Battlefield 4 – allmänt om spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billström:

På vilket sätt ser de ut som BF3? Allting verkar ju ha blivit förbättrat samt gamla favoriter återvänder som commander mode.

Allt ser ju ut som BF3, det hade lika gärna kunnat vara ett DLC till BF3 så vitt jag ser det.
(förutom blåfiltret men det kanske dom slänger på sista sekunden dom jävlarna..)

Vad tycker du har blivit så pass mycket förbättrat att man ska hosta upp pengar igen för dels spelet men DLC?
"Allting verkar ju ha blivit förbättrat" Ja det är ju klart, dom visar ett "live demo" där dom aldrig blir träffade av skott I EN MULTIPLAYER MILJÖ.
Att "gamla favoriter" kommer tillbaks är ju bara ett jävla knep dom kör med annars så hade man ju aldrig ens rört vid det ens med tång.

Har dom nämnt något om #ESPORT ens?
Det var ju något dom såg fram till att pusha och satsa på med BF4 efter snedsteget som kallas Battlefield 3.
Ljudet tycker iaf jag är betydligt sämre mot vad det är i BF3 men det har troligen mer med hur trailern spelades in och editerades att göra.

Kan redan känna fanboysens arga blickar

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Allt ser ju ut som BF3, det hade lika gärna kunnat vara ett DLC till BF3 så vitt jag ser det.
(förutom blåfiltret men det kanske dom slänger på sista sekunden dom jävlarna..)

Vad tycker du har blivit så pass mycket förbättrat att man ska hosta upp pengar igen för dels spelet men DLC?
"Allting verkar ju ha blivit förbättrat" Ja det är ju klart, dom visar ett "live demo" där dom aldrig blir träffade av skott I EN MULTIPLAYER MILJÖ.
Att "gamla favoriter" kommer tillbaks är ju bara ett jävla knep dom kör med annars så hade man ju aldrig ens rört vid det ens med tång.

Det var ju något dom såg fram till att pusha och satsa på med BF4 efter snedsteget som kallas Battlefield 3.
Ljudet tycker iaf jag är betydligt sämre mot vad det är i BF3 men det har troligen mer med hur trailern spelades in och editerades att göra.

Håll dig till de andra shooter spelen så njuter vi andra av BF4

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Dold text

Så klart det ser ut som BF3 det är ju uppföljaren till spelet...

Grafiken och ljudet är helt klart bättre i mina ögon (och öron), fem manna squads, commander, fordon har inte oändligt med ammo, levolution, USA Vs. China.

Citerar första 'hands on' med spelet:

Citat:

In short words:

-It looks promising
-Shanghai siege has 5 Flags, 300m each
-The maps looks small but feels much larger due it's vertical layout
-you play on three floors (down in the metro, on the ground, in the huge building)
-Levelation = Dynamical changing of the map through the players
-the huge builing can be detroyed through the players (tanks shells, c4, and so on)
-after the crash of the building the map is changed and a dust cloud is hanging in the streets (dynamical)
-if you are swimming and you are under fire you are able to dive
-there will be more water vehicles then shown in the trailer
-battlelog will be multiplattform
-you can change your layout or connect to another server via battlelog during the game
-commander via PC/Tablet/smartphone
-you can destroy the top of the underground tunnels and change the map, the dust will then move in the underground also
-you have an preview of the situation where you are going to spawn if you are clicking on a squadmember
- The Commander is nolonger a player on the field as in BF2. The players of his team earn him points with their actions, which he can use for his gadgets!
So if that is right, a thomahawk costs i.e. 5000 Gameplay/Teamworkpoints his team has to generate.
- battlelog app is the base for the commander mode on the iOS/Android tablets/phones. You can run that app side by side while playing on PC/console and do changes to your loadout there for the _active game_. You can also trigger serverchanges from the app
- You can sprint in water

Esport i BF är något jag verkligen inte bryr mig då det förmodligen bara är CQC.
Jag var inte särkilt nöjd med BF3 då det kändes som DICE hade svikit oss men detta ser lovande ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

Håll dig till de andra shooter spelen så njuter vi andra av BF4

Praktexempel på varför jag la till en spoiler

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billström:

Så klart det ser ut som BF3 det är ju uppföljaren till spelet...

Grafiken och ljudet är helt klart bättre i mina ögon (och öron), fem manna squads, commander, fordon har inte oändligt med ammo, levolution, USA Vs. China.

