Battlefield 4 – allmänt om spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Någon som funderat på hur man ska lösa antalet squads? 64 går inte jämt ut med fem spelare i en squad?

Det var i princip min första fundering också, blir det kanske 35v35 eller 40v40 på pc måntro? Hade det varit 6 manna squads hade det ju varit möjligt att enbart göra den lilla skillnaden upp till 36v36.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Seriöst? Vem fan ställer sig i en hiss när det råder totalt inferno utanför? Just hiss är ju det sista man ska bege sig in i när det uppstår katastrofer o dylikt. De borde ha löst transportfrågan upp dit med massiva insatser från något transportplan som man hoppade ifrån...

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Orkar inte kolla om detta postats förut så jag länkar ändå till er.

http://i.imgur.com/DVM8kkm.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=wS8m60PTRfw

Permalänk
Avstängd

asd

Citat:

Assault Rifles

QBZ-95-1 (Seen in leaked Alpha screenshots)

CZ805 (Seen in leaked Alpha, Multiplayer Trailer, E3 Footage)

M16A3 (Seen in "Fishing in Baku" Trailer)

AEK-971 (Seen briefly as a dropped weapon in "Fishing in Baku" Trailer)

HK416 (Seen used by a squadmate in "Fishing in Baku" Trailer)

Carbines

M4A1 (Seen in "Fishing in Baku" Trailer)

AK5C (Seen in "Angry Sea" Trailer, Multiplayer Trailer, E3 Footage)

Sniper Rifles/Designated Marksman Rifles

Steyr Scout Elite (Seen in leaked Alpha images and E3 Footage)

QBU-88 (Seen in leaked Alpha images)

SV-98 (Seen in leaked Alpha images)

Kel-Tec RFB (Seen in E3 Footage with blue Digital camo)

LMGs

Mk. 46 Mod. 0 (Seen in "Fishing in Baku" Trailer)

Ultimax-100 (Seen in leaked Alpha images, "Angry Sea" Trailer, Multiplayer Trailer, E3 Footage)

QJY-88 (Seen in leaked Alpha images, Alternate Multiplayer Trailer)

Submachine guns/Personal Defense Weapons

CZ3A1 (Seen in leaked Alpha images, Multiplayer Trailer, E3 Footage)

P90 (Seen in Multiplayer Trailer as a dropped weapon)

U-100 M5K

Pistols

M9A1 (Seen in Multiplayer Trailer, E3 Footage)

QSZ-92 (Seen in Alternate Multiplayer Trailer)

MP412 REX (Seen in "Fishing in Baku" Trailer)

Shotguns

Serbu Super Shorty (Seen in "Fishing in Baku" Trailer)

Saiga-12 (Seen in "Angry Sea" Trailer, Multiplayer Trailer)

Hawk 12 Gauge (Seen in Multiplayer Trailer)

M26 MASS (Seen in E3 Footage, customizable)

Norinco V1218 (Seen in the Multiplayer Trailer)

Other Weaponry

Milkor MGL Mk 1S (Seen in "Fishing in Baku" Trailer)

M320 (Seen in "Fishing in Baku" Trailer, Multiplayer Trailer, E3 Footage)

RPG-7 (Seen in Multiplayer Trailer, E3 Footage)

FIM-92 Stinger (Seen in Multiplayer Trailer, E3 Footage)

XM25 CDTE (Seen in E3 Footage)

SRAW (Seen in E3 Footage)

C4 (Seen in Leaked Alpha images)

Grenades

M67 (Seen in all trailers and E3 Footage)

M34 WP (Seen in E3 Footage)

M84 (E3 Footage)

MTN-55 (E3 Footage)

Bladed Weaponry

M9 Bayonet (Seen in "Fishing in Baku" Trailer, Multiplayer Trailer, E3 Footage) Used as a knife, not mounted on weapons.
Other items confirmed:

Premium add on confirmed

VoIP for PC

Battlepacks:

Through the course of their multiplayer career, players will receive Battlepacks containing random combinations of new camos, dog tags, knives, XP boosts, and gun attachments. These items are designed to add customization options while not being game-changing. *Credit to u/AdiAir

Motion sensor balls for Recon

C4 for Recon class

C4 can now be thrown (at a limited distance)

Customizable secondary weapons (i.e barrels for pistols, sights and camos)

Suppressing a Recon only possible by Support class (making players screen blur)

5 person squads

2 types of med packs. A smaller one which can be tossed to trapped teammate or stuck onto a passerby

Levolution of buildings is not scripted, requires team effort

64 players on all platforms (66 players counting Commanders for both teams

Spectator Mode (Confirmed for "nextgen" consoles) submitted by u/phresch

Flash bangs

Incendiary grenades

Weapons (pistols) can now be fired while swimming

Kill assists of 90+ now count as kills. Possibly counting as kills for both players, also possibly on kills assists above 50

Tires can be shot out on vehicles now

Angled grips for primary weapons

Ability to click on a base on the map to spawn there

3 team factions, USA, Russia and China

You can shoot fire extinguishers to get a smokescreen

sprint swimming and ability to dive underwater for stealth

Dynamic environment, area will remain dusty/cloudy after heavy damage or demolition of a building

Addition of side sights (side mounted iron sights) to primary guns for closed quarters combat (will not distort FOV)

Addition of working elevators.

