Permalänk
Medlem

Plats 26 000 i kön. Någon som har en aning om hur lång tid det kan tänkas ta innan jag tillåts ladda ner spelet?

Permalänk
Medlem

Det funkar inte att bjuda in folk via invites längre då heller eller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Drager:

Det funkar inte att bjuda in folk via invites längre då heller eller?

Nope

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem

Ni som köpt Compendium hur går samlandet av spelarkorten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SSB:

Plats 26 000 i kön. Någon som har en aning om hur lång tid det kan tänkas ta innan jag tillåts ladda ner spelet?

De verkar ha slutat släppa in folk sen flera dagar tillbaka. Jag är 22000-nånting och har köat sen lördag på dagen. Man kan tycka att med ny vecka borde nåt hämta men valve vägrar kommunicera med spelarna. Kan tänka mig det är max 50k i kö och hur svårt är det att se till att de får spela liksom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teagirl:

De verkar ha slutat släppa in folk sen flera dagar tillbaka. Jag är 22000-nånting och har köat sen lördag på dagen. Man kan tycka att med ny vecka borde nåt hämta men valve vägrar kommunicera med spelarna. Kan tänka mig det är max 50k i kö och hur svårt är det att se till att de får spela liksom?

De sitter nog med en kopp kaffe och skrattar åt de som inte kommer in.
Mer seriöst så kan jag tänka mig det är rätt svårt att ta in alla spelare samtidigt vid release av ett av de största multiplayer-spelen någonsin.
Personligen har jag inte haft några problem att spela överhuvudtaget.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

De sitter nog med en kopp kaffe och skrattar åt de som inte kommer in.
Mer seriöst så kan jag tänka mig det är rätt svårt att ta in alla spelare samtidigt vid release av ett av de största multiplayer-spelen någonsin.
Personligen har jag inte haft några problem att spela överhuvudtaget.

Kan man tro, och jag trodde det var många som skulle spela. Men liksom 5 dar efter launch och max 50k i kö... ganska megaliten mängd att hantera tbh

Permalänk
Medlem

Lol, att ni klagar... om ni velat spela det så mycket tidigare kunde ni fixat invites hur lätt som helst. De flesta som spelar på detta forum hade säkert till över. Jag hade 15 invites som jag inte använde, det efter att jag både bjudit en flera, plus tradat bort flera av mina invites till andra som ville bjuda in fler.

Vänta bara så ska ni få spela också. Den som väntar på nått gott, väntar aldrig förlänge Have patience....

Skrivet av Teagirl:

Kan man tro, och jag trodde det var många som skulle spela. Men liksom 5 dar efter launch och max 50k i kö... ganska megaliten mängd att hantera tbh

Jag är rätt säker på att det har olika antal i olika regioner. De har sagt att de släpper in folk lite i taget och i olika regioner. Så de kan vara så att de har nåt max på EU servrarna och väntar på att fixa fler till dessa. Om jag förstått de rätt så försöker de fixa så att det har servrar för tillräckligt många ska kunna spela. Alltså över miljonen ska kunna spela samtidigt efter de fixat ihop alla servrarna som de planerar. Med detta innebär det inte att alla servrar kommer vara i EU. De vill väl först se vartifrån de nya spelarna kommer ifrån innan de köper in servrar i Asien om de är mest Europeer som vill joina just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teagirl:

Hur vet du hur många som är i kö? Källa på det tack.
Det dom gör är att kolla hur många som vill spela och förbereder
servrarna för den mängden spelare annars kanske det blir alltför många.
Behöver dom större resurser kan det ta sin tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Hur vet du hur många som är i kö? Källa på det tack.
Det dom gör är att kolla hur många som vill spela och förbereder
servrarna för den mängden spelare annars kanske det blir alltför många.
Behöver dom större resurser kan det ta sin tid.