Citerar första 'hands on' med spelet:

http://i.imgur.com/gQ64SQL.jpg

http://i.imgur.com/ZV8AJ5j.jpg

http://i.imgur.com/h2nfGad.jpg

http://i.imgur.com/pfObnRk.jpg

Esport i BF är något jag verkligen inte bryr mig då det förmodligen bara är CQC.
Jag var inte särkilt nöjd med BF3 då det kändes som DICE hade svikit oss men detta ser lovande ut!

Exakt detta som jag sökte efter, någon som faktiskt orkar tänka själv och inte blint försöker hypa upp saker

Finns ännu hopp om denna tråden!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kan väl passa på att tipsa om http://en.twitch.tv/battlefield . ska börja om en timma

Permalänk
Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

BF3 hade väl inte det uppfuckade färgfiltret i Alfa heller?

Det finns gott om tid kvar att sabba spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Dold text

Spectator mode har blivit bekräftat, så e-sport kommer vara stort i BF4.

Permalänk
Medlem

Dom sa nyss på streamen när dom intervjuade en från dice att dom är mer dedikerad mot esport nu än vad dom var med i bf3 + att dom sa att du har lyssnat mycket på communityn har fixat suppresion, den kommer att vara kvar men dom har dragit ner på den.

Permalänk
Medlem

Kommer denna dator kunna spela BF4 på Ultra?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3370391/2013-05-23

Visa signatur

RTX 4080 Super | Arctic Liquid Freezer III 360 | Intel i7-14700K | Z790 | 32GB 6000 MHz CL36 | 1000W | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

streamen som pågår just nu nämnde kommentatorerna att det tydligen är via "spectator mode" som vi ser spelandet

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicwe:

Kommer denna dator kunna spela BF4 på Ultra?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3370391/2013-05-23

high / ultra utan större problem

Permalänk
Medlem

Det där med att byggnaden som krashade är scriptat är inte sant. Det är 4 pelare som kan förstöras säger dom på streamen

Permalänk
Medlem

Man kan tydligen dyka och "sprint-simma" när man är i vattnet!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk

Snälla är det någon som vet om den här datorn kommer kunna köra bf4 på medium settings+ med aldrig under 70+fps. (jag kommer stänga av allt "onödigt" på medium också shadows off AA off osv osv .

MSI GT70

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=781355

i7-4700MQ
12GB RAM
GeForce GTX770M

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-770M.88995.0....

770m klarar bf 3 på medium ca 92fps
och på high 78 fps.

snälla hoppas nån svarar mig tihihihi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av michelin:

high / ultra utan större problem

Vad baserar du det på?
Vad tänker du dig då för fps? vad tänker du dig för upplösning?

Jag skulle svara ja på att han kommer kunna spela, men inte blir det någon rolig fps inte.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Vad baserar du det på?
Vad tänker du dig då för fps? vad tänker du dig för upplösning?

Jag skulle svara ja på att han kommer kunna spela, men inte blir det någon rolig fps inte.

tänkte mest på att jag har samma processor men ett 7970+16 gig ram ist för 8 och jag kan filma i ultra i 60 fps på bf3, så jag tänkte att han borde kunna spela bf4 skapligt. fps kanskee 40-60 i 1080p? ingen vet ju riktigt än hur krävande det kommer att bli men kommer nog att förmodligen bli snäppet högre än bf3.

Permalänk

Har ni sett hur när byggnaden faller i Bf4? Usch. När den fallit, knappt någon rök, lika små vågor som det blir efter en stor båt. Kan inte tänka mig att större vågor kan äta "för mycket fps"?

Exempel på hur mycket rök det blir egentligen: http://youtu.be/5wwDF58Hw9M?t=2m25s

Och den byggnaden tycker jag inte ens ser lika stor ut som den i Bf4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellemanify:

Har ni sett hur när byggnaden faller i Bf4? Usch. När den fallit, knappt någon rök, lika små vågor som det blir efter en stor båt. Kan inte tänka mig att större vågor kan äta "för mycket fps"?

Exempel på hur mycket rök det blir egentligen: http://youtu.be/5wwDF58Hw9M?t=2m25s

Och den byggnaden tycker jag inte ens ser lika stor ut som den i Bf4?

jag håller med dig, men nån måtta får det vara.
det är ju bara ett spel (ett bra ett...)
sen kan du inte lägga in för mycket dam och rök då inte alla datorer kan ha igång det. så om ågon kör med allt på ultra (hur mycket rök och damm som helst) och en en annan kör på low och inte får något damm, då har han som kör på low fördel?

