Game Master som spexar och gör lite roliga saker.

Permalänk
Medlem

Game Master som spexar och gör lite roliga saker.

Förr i vanilla / tbc så dök det upp filmer och berättelser på nätet om gm´s som hade lite roligt med spelarna på wow.
Jag skulle tro att Blizzard inte tyckte att det var okej alla ggr.
Men nu för tiden är det sällan man ser / hör om någon gm som lekt lite på servrarna. (Förutom på private servrar)
Själv så skulle jag tycka det vore lite kul om gm´s gjorde lite spex på servrarna då och då.
Vad tycker ni?

Det ända jag varit med om är att jag blivit teleporterad fram och tillbaka över världen i tbc till alla flighter som fanns då.
Det började med att jag fastnade på en båt vid Darnasus och kunde inte komma av den. Öppnade en ticket och gm frågade vart jag skulle.
Efter lite chattande så började han teleportera mig världen över till dom flesta flighter medans vi chattade Kul grej tyckte jag då.

Har ni någon gamemaster story att berätta?

Permalänk
Medlem

Puggade SSC i sluted av TBC och efter Vashj så kom vi inte åt looten. En ticket till en GM senare så spawnade Illidan och Vashj igen. Illidan sa åt Vashj att ge oss loot, en kista spawnade och Illidan ach Vashj försvann.

Nån vecka senare var det en GM som skrev i chatten att han skule boosta folk genom Sunwell. Jag var inte med den här gången så jag kan inte säga hur det gick.

Permalänk
Medlem

I slutet på TBC hade jag problem med ett daily quest vart quest items på marken helt enkelt inte fanns.
Jag kontaktade en GM som portade runt mig i sökandet, men han hittade inte heller någo. Han kunde ttorr i get göra, så han ursäktade för sig förvandlade mig till en pirat och flög iväg med flightform.
GM var för övrigt en L60 warrior med cloth gear som svävade runt i luften....

Permalänk
Medlem

Jag och en kompis höll på att terrorisera folk från taken i darkshire (horde mage & lock) då jag helt plötsligt vänder mig om ser jag en nightelf female, endast iklädd en enklare blå robe. Något stämde dock inte riktigt men jag hann ropa ut åt min kompis att dom börjat ta sig upp.

Kort därefter märker jag att targeten är friendly, och lade märke till att hyn/håret/roben hade en annorlunda blåfärg jag inte sett tidigare, sen ser jag GM taggen.

Han sade "Greetings xxxx, i am afraid i have to ask you and xxx to remove yourselves from the roof" eller något i den stillen, vi gjorde det och det var
det sista jag såg av en GM i WoW.

Detta var ganska tidigt i vanilla och det låter inte särskilt speciellt, men det var en episk upplevelse bara att få se en.
Speciellt såhär i efterhand då man spelade till cataclysm och aldrig såg en GM igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Jag och en kompis höll på att terrorisera folk från taken i darkshire (horde mage & lock) då jag helt plötsligt vänder mig om ser jag en nightelf female, endast iklädd en enklare blå robe. Något stämde dock inte riktigt men jag hann ropa ut åt min kompis att dom börjat ta sig upp.

Kort därefter märker jag att targeten är friendly, och lade märke till att hyn/håret/roben hade en annorlunda blåfärg jag inte sett tidigare, sen ser jag GM taggen.

Han sade "Greetings xxxx, i am afraid i have to ask you and xxx to remove yourselves from the roof" eller något i den stillen, vi gjorde det och det var
det sista jag såg av en GM i WoW.

Detta var ganska tidigt i vanilla och det låter inte särskilt speciellt, men det var en episk upplevelse bara att få se en.
Speciellt såhär i efterhand då man spelade till cataclysm och aldrig såg en GM igen.

Hände mig och min kompis i Vanilla, vi var i Tanaris uppe på inn taket i Gadgetztan och attackerade horde där uppefrån och vakterna kom inte åt oss.
Sen efter ett tag så kom en snubbe i blåa käder och whispade att vi inte fick vara där och attackera horde och sedan försvann han.