http://steamcommunity.com/app/570/discussions/#p2 trådar här och där om kö som ger en fin bild om hur läget ser ut + att jag själv är i kö och har vänner som är.
Det är liksom hur kasst som helst, hur lyckas man?
Varför kan man inte kommunicera med spelarna om läget?
Tror seriöst inte jag sett värre, och ni som redan spelar kan inte uttala er men vi andra upplever det hela och hur kasst som helst. Liksom 50k spelare, man har sett företag hantera miljoner med större enkelhet än detta. Dessutom brukar inte företag sluta kommunicera med sina spelare dagen efter launch av ett spel som påstått ska vara stort.
Ger bara budgetintryck av valve liksom, fattiga... ingen support, ingen transparens, ingenting vettigt liksom. Varför stiga ut ur betan när de uppenbarligen är långt från redo? Var är logiken?
Nä bara kasst liksom, vad ska man säga annars?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teagirl:

http://steamcommunity.com/app/570/discussions/#p2 trådar här och där om kö som ger en fin bild om hur läget ser ut + att jag själv är i kö och har vänner som är.
Tror seriöst inte jag sett värre, och ni som redan spelar kan inte uttala er men vi andra upplever det hela och hur kasst som helst. Liksom 50k spelare, man har sett företag hantera miljoner med större enkelhet än detta. Dessutom brukar inte företag sluta kommunicera med sina spelare dagen efter launch av ett spel som påstått ska vara stort.
Ger bara budgetintryck av valve liksom, fattiga... ingen support, ingen transparens, ingenting vettigt liksom. Varför stiga ut ur betan när de uppenbarligen är långt från redo? Var är logiken?

Skit i spelet då, ingen som tvingar dig att sitta i kön!

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av deppan:

Jag gjorde en steamcommunity-tråd om ryssproblemet. Lägg gärna in en kommentar:
http://steamcommunity.com/app/570/discussions/0/8649731236358...

Att säga att alla ryssar är problem är fan bara idiotiskt. Sedan om man har en P12 som sitter och klagar på allt man gör kommer fan inte öka motivationen för spelaren att göra ifrån sig bättre. Detta är ett spel. Casual om man inte kör turneringar eller med vänner.

Fixa vänner om du har några efter utal som du gör eller skyll dig själv.

Skrivet av Teagirl:

Det brukar krascha och bugga i andra spel när de låter alla spela första dagen, dock är det buggar som ofta försvinner av sig själv till andra dagen (eller ja, som de jobbar sin rumpa av sig för att snabbt lösa). Varför just dessa nissar på Valve har bestämt sig för att folk som försöker spela 5 dagar efter launch ska hamna i en... ja nu snart 30 timmars kö och fortfarande räknande. Så himla instabilt kan deras servrar inte vara, och så himla många fler spelare kan de inte ha till skillnad motför andra. Jag kan förstå att de inte vill släppa in alla på en gång av någon anledning, men att inte löst det så att alla kan släppas in efter fem dagar efter launch är liksom enbart kasst och finns inga ursäkter för det, de har antingen inga pengar eller så... ja, har de inga pengar, ingen personal som jobbar övertid för att launch ska gå så bra som möjligt som i princip alla andra spelföretag har.
Så, nej ingenting funkar för mig, för de anser att mer än ett dygns väntan 5 dagar efter launch är acceptabelt, och jag säger att det är historiens sämsta prestation i ärlighetens namn.

Dummaste jag hört. De har nog fyllda servers eller har inte lagt så stor prioritet på att släppa in så många som möjligt för att äventyra resten av operationen. De sitter fullt ut och släpper in folk på samma tid som de håller på med Dota Test versionen och försöker lösa problem med Linux/OSX där på några få dagar redan har ca 340 ifyllda buggar från folk.

Dota nycklar slängdes runt som sandkorn på en öken att du missade detta är smått otroligt...

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teagirl:

Jag vet inte, men dom kanske inte tycker det är värt att besvara massa onödiga frågor?
Dom har redan sagt hur det ligger till och vad dom tänkt göra.

Skulle vilja veta vilket företag som hanterat miljontals spelare samtidigt på en vecka
när dom inte har kapacitet för det från början. Tvivlar på att det är så enkelt.