Addition of deploy-able road blocks for stopping road traffic.

Perk bar reset on squad wipe

Confirmed vehicles and vehicle info

Vehicles now have an ammo limit (i.e primary gun on Abrams only has 6 shells) (will reload slowly over time, secondary gun does not seem to run out, only over heat )

The Russian Mi-28 Attack Helicopter

The Russian VDV Buggy

The Chinese ZFB05 Light Armoured Vehicle

The American Cougar H MRAP

The American UH-1Y Venom Utility Helicopter

The American H-1Z viper Attack Helicopter

The American F/A-18 Hornet Jet Fighter

The American V-22 Osprey Tiltrotor-Aircraft

The American AC-130 Gunship

The RHIB boat

The Riverine Command Boat

The DV-15 Interceptor Patrol Boat

The Jet Ski

The Chinese Type 98 MBT

The Chinese J-20 Jet

The Chinese WZ-10 Helicopter

The American LAV

The American M1 Abrams (Unknown variant)

The American AMTRAC

also worth noting vehicle wise is that there are 2 types of UAV's controlled by the Commanders. For the purpose of spotting and for destroying each others' UAV

Known built in Administration features:

(these are things you can do, set or change from the users menu)

Spectate mode and/or battle recorder

Player ping

Ability to mute an annoying player in chat/voip

Player tags

Player kit

In game team balancer - one that actually works

In game votekick/voteban options

Commander Mode

Two modes, COMMANDER MODE and MOBILE COMMANDER, Commander mode confirmed for PC at this time, Mobile Commander confirmed for tablets (known tablets listed below)

One commander per team, does not take up a slot, can not be killed like in bf2 while playing as Commander.

MOBILE COMMANDER VERSION Controlled only via tablet device, no mobile phones.

Confirmed to work with Apple Ipad/Ipad Mini, Google Nexus and Samsung Galaxy Tab. (I would also asume it to Work with Asus Nexus)

Features such as Tomahawk missiles andC-130 gunner ship are based on objectives taken.

Known changes to animations/mechanics

as suggested by u/HARRO_PR3ASE

Sprint swimming

Short dives while swimming

Ability to fire a side arm while swimming on surface

Recon class has ability to "peak" up over an object and fire while taking cover, possible that other classes may have this too.

Spotting now has a hand gesture and will spot multiple targets at once, eliminating the need to spam the spot key (and in my case annoy my wife with the constant "i have spotted an enemy machine gunner in you AO" playing over and over again)

base jumping / parachute mechanic has changed, you can see player pulling the rip cord after changing to a head first positon

Knifing animation has changed, and also features a counter knife feature. Currently counter knife only works from frontal attacks. Alpha game play has only shown one type of take down animation, but likely there are multiples as before.

Tossing a grenade animation has changed, looks more like throwing a baseball now. (looks better to me*)

Known fixes from BF3

Recon class has the ability to Zero a weapon (info here:[1] http://www.reddit.com/r/battlefield_4/comments/1g6kwz/im_real...) submitted by u/terrorstormed

When capturing a base, the radius for being in the capture zone has increased and the icon of the base no longer enlarges and blocks the players view.

Updates to net coding to smooth out game play and reduce "rubber banding" (source: LevelCap's Youtube Video from E3)

Being killed by a jet, Viper, or road vehicle will now displayed as killed by "vehicle name" instead of just "killed"

Fraps footage

battlefield-4-mod-support-ruled-out-by-dice-2/

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Man blir ju taggad när man läser det där men sen när man ser gameplayen i pre-alphan så är de turn off för mig. Bf3 var bara ett experiment, hade dom gjort bf4 istället för bf3 tror jag garanterat vi hade fått en annan tidsålder i bf4.

Nu försöker dom bara få bra rykte igen.

Men det viktigaste fattas fortfarande. RELEASE THE MODTOOLS och skrota battlelog.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Skrivet av 93Clocker:

Man blir ju taggad när man läser det där men sen när man ser gameplayen i pre-alphan så är de turn off för mig. Bf3 var bara ett experiment, hade dom gjort bf4 istället för bf3 tror jag garanterat vi hade fått en annan tidsålder i bf4.

Nu försöker dom bara få bra rykte igen.

Men det viktigaste fattas fortfarande. RELEASE THE MODTOOLS och skrota battlelog.

Jag tror DICE skapade 1942 play for free för att se hur intresset var och såg att det var mest lönsamt att fortsätta med det man har skapat och inte behöva om från början med fordon, vapen etc.

Mest troliga är att vi kommer få någon av BC3/Vietnam/1942 mellan BF4 och BF5. Om de inte väljer att köra med download packs i två år som BF3...

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

Jag tror DICE skapade 1942 play for free för att se hur intresset var och såg att det var mest lönsamt att fortsätta med det man har skapat och inte behöva om från början med fordon, vapen etc.

