Microsoft släpper första testversionen av Windows 8.1 för allmänheten

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Kom på startknappen har jag missat någon inställning för jag kommer bara till meto med alla appar, vill ha den hederliga startmenyn.
Finns ju ingen mening med startknappen annars, men överlag alltid kul när det går framåt.

Den kan enbart användas för att nå Modern UI, den gamla startmenyn är inte tillbaka. Jag gissar att den är där för att nya användare ska känna sig mindre förvirrade

Permalänk
Snusfri

Enda problemet jag har haft hitills är att VirtualBox ballade ur.
Hjälper tyvärr inte att avinstallera och installera om heller, i Device Manager så ligger fortfarande Bridged Devices kvar med utropstecken och de går inte att ta bort, har även plockat bort drivarna i System32 samt rensat i registret men icke

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av Quizzy:

Den kan enbart användas för att nå Modern UI, den gamla startmenyn är inte tillbaka. Jag gissar att den är där för att nya användare ska känna sig mindre förvirrade

Jag gillar dock att man kan välja applistan iaf. Plus att man ser skrivbordet bakom fortfarande, mycket snyggare.
Jag känner mer och mer för win8. Men då har jag också Windows Phone 8 så är van med tiles.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem
Skrivet av paulreedsmith:

Har du en äkta kopia av Windows? Eller har du olagligt tankat hem något korrupt från The Internets?

Nä den är äkta, men nu så fick jag uppdateringen konstigt nog, jag lät datorn vara ett par timmar så kom uppdateringen fram, men tack ändå allihopa för hjälpen

Permalänk
Medlem

tappade Wireless på RT:n. Pro:n funkar bättre

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Någon som har lösning på mitt problem?
När jag ska tanka hem i Store får jag felmeddelande " Windows 8.1 är inte tillgängligt. Vänligen försök senare " Det har varit så sedan igår kväll

Edit: Jag löste mitt problem med hjälp av denna länken http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows8_1_p...

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Gissar att servrarna är rejält lastade, får bara 404 error =S

Nu så, är den på väg ner.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

ISO-filerna finns att hämta nu.

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/preview-iso

Sådär, engelsk och svensk 64-bitars nedladdade på 15 min.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Kan man installera det här på en extrapartition och dualboota med Win 7?

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Enda problemet jag har haft hitills är att VirtualBox ballade ur.
Hjälper tyvärr inte att avinstallera och installera om heller, i Device Manager så ligger fortfarande Bridged Devices kvar med utropstecken och de går inte att ta bort, har även plockat bort drivarna i System32 samt rensat i registret men icke

Funkar utmärkt i VMware player 5.0.2.
http://www.vmware.com/products/player/

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Resultat av Windows 8.1

Oj Oj Oj! Blev väldigt positivt överraskad. Jag skaffade Windows 8 så tidigt jag bara kunde, och har med andra ord haft operativet ganska länge nu. I skrivande stund befinner jag mig i 8.1, och jag måste verkligen säga att prestandan märks! Hur 8.1 beter sig i spel kan jag inte svara på. Men Det är SJUKT!! snabbt ute i desktop.

Jag skulle fasen kunna vara så fräck att påstå att 8.1 är ÄNNU snabbare på HDD, än vad Windows 8 är med SSD. Låter helt sjukt, men det är vad jag kände av så fort jag började använda 8.1 Och då ska jag säga er att jag använder en riktigt snabb Plextor-disk i mitt vanliga Windows 8.

Kan verkligen rekommendera att testa! För er som redan är bekanta med Windows 8 så kan jag säga att de nya funktionerna inte är så många. Men vafan, Testa för guds skull

För övrigt har jag INTE märkt några som helst buggar eller inkompatibiliteter

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att få det så att bara diskenheter visas i "My pc" och inte "music" "images" och allt vad det är... Och går det att byta tillbaka så att det står "computer" istället?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Försöker förgäves få hem ISO-filen, men servern är väl antagligen överbelastad. För man kommer ingenstans, bara att Chrome inte kunde ladda sidan, nån som har nåt tips?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Någon som vet om det går att få det så att bara diskenheter visas i "My pc" och inte "music" "images" och allt vad det är... Och går det att byta tillbaka så att det står "computer" istället?

My PC ändrar du genom att högerklicka på den och välja rename.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

My PC ändrar du genom att högerklicka på den och välja rename.

Hjärnsläpp! Tackar

Och mapparna, går det att få bort dem?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Drog in uppdateringen precis (win8->win8.1). Inga problem öht, tvärtom.. Var riktigt smidigt. Ska testa runt lite nu men första intrycket är att det känns ännu rappare faktiskt.. Skönt med en "start-meny" knapp också, även om jag kanske inte saknat det speciellt mycket och tanken inte är alls densamma.

Permalänk
Medlem

Jag gillar faktiskt 8.1 utav det jag testat änsålänge.. dock vill jag gärna se något Android alternativ när det kommer till appar eftersom att jag inte använder Windows på min smartphone.

Får inte igång Internet Explorer förresten.. beror det på VMware Player eller 8.1?

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Justin91:

Får inte igång Internet Explorer förresten.. beror det på VMware Player eller 8.1?

För mig fungerar båda (samtidigt).

Permalänk
Medlem

Har inte gett mig på att dra ner det och prova ännu men går det att välja bort startknappen?

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Jag kan inte komma åt "This PC", Explorer.exe startar om sig så fort jag går in på "This PC". Väldigt jobbigt, hittar ingen fix heller. Ingen som känner igen sig?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sp1k3n:

ISO-filerna finns att hämta nu.

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/preview-iso

Sådär, engelsk och svensk 64-bitars nedladdade på 15 min.

Är det bara om han har Windows 8 som man kan ladda ner?

Permalänk
Medlem

Glöm inte uppdatera drivrutinerna för era AMD gpuer - http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/AMDCatalystWIN8-1P...

Permalänk
Medlem

Testade just också preview men va tusan! Hatar utseendet och blir vansinnig på att man måste högerklicka på startknappen. Sen finns de ju inte så mycket nytt där ändå jämnfört med 8. Skulle köpt operativet direkt om man kunde välja bort Metro-skiten och om de funnits en "vettig" startknapp. Visst, 8.1 var bättre än 8:an men inte på långa vägar att jag vill använda de. Hoppas mer kommer till den slutliga versionen men jag hoppas inte på mycket.
Eftersom Microsoft styrt om skutan till att börja koncentrera sig mer på att sälja hårdvara vill man tydligen att alla ska känna sig tvingad att köra pekskärm och de är ju vad Windows 8 möjligen fungerar till. Har funderat på vad syftet är när man vägrar lyssna på kundernas önskemål angående detta men nu står de klart varför. Synd och skam att de enda som finns för alla gamers är Windows då en konkurrent skulle göra att man förmodligen blev tvungen att rätta sig mer efter vad vi användare vill ha och inte göra saker i eget syfte utan risk att kunder slutar använda deras produkter. Heder åt Linux men de funkar ju inte om man spelar mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoyopro:

Är det bara om han har Windows 8 som man kan ladda ner?

Nej! Vem som helst kan hämta.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Tycker det var helt ok, inte så olikt vanliga 8´an tackolov

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930