Permalänk
Medlem

Dx Racer Datorstol

Tjena

Nu har man i stort sätt köpt massa nytt till datorbordet förutom en grej som jag haft ett bra tag.
Datorstol.. Jag sitter några timmar om dan och photoshopar, programmerar eller spelar. Vad som helst.. Och ibland kan jag sitta riktigt obekvämt.

Frågan är nu, att jag är trött på dessa billiga datorstolar som i princip är skit från JYSK...Dags för något bättre...
Kollar runt lite på nätet och ser riktigt trevliga stolar men för flera tusen...Tills jag fick syn på DXracers...http://www.maxfps.se/sok/dx%20racer
De är väl lite dyra.. Men jag har inte hört så mycket om dem, verkar vara något nytt?

Då stolen är en viktig roll i datorhörnan så måste jag ha en ny stol.. Med bra ryggstöd, axelstöd samt annat smått och gått..

DXracer ska vara gaming stolar, men vet inte, det är inte något jag tänker på direkt.. Sitter man o spelar eller photoshopar eller kollar film i flera timmar så ska ju stolen ha ett syfte.. och de är ergonomi.

Så vad tycker ni om dessa DXRacers?

Permalänk

DXRacer är ett stort märke inom "eSport-världen", mängder med pro-gamers är sponsrade av de. Jagf kan inte uttala mig om stolarnas kvalité, men de är ju byggda för människor som sitter i sin datorstol dagarna i ända, så så illa kan de inte vara.
I alla fall. Jag rekommenderar dig att leta online efter begagnade Kinnarps-stolar istället, jag köpte nyligen min, i nyskick, för 200 kr på blocket. Jag vågar säga att Kinnarps är bättre än DXRacer.
My cup of tea

Permalänk
Medlem

Stolarna faller nog in i kategorin fräckare än vad de är bra.

Jag skulle satsar på en begagnad kinnarps eller liknande, går att få tag på ganska enkelt för runt tusenlappen.

Permalänk
Medlem

Jag har en sådan ---> http://www.dxracer.net/art47_dxracer-chair-oh-d01-n.html

Den är ganska skön dock är jag lite bredaxlad och den "klämmer" åt lite.. sitsen kunde ha varit en aningen mjukare men inget man tänker på i första hand. Annars är stolen grymt bra men kvalitetsmässigt svårt att säga eftersom att jag bara har haft denna i drygt 2 månader. Kudden som man får med är verkligen nice, då man verkligen har något att vila huvudet på.

Betyg 7/10

Permalänk
Medlem

Jag har en http://www.maxfps.se/produkt/5908

Har inget att klaga på alls
Lite "svår" beskrivning om man inte kollar riktigt noga

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Jag fick hem denna i Fredags; http://www.maxfps.se/produkt/5907
Tycker den är riktigt skön, känns som väldigt bra kvalité. Sitter rätt många timmar om dagen framför datorn så det är definitivt värt det i mitt tycke. Har inte heller hittat något att klaga på än. Jag gissar på att om du är "stor" så blir den nog trång att sitta i och därmed inte skön men det finns nog andra modeller.

Permalänk
Medlem

En begagnad Kinnarp stol är ett bättre köp, inställningsmöjligheterna på Racer är inte mycket bättre än stolarna från Jysk och jag har svårt att tro att Racer håller liknade kvalité som Kinnarp vars nypris ligger i en helt annan prisklass.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spidey:

Jag har en sådan ---> http://www.dxracer.net/art47_dxracer-chair-oh-d01-n.html

Den är ganska skön dock är jag lite bredaxlad och den "klämmer" åt lite.. sitsen kunde ha varit en aningen mjukare men inget man tänker på i första hand. Annars är stolen grymt bra men kvalitetsmässigt svårt att säga eftersom att jag bara har haft denna i drygt 2 månader. Kudden som man får med är verkligen nice, då man verkligen har något att vila huvudet på.