Mest troliga är att vi kommer få någon av BC3/Vietnam/1942 mellan BF4 och BF5. Om de inte väljer att köra med download packs i två år som BF3...

Jag tror också det kommer bli ett 2142 eller 1942 Dlc till bf4 garanterat. Känns lite tråkigt att lägga ut easter eggs i bf3 om 2143 annars.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Det var i princip min första fundering också, blir det kanske 35v35 eller 40v40 på pc måntro? Hade det varit 6 manna squads hade det ju varit möjligt att enbart göra den lilla skillnaden upp till 36v36.

Tycker att det är lite underligt att ingen tagit upp ämnet under deras stream, då det kan innebära ändrade spelarantal. Eller så har de en väldigt enkel lösning på det eftersom att ingen verkar ha brytt sig så mycket.

Permalänk
Medlem

Kommer BF4 ha stöd för cross-platform multiplayer? XONE, PC och PS4 på samma server tex?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xatu:

Kommer BF4 ha stöd för cross-platform multiplayer? XONE, PC och PS4 på samma server tex?

nej

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Lol märkte precis att alla enheters röster är samma som i BF3.
Döds animationen är densamma, wtf? Tycker de borde trycka in ragdolls i spelet och så att vyn följer huvudet så det blir mer dynamiskt varje gång. Och att man inte lyfter upp vänsterhanden hela tiden.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av woicer:

Ja, färgerna är låsta i spectator-mode. Så egentligen är det rätt, fast rörigt. Förhoppningsvis löser man det bättre i någon senare variant. Det ser faktiskt lovande ut. Hade inga förväntningar inför detta spel efter hur man behandlat BF3. Som e-sportspelare på lite högre nivå i BF3 så är spectator mode helt fantastiskt. Det behövs verkligen för att kunna sprida matcher till en bredare publik. Vi får hoppas att man sätter kartdesign och game modes också så ror man nog hem det här rätt bra. Spectator mode är även underbart för oss serveradministratörer. Att suppression inte verkar existera i samma mängd är ett stort plus det också. Förhoppningsvis märks det inte av alls.

Spectator-mode är underbart för oss cheat-hunters också! Nu kan man följa en misstänkt under en hel match och spela in den fule fuskarens alla felsteg! Nästan roligare än att spela själv....

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Lol märkte precis att alla enheters röster är samma som i BF3.
Döds animationen är densamma, wtf? Tycker de borde trycka in ragdolls i spelet och så att vyn följer huvudet så det blir mer dynamiskt varje gång. Och att man inte lyfter upp vänsterhanden hela tiden.

Det har jag tänkt på redan när jag började spela Bf3, ibland ser man när någon blir sprängd och de flyger sådär 10-20 menet upp i luften ser askul ut. xD Det fula är ju då att man inte ser det om det händer en själv pga deras death-animation som de har. Som jag förövrigt tycker väldigt ful.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det bara är för mig men när jag kollar på Mina Spel i Origin så hittar jag "Battlefield 4 Alpha Trial. Tillgänglig 17 juni 17.00"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Sas:

Vet inte om det bara är för mig men när jag kollar på Mina Spel i Origin så hittar jag "Battlefield 4 Alpha Trial. Tillgänglig 17 juni 17.00"

Ser det här också.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk

Något sånt ser inte jag.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Något sånt ser inte jag.

Har du premium? Kanske beror på det annars?

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk

Fan då, jag vill ju tillbaka till vietnam :C

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12

Permalänk
Medlem

Tactical Light.................. SUCK

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Sas:

Skrivet av THEBADGUY:

Ser det här också.

Skrivet av fantomsmurfen:

Något sånt ser inte jag.

Det är stängd Alpha för endast vissa utvalda personer. Jag hade inte heller turen på min sida.

Permalänk
Medlem

Jag lyckades få Alpha Trial från imorgon

Skulle vara intressant att se hur många som fått!

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CruiZin:

Jag lyckades få Alpha Trial från imorgon

Skulle vara intressant att se hur många som fått!

Vart i origin ligger den ? ska den ligga i hidden eller hur ser de ut ? Print ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Jag fick ett mail, ser inget i Origin.

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Min ligger under Mina Spel
http://i.imgur.com/6TMmg0J.jpg?1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Sas:

Jävla tur du har då, Jag körde alphan i bf3 men de verkar ju inte spela någon som helst roll.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

BF4 Alpha här, nice

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk

Vänta, hur fick ni tillgång till alphan?

Permalänk
Medlem

Fick också mailet men inget i origin än !

Visa signatur

Main: i7-14700 - 32GB DDR4 - 3060 ti - Seagate 510 2TB
unRAID: Xeon E5-2697 v2 - 32 GB DDR3 - Dell PERC H310 - 8x14TB

Permalänk
Medlem

Har inte fått mail om Alpha. Får väl hoppas man blir tilldelad nångång.

Permalänk
Medlem

Har ni med tillgång till Alphan köpt spelet?

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM