället. Förövrigt hittade jag det på ebay Typ 5 återförsäljare till det priset. Men det är ju förstås utan moms (betalar man tull är man feg )

Jag är faktiskt väldigt sugen på AD700, men de är ändå ganska dyra. HD598 är också för dyra jämfört med PC360 också, typ samma lur enligt head-fi recensionerna. Tänkte på att man får med en mic till PC360 ^^.

Ska försöka dra till nåt ställe som har AD700 och prova. Skullcandy är säkert mediokra va?

Edit: AD700 kostar 1900 i Sverige. Dom går bort. Lämnar oss med Sennheiser om jag söker kvalité och inte vill betala 2000+? Så får det bli. Kör på PC360. Tack för råd och tack för länken till head-fi sidan, han verkade ha koll

Tja!

Kanske pitchar in sent här men jag ville ge mina 0.02$ i frågan.

Jag har själv AKG Q701 samt AD700. Som vissa har nämnt är Q701 mer tungdrivna, det stämmer, med en bra amp så lyfter de otroligt mycket. Vad gäller spelande, jag spelar bara FPS, så är AD700 överlägsna allt annat jag testat för ändamålet. Som också nämnts så är de inte alltid så roliga för annat, mest för att basen inte är särskilt närvarande. Om du vill ha God-mode i FPS så kommer inte bas att vara din vän i vilket fall. Combon X-FI kort med AD700 är ur positioneringssynpunkt det bästa jag testat. Du har helt enkelt ett aural wallhack. Spel som BLOPS2 verkar dock ge fan i det och låter lika illa oavsett vad du kör på det.

Om någon testat bättre så tipsa upp det här så man har möjligheten att testa själv.

Visa signatur

[CENTER]Specs: Define XL, AX1200i, Asrock Z68 Fatal1ty Pro gen3, i7-2700K@4,6ghz, Archon P&P, Asus GTX Titan, 16GB Vengeance HP, Plextor M3 Pro, 840EVO, X-Fi Titanium HD, W8 Pro.
Kringutrustning: Quickfire Rapid, Zowie AM/WMO, AD700/Q701 (Modmic/Fiio E9), LG W2363D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maitreia:

Tja!

Kanske pitchar in sent här men jag ville ge mina 0.02$ i frågan.

Jag har själv AKG Q701 samt AD700. Som vissa har nämnt är Q701 mer tungdrivna, det stämmer, med en bra amp så lyfter de otroligt mycket. Vad gäller spelande, jag spelar bara FPS, så är AD700 överlägsna allt annat jag testat för ändamålet. Som också nämnts så är de inte alltid så roliga för annat, mest för att basen inte är särskilt närvarande. Om du vill ha God-mode i FPS så kommer inte bas att vara din vän i vilket fall. Combon X-FI kort med AD700 är ur positioneringssynpunkt det bästa jag testat. Du har helt enkelt ett aural wallhack. Spel som BLOPS2 verkar dock ge fan i det och låter lika illa oavsett vad du kör på det.

Om någon testat bättre så tipsa upp det här så man har möjligheten att testa själv.

Vad gav du för AD700 då? Man ska betala $100 vilket brukar motsvara 1000 kr i svenska butiker, men dom kostar typ 1800 överallt :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Tror nästan det vore vettigare för dig att prioritera om, ev. jobba lite extra :)? Ett par hörlurar håller i flera år, fyra flaskor sprit räcker däremot inte så länge ;)... (Förövrigt ska det nog gå att få tag på mer än fyra flaskor sprit för en tusenlapp, men det hör inte direkt hit i den här tråden ;).)

Dock kostar PC360 och HD598 i stort sett samma, så då vore nog HD598 ett bättre alternativ, en bättre hörlur helt enkelt.