PS: Är "liksom" ditt favorit-ord eller?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Teagirl:

Det brukar krascha och bugga i andra spel när de låter alla spela första dagen, dock är det buggar som ofta försvinner av sig själv till andra dagen (eller ja, som de jobbar sin rumpa av sig för att snabbt lösa). Varför just dessa nissar på Valve har bestämt sig för att folk som försöker spela 5 dagar efter launch ska hamna i en... ja nu snart 30 timmars kö och fortfarande räknande. Så himla instabilt kan deras servrar inte vara, och så himla många fler spelare kan de inte ha till skillnad motför andra. Jag kan förstå att de inte vill släppa in alla på en gång av någon anledning, men att inte löst det så att alla kan släppas in efter fem dagar efter launch är liksom enbart kasst och finns inga ursäkter för det, de har antingen inga pengar eller så... ja, har de inga pengar, ingen personal som jobbar övertid för att launch ska gå så bra som möjligt som i princip alla andra spelföretag har.
Så, nej ingenting funkar för mig, för de anser att mer än ett dygns väntan 5 dagar efter launch är acceptabelt, och jag säger att det är historiens sämsta prestation i ärlighetens namn.

Det finns inga buggar som löser sig "av sig själv".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Att säga att alla ryssar är problem är fan bara idiotiskt.

Har kört med en bra ryss. En enda. Varför var han bra? Han spelade med laget, och han lyssnade när man sa "back" eller "careful".

Resten har varit "YOLOIMSOLO", varpå de feedat och man förlorar matchen, eller så har de haft sinnessjuka mängder tur och fått farm, varpå de antingen vunnit matchen, eller sjappat bort det. Antalet ryssar som springer in 1v4 och tror att de kan komma ut levande är påtok för många för att det ska vara roligt att prata om. Sen, de säger inget, de använder inte ens y-hjulet ffs! De har spelet på sitt språk, men de använder inte ens den enklaste formen av kommunikation som spelet har. Ryssar ÄR ett problem i alla spel, speciellt när man väljer "English" och "EU West" som de enda inställningarna.

Om man inte vill lägga till folk i skype som man inte känner irl då? Har gjort det ett antal gånger, och det slutar alltid med att de spelar mycket oftare än vad man själv gör, varpå de antingen blir sura eller blir tjatiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Ni som köpt Compendium hur går samlandet av spelarkorten?

har 68 kort tror jag 6 teams resten är nära till fulla

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Det finns inga buggar som löser sig "av sig själv".

Nä men kolla inom parentesen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Skit i spelet då, ingen som tvingar dig att sitta i kön!

Det är dålig service och en väldigt kass launch just eftersom jag vill spela och då tvingar de in mig i kön, varför är de helt enkelt inte kvar i betan när de är så fruktansvärt kasst förberedda? Finns det någon logisk anledning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Att säga att alla ryssar är problem är fan bara idiotiskt. Sedan om man har en P12 som sitter och klagar på allt man gör kommer fan inte öka motivationen för spelaren att göra ifrån sig bättre. Detta är ett spel. Casual om man inte kör turneringar eller med vänner.

Dummaste jag hört. De har nog fyllda servers eller har inte lagt så stor prioritet på att släppa in så många som möjligt för att äventyra resten av operationen. De sitter fullt ut och släpper in folk på samma tid som de håller på med Dota Test versionen och försöker lösa problem med Linux/OSX där på några få dagar redan har ca 340 ifyllda buggar från folk.

Dota nycklar slängdes runt som sandkorn på en öken att du missade detta är smått otroligt...

Varför släpper de ett spel när de är så dåligt förberedda? Ingen har blivit insläppt sen fredag ser det ut som, visa gärna källa på att folk blir det för just nu verkar bara du fått livstecken från företaget sedan fredags då. Jag skulle gärna vilja sprida vidare den informationen till de som sitter i kön utan att något som helst händer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Jag vet inte, men dom kanske inte tycker det är värt att besvara massa onödiga frågor?
Dom har redan sagt hur det ligger till och vad dom tänkt göra.

Skulle vilja veta vilket företag som hanterat miljontals spelare samtidigt på en vecka
när dom inte har kapacitet för det från början. Tvivlar på att det är så enkelt.

PS: Är "liksom" ditt favorit-ord eller?