Betyg 7/10

Har denna stol också, tycker att den är allt för hård i ryggen! Bra byggkvalité jämfört med jysk. Dock tycker jag att kuddarna som följer med är helt värdelösa :\

5/10

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av stoltz:

Malkolm är bra har själv haft en och hade aldrig ont i rygg/svank/röv dessutom riktigt billig nackdelen är väl att den börjar knaka om du sitter i den mycket dock blev den inte nersutten snabbt jag hade den i ett år och den var nästan som den var när jag fick den.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar MARKUS från IKEA

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Jag har en http://www.maxfps.se/produkt/5908

Har inget att klaga på alls
Lite "svår" beskrivning om man inte kollar riktigt noga

Trevligt..:) funderar på http://www.maxfps.se/produkt/5910 eller http://www.maxfps.se/produkt/6321

Skrivet av stoltz:

De ju de, jag har haft den men inte riktigt nöjd med de knakande ljudet de har.. jag väger bara 70 ..:/

Permalänk
Medlem

Jag har en DXRacer stol och har fått den utbytt en gång p.g.a att den grejjen som gör att man kan höja och sänka sig slutade fungera. Och nu på min andra fungerar den väldigt dåligt och vill inte alltid höja upp till max höjd eller sänka sig utan sitter nästan fast emellanåt. Jag är dessutom inte tung (runt 80kg) så vikt har inget med det att göra.

Stolen är rickig och känns inte alls bra i kvalitén när man använt den 1.5 år.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Skrivet av webbson:

Jag har en DXRacer stol och har fått den utbytt en gång p.g.a att den grejjen som gör att man kan höja och sänka sig slutade fungera. Och nu på min andra fungerar den väldigt dåligt och vill inte alltid höja upp till max höjd eller sänka sig utan sitter nästan fast emellanåt. Jag är dessutom inte tung (runt 80kg) så vikt har inget med det att göra.

Stolen är rickig och känns inte alls bra i kvalitén när man använt den 1.5 år.

Lånar en gammal tråd och din post,
Jag funderar på att köpa en dxracer stol då jag gått igenom 3-4stycken jysk stolar under ca 3-4år, de är super bra stolar i början men efter ett runt ett år blir de ner suttna och lädret på armstödet och sitt dynan börjar ramla sönder (på en av stolarna). Kan säga att stolarna som jag haft har kostat mellan 1,5-2000kronor styck, alltså jysk gold premium stolar som.de heter nu. De dyraste kontorsstomar dom har. Efter att ha läst din post så vart jag fundersam om dxracer är lika. Har aldrig provat en och känner ingen som har eller haft en. Så undrar mer vad du tycker har du ändrat dig? Och vad köpte du för stol sen? Eftersom du skrev detta för ca 1år sen. Och vad har du för stol nu? Tips?
Tack för hjälpen på förhand

Permalänk
Skrivet av GoldToazt:

Lånar en gammal tråd och din post,
Jag funderar på att köpa en dxracer stol då jag gått igenom 3-4stycken jysk stolar under ca 3-4år, de är super bra stolar i början men efter ett runt ett år blir de ner suttna och lädret på armstödet och sitt dynan börjar ramla sönder (på en av stolarna). Kan säga att stolarna som jag haft har kostat mellan 1,5-2000kronor styck, alltså jysk gold premium stolar som.de heter nu. De dyraste kontorsstomar dom har. Efter att ha läst din post så vart jag fundersam om dxracer är lika. Har aldrig provat en och känner ingen som har eller haft en. Så undrar mer vad du tycker har du ändrat dig? Och vad köpte du för stol sen? Eftersom du skrev detta för ca 1år sen. Och vad har du för stol nu? Tips?
Tack för hjälpen på förhand

Har ingen riktig koll på dxracer men har testat dem under 2 lan. Själv äger jag 2 stycken arozzi monza stolar från netonet för 1500. Stolarna är enligt mig såklart mycket skönare än dxracer. Dock så har dxracer mer möjligheter att flytta armstöd+ryggstöd. + att dxracer stolarna andas något mer kvalité än arozzi. Personligen valde jag arozzi då de är skönare och billigare.

Permalänk
Medlem

Säkert bra, annars kör jag kinnarps. Om man vill betala dvs