Permalänk
Skrivet av CoZalon:

Vad gav du för AD700 då? Man ska betala $100 vilket brukar motsvara 1000 kr i svenska butiker, men dom kostar typ 1800 överallt :/

Ja, svenska priser är bisarra och jag kan hålla med om att de kanske inte levererar ljud värt ca 2000kr ur HIFI synpunkt men det gör de defintivt ur spelsynpunkt. Koppla dessa med en modmic så har du ett sjukt bra headset. På mitt huvud så sitter de klockrent, tänker inte på att man har det på sig.

Jag köpte mina från Amazon tillsammans med ljudkortet för en tid sen, gav ca 2000kr för båda med tullande och grejer, AD700 kostade då 99$. Det upplevde jag dock som mycket värt. Om man prisjagar runt lite så kan du säkerligen pressa priset. De leverar dessutom som fan på akustisk musik och viss klassisk musik

En sak ska dock sägas. Ljud är sjukt subjektivt, vad jag gillar kan ligga en bit från vad du gillar. AD700 är mycket klara med närmast obefintlig bas och ljud som fotsteg står ut mycket. Hur dessa låter mot ditt ljudkort är svårt att säga så provlyssning i någon affär är helt klart värt. Dock så kräver inte AD700 någon amp, tror mig t.o.m. notera att det förstör ljudet snarare än ger det mer umph.

//M

Visa signatur

[CENTER]Specs: Define XL, AX1200i, Asrock Z68 Fatal1ty Pro gen3, i7-2700K@4,6ghz, Archon P&P, Asus GTX Titan, 16GB Vengeance HP, Plextor M3 Pro, 840EVO, X-Fi Titanium HD, W8 Pro.
Kringutrustning: Quickfire Rapid, Zowie AM/WMO, AD700/Q701 (Modmic/Fiio E9), LG W2363D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maitreia:

Ja, svenska priser är bisarra och jag kan hålla med om att de kanske inte levererar ljud värt ca 2000kr ur HIFI synpunkt men det gör de defintivt ur spelsynpunkt. Koppla dessa med en modmic så har du ett sjukt bra headset. På mitt huvud så sitter de klockrent, tänker inte på att man har det på sig.

Jag köpte mina från Amazon tillsammans med ljudkortet för en tid sen, gav ca 2000kr för båda med tullande och grejer, AD700 kostade då 99$. Det upplevde jag dock som mycket värt. Om man prisjagar runt lite så kan du säkerligen pressa priset. De leverar dessutom som fan på akustisk musik och viss klassisk musik

En sak ska dock sägas. Ljud är sjukt subjektivt, vad jag gillar kan ligga en bit från vad du gillar. AD700 är mycket klara med närmast obefintlig bas och ljud som fotsteg står ut mycket. Hur dessa låter mot ditt ljudkort är svårt att säga så provlyssning i någon affär är helt klart värt. Dock så kräver inte AD700 någon amp, tror mig t.o.m. notera att det förstör ljudet snarare än ger det mer umph.

//M

Man bör alltid kolla på amazon.co.uk/thomann.de när det gäller hörlurar, går att spara några hundralappar bara jämfört med de Svenska priserna samtidigt som man handlar från stora butiker. Därefter går det säkert att leta mer, prisbevaka amazon (så att du får ett mail om priset sjunker till önskade nivåer) dvs. om man kan vara villig att vänta på de där toppenpriserna som tenderar att dyka upp ibland. Exempelvis går AD700 att få tag på för 1150kr från amazon.co.uk, men helt ärligt är jag tveksam till om det är värt priset. Många hörlurar erbjuder bra prestanda i spel, samtidigt som de är tillräckligt bra i spel. Ex. är mina DT990 (dock tungdrivna, så inte aktuella i detta fallet) mycket bra i spel, samtidigt som de erbjuder en rolig ljudsignatur som är trevlig för musik... Men visst, de kanske inte är på samma nivå som AD700, men hur många behöver egentligen det?