Hur många seriösa spelföretag stänger ned spelet dagen efter launch? Är knäpptysta till sina spelare?
Jag har varit med om bättre och sämre launcher förut, med fler än 50k som vill spela. Det har varit buggar första dagen men sen har alla kunnat spela... vi snackar miljoner. Spelföretag kanske ibland stressar ut spel men de brukar åtminstone kunna hantera betydligt fler än 50k om de får en dag på sig. Jag har aldrig varit med om att ett företag stängt intag av spelare efter dag ett när spelet släppts, att de inte ger någon som helst information om det som om företaget gått i kk eller nåt, som att de flytt ett skepp de märkt sjönk. Ingen vet, men som ny spelare är det intrycket man får. Väldigt oseriöst, fattigt företag och vad tycker du skulle ge en ny spelare bättre intryck?
Säg du kommer den 10, dagen efter launch
¤ Den 16:e sitter du fortfarande i en kö som aldrig uppdateras
¤ Spelföretaget är knäpptyst som de slutat existera eller något
¤ Du vet att det bara är ca 50k andra i kön, något som de flesta företag och deras mammor hanterar dagen efter launch, och definitivt 6 dagar efter.

Vad av detta är bra jämfört med i princip alla andra spellauncher som finns?

PS! Jag har många favoritord. DS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teagirl:

Hur många seriösa spelföretag stänger ned spelet dagen efter launch? Är knäpptysta till sina spelare?
Jag har varit med om bättre och sämre launcher förut, med fler än 50k som vill spela. Det har varit buggar första dagen men sen har alla kunnat spela... vi snackar miljoner. Spelföretag kanske ibland stressar ut spel men de brukar åtminstone kunna hantera betydligt fler än 50k om de får en dag på sig. Jag har aldrig varit med om att ett företag stängt intag av spelare efter dag ett när spelet släppts, att de inte ger någon som helst information om det som om företaget gått i kk eller nåt, som att de flytt ett skepp de märkt sjönk. Ingen vet, men som ny spelare är det intrycket man får. Väldigt oseriöst, fattigt företag och vad tycker du skulle ge en ny spelare bättre intryck?
¤ Du vet att det bara är ca 50k andra i kön, något som de flesta företag och deras mammor hanterar dagen efter launch, och definitivt 6 dagar efter.

Du har haft snart två år på dig att fixa spelet om du velat. Hade det spelat minsta lilla roll för dig att få spela spelet hade du redan haft det. Snälla sluta låta så gnällig, du bryr dig inte alls om du får vänta en vecka eller två på att få börja spela...

Valve är hands down bästa spelföretaget i världen. De gör underbart välgjorda spel, till skillnad från typ varje annat spelbolag som finns.
De släpper inte på folk för att de inte vill förstöra för de 300 000 som spelar konstant.

De ger dig ett av världens största och bästa spel helt gratis, de håller servrar åt dig 24/7. För detta tar dom 0 kr.

Till skillnad från många andra F2P-spel så behöver du inte betala en krona för att vara bäst i världen.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Teagirl:

Releasen av Diablo 3. I rest my case.

EDIT: Eller sim city...

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Hm, blizzard brukar ändå kommunicera rätt bra med sina spelare. Vet inte hur launch dagen var, men jag tyckte de flesta kunde spela rätt smidigt rätt fort? Brukar läsa forum, och vad jag minns var det inte ett sånt mega-nerdrageande att blizzard slutat kommunicera dagen efter launch och upp till en vecka+.. de gör liksom inte sånt.

Hörde att sim city att alla inte kunde spela direkt. Däremot när jag frågar vidare så verkar alla ha kunnat spela finfint inom en veckas tid vilket visar på större prestation än valve som har folk i en vecka kö snart utan att något händer och folk pratar om att inget kanske händer på flera månaders tid... och jag tror att sim city hade hyfsad launch efter det. Nån dag väntan, men mindre än en vecka > upp till en månads väntan. Jag misstänker också att de som developade sim city inte slutade prata med sina spelare helt dagen efter launch heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Skrivet av WoG:

Du har haft snart två år på dig att fixa spelet om du velat. Hade det spelat minsta lilla roll för dig att få spela spelet hade du redan haft det. Snälla sluta låta så gnällig, du bryr dig inte alls om du får vänta en vecka eller två på att få börja spela...

