Ska skapa en sida där man lär ut programmering vad tycker ni?

Permalänk
Avstängd

Ska skapa en sida där man lär ut programmering vad tycker ni?

Hej. Jag vet att det finns många sidor idag som lär ut programmering... Men det finns inte så många bra på svenska har jag för mig förutom mr1buying som är expert och jobbar med kodning tror jag! Iallafall! Jag tänkte skapa en sida som lär ut xhtml, css, php, c++, javascript och så vidare. Jag tänkte dela upp alla i 3 parter.

Part 1 kommer alltid vara gratis men de 2 andra parterna kommer kosta runt 10 kronor att köpa! Vad tycker ni? Jag kommer ju självklart skriva så detaljerat men ändå så lättläst som möjligt, förklara vad det är jag lär ut.

Visa signatur
Permalänk

Tror att om din sida kan bli populär för nybörjare då den är på svenska, vilket är en fördel. Men nackdelen är ju du ska ta betalt för dem andra delarna. Då tar folk hellre och läser på någon engelsk sida eller kollar på Mr1Buyings videoklipp.

Visa signatur

"Helghan belongs to the Helghast!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dniproyvtr:

Tror att om din sida kan bli populär för nybörjare då den är på svenska, vilket är en fördel. Men nackdelen är ju du ska ta betalt för dem andra delarna. Då tar folk hellre och läser på någon engelsk sida eller kollar på Mr1Buyings videoklipp.

Om jag låter Part 1-2 vara gratis och Part 3 får kosta typ 10 kr.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av sloxfilm:

Hej. Jag vet att det finns många sidor idag som lär ut programmering... Men det finns inte så många bra på svenska har jag för mig förutom mr1buying som är expert och jobbar med kodning tror jag! Iallafall! Jag tänkte skapa en sida som lär ut xhtml, css, php, c++, javascript och så vidare. Jag tänkte dela upp alla i 3 parter.

Part 1 kommer alltid vara gratis men de 2 andra parterna kommer kosta runt 10 kronor att köpa! Vad tycker ni? Jag kommer ju självklart skriva så detaljerat men ändå så lättläst som möjligt, förklara vad det är jag lär ut.

Men hur ska du lära ut någonting om du inte kan något? Eller är det petitesser?

Och jag baserar mitt påstående på dina tidigare skapade trådar.

Permalänk
Avstängd

Du bör inte ta betalt för dina videor om du själv har skapat mååånga trådar om hur man egentligen programmerar...

Permalänk
Skrivet av sloxfilm:

Hur mycket kan du egentligen om xhtml, css, php etc.?
Tror du att du är nog kunnig för att skriva guider, så är det väl bara att köra på!

Sen skulle jag inte kunna kalla mr1buying expert, inte av det han visade på sin kanal. Han kanske är en expert, och jobbar med det, men det är ju mest grunderna han lär ut. (Han är dock inte bra på kryptering eller hashing, vilket var en av de videos jag kikade på)

Permalänk
Medlem

10kr är ju nästan ingenting, och allt blir ju enklare på ens eget språk. Jag hade köpt de andra lektionerna, lätt.

Visa signatur

Asrock Extreme 44670K @ 4.4 GHzGTX 770 4GB @1250/3663 MHzCorsair TX650Corsair K90Logitech G700Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Jag tycker det låter som en ganska dålig idé med tanke på att du inte kan hantera HTML, CSS, Javascript eller PHP.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti