Cube world! Någon som är sugen att lira?

Permalänk
Medlem

Ska skaffa ikväll, någon som hostar en server och vill lära en nybörjare?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Ska skaffa ikväll, någon som hostar en server och vill lära en nybörjare?

Hoppas du har bättre tur än mig
Försökt köpa idag men register alltid nere ;/

http://direct.cyberkitsune.net/canibuycubeworld/

Permalänk
Medlem

Har stått "The shop is currently disabled due to server maintenance. Please try again later." så här varje gång jag försökt köpa senaste 2 dagarna för mig typ...

Permalänk
Medlem

De är under attack av DoS-attacker. Jag gjorde en liten nyhet om det:

http://swegeeks.se/2013/07/07/cube-world-under-dos-attack/

https://picroma.com/blog/post/8

Trodde det skulle varit löst tills nu.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Runt lvl 3 och sugen på att lira? Pma mig

Permalänk
Medlem

Lyckades köpa spelet igår, söker nu folk att spela med. Har en level 5 Mage.

Permalänk
Medlem

Ranger lvl 22 söker lagkamrater PM mig ifall du vill lira. jag har en mumble server vi kan snacka via. Saknar därimot en server :/

Visa signatur

a wise man hears one word and understands two

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Efter att ha vart en flitig Minecraft lirare till detta.. Nej, jag bytte tillbaka till Minecraft direkt kan jag lova.
15 euro åt spillo.

Detta spel har ju inte ens i närheten samma mekanik, det här är ett RPG. Så det är inte så konstigt
Finns ju en viss slående likhet dock...

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag vill spela men spelet går ju inte köpa, har provat hela dagen TT

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kufra:

Jag vill spela men spelet går ju inte köpa, har provat hela dagen TT

Skickades från m.sweclockers.com

Står i tråden:

Skrivet av sj6:

De är under attack av DoS-attacker. Jag gjorde en liten nyhet om det:

http://swegeeks.se/2013/07/07/cube-world-under-dos-attack/

https://picroma.com/blog/post/8

Trodde det skulle varit löst tills nu.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av kufra:

Jag vill spela men spelet går ju inte köpa, har provat hela dagen TT

Skickades från m.sweclockers.com

Som jag och andra har skrivit, skiten är nere och dom är helt värdelösa på att uppdatera.
Men så blir det när det är en man och hans fru som enbart gjort skiten, 0 updates

Inte i klass med notch direkt.

Lyckades skapa ett konto under dom 2 min reg var open, nu ska man bara ha tur och lyckas köpa skiten dom få minuterna shoppen kommer upp.
Köpa Cube world är typ svårare än att köra igenom silver surfer på nes utan att dö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Som jag och andra har skrivit, skiten är nere och dom är helt värdelösa på att uppdatera.
Men så blir det när det är en man och hans fru som enbart gjort skiten, 0 updates
Inte i klass med notch direkt.

Dom är inte nere för att dom tycker de är kul att vara offline. Dom har blivit d-dosade av och till. Deras server gick ner p.g.a trycket som blev övermäktigt då de öppnade shopen första gången, dom hade inte räknat med de stora tillflödet av folk, problem och förvirring uppstod och skaparna gjorde allt för att allas frågetecken skulle lösas så fort som möjligt.
Som Wol_lay twittrat om så arbetar han med en lösning till detta och han har arbetat med allt möjligt med Cube World non-stop de senaste veckorna, svarar på tweets mitt i nätterna osv.
Istället för att klaga och jämföra Cube World med Notch/Minecraft så ge dem tid att fixa problemen som dykt upp, problem som ingen hade anat skulle komma.

Wol_lay som skaparen till Cube World heter, har i sina tweets de senaste veckorna varit allt annat än frånvarande.

Om vi ska prata om minecraft en sekund så jobbar inte ens Notch med minecraft längre, de gör Jeb och hans utveckling/uppdateringar är ju så dåliga så de är skämmigt. 6 månader efter senaste uppdateringen, som inte heller den var så märkvärdig, så lägger han till en update där en ny mob (hästar) introduceras...bra där Jeb.
Kolla antalet mods som har gjorts till minecraft, folk spelar inte ens vanilla minecraft längre.
Lägg dessutom till att Minecraft skapades och blev stort då Mojang kom till, med folk som var 100% dedikerade till projektet som Notch dragit igång.
Cube World/Picroma är änsålänge bara två stycken som jobbar, sen att dom råkar vara man och hustru spelar väl ingen roll?

summa sumarum, Ge Cube World folket lite tid.

Visa signatur

a wise man hears one word and understands two

Permalänk
Medlem
Skrivet av milka:

Dom är inte nere för att dom tycker de är kul att vara offline. Dom har blivit d-dosade av och till. Deras server gick ner p.g.a trycket som blev övermäktigt då de öppnade shopen första gången, dom hade inte räknat med de stora tillflödet av folk, problem och förvirring uppstod och skaparna gjorde allt för att allas frågetecken skulle lösas så fort som möjligt.
Som Wol_lay twittrat om så arbetar han med en lösning till detta och han har arbetat med allt möjligt med Cube World non-stop de senaste veckorna, svarar på tweets mitt i nätterna osv.
Istället för att klaga och jämföra Cube World med Notch/Minecraft så ge dem tid att fixa problemen som dykt upp, problem som ingen hade anat skulle komma.

Wol_lay som skaparen till Cube World heter, har i sina tweets de senaste veckorna varit allt annat än frånvarande.

Om vi ska prata om minecraft en sekund så jobbar inte ens Notch med minecraft längre, de gör Jeb och hans utveckling/uppdateringar är ju så dåliga så de är skämmigt. 6 månader efter senaste uppdateringen, som inte heller den var så märkvärdig, så lägger han till en update där hästar en ny mob (hästar) introduceras...bra där Jeb.
Kolla antalet mods som har gjorts till minecraft, folk spelar inte ens vanilla minecraft längre.
Lägg dessutom till att Minecraft skapades och blev stort då Mojang kom till, med folk som var 100% dedikerade till projektet som Notch dragit igång.
Cube World/Picroma är änsålänge bara två stycken som jobbar, sen att dom råkar vara man och hustru spelar väl ingen roll?

summa sumarum, Ge Cube World folket lite tid.

Jag är fullt medveten om vad som händer.
Och ja det är dåliga updates ifrån dom.

Det är inte så svårt att göra en update hur arbetet går med att lösa ddos problemen, eller hur?
Något som i mina ögon är en självklar update som borde göras.

Att bara skriva för 4 dagar sedan att ddos problem och sen inget mer efter det = frånvarande.

Permalänk
Medlem

Sant, skulle vara läckert att får en update, de håller jag med om.
Men man måste ändå ge dom tid och ha förståelse för att de har fullt kaos med de ena bekymret efter de andra.

Visa signatur

a wise man hears one word and understands two

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Jag är fullt medveten om vad som händer.
Och ja det är dåliga updates ifrån dom.

Det är inte så svårt att göra en update hur arbetet går med att lösa ddos problemen, eller hur?
Något som i mina ögon är en självklar update som borde göras.

Att bara skriva för 4 dagar sedan att ddos problem och sen inget mer efter det = frånvarande.

Eller så väljer de att istället för att sitta och svara på samma frågor och förklara samma problem om och om igen att satsa på att faktiskt hitta en lösning? Med tanke på att de bara är två och troligen har jobb eller annat utanför är det inte direkt så att de har tid att göra annat om det vill hinna få ut en lösning snabbt.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Kan inte denna minecraft-hysteri dö snart?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Kan inte denna minecraft-hysteri dö snart?

Wut? Om du inte gillar "minecraft-hysterin" så är du inte tvungen att ha något med det att göra.
Lägg tid på det du tycker är roligt, eller det kanske är just att klaga.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Kan inte denna minecraft-hysteri dö snart?

Sen är väl inte detta spelet likt Minecraft alls förutom grafiskt?

Jag menar, i Minecraft ska man ju bygga och konstruera saker, monument, hus och whatever. I Cube Wold handlar det väl mer om att utforska, döda och sådant. Typ RPG.

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CruiZin:

Sen är väl inte detta spelet likt Minecraft alls förutom grafiskt?

Jag menar, i Minecraft ska man ju bygga och konstruera saker, monument, hus och whatever. I Cube Wold handlar det väl mer om att utforska, döda och sådant. Typ RPG.

Det är det grafiska jag menar. Varje vecka är det något nytt fyrkantspel som alla pratar om.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk

Finns det något demo eller något liknade?

Permalänk
Avstängd

83.249.6.19
Denna rullar dag som natt om nån vill hoppa in, jag och/eller tjejen brukar hålla till där en hel del den senaste tiden, alltid trevligt med sällskap

Permalänk
Medlem
Skrivet av bakemonster:

83.249.6.19
Denna rullar dag som natt om nån vill hoppa in, jag och/eller tjejen brukar hålla till där en hel del den senaste tiden, alltid trevligt med sällskap

försökte alldeles just hoppa in, men kunde inte connecta till servern :/

Visa signatur

a wise man hears one word and understands two

Permalänk
Medlem
Skrivet av bakemonster:

83.249.6.19
Denna rullar dag som natt om nån vill hoppa in, jag och/eller tjejen brukar hålla till där en hel del den senaste tiden, alltid trevligt med sällskap

För mig så slutar CW att fungera. Synd det.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Avstängd
Skrivet av milka:

försökte alldeles just hoppa in, men kunde inte connecta till servern :/

Verkar ganska ostabilt, crashade när jag skulle skriva något i chatten, men med bristfällig dokumentation så ere svårt att göra något.
Ska peta igång den igen såfort jag ser att den är nere.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av deadich:

Det är det grafiska jag menar. Varje vecka är det något nytt fyrkantspel som alla pratar om.

Fast då blir det väldigt svårt att hitta nya spel om du inte kan spela två olika spel med samma grafiska stil... Cube World är för övrigt mycket snyggare än minecraft.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Efter typ två dagars konstant tittande lyckades man äntligen registrera sig .Tycker dock det är lågt att DDOS-attackera små indieutvecklare. Nu ska man ju bara lyckas köpa det med.

Permalänk
Medlem

Precis köpt det någon som vill hjälpa mig och levla lite?

Visa signatur

D6XvX4TJiQvnGKQGY9rTvnrJaGsYBAgpZb

Permalänk

Jag och en kompis har startat Cube World Sverige. Snart kommer en hemsida med en Wiki samt en server komma upp. För att hålla er uppdaterade kan ni gå in och gilla våran Facebooksida:

https://www.facebook.com/CubeWorldSverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joinapolarn:

Jag och en kompis har startat Cube World Sverige. Snart kommer en hemsida med en Wiki samt en server komma upp. För att hålla er uppdaterade kan ni gå in och gilla våran Facebooksida:

https://www.facebook.com/CubeWorldSverige

sjukt bra initiativ, ser fram emot detta

Visa signatur

a wise man hears one word and understands two

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joinapolarn:

Jag och en kompis har startat Cube World Sverige. Snart kommer en hemsida med en Wiki samt en server komma upp. För att hålla er uppdaterade kan ni gå in och gilla våran Facebooksida:

https://www.facebook.com/CubeWorldSverige

Kommer du (går det?) lägga upp många servrar eftersom det bara är 4p? Tänkte att det lätt blir fullt om det bara är en server.