Permalänk
Skrivet av Simcon:

Man bör alltid kolla på amazon.co.uk/thomann.de när det gäller hörlurar, går att spara några hundralappar bara jämfört med de Svenska priserna samtidigt som man handlar från stora butiker. Därefter går det säkert att leta mer, prisbevaka amazon (så att du får ett mail om priset sjunker till önskade nivåer) dvs. om man kan vara villig att vänta på de där toppenpriserna som tenderar att dyka upp ibland. Exempelvis går AD700 att få tag på för 1150kr från amazon.co.uk, men helt ärligt är jag tveksam till om det är värt priset. Många hörlurar erbjuder bra prestanda i spel, samtidigt som de är tillräckligt bra i spel. Ex. är mina DT990 (dock tungdrivna, så inte aktuella i detta fallet) mycket bra i spel, samtidigt som de erbjuder en rolig ljudsignatur som är trevlig för musik... Men visst, de kanske inte är på samma nivå som AD700, men hur många behöver egentligen det?

Jag håller med dig. Men som jag förstod det så ville han höra steg i CS? Jag använder AD700 till spel och ibland lyssning av akustisk musik, till annan musik är det andra lurar. Tycker kanske dock att de blir onödigt bashade överlag. Om man sen tänker att folk köper gaming headset för runt 800kr så är 1150kr för AD700 ett kap som fullständigt manglar alla gamingheadset jag testat. Det enda gaming headset som verkar vara med i matchen är Beyers MMX 300 men det är ju bra mycket dyrare ändå.

Ett par DT770 Pro (80ohm) och EQ'a ner basen bäst möjligt skulle väl kunna vara ett alternativ då kanske?

Edit: snabb på tangenterna, rättat till stav och syftningsfel.

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av CoZalon:

angående AKG 701

Kostar 1850 http://www.thomann.de/se/akg_k701.htm
Och det dyker upp nya på Ebay också på "reklamauktioner" och så på normala begsiter.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

amazon.co.uk/thomann.de

Jaha... Jag lyckas aldrig handla på amazon? Får alltid "not for your region". Trodde det var USA bara :D. Länken du skrev fungerade iaf inte för mig.

Skrivet av Maitreia:

Jag håller med dig. Men som jag förstod det så ville han höra steg i CS? Jag använder AD700 till spel och ibland lyssning av akustisk musik, till annan musik är det andra lurar. Tycker kanske dock att de blir onödigt bashade överlag. Om man sen tänker att folk köper gaming headset för runt 800kr så är 1150kr för AD700 ett kap som fullständigt manglar alla gamingheadset jag testat. Det enda gaming headset som verkar vara med i matchen är Beyers MMX 300 men det är ju bra mycket dyrare ändå.

Ett par DT770 Pro (80ohm) och EQ'a ner basen bäst möjligt skulle väl kunna vara ett alternativ då kanske?

Yep, främsta prio är att höra steg i CS. Känner inte att musikkvalité är så sjukt viktigt, kör iPhone-standardlurarna till mobilen.

Nä men, får jag köpa ett AD700 för 1000-1200 är jag jättenöjd, kommer det kosta 2000 är jag inte lika imponerad

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maitreia:

Jag kan höra steg mm. utmärkt med mina DT990 (dämpar basen något för CS), kommer det fungera bra med HD598. Likaså lär det vara tillräckligt för i stort sett samtliga spelare, frågan är hur mycket mer man är villig att offra av hörluren i fråga i jakten på det optimala hörluren för spel.

Skrivet av CoZalon:

Jaha... Jag lyckas aldrig handla på amazon? Får alltid "not for your region". Trodde det var USA bara :D. Länken du skrev fungerade iaf inte för mig.

https://www.amazon.co.uk/ och http://www.thomann.de/se/index.html
Postade bara förslag på affärer innan, inte länk i sig ;). Går alldeles utmärkt att köpa ifrån amazon i Storbritannien, men i stort sett är det endast det som amazon själva har i lager som kan skickas till Sverige (Möjligtvis några av butikerna som säljer genom amazon som erbjuder det), har man Amazon.co.uk som seller när man ska söka så är det (nästan) garanterat att de kan skicka varan till Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Efter att ha läst 5 sekunder på Prisjakt verkar QH-90 (slutna) vara grymt mycket bättre än QH-85? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1374123

Jag har inte hört dem, men slutna lurar brukar så gott som alltid ha sämre ljudbild. Ingen aning om det är applicerbart på just den här jämförelsen dock..
(av samma anledning tror jag DT990 är att föredra före DT770 tex)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

https://www.amazon.co.uk/ och http://www.thomann.de/se/index.html
Postade bara förslag på affärer innan, inte länk i sig ;). Går alldeles utmärkt att köpa ifrån amazon i Storbritannien, men i stort sett är det endast det som amazon själva har i lager som kan skickas till Sverige (Möjligtvis några av butikerna som säljer genom amazon som erbjuder det), har man Amazon.co.uk som seller när man ska söka så är det (nästan) garanterat att de kan skicka varan till Sverige.[/QUOTE]

Ah. Tack. Då blir ju AD700 aktuella igen.

Skrivet av Roger W:

Jag har inte hört dem, men slutna lurar brukar så gott som alltid ha sämre ljudbild. Ingen aning om det är applicerbart på just den här jämförelsen dock..
(av samma anledning tror jag DT990 är att föredra före DT770 tex)

Kanske är noobs som skrivit på prisjakt Men generella uppfattningen där är att det blir väldigt tunnt med öppna och mycket bättre bas med slutna lurar. Det är ändå bara en nödlösning i nuläget, siktar fortfarande på AD700

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Men generella uppfattningen där är att det blir väldigt tunnt med öppna och mycket bättre bas med slutna lurar. Det är ändå bara en nödlösning i nuläget, siktar fortfarande på AD700

Jo, fast det var ju precision du ville ha och inte bas
(men jag har ingen aning om 85-orna faktiskt ÄR bättre i ljudbild än 90-orna i just denna specifika jämförelse dock som sagt.. Men jag misstänker nog det)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jo, fast det var ju precision du ville ha och inte bas
(men jag har ingen aning om 85-orna faktiskt ÄR bättre i ljudbild än 90-orna i just denna specifika jämförelse dock som sagt.. Men jag misstänker nog det)

Sanning.

Har jag fattat det rätt om jag prioriterar 1. AD700, 2. HD598, 3. Qpad QH85? Hittar inga shyssta priser på AD700 just nu men blir inget köp förrän nästa måndag ändå så ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Har jag fattat det rätt om jag prioriterar 1. AD700, 2. HD598, 3. Qpad QH85? Hittar inga shyssta priser på AD700 just nu men blir inget köp förrän nästa måndag ändå så ^^

Låter inte orimligt.

Möjligen att du skulle kunna fundera på tex DT990 pro som högre prio än Qpad? (om du tycker du kan ta dig råd till det?)
De känns möjligen som ett säkrare mer utprovat val, även om den kanske inte är perfekt att driva med ditt ljudkort. (det är en 250ohm lur, men inte jättetrögdriven för den sakens skull såvitt jag vet) Den kanske är är lite roligare och basigare om du uppskattar det - liksom både äta kakan och ha den kvar

De har ev lite vass diskant på toppen om du är känslig för det, och de klämmer ev åt lite, men kuddarna är mjuka och sköna (minst lika mjuka som 598), och lurarna bör gå att tänja ut om det är ett problem med "clamping".

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då har man precis packat upp sin LCD-2 och pluggat in. Första reaktionen är att det låter bra men lite avlägset i diskanten och "stelt" jämfört med min kompis LCD-2. Får väl hålla tummarna på eventuell inbränning.

Permalänk
Medlem

Audio Technica ATH-ES7

Creative Aurvana Live

Åsikter? ES7 är ju riktigt fint prissatt med tanke på tidigare pris samt pris i utlandet. Att jag överväger Creative-lurarna är för att de tydligen är OEM-tillverkade åt Denon också.

Skall användas för film tillsammans med min Sony HMZ-T2 och lite musik på resande fot. Uppskattar rent ljud, har pysslat mycket med hifi och avskyr allt som kan jämföras med något från t.ex. Logitech.