Dags för min första platta!

Permalänk

Dags för min första platta!

Tjena! Nu när plattorna börjar ta över teknikens värld och varenda unge har en platta så är det även dags för mig att införskaffa mig en. Har så klart några krav då..

*Lagg fri
*Skön och härlig upplevelse att använda
*Kommer användas för väldigt mycket film, surfande och lite spel
*Kanske användas i skolan för anteckningar samt läsa lite böcker på

Budgeten är minimal så jag vet inte riktigt hur man måste punga ut för att uppnå mina krav. Gärna runt 3000 men kom med tips!

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!

Permalänk
Medlem

Samsung galaxy note 10.1
Mycket prisvärd platta

Permalänk

Nexus 7

Visa signatur

Processor: AMD Athlon II X4 651 Quad-core 3.00 GHz
OS: Windows 7 64-bitars samt Ubuntu
Grafikkort: GTX 480
RAM: 8 GB
Skärmar: BenQ G2250 BenQ G700

Permalänk
Medlem

Själv rekommenderar jag iPad mini, var själv i samma sits ett tag sedan och kom fram till at 10" plattorna är lite småklumpiga; iPad mini är en mycket bra kompromiss.

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem

Jag köpte en ASUS MeMo 10" 16GB nu i veckan. Har använt den och surfat, youtubat, kollat på högupplöst film m.m

Tycker den funkar riktigt bra. Köpte den för 2200 på Komplett.se.. den va på superweekend förra helgen. Finns för 2500 på andra ställen just nu.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1672198

Den är hyffsat rapp och jag upplever inget lagg eller problem. Välbyggd, om än byggd i plast, inte i metall som Infinity serien.

Tummen upp för den om du vill ha en billigare 10" platta med Android.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk

Känns som att det svåra är vilket märke man vill ha.. någon iPad vill jag inte ha iallafall. Gillar inte gränssnittet. Känns som det måste vara en 10 tummare. 7 blir nog litet. Har för nuvarande en Samsung galaxy note 2 som är 5 tum. Mer tips och motiveringar? Syrran köpte en Samsung tab 2 10.1 är den bra?

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!

Permalänk
Medlem

Tuborg?
Förlått ^_^

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Let It "RIP"

Permalänk
Skrivet av Tawen:

Tuborg?
Förlått ^_^

Tuborg? Är nexus bra?

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PcCrazyMods:

Känns som att det svåra är vilket märke man vill ha.. någon iPad vill jag inte ha iallafall. Gillar inte gränssnittet. Känns som det måste vara en 10 tummare. 7 blir nog litet. Har för nuvarande en Samsung galaxy note 2 som är 5 tum. Mer tips och motiveringar? Syrran köpte en Samsung tab 2 10.1 är den bra?

Har aldrig heller varit en apple-fantast men köpte en iPad 2 till frugan, ångar det inte en sekund, fungerar fullständigt klockrent, känns rapp och trevlig när man använder den, allt "bara fungerar".

Nu är väl största problemet att jag börjat snegla mot iphone istället för de sega och buggiga androidskiten som står o stampar..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Karaff:

Har aldrig heller varit en apple-fantast men köpte en iPad 2 till frugan, ångar det inte en sekund, fungerar fullständigt klockrent, känns rapp och trevlig när man använder den, allt "bara fungerar".

Nu är väl största problemet att jag börjat snegla mot iphone istället för de sega och buggiga androidskiten som står o stampar..

Du behöver ju inte skriva på det sättet, det är att förklara flamewar!
Tycker du att android är skit så gör det, du behöver inte sprida dynga över det. Ska du skriva så kan du förklara varför.

Permalänk
Medlem

http://www.telenor.se/privat/surfplattor/sony-xperia-tablet-z...

4800 kr för plattan med 4g, olåst. Kör med Telia själv på plattan.
Hade tidigare en galaxy tab 10.1 men denna är helt klart mycket rappare. Att man också kan sätta in 64 gb micro SD är ju inte ett minus.

Det negativa jag sett är att det sitter ett skärmskydd på från fabriken. Det får väldigt lätt fingeravtryck samt att det ger skärmen en lite gulaktig ton. Inget större problem och det löser jag genom att byta ut det när jag fått mitt skydd från xo skins.

Permalänk

Samsung om du vill ha lagg.
Nexus om du vill ha laggfritt.