Och nu finns det en vakt där uppe som patrullerar

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk

Aldrig haft en GM som visat sig men unnat mig har jag haft turen med! I början av cata Minade jag som en idiot för o tjäna dom där grymma gulden när alla börjar lvla sina proffso behöver mats. Hade en grabb jag skickade mining-matsen vid C.O.D till. Efter att ha skickat kanske 10st halvfulla c.o.d mail á 5k så tänkte jag att nu vet jag att han har stålar så jag slänger iväg ett fullt mail som landade på runt 12-13k om jag minns rätt. Någon dag senare fick jag respons-mailet och där stog det tack osv och matsen var tagna men inga guld... men det var ett c.o.d jag skickat till 100%. Så jag gjorde en ticket och några timmar senare har jag mail på nytt. När jag kommer dit har jag inte bara fått mina guld i mitt original mail utan även ett till som är en kopia på mitt andra med ytterligare 12-13k med meddelande "Hope you're happy now ;)" undertecknat GM. Bra start på expansionen!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Själv inte varit med om något.

Men hade en spelare som skrev en ticket och undra om loot table i UBRS var buggad. Då han aldrig fick lightbringer shoulders.
Varpå jag svarade och sa att den inte var det, dock hade de lägre dropchans.
Bestämde mig då för att hoppa in i spelet och hejja på han när de döda Beast. Och tro på fan han fick shouldersna och jag visar mig för han och hans partymembers, han gick bananas för att jag var där

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Skrivet av RedFLip:

Själv inte varit med om något.

Men hade en spelare som skrev en ticket och undra om loot table i UBRS var buggad. Då han aldrig fick lightbringer shoulders.
Varpå jag svarade och sa att den inte var det, dock hade de lägre dropchans.
Bestämde mig då för att hoppa in i spelet och hejja på han när de döda Beast. Och tro på fan han fick shouldersna och jag visar mig för han och hans partymembers, han gick bananas för att jag var där

Hur fick du jobb som gamemaster?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Har träffat Gm 2 ggr bägge i TBC

första gången var pga att jag köpte fel pvp axelskydd till min druid.

blev teleporterad ut till en liten strandö mitt i havet med ett par solstolar på och satt där och chilla å prata skit me han i nån timme.
fick för övrigt mina axelskydd utbytta.

andra gången var i Karazan vid Curator då vi hade en mana void som hade fastnat i väggen och stod där och döda oss.

slutade med att gm visade sig som en mini Diablo och började förvandla oss till allehanda critters och djur och sen fixade problemet åt oss.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Inaktiv

ZG @ lvl 60
Mandokir buggar ur och vägrar dö under tiden kommer en GM och ursäktar sig för felet och oneshottar honom och därefter så gör vi resten av instancen som critters

Permalänk
Medlem

Jag hade något problem med JP under Wrath. Det var en riktigt struntsak egentligen (Ingen i gruppen hade fått JP för en viss boss) men jag tänkte att det var lika bra att rapportera ifall det hände igen.

Fick svar på tick:eten ganska omgående och pratade en stund med GM:en om problemet. Jag förklarade problemet och han skulle kolla server-loggarna och försvann i några minuter. Efter en stund sa jag att det spelade ingen roll om jag fick tillbaks min JP eller ej då klockan var så mycket, varpå han svarade (på engelska då) att det är lugnt, "mitt skift slutar snart". Han fixade problemet och sen så fortsatte vi att prata efter att hans skift var slut - det roliga var att han blev betydligt mer avslappnad (släppte liksom den robotlika GM-fasaden) efter att hans skift var slut.

Tyvärr har jag ingen rolig berättelse om GM's som gör anorlunda saker in-game.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

I Wotlk spelade jag i en av TopGuilderna i Europa. Topp 30 något liknande. (Jag nickade Servitören - Hunter)

Vi hade problem med questen för BiS neck då man skulle ha itemz ifrån Malygoz.

Detta blev resultatet av en film vår rogue frapsade.

GM som hjälpte oss med questen ville se oss ta Sartharion 3 Drakes eftersom vi var bland de första i världen.

Jag spelar för övrigt med Sanitas Som är rankade World 2 - 10 man så om ni vill kika lite på en helsvensk toppguild så sväng förbi oss på Wowprogress, streams forums osv.

// Hulkovius - Worst shaman EU

Permalänk
Medlem

Kul med en video på händelsen
Finns ju många filmer på youtube men dom flesta verkar vara från privat servrar..