Valve är hands down bästa spelföretaget i världen. De gör underbart välgjorda spel, till skillnad från typ varje annat spelbolag som finns.
De släpper inte på folk för att de inte vill förstöra för de 300 000 som spelar konstant.

De ger dig ett av världens största och bästa spel helt gratis, de håller servrar åt dig 24/7. För detta tar dom 0 kr.

Till skillnad från många andra F2P-spel så behöver du inte betala en krona för att vara bäst i världen.

Vi kan inte bedöma företaget efter hur de presterade 2 år sedan,
Spelet har släppts, nya spelare söker sig till det och det här möts dem med, vilket inte är annat än kasst och att det fungerade för 2 år sen är ett kasst argument.

De flesta spel är f2p idag, men de kan fortfarande leverera kvalitet och de kan hantera 50k spelare inom en vecka.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Teagirl:

Hm, blizzard brukar ändå kommunicera rätt bra med sina spelare. Vet inte hur launch dagen var, men jag tyckte de flesta kunde spela rätt smidigt rätt fort? Brukar läsa forum, och vad jag minns var det inte ett sånt mega-nerdrageande att blizzard slutat kommunicera dagen efter launch och upp till en vecka+.. de gör liksom inte sånt.

Hörde att sim city att alla inte kunde spela direkt. Däremot när jag frågar vidare så verkar alla ha kunnat spela finfint inom en veckas tid vilket visar på större prestation än valve som har folk i en vecka kö snart utan att något händer och folk pratar om att inget kanske händer på flera månaders tid... och jag tror att sim city hade hyfsad launch efter det. Nån dag väntan, men mindre än en vecka > upp till en månads väntan. Jag misstänker också att de som developade sim city inte slutade prata med sina spelare helt dagen efter launch heller.

Blizzards servrar var ett stort kaos, inte bara ett par dagar efter release. Valve har sagt hur det ligger till, de behöver inte ge uppdateringar stup i ett.

Även EAs servrar var katastrofalt ostabilt, inte heller där löstes det snabbt. Med tanke på den e-sportsscen Dota har tror jag inte Valve vill riskera något och där tror jag de gör helt rätt.

Skrivet av Teagirl:

Spelet har släppts, nya spelare söker sig till det och det här möts dem med, vilket inte är annat än kasst och att det fungerade för 2 år sen är ett kasst argument.

De flesta spel är f2p idag, men de kan fortfarande leverera kvalitet och de kan hantera 50k spelare inom en vecka.

De flesta f2p-spel har inte ens i närheten samma krav på stabilitet som detta har. Har man velat spela har man under lång tid i princip haft fritt inträde. Har man väntat så här länge kan man nog vänta lite till.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Vanliga AAA-titlar med online-DRM (Diablo 3, SimCity, WoW) brukar vara helt ospelbara i flera dagar efter release.
Detta spel är gratis, och Valve har varit så försiktiga så det inte blivit några stabilitetsproblem. Hellre det.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teagirl:

Det är dålig service och en väldigt kass launch just eftersom jag vill spela och då tvingar de in mig i kön, varför är de helt enkelt inte kvar i betan när de är så fruktansvärt kasst förberedda? Finns det någon logisk anledning?

Skrivet av Teagirl:

Varför släpper de ett spel när de är så dåligt förberedda? Ingen har blivit insläppt sen fredag ser det ut som, visa gärna källa på att folk blir det för just nu verkar bara du fått livstecken från företaget sedan fredags då. Jag skulle gärna vilja sprida vidare den informationen till de som sitter i kön utan att något som helst händer

Skrivet av Teagirl:

Den tiden i månaden igen? Om du läst så vet du varför de släpper in folk i waves. Om nu kön inte uppdaterats så finns det nog en anledning för det. Lugna ner dig och vänta som alla andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teagirl:

Öh, nej. De flesta spel är inte f2p. Fler än förr är det ja, men absolut inte de flesta.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teagirl:

Du verkar ju inte förstå. När bland annat BF3 & D3 lanserades så kunde man inte spela den första veckan utav lanseringen. Nu i DotA2 kan JAG spela fastän de pushar in lite spelare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

är servrarna nere just nu?