Permalänk
Skrivet av Showbiz1:

http://www.telenor.se/privat/surfplattor/sony-xperia-tablet-z...

4800 kr för plattan med 4g, olåst. Kör med Telia själv på plattan.
Hade tidigare en galaxy tab 10.1 men denna är helt klart mycket rappare. Att man också kan sätta in 64 gb micro SD är ju inte ett minus.

Det negativa jag sett är att det sitter ett skärmskydd på från fabriken. Det får väldigt lätt fingeravtryck samt att det ger skärmen en lite gulaktig ton. Inget större problem och det löser jag genom att byta ut det när jag fått mitt skydd från xo skins.

Känns lite dyrt.. några recensioner på nexus?

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!

Permalänk
Medlem

Pipo m9 om du vill ha 10 tum och pipo u8 om du vill ha ipad mini-format. Jag har en pipo m9 och är fruktansvärt nöjd. För 1500 kr får du löjligt mycket platta för pengarna.Den flyter på hur bra som helst, fantastisk skärm samt spelar den upp 1080p filmer via hdmi utan problem. Sa jag förresten att den hade hdmiutgång?

Permalänk
Medlem

Har ingen större koll men hade köpt en Sony Z. Skönt att den är damm- och vattenskyddad. Då kan man kolla film/serier/TED i badet.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av Leg:

Pipo m9 om du vill ha 10 tum och pipo u8 om du vill ha ipad mini-format. Jag har en pipo m9 och är fruktansvärt nöjd. För 1500 kr får du löjligt mycket platta för pengarna.Den flyter på hur bra som helst, fantastisk skärm samt spelar den upp 1080p filmer via hdmi utan problem. Sa jag förresten att den hade hdmiutgång?

Vart köpte du ifrån? Länk pls

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arouzen:

Vart köpte du ifrån? Länk pls

www.geekbuying.com

Finns naturligtvis ett antal olika sidor du kan köpa ifrån, jag föreslår att du besöker swedroids forumsektion "övriga tablets" för mer info om Kinaplattor.

Permalänk

Hur är : Samsung Galaxy Tab 2 10.1 GT-P5110 16GB
http://www.prisjakt.nu//produkt.php?p=1159222

Jämfört med :

Asus MeMo Pad ME301T 16GB
http://www.prisjakt.nu//produkt.php?p=1672198

Jämfört med någon kinesisk platta?

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PcCrazyMods:

Hur är : Samsung Galaxy Tab 2 10.1 GT-P5110 16GB
http://www.prisjakt.nu//produkt.php?p=1159222

Jämfört med :

Asus MeMo Pad ME301T 16GB
http://www.prisjakt.nu//produkt.php?p=1672198

Jämfört med någon kinesisk platta?

Klämt på båda och måste tyvärr säga att Samsungen laggar alldeles för mycket. Asusen är mycket mjukare och har dessutom HDMI ut om jag inte minns fel. Är extremt nära på att köpa Asusen själv. Såg att Dustin slumpade ut den för 2k.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Ska det vara laggfritt borde ju en windowsplatta vara ett alternativ enligt mig.
Där får du väl en nedbantad version av office 365 också som du kan anteckna med i .doc format.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PcCrazyMods:

Tjena! Nu när plattorna börjar ta över teknikens värld och varenda unge har en platta så är det även dags för mig att införskaffa mig en. Har så klart några krav då..

*Lagg fri
*Skön och härlig upplevelse att använda
*Kommer användas för väldigt mycket film, surfande och lite spel
*Kanske användas i skolan för anteckningar samt läsa lite böcker på

Budgeten är minimal så jag vet inte riktigt hur man måste punga ut för att uppnå mina krav. Gärna runt 3000 men kom med tips!

N7.2

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk

Jag är test-pilot för Asus Fonepad, så är det något som verkar intressant så kan du kontakta mig via privat meddelande så svarar jag på alla frågor du har så gott jag kan, Jag har haft den ett par dagar nu och kan säga att den är grymt prisvärd (ungefär 2000kr). Men som sagt, kontakta mig via privat meddelande så hjälper jag dig.

Visa signatur

Har du ett eget företag som skulle vilja ha en egen applikation?
Vill du veta vad man kan ha en egen applikation till som egen företagare?

Tveka inte att höra av dig till mig!