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Skrivet av abbebandy:

jag håller med dig, men nån måtta får det vara.
det är ju bara ett spel (ett bra ett...)
sen kan du inte lägga in för mycket dam och rök då inte alla datorer kan ha igång det. så om ågon kör med allt på ultra (hur mycket rök och damm som helst) och en en annan kör på low och inte får något damm, då har han som kör på low fördel?

Jag vet, undrar bara hur mycket kraft på datorn det skulle ta egentligen? I Bf3 har de ju ett antal banor där det är lite "dimmigt" i luften. Men vågorna hade de kunnat bättra på rejält! vågorna från byggnaden ser ut som om de kom från en hyfsat stor båt (-.-) och jag kan inte tänka mig att större vågor skulle ta så mycket kraft av datorn?

Sen bara för att ge lite extra kritik (Älskar Bf)

Ser det inte ganska dumt ut med de blåa små hitmarkerna som blev efter missilerna från attackhelin? Och det här med commander från en surfplatta verkar askonstigt, väldigt skeptisk mot det.

Permalänk
Medlem

tror det har med tesseleringen att göra, och då är varenda vattenmolekyl som datorn slipper rendera guld värd för prestandan..
ladda ned ett testprogram för fluid dynamics och ställ in det på lite olika nivåer av molekyler.
då får du se skillnaden på prestandan.
jag har bara testat fluid dynamics i blender, och du vill inte ha för mycket vätska, som rör sig, då det äter prestanda till frukost!

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellemanify:

Jag vet, undrar bara hur mycket kraft på datorn det skulle ta egentligen? I Bf3 har de ju ett antal banor där det är lite "dimmigt" i luften. Men vågorna hade de kunnat bättra på rejält! vågorna från byggnaden ser ut som om de kom från en hyfsat stor båt (-.-) och jag kan inte tänka mig att större vågor skulle ta så mycket kraft av datorn?

Tänk på att det är bara pre alpha än så det kanske (notera kanske) kommer att ändras till release, men annars så är det inget som stör mig så mycket om några vågor är för små.

Permalänk
Skrivet av abbebandy:

tror det har med tesseleringen att göra, och då är varenda vattenmolekyl som datorn slipper rendera guld värd för prestandan..
ladda ned ett testprogram för fluid dynamics och ställ in det på lite olika nivåer av molekyler.
då får du se skillnaden på prestandan.
jag har bara testat fluid dynamics i blender, och du vill inte ha för mycket vätska, som rör sig, då det äter prestanda till frukost!

Skrivet av michelin:

Tänk på att det är bara pre alpha än så det kanske (notera kanske) kommer att ändras till release, men annars så är det inget som stör mig så mycket om några vågor är för små.

Självklart kan man inte förvänta sig för mycket av dagens spel pga spelmaskiners hårdvara eller snarare pengarna som skulle gått åt. Men det ser ändå riktigt snyggt ut (som förväntat). Väldigt likt Bf3 till utseende men säkerligen en hel del nya finesser och egenskaper. Såg precis i videon att man kunde trycka på en knapp så att stolpar stoppar fordon från att korsa en bro t ex.

Bara jag som märker att färgerna vad det gäller "enemy, friendly och squad"? Ibland skjuter squadgubbarna "grön" deras eget lag "blå". Men det verkar som att det är fienderna? Alpha antar jag det är att beskylla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellemanify:

Bara jag som märker att färgerna vad det gäller "enemy, friendly och squad"? Ibland skjuter squadgubbarna "grön" deras eget lag "blå". Men det verkar som att det är fienderna? Alpha antar jag det är att beskylla.

Min gissning är att det helt enkelt är puckon som gillar att göra team-kills. Sen är det väl så att friendly fire är på också.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellemanify:

Ser det inte ganska dumt ut med de blåa små hitmarkerna som blev efter missilerna från attackhelin?.

Det är inte hitmarkers, det är faktiskt den klassiska sprängmedel-ikonen i BF3 och BC2 (vet inte varför dom har det på raketerna, men det är ju en alpha trotts allt).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellemanify:

Ja, tror också att det är pga alphan, något knas med spectator mode bara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Min gissning är att det helt enkelt är puckon som gillar att göra team-kills. Sen är det väl så att friendly fire är på också.

eller är det för att chineserna är orange medans amerikanerna är blå

Permalänk
Skrivet av alex5555:

Det är inte hitmarkers, det är faktiskt den klassiska sprängmedel-ikonen i BF3 och BC2 (vet inte varför dom har det på raketerna, men det är ju en alpha trotts allt).

Aha okej, verkar som lite onödigt klutter bara

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Hmm jo trodde också det till en lockade med en IGLA/Stinger på en friendly heli...